Acu m-am intors de la service.
Povestea incepe asa: ducandu-ma la mecanic pt. o problema, am observat cu toii ca era un 'rulment'- ii zic ei, adica o chestie metalica rotunda, ce are in interior o membrana ca un inel de cauciuc, care sustine axul cardanic, care avea cauciucul acela rupt in partea de sus. Piesa se afla cam pe la mijlocul axului cardanic. Masina incepuse de ceva vreme sa tacane si sa aiba un mic recul cand schimbam in vitezele 1-2 . M-am gandit ca asta-i pricina si am inceput sa ma agit ca sa schimb acest rulment.
Asa am ajuns la firma 'reparcardane', care m-a pus pe jar, zicandu-mi ca nu-mi schimba nimic, pe motiv ca masina are probleme la caseta de transfer si la diferentialul spate si sa merg s-o repar intai.
Dupa cum am scris, am cautat pe net firme care repara cutii de viteze si m-am dus in 2 locuri. Mi-au zis ca nu are nimic acolo. Ultimii s-au oferit sa-mi schimbe ei rulmentul cu pricina. Au zis c-ar fi bine sa mai schimb alt rulment (tot cu interior rotund de cauciuc), dar aflat mai in spate. M-am plans ca nu pot face geometria rotilor, din cauza ca tirantii (tendoane sau cum le-o fi chemand) trebuie si ei schimbati. Sunt cele 4 bare, cate 2 la fiecare roata, care pleaca de la fuzeta catre axul median al masinii si au un rol de stabilizare in curbe/denivelari. Mi-au gasit niste tiranti care s-au potrivit, ca dimensiuni, dar nu au forma celor originali. De aceea ziceam ca urmeaza sa vad cum evolueaza lucrurile.
Deci, am schimbat 4 tiranti si cei doi rulmenti cu membrane de cauciuc pe axul cardanic.
La tiranti am avut necaz cu suruburile, unul era ruginit si a fost taiat, celalalt (unul lung, de la fuzeta) era stramb, ca lovisem roata. Mi le-au gasit si inlocuit.
Am cerut sa-mi ridice masina pe elevator, ca sa vad ce-au schimbat (am avut probleme si n-am putut sta langa masina). Atunci mi-au aratat ca diferentialul face urat cand se accelereaza, exista o vibratie mare si producatoare de soc, adica zgomotul si reculul/trepidatia pe care o stiam eu, dar amplificata acum de piesele noi si mai rigide(au zis ei). Cauza este/ar fi ... 2 bucsi la un fel de jug ce tine diferentialul. Se vede cu ochiul liber cum diferentialul spate zvacneste cand se accelereaza brusc.
Sper ca in 2 sapt. sa fac rost de bani, ca sa schimb si aceste bucsi. Au zis ca trebuie dat jos diferentialul spate si puntea spate, cam 1700 lei manopera. Dumnealor au zic sa vor gasi si piesele necesare.
Deocamdata merg cu masina usurel, ca sa nu induc socuri mari in diferential la pornire. Mai mult...nu stiu ce sa spun.
|