Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Schimb bujii https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=25388 |
Page 1 of 1 |
Author: | StoicaA [ 12 Jan 2017, 17:04 ] |
Post subject: | Schimb bujii |
Salut! Și scuze dacă a mai fost postata aceasta intrbare, dar eu nu am gasit-o. Am o alfa romeo 147,1.9 jtd, motorul de 115cp. De curând am observat ca a început sa pornească din ce în ce mai greu atunci când este frig. AM bănuit ca o sa ma lase o bujie asa ca le-am comandat săptămâna trecută pe toate 4. Astăzi a luat-o foarte greu și mi-a apărut eroarea de bujie în bord. Întrebarea mea este dacă a reușit cineva sa schimbe bujiile singur si cum a făcut asta. Mi se pare ca e imposibil de ajuns la ele. Mulțumesc anticipat! |
Author: | BZ-76-DIA [ 12 Jan 2017, 18:26 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
Daca iti luai 1.9 JTD - 16V erai capitan, la acela sunt "la vedere". La 1.9 - 8V (modelul tau) e ceva mai migalos de umblat la ele, fiind acoperite oarecum de admisie. O sa ai nevoie de o tubulara de 10 lunga cu coupler flexibil / articulat, un patent cu ciocul lung, penseta lunga, etc... In principiu nu trebuie sa demontezi nicio anexa, desi vei avea impresia ca te incurca si EGR-ul si altele pe acolo. Cel mai mult te va incurca spatiul mic lasat de admisie, asa ca daca ai vreun gand sa-i faci vreo curatare da-o jos si apoi lucrezi fara niciun obstacol la bujii. (Nu pomenim de procedura de demontare a admisiei ca aia te va demoraliza complet, ziceam si eu doar asa ca idee, sa-ti ridic artificial moralul). Revenind, cum spuneam mai sus, poti lucra fara sa demontezi nimic, dar sa te rogi ca bujiile sa nu fie intepenite la capatul cursei, atunci chiar ai o problema, nu prea o sa ai forta in nimic din ce le-ar putea agata, suficient cat sa tragi de ele. Sfat personal: Te duci la un service, fara sa le deschizi capota si intrebi: vreau si eu sa schimb bujiile la masina asta, cat costa ? Ei or sa zica undeva sub 100 lei, iar tu le lasi frumusel masina si numarul de telefon si fugi. Cand vei reveni, iar treaba va fi gata, le va fi rusine sa iti ceara mai mult, e vina lor ca au fost nepregatiti. L.E.: Sau iti poti confectiona singur un fel de kit de extragere specific, modificand unelte de genul celor de care pomeneam. Eu mi-am facut, ca nu mai existau dumnezei suficienti ca sa zic de toti. |
Author: | piticu74 [ 12 Jan 2017, 19:01 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
Un pont,cu cateva zile inainte de operatie,da cu spray WD-40 si inainte de a le desface cu 10 minute,o sa se desfaca foarte usor. Vezi ca trebuie stranse le cuplu,la mana daca nu esti in tema cat de cat,risti sa le rupi sau sa le lasi slabite. |
Author: | bluecar [ 12 Jan 2017, 20:36 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
la alfa 145 bujiile aveau si piulita in cap,sa vezi atunci chin.am inteles ca modelele cu 1.9 jtd 8v mai recente au pin ca si cele cu 16v.nu uita sa fie motorul cald(90 grade) inaine de a desface. |
Author: | piticu74 [ 12 Jan 2017, 21:35 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
Sa fie caldut,unde le are el puse nici nu poate lucra,cu el la 90gr.. |
Author: | StoicaA [ 12 Jan 2017, 22:00 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
Deci...fără sa exagerez cu nimic..sunt demoralizat complet...cel mai probabil o sa merg la mecanic..mi-am dat seama ca e ceva necurat de când am văzut unde sunt puse |
Author: | BZ-76-DIA [ 12 Jan 2017, 22:45 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
- Bujiile se schimba cu motorul rece. (Mitica, ramai la piulite, nu mai panica omul). - Rece insemnanand temperatura mediului ambiant in care, sa zicem, ti-e drag sa lucrezi, deci pe +. Deci nu rece din ala de motor nepornit de o saptamana, afara fiind -20 grade. - Diferitele cutume ale mecanicilor accepta ca solutie optima fie schimbarea la rece, fie la cald. - Cei care merg pe cald motiveaza o desfacere mai facila datorata incalzirii puternice a ambelor elemente. - Eu si ceilalti care mergem pe rece spunem ca daca s-ar incalzi puternic atat bujia cat si partea filetata a chiulasei s-ar dilata, iar efectele sunt logice. De asemenea, o bujie la temperatura de lucru a motorului are sanse mai mari sa se rupa decat una rece, pe fondul acelorasi efecte, presupunand ca in ambele cazuri este foarte stransa si opune rezistenta. - Fasitul cu WD-40 inainte de a desface este frectie la picior de lemn, substanta nu are nicio sansa sa ajunga intre filetele mama si tata, se va evapora linistit. Cu toate acestea, daca bujia se desface cateva filete, iar apoi tinde sa opuna rezistenta, se poate folosi WD-ul, atunci poate patrunde, deci ajuta. - La montare, poti folosi putina vaselina termorezistenta, asta nu a omorat pe nimeni. - In cazul tau concret grija mare cum te misti si pe ce te sprijini dupa ce slabesti EGR-ul, distribuitorul de retur si cablajele. Sunt furtune, mufe, diferite chestii pe care le poti deteriora involuntar. - Ca parere personala, nu merita sa le schimbi singur. Nu vreau sa para o afirmatie facuta de sus, sau cu vreo oarecare tenta peiorativa, dar consider ca pentru maximum 100 lei... merita sa-ti bei ceaiul/cafeluta linistit in timp ce doar te uiti la cei pregatiti sa faca operatiunea si care raspund pentru ce fac/strica. |
Author: | bluecar [ 13 Jan 2017, 08:00 ] |
Post subject: | Re: Schimb bujii |
Glow Plug tips and tricks.pentru ca am folosit bujii ngk: https://www.youtube.com/watch?v=W9lzWWGj8LM" onclick="window.open(this.href);return false; |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |