Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Reaccelerare in aceeasi treapta
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=25197
Page 1 of 1

Author:  alecsu [ 01 Nov 2016, 15:40 ]
Post subject:  Reaccelerare in aceeasi treapta

Stima si respect baieti! Sunt observator, usor veteran al forumului si acum mi-am gasit, din pacate, si motivul sa devin activ.
Am de 2 ani o frumoasa berlina 159 1,9 JTDm 16 valve 150CP 6 trepte din 2007. O problema are (cred ca de cand am luat-o) insa o remarc mai des in ultimul timp: bagand-o in traficul de Bucuresti pendulez des in relanti, treapta 1 si teapta 2....cam aici mi-e beleaua, cand bag intr-a-ntaia accelerez, ridic piciorul si apoi iar accelerez (mers in coloana) la un moment dat incepe sa creasca consumul instant; cand continui drumul (treapta 2, 3 ...) creste consumul si pana la 50 l/km, care probabil e maximul acceptat si apoi isi revine. Problema nu ramane la afisaj, in acel moment, masina trage mai greu si tremura putin la plecare(ca si cand as pleca cu a 3-a de pe loc) si se simt noxe in plus.
Posibil sa fie de la filtrul de particule (nu am umblat la el fizic, nici in soft) ?
Multumesc anticipat profilor !!

Author:  mugurel [ 01 Nov 2016, 15:42 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

asta am vazut ca se intampla in regenerare , deci nu e o problema . ideea e sa o lasi sa isi termine ciclul si sa nu o opresti . ar fi bine sa ajungi la un priceput de pe aici sa puna un tester pe ea sa vada cum stai cu egr/dpf si ca dreaq mai e pe acolo .

Author:  nesquick [ 01 Nov 2016, 15:45 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

Salut, cel mai posibil problema este de la filtrul de particule.

Fie nu a apucat sa-si faca regenerarile complet si porneste mai des, fie este infundat si iarasi ajunge la gradul de incarcare 100% mult mai repede, motiv pentru care si regenerarea porneste mai des.

Timpul de incarcare a filtrului de particule si implicit intervalul de regenerare tine de foarte multi factori ( termostat, temperatura externa, ulei folosit, egr, galerie de admisie, stilul de condus, etc)

Author:  alecsu [ 01 Nov 2016, 15:58 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

ma temeam sau ma bucuram sa aud ca e de la PDF, problema mea si poate a altora e ca ma poate prinde, cum m-a prins si vinerea trecuta: in traficul de ora 18:00 de bucuresti, (30-40 minute de stat intr-a-ntaia)...dintr-un range de 418km, ajunsesem la un range de 72km in 2 km parcursi :lol: :lol: :blink: am repornit pana la urma motorul si a mers normal, fara sa mai intre regenerarea...
Dupa calculele mele ar trebui sa fac degeaba ~50km in afara la fiecare 2 saptamani de oras (paradox pt un diesel ,apreciez atunci doar turbina :wink: )

Author:  aschiuta [ 01 Nov 2016, 16:11 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

Si eu am acelasi regim de mers numai in oras. La doua trei zile, cind ajung acasa si motorul este cald, accelerez in gol motorul pina la 5000-6000 ture, de doua ori, cite 5-6 secunde. Apoi il opresc. O data la o luna ii fac o regenerare fortata cu MES-ul.

Author:  AlexandruC [ 01 Nov 2016, 16:14 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

pai la astea diesel nu ar trebui de fapt sa o lasi sa se linisteasca vreo 30 secunde inainte sa o opresti?

Author:  nesquick [ 01 Nov 2016, 17:21 ]
Post subject:  Reaccelerare in aceeasi treapta

1. La mine strict bucuresti, regenerează ~500km, extraurban ~700-800km.

2. Stock mai mult de 4800-5000rpm nu se poate accelera acest tip de motor, deci nu știu cum ajungi tu la 6000rpm. "I-ai dat bordu" pana acum? :lol:



Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  aschiuta [ 01 Nov 2016, 17:39 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

AlexandruC Quote:
pai la astea diesel nu ar trebui de fapt sa o lasi sa se linisteasca vreo 30 secunde inainte sa o opresti?
Nu stiu ce este cu 'linistirea'.
Stiu ca daca mergi mult si in sarcina, inainte de a opri motorul este bine sa-l lasi la relanti un minut doua. Asta este pt turbina care este fierbinte si in timpul acela de un minut-doua uleiul are timp sa raceasca turbina. Valabil si pt diesel si pt benzina cu turbina.

Author:  aschiuta [ 01 Nov 2016, 17:45 ]
Post subject:  Re: Reaccelerare in aceeasi treapta

cristianmiu Quote:
1. La mine strict bucuresti, regenerează ~500km, extraurban ~700-800km.

2. Stock mai mult de 4800-5000rpm nu se poate accelera acest tip de motor, deci nu știu cum ajungi tu la 6000rpm. "I-ai dat bordu" pana acum? :lol:



Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu stiu daca sint 6000 ture, ideea ca duc turatia pina aproape de maxim.
In felul asta , zic eu, mai curat din funinginea de pe traseul de evacuare.
Eu fac dimineata cam 5km in regim de viteza treapta intiia si a doua apoi masina sta cam 6-7 ore dupa care inapoi acasa cam tot 5km si apuc sa folosesc si treapta 3.
Nu prea are cind sa faca regenerare dpf-ul

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/