Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
166 3.0 V6 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=25286 |
Page 1 of 1 |
Author: | mrUrs [ 06 Dec 2016, 18:09 ] |
Post subject: | 166 3.0 V6 |
Salutare,as vrea daca doreste cineva sa ma ajute cu niste sfaturi referitoare la Alfa 166 3.0 v6,as vrea sa stiu la ce sa fiu atent inainte de a o cumpara, si cam care sunt problemele lor . Multumesc! |
Author: | Hathazy [ 07 Dec 2016, 00:08 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
Salut, in primul rand sa fi atent cum stau rotile din fata, sa nu fie inclinate spre interior, sistemul de franare sa fie brembo pe fata(unii inainte de a vinde masina o schimba), sa nu fie martori aprinsi in bord, recomand un tester la autoitalia, plasticurile sa fie la locul lor, sunt destul de scumpe, sa ai codul de la ics(navi), dupa ce o cumperi schimb distributie, si filtre+ulei 10w60.nu sunt probleme mjore la aceste masini motoare, insa trebuie sa te gandesti daca o vrei, adica consum 17-20 in oras, impozit 2170 ron/an, necesita o mare atentie masina in cea ce priveste sistemul de rulare, gen brate, bucsi, rulment. masina daca e in mintile lui, e un vis |
Author: | yux_mm [ 08 Dec 2016, 03:34 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
Hathazy Quote: ... cum stau rotile din fata, sa nu fie inclinate spre interior...
Cred ca vroiai sa spui cele spate, unde sunt o gramada de bucse (parca 16 in total?) ce iti pot da multe batai de cap incercand sa le schimbi. Unii opteaza pentru poliuretan cand le vine vremea ca sa scape de probleme pentru multa vreme.Suspensia fata e un double-wishbone unde inafara de bucse uzate, ce se lasa cu schimbat de brate (ca pivotii parca sunt capsati la la 47/56/GT), nu e prea multa filozofie. In afara de astea, verifici ce se verifica la orice masina SH: sa fie dreapta, sa nu fi avut incidente majore, gradul si modul de uzura al cauciucurilor (care poate dezvalui diverse aspecte problematice la aliniamentul masinii), electricele sa mearga, orice istoric poti obtine de la fostul proprietar e binevenit (ce s-a schimbat, ce s-a reparat, etc... nu tre sa crezi orbeste, dar e bine de stiut), actele sa nu fie suspecte, urc-o pe o rampa si verifica de rugina sa nu fie chestii grave. Daca e baiat de comitet poate iti spune si ce nu functioneaza sau e stricat, necesita reparatie, ca sa sti cam ce ai de investit, pe langa mentenanta de a zis-o colegul. E si un motiv sa mai negociezi pretul. In mare, mecla, atitudinea si vorba vanzatorului pot spune multe despre cum a fost folosita/ingrijita masina. Dupa modelul "cum ii turcu si pistolul". Offtopic: poate facem din topicul asta unul in genul celorlalte modele: "sfaturi achizitie 166"... ii schimbam si titlul, daca autorul e de acord. Poate ajuta si pe altii de cauta sa achizitioneze un 66 |
Author: | mrUrs [ 08 Dec 2016, 17:38 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
yux_mm Quote: Hathazy Quote: ... cum stau rotile din fata, sa nu fie inclinate spre interior...
Cred ca vroiai sa spui cele spate, unde sunt o gramada de bucse (parca 16 in total?) ce iti pot da multe batai de cap incercand sa le schimbi. Unii opteaza pentru poliuretan cand le vine vremea ca sa scape de probleme pentru multa vreme.Suspensia fata e un double-wishbone unde inafara de bucse uzate, ce se lasa cu schimbat de brate (ca pivotii parca sunt capsati la la 47/56/GT), nu e prea multa filozofie. In afara de astea, verifici ce se verifica la orice masina SH: sa fie dreapta, sa nu fi avut incidente majore, gradul si modul de uzura al cauciucurilor (care poate dezvalui diverse aspecte problematice la aliniamentul masinii), electricele sa mearga, orice istoric poti obtine de la fostul proprietar e binevenit (ce s-a schimbat, ce s-a reparat, etc... nu tre sa crezi orbeste, dar e bine de stiut), actele sa nu fie suspecte, urc-o pe o rampa si verifica de rugina sa nu fie chestii grave. Daca e baiat de comitet poate iti spune si ce nu functioneaza sau e stricat, necesita reparatie, ca sa sti cam ce ai de investit, pe langa mentenanta de a zis-o colegul. E si un motiv sa mai negociezi pretul. In mare, mecla, atitudinea si vorba vanzatorului pot spune multe despre cum a fost folosita/ingrijita masina. Dupa modelul "cum ii turcu si pistolul". Offtopic: poate facem din topicul asta unul in genul celorlalte modele: "sfaturi achizitie 166"... ii schimbam si titlul, daca autorul e de acord. Poate ajuta si pe altii de cauta sa achizitioneze un 66 Multumesc inca odata! |
Author: | yux_mm [ 08 Dec 2016, 18:02 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
2.4 din ultimele generatii, 175cp parca, se misca bine. 3.2 V6 e iar o alternativa. |
Author: | andreiblitz [ 08 Dec 2016, 18:06 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
2.4 JTD mult peste 2.0 benzina, mai ales varianta de 175cp, cum spune yux. Parca sunt 166 mai noi care au si 185cp la 2.4, sau ma insel?! Parerea mea despre mJTD 20v este una foarte buna. Am avut aceasta motorizare pe o 156 si pot spune ca de motor am fost foarte multumit, au picat altele dar astea sunt detalii. Am condus masina respectiva ~ 35.000km si motorul ala nu mi-a consumat ulei deloc, a avut un consum decent raportat la putere, si pe autostrada ma distram cand dadeam de cate un Passat, Seat, Skoda, Audi cu motoare de 2.0 diesel si 170 cp. Parerea mea e niciuna dintre motorizari, 2.4mJTD sau V6, nu sunt ok daca conduci mai mult prin oras. Iti bati joc de motor si nu se justifica puterea. |
Author: | tranzafirul [ 09 Dec 2016, 08:52 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
Ca și posesor de 2.4 jtd prima varianta, de 136 cp, pot sa iti spun ca nu o sa suferi de putere nici la aceasta motorizare din cauza cutiei de viteze foarte bine optimizate. Motorul este foarte simplu făcut, și rezistent. Totusi, deoarece este un pic mai modern, mai ales în gestionarea turbinei, fiind și euro 3, recomand motorul de 140, 150 sau 175 cai. |
Author: | ALXege [ 09 Dec 2016, 12:22 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
Induci lumea in "oroare", motorul tau nu mai are de mult 136cp @mrUrs: depinde mult ce-ti doresti de la masina; daca va fi daily driver si mergi mult, 2.4 cred ca e alegerea mai potrivita. Else, 166 e o masina care pana de curand nu-mi spunea prea multe, de curand am inceput sa o privesc cu alti ochi, dar nu reusesc sa o vad cu altceva inafara de Busso sub capota! |
Author: | iuli78 [ 09 Dec 2016, 22:43 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
Eu am 166 2.0 ts , avantajul principal al acestui motor este ca daca este inmatriculata in romania asigurarea si impozitul sunt mai mici fata de celalalte motoare de la 166 , iar fata de versiunea 2.0 turbo ,la twin sparks se gasesc piese pentru motor din belsug ,sunt destule 147 si 156 la dezmembrari cu motoare 2.0 TS. Nu este un motor pentru soferi cu adrenalina ma ridicata pentru ca la cei 155 cp (cati or mai fi ramas din ei ) si 1400 kg nu ofera suficienta sportivitate pentru pretentiosi dar pentru mine este ok , mai ales ca are instalatie de gpl si la consum ma costa mai putin decat un 2.4 jtd cu motorina de la peco. Consumul in gaz este intre 10 litri la drum lung si mers pana in 110 km /ora ,12-12.5 pe autostrada la 140-160 km/ora ,13,5 mixtul in oras probabil se duce la 15-15.5 litri. Este o masina care se aseaza bine pe sosea ,imi place cum se aude motorul in sarcina , Alfa 166 este potrivita pentru drumuri mai lungi in afara orasului , in oras nu este cea mai ideala masina datorita consumului si datorita marimii, nu mai pot intoarce masina dupa loc cum faceam inainte cu Seat Cordoba , acum am nevoie de mai mult spatiu de manevra sau mai multe miscari. Cred ca motoarele mai intretinute de 2.4 jtd sunt mai fiabile decat orice motor pe benzina de la 166 ,sunt mai simple si mai usor de intretinut ,cele pe benzina sunt mai pretentioase. Punctul slab la 166, consider ca este partea de articulatii , in sensul ca bratele sunt scumpe si sunt sensibile pentru drumurile noastre si partea electrica este problematica ,codul ICS trebuie neaparat , preferabil sa aiba 2 chei , nu sunt foarte ieftine mie mi-a cerut 350 lei pe una simpla cu chip , ca chipurile trebuie sa scoata calculatorul masinii sa citeasca codul. O alta problema la Alfa Romeo in general sunt mecanici , adica lipsa lor ,sunt putini mecanici priceputi care se baga la Alfa Romeo iar tarifele pot fi mai mari decat la reparatii similare pentru alte marci, eu am dat 500 lei pentru 3 ore de lucru in care sa montat distributia si role , pompa apa ,curea accesori si role si la 2.0 TS este loc de lucru destul in zona distributiei. Daca ai norocul si nimeresti o masina ingrijita , nu ar trebui sa fie proleme , la noi majoritatea sunt forjate (cum este si a mea) si au preturi mici comparativ cu concurenta lui 166 (passat,a6,seria 5 sau clasa e) pentru ca nu sunt asa de cautate ,au costuri de intretinere maricele si multa lume se fereste de Alfa Romeo pentru ca nu sunt prietene cu bunzunarul soferului. Daca ar fi sa ma cumpar acum o masina nu as mai alege Alfa Romeo 166 ,ca a papat destui bani in 6 luni, ,am dat pe ea 1100 euro (bulgaria) si a mai intrat in ea 1500 euro (consumabile, piese ,anvelope , tractare si reparatii) si mai cere(pornire greoaie, inchiderea centralizata defecta, dublura cheie,schimbare rezervor gpl) Ideea este ca pentru mine Alfa 166 2.0 TS este o experienta placuta la volan ,dar neplacuta cu cheltuielile. |
Author: | tranzafirul [ 10 Dec 2016, 00:11 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
ALXege Quote: Induci lumea in "oroare", motorul tau nu mai are de mult 136cp
Am rechemat herghelia la loc sub capota! Am motorul refăcut. Iar cu softul de la Tibi și turbina mărită, pot spune ca am trecut lejer de 160. ( nu am făcut totusi dyno).
@mrUrs: depinde mult ce-ti doresti de la masina; daca va fi daily driver si mergi mult, 2.4 cred ca e alegerea mai potrivita. Else, 166 e o masina care pana de curand nu-mi spunea prea multe, de curand am inceput sa o privesc cu alti ochi, dar nu reusesc sa o vad cu altceva inafara de Busso sub capota! |
Author: | Shakalaka [ 11 Dec 2016, 01:21 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
Am un 166 FL, cu motorul de 2.4, 175 cp, si pot spune ca cel putin din punctul de vedere al motorului, lucrurile sunt foarte ok. Consumul mixt e pe undeva pe la 7% si probleme daca e sa apara, vor aparea prin alte locuri, dar nu la motor...de exemplu pe partea electrica,cel putin asa e in cazul meu. Masinile astea nu sunt nici pe departe o avere, intretinerea poate deveni greuta, dar de placut o sa-ti placa. Succes! |
Author: | Hathazy [ 12 Dec 2016, 10:49 ] |
Post subject: | Re: 166 3.0 V6 |
yux_mm Quote: Hathazy Quote: ... cum stau rotile din fata, sa nu fie inclinate spre interior...
Cred ca vroiai sa spui cele spate, unde sunt o gramada de bucse (parca 16 in total?) ce iti pot da multe batai de cap incercand sa le schimbi. Unii opteaza pentru poliuretan cand le vine vremea ca sa scape de probleme pentru multa vreme.Suspensia fata e un double-wishbone unde inafara de bucse uzate, ce se lasa cu schimbat de brate (ca pivotii parca sunt capsati la la 47/56/GT), nu e prea multa filozofie. In afara de astea, verifici ce se verifica la orice masina SH: sa fie dreapta, sa nu fi avut incidente majore, gradul si modul de uzura al cauciucurilor (care poate dezvalui diverse aspecte problematice la aliniamentul masinii), electricele sa mearga, orice istoric poti obtine de la fostul proprietar e binevenit (ce s-a schimbat, ce s-a reparat, etc... nu tre sa crezi orbeste, dar e bine de stiut), actele sa nu fie suspecte, urc-o pe o rampa si verifica de rugina sa nu fie chestii grave. Daca e baiat de comitet poate iti spune si ce nu functioneaza sau e stricat, necesita reparatie, ca sa sti cam ce ai de investit, pe langa mentenanta de a zis-o colegul. E si un motiv sa mai negociezi pretul. In mare, mecla, atitudinea si vorba vanzatorului pot spune multe despre cum a fost folosita/ingrijita masina. Dupa modelul "cum ii turcu si pistolul". Offtopic: poate facem din topicul asta unul in genul celorlalte modele: "sfaturi achizitie 166"... ii schimbam si titlul, daca autorul e de acord. Poate ajuta si pe altii de cauta sa achizitioneze un 66 |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |