Salut! Sunt Ionut, "noul" (din februarie 2017) proprietar al acestei Alfa 156, chiar asta:
viewtopic.php?f=17&t=13059
Am decis sa deschid un nou subiect deoarece nu-mi place cum au decurs discutiile acolo.
Revenind la subiect, de ce Alfa?
De cand ma stiu imi plac sistemele audio si masinile. Discutand despre masini, in special imi place Alfa Romeo si Ferrari, ce dupa cum se stie au o istorie destul de legata.
La inceput am fost atras de originalitate, nume, design si faptul ca nu le vezi la fiecare semafor, precum "masinile adevarate". Insa in timp, am inteles cel putin o parte din secretul atractiei brand-ului si de ce este o masina placut de condus si printre putinele despre care se spune ca are suflet, pasiune sau personalitate.
Care cred ca este secretul? Alfa Romeo impreuna cu Fiat din care face parte, sunt printre putinii producatori de masini din lume. Repet, producatori! Nu asamblatori de tehnologii inventate de altii, exemple sunt multe.
Isi folosesc propriile platforme si inventeaza tehnologii pentru a avansa si crea viitorul. Cele mai bune exemple sunt distributia variabila VVT si mai nou MultiAir, impreuna cu Common rail sunt tehnologii folosite si "imprumutate" in aproape toate motoarele performante de aproape toti "producatorii" pentru actualele masini de pe piata. In special fanii honda trebuie sa afle ca faimosul VTEC este in realitate VVT by Fiat™ Iar pasionatii BMW, AUDI, etc. sa stie ca sub fiecare capota a unei masini diesel
șade baza unui motor Fiat mandru!
Deoarece Alfa Romeo este ceva original, o creatie, poate avea personalitate.
Deci pot spune ca pentru mine, cea mai mare atractie in cazul unei Alfe este originalitatea ce nu se opreste la forma caroseriei, acesta fiind si motivul principal pentru care mi-am dorit una.
De ce Alfa asta?
Pai in primul rand pentru ca nu intra in buget o Giulia sau 159 bine intretinut si sub 200k. Apoi, cunosc masina de aproape 7 ani, mi-a placut atunci, imi place si acum. Cand a iesit la vanzare nu am stat mult pe ganduri, chiar daca avea nevoie de multe reparatii, am o lista.
Este o Alfa Romeo 156 echipare Veloce cu:
Motor 1.8 TS 140 cp si actual ~152000 Km teoretic reali
Interior piele MOMO
Lumini rosii/portocalii in bord datorita echiparii oricum nu imi plac cele verzi
Clima - asta cred ca au toate 156
Geamuri electrice fata-spate
Jante Teledial
Suspensie sport din fabrica
De cand o am din februarie am mers cu ea ~12000 Km si pentru curiosi cel mai mare consum a fost 20% (si 1L ulei la 1000Km) in Bucuresti prin martie dupa ce i-am pus cauciucuri UHP.
Pentru curiosi, masina a costat 1200EUR si am investit in ea cel putin inca atat, in prima luna.
Ca tot am pomenit de reparatii...
Prima revizie: (detaliata - deoarece pe mine m-ar ajuta sa stiu detaliile)
Bara spate inlocuita (OEM SH) + vopsire ca a intrat un taximetrist in mine chiar a doua zi dupa achizitie - bineinteles pe asigurarea lui
Apoi cheltuieli personale:
Ca tot a intrat in vopsitorie am vopsit aripa stanga spate - era putin mai deschisa culoarea
Set distribuție plus pompa apa - noi
Întinzător curea accesorii - nou
Revizie completa ulei + filtre - noi si conform recomandarii producatorului (exclusiv ulei Selenia 20K)
Inlocuire lichide complet (cutie, frâne, servodirectie) - filtre - noi si conform recomandarii producatorului
Inlocuire galerie admisie - reconditionata OEM + inlocuire garnitura capac axe
Inlocuire brate inferioare față (cu TRW) + bielete antiruluiu - noi
Inlocuire bara stabilizatoare față completă - OEM SH - bucsi noi + gresata
Inlocuire bara stabilizatoare spate - OEM SH + busci noi
Tendoane spate (4 bucati) - noi
Bucsi port fuzeta - noi
Bieleta antiruluiu spate - noua
Rulment roată dreapta spate - nou
Cabluri frana de mână - noi
Becuri (toate -pozitie, faza scurta, lunga, semnalizatoare, stopuri, etc) - peste 20, OEM ricambi originale de la autoitalia - inlucsiv becuri consola bord - noi
Gresat macarale geamuri (toate 4)
Cleme airbag pasager - noi si degeaba ca e stramba bucata aia de material intr-un colt
Inlocuit proiector fata - OEM SH
Toate astea au costat ~5600Lei
A doua zi dupa ce a iesit de la mecanic:
Baterie Exide EA640 Premium - noua 310Lei
Geometrie completă - 180Lei
Apoi in timp:
Cauciucuri Dunlop Sport Maxx 205/55/16 + valve metalice - noi 1500lei nu va puneti valve metalice ca foarte incet, scap aer! Sau am avut eu ghinion cu astea, care au fost si scumpe.
Reparat senzor plăcută frână față stânga
Polish faruri
Revizie AC, inlocuire valva - 120Lei
Inlocuit racord flexibil (evacuare), cu unul premium - nou 280Lei
Îndreptat janta stânga spate ~70lei
Reglare faruri 50Lei
Stergatoare Bosch Aero - noi 80Lei
Probleme aparute din cauza soferului:
Dupa ce am descoperit un obiect dur prin iarba cu burta masinii am inlocuit traverseasa aluminiu și două tendoane (dreapta spate) 600lei + geometie 120Lei
Plus ca am indoit usor podeaua intr-un loc, inca nu am rezolvat asta. Am zis ca daca tot e de umblat acolo sa se indeparteze si orice urma de rugina + tratament ce peste tot mi-au cerut ~1000Lei, va urma cu alta ocazie.
Si ce urmeaza sa-i fac peste doua saptamani:
Avand discuri solide pe fata, un upgrade la frane cu discuri ventilate + etrieri si placute aproape noi de pe un GT de la dezmembrari
Inlocuit variatorul, am comandat unul nou pe ebay cu doar 700Lei adus acasa, inca 350 am inteles ca e manopera
Inlocuit cele doua brate superioare pe fata, o sa pun TRW
Si probabil de inlocuit pompa servo deoarece imi pare ca invart cam greu de volan + compresoul AC ce uruie putin cand turez intre 1800 si 3000rpm.
Acum urmeaza cateva poze, daca inca sunteti aici.