NicuVlad Quote:
Pai nici nu l-am oprit, am scos-o imediat in afara si am mers cu ea vreo 20 de minute pana si-a revenit consumul.A doua zi, facea la fel,oricum astazi ma duc cu ea sa o pun pe tester
E trecut in primul link ce si cum se intampla la motoarele Peugeot Citroen, presupun ca acelasi lucru se intampla si la Alfa.
"Regenerarea consta in arderea cenusei din filtrul FAP la o temperatura 450-600°C si in mod normal este o operatie invizibila pentru sofer.
Regenerarea filtrului FAP dureaza ~10 minute.
Intreruperea regenerarii in mod constant inainte ca filtrul FAP sa fie curatat complet va duce la colmatarea filtrului FAP; la infundarea acestuia.
Intreruperea regenerarii se va inregistra in calculatorul de injectie printr-un cod de eroare P0422:
Pentru ca regenerarea filtrului FAP sa aiba loc trebuie indeplinite cateva conditii:
- motorul sa fie cald >60°C.
- viteza sa fie mai mare de 60km/h.
- gradul de incarcare a filtrului FAP sa fie >50%.
- in rezervor sa fie carburant minim 1/4.
Recomandari:
La inceperea regenerarii incercati sa alegeti un traseu liber care va permite o rulare constant cu o viteza minima de 50km/h pentru urmatoarele 10 minute. Nu are rost sa fortati masina, nu puteti grabi timpul de regenerare, este suficient sa mergeti constant.
Daca viteza scade sub 30km/h pentru mai mult de 15s regenerarea este intrerupta.
Daca regenerarea a fost intrerupta inainte de a fi completa este foarte probabil ca in urmatorii 50-100km sa se incerce o noua regenerare daca sunt indeplinite conditile mentionate mai sus.
Oprirea motorului ar trebui sa se faca cand temperatura gazelor scade pana sub 200°C protejand astfel turbina.
In timpul regenerarii NU opriti motorul, temperatura gazelor este foarte mare!"