It is currently 05 Feb 2025, 10:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 13 Jul 2007, 14:56 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
Salut

De ceva vreme citesc acest forum...pentru ca in ultima vreme fierbe sangele in mine cand vad o Alfa Romeo 156 trecand pe langa mine, sau nu mai vreau sa ma dau jos din ea daca fac un drive test(si aici ar mai merge o lista intreaga de "senzatii" oferite de aceasta masina).
Eu acum locuiesc in Cehia, am 20 de ani...acum "incerc" sa imi iau carnetul aici ...in ceha...asta este.
Problemele mele sunt legate de cumpararea unei masini (nici nu vreau sa ma gandesc la altceva inafara de Alfa Romeo 156)...stiu ca nu am prea multi bani (max 5500 euro), dar prin bazarele de aici si pe net am gasit destul de multe...dar de prin 98 sau 99, mai rar din 2000.
Peste 2-3 saptamani am sa iau carnetul (sper) si am sa ma duc direct in bazare(m-am saturat de drive test-urile in care conduc propietarii) si...chiar nu am idee cum sa aleg o masina buna (am citit de 3 saptamani in fiecare zi forumul) desi este totul explicat aici despre toate problemele.NU am idee unde sunt si cum se comporta si cum arata toate piesele acelea esentiale (variatorul, si restul la care nici nu imi mai amintesc numele lor...etc) si nu stiu nici cum ar trebui sa se comporte si cum sa identific la o prima vedere aceste probleme.
Vreau sa merg pe varianta 1,9 JTD.

Se poate va rog sa imi dati cat mai multe sfaturi referitoare la testarea la prima vedere a unei Alfa, tinand cont ca...nu am mai avut alta masina...nu stiu chestii legate de motor , mecanica si aproape nici de partea electrica(sper sa nu va bateti joc de mine :oops: ).Chestii cat mai babesti...pe care sa le identific vizual sau auditiv...chestii la care sa ma uit sa la testez mai mult...nu stiu...orice sfat este bine venit...orice lista de 30 de pagini cu astfel de chestii imi va fi de mare ajutor.

va multumesc anticipat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
salut

in cazul tau , as incerca sa iau o masina 98-99 (deci un pic mai veche ) insa la care dealerul sa imi dea garantie . Stiu ca impozitul va fi mai mare ...insa garantia de la dealer te poate scapa de multe belele.
Dupa ce vei vedea cum e , ce probleme are , ce se defecteaza mai frecvent , unde este un service bun, poti sa iei una mai noua , intre timp mai capeti si experienta ca sofer.
Personal am 156 1.9 JTD, initial am vrut 156 2.0 TS , dar din rationamente economice am ales versiunea Diesel.

concret : verifica starea in care se afla masina , observa amanunte de tip retusuri la vopsea, piese inlocuite , interiorul sa fie curat (nu bord lucios ! si praf la maneta de frana, schimbator etc)asta arata grija celui care a detinut-o inainte. Verifica lichidele , porneste motorul , asculta sa nu aiba batai , verifica -daca are cartea de service , vezi ce piese s-au schimbat , cand , e de preferat sa iei o masina la care s-au schimbat unele piese decat sa iei una la care sa iti spuna proprietarul ca "a mers brici nu am schimbat nimic! e foarte buna masina "; trebuie sa fii constient ca la un nr de km unele piese se mai uzeaza si unele sunt costisitoare. Verifica traseul de la turbina -intercooler- admisie aer observa daca sunt depuneri sau scurgeri de ulei (teoretic nu ar trebui , insa, mai toare fac putin condens ).
Verifica starea stergatoarelor de parbriz , miscarea motorului care le actioneaza pe toate vitezele, verifica maneta de lumini , aerul conditionat (nu te astepta sa sufle prea tare :D )
Pentru o masina care o iau de afara prefer sa aleg o masina de firma care in mod sigur a avut reviziile la zi (nu isi prea permit firmele care dau Alfa Romeo la angajati sa nu le faca service la timp si din cauza unor defectiuni la masina sa rateze o intalnire de afaceri sau sa ramana pe nu stiu unde !).
Daca are defecte , incearca sa negociezi la pret, si nu uita ca tu de fapt vei cumpara o masina SH, deci nu poate fi vorba de o masina perfecta .

succes!

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Foarte tare tutorialul Bob! :clapping:
N-as masi putea adauga nimic,trebuie sa faci niste compromisuri,masina nu are cum sa fie perfecta,dar suma tuturor relelor sa fie suportabila.
Dupa mine,avand deja experienta unei masini din '99,cel mai edificator mi se pare un test in care s-o calci putin.Daca trage cum trebuie,in toate reprizele,si daca urma repede la 3000 rpm,inseamna ca si sonda lambda,si debitmetrul ,si variatorul mai au viata in ele,asta in cazul in care nu au fost schimbate deja.In rest,chestii de bun simt:cat de bine arata interiorul,cat de tare este zgariata.Pentru accidente vefifica felul cum se aliniaza capota portbagajului si cum musca aripa pe far si pe spoiler.Sunt destul de greu de aliniat ca-n fabrica odata ce au fost lovite.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2007, 19:57 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
va multumesc mult pt aceste sfaturi,

stiu ca nu va fi o masina perfecta pt ca ...este SH, dar mai este o problema destul de mare pt mine...cehii...is certati cu engleza...maxim pot sa ruca cateva cuvinte in germana...si acolo nu fac eu fata...deci...principiul meu este de a gasi una cu cat mai putine defecte...pt ca daca au defecte...nu am cum sa ii fac sa inteleaga...si de venit la un test la service nici nu se pune vorba aici.

de exemplu...pana acum...ce am gasit si mi s-a parut bizar:

- cateva furtunuri care ies din motor si alte chestii care se afla acolo (care chiar nu am idee ce sunt) si au ceva scurgeri de ulei...si se vedea ca au fost incercari disperate de a opri aceste scurgeri (unele erau prinse chiar cu sarma sa nu mai picure)
- motorul nu avea scut dedesubt
- cand a pornit motorul...acesta s-a hatanat de am spus ca se va desprinde de masina (nu stiu daca asa trebuie sau trebuie sa stea fix)
- cam la 140 se cam chinuia masina..si mergea si mai mult dar eram in oras...dar zgomotul facut de motor era foarte mare si se auzea si in masina destul de bine
- un fum albastrui scos pe teava de esapament
- lipsa de carti de service

Cam astea au fost chestiile de care mi-am dat eu seama (inafara de partea de bun simt - interior si exterior la care am fost destul de atent), care nici acum nu stiu daca is ok sau nu.

in rest...verificatul traseului de la turbina -intercooler- admisie aer mi-a facut problema...pt ca nu am idee care sunt...si cel de la bazar nu a inteles nimic...
daca se poate sa imi arati pe o poza sau sa imi descrii cu ajutorul unei poze de la motor care sunt partile pe care ar trebui sa le verific as fi recunoscator.

va multumesc inca o data si astept si alte sfaturi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2007, 20:48 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Banuiesc ca ai fugit de masina aia cu cel putin 140 km/h!!

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jul 2007, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
Sincer...m-a incantat la prima vedere...era frumoasa pe dinafara, avea niste jenti frumoase pe 17", un pid de tunning (ceea ce m-a dus cu gandul la forjat masini)...si nu eram sigur pana sa dam o tura cu proprietarul la volan...de cum se comporta.Dupa...as fi dorit sa fac o vizita cu ea la un service pt niste teste mai specializate ...nu dupa urechea mea, dar, a cam strambat din nas proprietarul bazarului, a spus ceva de genul ca isi aduce el mecanic si imi va spune toate problemele ei (mecanicul lui) si asta mi s-a parut bizar, pt ca il aducea pe el acolo...sa o verifice, nu inteleg asta si am renuntat la ea. + ca se auzeau ceva zgomote la roata fata dreapta

sa va prezint si masinuta
era din 99, 116000 km la bord, motor de 1,6 pe benzina, nu m-a incantat deloc cum arata cand am deschis capota...
inauntru era ingrijita...partea electrica (clima, geamuri, inchidere, bord) functionau binisor...si afar din nou arata f bine...si imi placea noua linie data de spoilerul si eleronul de pe spate... o facea sa arate mai sport
la peste 100 km/ora ...a luat o curba destul de stramta...si...eu am inceput sa rad...nu mai simtisem niciodata o senzatie atat de placuta intr-o masina...
pot sa spun ca si in a 5-a cand a iesit in depasire am simtit un fel de demaraj...dar deja motorul...a inceput sa turuie de nu mai puteam sa vorbesc cu omul din masina pt ca nu ma auzea..

cam atat din ce am vazut eu...mai mult...doar daca am sa stiu la ce sa ma uit mai atent data viitoare


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 18:28 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
daca va mai vin ceva idei va rog sa mai completati :D
si...am uitat...bine v-am gasit pe forum


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
In Cehia este taxa de inmatriculare sau ceva de genul ? Pentru ca ar fi cel mai simplu sa cumperi masina dn Germania, macar acolo te poti intelege cu ei in engleza, si masinile sunt mai ingrijite.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
desi poate postul meu se potriveste mai bine la off-topic sau funny-stuff ma gandesc ca in urma analizaii si acestei alternative te vei convinge si te vei decide ptr Alfa http://www.220.ro/Conduc_Dacia_Logan-content13641.html

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 00:55 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
pai...si aici tb inmatriculata... ca nici cehii nu au intrat de mult in UE...la ei nici nu se poate intra doar cu buletin...tb pasaport...deci...trebuie toate actele... :(...si nici nu dispun de prea multi bani...

@alfajunior - mai...eu sunt 100 si ceva/% convins ca vreau Alfa...nu exista alta varianta...dar na...mai am...trag tare cu scoala asta din care nu inteleg nimic...si incerc sa inteleg toate legile care diferade cele din romania.

DUPA VINE SI MASINA !!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 01:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Acte ca acte, eu intreb de taxe, e alta mincare de peste.
Ca au intrat in EU ieri sau acum 10 ani nu mai conteaza, atita vreme cit sunt in EU, poti foarte simplu cumpara masina din germania cu actele fix pe care le primesti, adica un contract de vinzare-cumparare, si un brief al masinii, insotit de un talon.
Insa taxele conteaza, ca acolo te intereseaza pe tine.
Anyway, succes.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 16 Aug 2007, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
am adoptat-o acum 2 saptamani !!!
am deschis un nou topic pt ea...inca nu are poze...dar am sa pun dupa ce o aranjez un pic :)
daca vreti puteti sa mai spuneti sfaturi daca va mai vin idei pt cei care acum isi fac planul

VA MULTUMESC


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited