It is currently 22 Feb 2025, 20:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
 Post subject: anvelope de 225/45/17
PostPosted: 26 Aug 2007, 20:44 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
va rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi privind montarea unor anvelope de 225/45/17.
pana acum cateva zile alfa mea se bucura de cauciucuri Bridgestone Potenza de 215/45/17. dar am avut ghinionul sa iau in plin o groapa care a determinat ruperea atelor unui cauciuc de pe fata pe interior si crearea unei galme cat o palma.
am facut din nou geometria rotilor si am schimbat jantele de pe fata pe spate. fiind insa intr-un oras mic (TARGOVISTE ii spune) n-am reusit la nici un magazin sa gasesc dimensiunile anvelopelor mele iar desi eram aproape de bucuresti n-am riscat sa vin cu roata mica de rezerva prin aceleasi gropi.
prin urmare m-am hazardat si am cumparat 2 anvelope KLEBER HYdramax de 225/45/17 pe care le-am montat pe spate. in prezent am fata cu 215/45/17 si spatele cu 225/45/17 ca si avantaj cred ca aceste cauciucuri lata ma ajuta la aderenta in curbe dar dezavantajul este ca la greutate in masina 5 persoane atinge in fursta de plastic a contraaripii.
ce ma sfatuiti care a r fi avantajele si dezavantajele folosirii acestor anvelope?
sa le pun pe fata ca sunt noi, m-am gandit dar ma gandesc ca va creste semnificativ consumul, greutatea de virare in caseta de directie etc. astept sfaturile voastre.

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Aug 2007, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
consumul nu-ti va creste semnificativ...asta clar, iar despe atinsul fustei e valabil la orice jante de 16'' in sus la alfa..deci si aici e discutabil.Eu zic sa le lasi asa..cum sutn alea mari pe spate..

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2007, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Paradoxal sau nu ... cauciucurile mai bune se pun pe spate .
Prietenii stiu de ce .

bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Oct 2007, 23:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Corect 100%.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 00:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Cum naiba sa creasca semnificativ consumul de la 1cm in plus pe fiecare parte ? Unde cititi aberatii din astea ?
Oricum ai dao, iti va atinge, fie in spate, fie in fata, n-ai ce sa faci. Deci le pui unde crezi tu ca e mai bine, diferente mari nu vor fi. Oricum, la dimensiunea aia ar cam trebui jante late de 7.5".

occ, mie niciodata nu mi-a atins cu 16" si nici cu 17", fie masina plina sau viraj maxim.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 00:42 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
mie nici cu 225pe18 numi atinge,incarcata,da cred ca daca le va pune pe fata va freca de arc la viraj maxim,pt ca is de 225 pe 17,din cate stiu eu de 215/45/17e indicat,nu?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 01:12 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pai nu vad legatura, 225 e 225 si pe 17 si pe 18 si pe 19 si tot asa. In general din cauza latimii atinge, nu din alte cauze, evident, daca vorbim de 225/45/17 si 225/40/18, care sunt aproximativ egale ca diametru final al rotii.
Daca nu atinge cu 18, sigur nu atinge nici cu 17, asta daca se respecta masurile de gume corecte. Adica 225/55/17 nu e tot una cu 225/45/17, prima are mai multe sanse sa atinga fiind roata mai mare in diametru.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
da,da conteaza si latimea jenti,7j,7,5j,8j,etc,ca sa nu atinga cauciucu de arc,nu?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 01:21 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu, decit daca exagerezi, pentru ca oricum cauciucul va fi mereu putin mai lat decit janta. Am mai vazut si cazuri in care guma e mai ingusta ca janta, dar alea sunt aberatii de prost gust si prost gindite, daca se poate spune asa.
Oricum, aiai vobim de jante de 7 sau 7.5 latime, deci in limitele rezonabile.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 01:36 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
eu am patit cu punto,pe 195/50/15 imi freca in viraje,si cateodata la franare mai tragea volanu,iar cu 195/55/14 numai freca,ambele din aliaj,dar model diferit,poate juca un rol si modelu jentilor?
care e explicatia?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 03:09 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Daca trage volanul la frinare n-are nici o treaba cu marimea gumelor si a jantelor.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Oct 2007, 09:44 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
il legatura cu consumul eu zic ca totusi ceva modificari sunt in sensul cresterii acestuia
adica prima data am avut 185/55/15 si consum mediu pe la 5,2
dupa ce am pus 215/45/17 nu prea am mai vazut sub. 6
oricum nu e de speriat zic eu in traficul haotic din Iasi foarte asemanator cu cel din Bucuresti undeva la 7.2% iar pe afara in conditii de fuga peste 120 media (nu dupa ce scrie pe computerul de bord) cam 5.8% zic eu ca e bine. eu n-am gasit alta explicatie a cresterii consumului decat cresterea suprafetei de frecare a rotilor. poate ma insel nefiind inginer sau prea bun la fizica.
OFFTOPIC: (legat de viteze si forte de frecare)
stiti de ce barbatii alearga mai repede decat femeile?
pentru ca forta de frecare dintre 2 bile e mai mica decat cea dintre 2 placi. :lol:

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Oct 2007, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aia cu consumul e deja SF din multe puncte de vedere. First, in oras consum de 6, 5.2 si 7.2, daca e la fel ca in Bucuresti(ceea ce ma indoiesc puternic), deja ai 1.0 diesel, nu 1.9 JTD.
Si nu, cresterile de sonsum sunt minore, daca exista. N-are nici o treaba cu frecarea, pentru ca nu produci lucru mecanic prin frecare, ci asiguri tractiune aceleiasi mase ca si cu roti mai subtiri.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Oct 2007, 16:13 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Cresterea consumului poate fi corelata cu cresterea diametrului rotii. Pentru ca astfel se modifica si demultiplicarea finala a transmisiei, deci tre putere mai multa ca sa traga la fel.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Oct 2007, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Da, insa nu cu proportiile alea totusi. O crestere de 0.2-0.3 la 100km e una, o crestere de 1l/100km e alta treaba.


Top
   
 Post subject: sal
PostPosted: 04 May 2008, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 02 Apr 2008, 13:26
Posts: 87
Location: Ploiesti/Bucuresti
eu am 225/45/17 si nu mi a atins niciodata nici incarcata si nici in viraje:),


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited