It is currently 29 Jan 2025, 22:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Curatare injectoare
PostPosted: 03 Nov 2016, 20:04 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Astazi am incercat o procedura de curatare a injectoarelor fara a le demonta de pe masina.
Am un Fiat Bravo cu motor 1.6 mjet 120 cp si am postat aici deoarece si pe Mito ca si pe Giullieta exista acelasi motor.
Procedura a fost urmatoarea. Scoasa siguranta de protectie electrica a pompei de alimentare cu motorina de joasa presiune. Deconectat furtunul dintre filtrul de motorina si intrarea in pompa de inalta. Deconectat furtunul de retur motorina. Din recipientul cu injector cleaner Liqui Moly am dus un furtun la intrarea in pompa de inalta. De pe returul injectoarelor un alt furtun dus in acelasi recipient Liqui Moly. Pe ambele furtune se afla lichid cleaner.
Dat cheie si nimic spectaculos nu s-a intimplat. Starterul invirtea motorul dar lichidul de curatare nu circula. Ca si cum pompa de inalta nu tragea sau injectoarele nu se deschideau sau nici una nici alta. Cert ca motorul nu a pornit asa cum am vazut in citeva filmulete postate pe youtube. Poate a mai incercat cineva procedura si poate sa-mi dea un sfat.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 03 Nov 2016, 20:35 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
nu cumva trebuia facuta prin pompa de joasa presiune din rezervor?pompa de injectie de pe motor are rolul de a face presiune, nu si a trage motorina din rezervor.
cel putin asa stiu eu.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 03 Nov 2016, 20:42 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Tot ce se poate dar in filmuletele vizionate nu prea se folosea pompa din rezervor.
Ideea era sa faci curatarea cu solutia Liqui Moly nediluata cu motorina.
Poate cineva stie daca pompa de inalta are capacitatea de a crea presiunea minima necesara deschiderii injectoarelor si fara a fi alimentata de pompa de joasa presiune.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 07 Nov 2016, 16:33 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ai putea sa incerci cum zic baietii aia, umpli filtrul la fiecare schimb cu aditiv. Sa dezactivezi pompa din rezervor si sa lasi pompa de inalte sa mearga pe uscat e riscant rau.


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 08 Nov 2016, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3374
Car: Giulia Q
ideal e cu ultrasonic cleaner , dar ca sa faci ceva in varianta ta , faci cum spune irbabuin , dai o cheie , lasi putin motorul sa mearga pana cand solutia ajunge la injectoare si apoi opresti motorul . injectorul ramane plin cu cleaner si peste noapte poate scapi de toate depunerile.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Cantitatea de fluid care este stocata in injector este mica.
Nici daca acolo ar fi Hercule al solutiilor de curatare nu cred ca ar curata ceva.
Ideea era sa treci cleanerul de mai multe ori prin injectoare.
Pt asta trebuie sa fie mica cantitate injectata in cilindrii iar returul sa nu se duca in rezervorul de motorina ci sa se reintoarca in recipientul cu cleaner.
Problema este ca motorul nu porneste daca pompa din rezervor nu functioneaza.
La fel, motorul nu porneste daca este decuplat senzorul de presiune din rampa, chiar daca pompa din rezervor functioneaza. De fapt ecu-ul blocheaza injectoarele si circuitul de control al pompei de inalta, si probabil si clapeta de aer, daca nu primeste semnal de la senzorul de presiune de pe acumulator.
Deci urmatorul pas ar fi " pacalirea " ecu-ului cu un semnal extern ca si cum ar proveni de la acel senzor.
Cind s-o mai opri ploaia o sa incerc.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 14:38 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Am vazut pe jewtube un nene care a pus o pompa tandem in instalatia asta pe care vrei tu sa o faci, sa nu lase pompa de inalte sa traga singura (nici nu cred ca poate). Din ce am vazut pe diagnoza la mine, target pressure cind pui contactul este 4bar, e posibil nici asa sa nu mearga.

O sa incerc weekendul asta sa torn aditivul direct in filtru si sa ii dau drumu asa sa vad ce zice. Faci asa la fiecare schimb de filtru si poate iese ceva.


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 15:17 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Bineinteles ca merge cu o pompa externa dar ideea era ca tot artificiul asta sa fie cit mai simplu.
Poti umple filtrul cu cleaner dar cea mai mare parte din el se va duce in rezervorul de motorina.
Nu cred ca este mare diferenta intre acest mod si cel in care torni cleanerul in rezervor direct.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 15:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Cel mai simplu, scoti furtunul de tur din filtru, cel care vine de la pompa de lift din rezervor si il bagi intr-un bidon ceva ca sa nu pierzi motorina sau, mai simplu intrerupi alimentarea pompei din rezervor.
Apoi, la filtrul de motorina conectezi pe tur cu un furtun o pompa electrica la 12V care sa traga din recipientul de cleaner si sa pompeze in filtru. Eu folosesc pompe de lift de Renault Laguna sau de Iveco, identice cu ce vezi in fotografia atasata. Returul in scoti si il bagi tot in bidonul de cleaner ca sa poti functiona o perioada mai indelungata, respectiv pana ce tot continutul este consumat.
Poti atasa instalatia si dupa filtru daca ti se pare safe, e alegerea ta.


Attachments:
pump.jpg
pump.jpg [ 45.47 KiB | Viewed 3304 times ]

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:
Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 16:19 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Multumesc, asa este, dar nu am pompa aceea deocamdata.
Daca recipientul care contine cleanerul este curat eu zic ca este destul de safe.
Filtrul masinii contine o cantitate importanta de motorina care evident va dilua cleanerul.
Oricum pe partea de retur a | instalatiei improvizate | am atasat un filtru de benzina cu rolul de a opri eventualele gunoie din injectoare.
O sa incerc pacalirea senzorului de presiune sa vedem ce iese sau daca merge.
Cea mai buna metoda este sa scoti injectoarele si se le cureti.
Asta este asa mai mult pt experimentare.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 16:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Tu vrei sa pacalesti senzorul de rail ca sa ai comandate injectoarele atunci cand dai la automat, chiar daca motorul nu porneste ? Cred ca risti sa dezamorsezi pompa de injectie si sa o uzezi prematur, plus sa-ti supraincalzesti demarorul. Nu inteleg care e treaba cu senzorul ala, de ce vrei sa il pacalesti ? Mi se pare buna ideea cu filtrul de benzina (presupun ca te referi la unul mic, transparent) pe retur, desi nu ma astept sa vezi ceva depuneri, aditivul iti va dizolva si apoi arde depunerile.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 17:40 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Nu, chiar vreau ca motorul sa functioneze iar cleanerul sa fie pe post de carburant.
La relanti , 820 rot/min, ecu-ul primeste un semnal de aprox. 1.1 volti de la acel senzor.
Asta vreau sa vad daca pompa de inalta reuseste sa faca presiunea necesara in asa fel ca motorul sa functioneze. Nu ramine pompa pe uscat deoarece in ea este motorina deja, in rampa este de asemenea motorina, pe retur este, iar asa cum am spus in prima postare, furtunele instalatiei improvizate sint pline cu cleaner.
Da, un filtru mic, transparent de 3 lei. Cleanerul trece si prin returul injectoarelor si de acolo pot proveni depunerile sau alte gunoaie

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 18:35 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3803
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
Fara o pompa de tipul celei de mai sus nu cred vei reusi sa ridici presiunea la 180 - 190 de bar, ca sa iti deschida injectoarele si sa porneasca motorul. Daca pompa de injectie ar reusi sa tina singura ralantiul nu ar trebui sa se opreasca motorul atunci cand scoti siguranta pompei de alimentare. Sunt pompe de injectie care primesc motorina la 0.5 bar din rezervor si acolo planul tau ar functiona fara probleme, dar nu e cazul aici.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 09 Nov 2016, 18:58 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 304
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Asta intrebam si eu daca cineva a mai experimentat asa ceva.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Curatare injectoare
PostPosted: 11 Nov 2016, 10:59 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Pompa de mai sus face maxim 2-3Bar, la pornire cere cam 400, pe care ii face pompa de inalte. Cel mai bine e cum a zis BZ-DIA, lasi pompa tandem din rezervor sa iti umple un bidon de 4-5L in timp ce tu bagi furtunele in recipient. Nu trebuie pacalit nimic.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited