It is currently 30 Nov 2024, 09:07

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Selespeed
PostPosted: 04 Jul 2016, 23:25 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Salutare,


Avem una bucata 147 2.0 ts Selespeed care se comporta ca orice italianca, adica cu nasul pe sus. Acum 3 saptamani a inceput cu primele figuri, a inceput sa clipeasca indicatorul treptei de viteza, sa mearga in suturi( smucituri puternice si variatii de turatie de 1500-2000 rpm), schimband singura 1-2-3-4 , 4-3-2-1 pana cand reuseam sa o accelerez si sa mearga subturat in treapta a 4 a. Dupa ce se punea in miscare, puteam retrograda treptele manual si cat nu ma opream astfel incat sa plec de pe loc mergea bine si fara smucituri. Am pus diagnoza pe ea ( un vag-com/kkl si un fes) si am identificat o eroare legata de debitmetru. Colegii de pe AO spun ca Selespeedul incepe sa se comporte exact ca in cazul meu atunci cand da de aceasta eroare( P1177, P1178, P1172, P1175) si vinovatul in cele mai multe cazuri este debitmetrul. Am folosit un spray de contacte pentru a curata mufa debitmetrului ( prezenta urme de vapori de ulei), am sters erorile si masina a mers foarte bine timp de 4 zile ( fara erori, fara nimic, cutia functionand perfect).
Domnisoara a simtit nevoia sa-si faca de cap dupa cele 4 zile in care relatia a functionat fara repros si de data asta a catadicsit sa ma lase in mijlocul drumului, singura treapta in care dorea sa cupleze si sa ma puna in miscare fiind R. Tras pe dreapta, pus diagnoza si a aparut prima problema: nu pot sa ma conectez la cutie folosind FES sau Multi ecu scan asa cum am reusit ani la rand pana acum. Nu am erori pe partea de motor, doar pe partea de cutie unde am reusit sa ma conectez cu AlfaOBD si am gasit urmatoarele erori (P1747, P1748,P1752). Am reusit cu AlfaOBD sa le sterg dar pentru ca nu este o varianta licentiata nu pot sa verific parametrii in timp real sau sa fac calibrari.
Dupa ce am sters aceste erori, "am stresat" cutia inainte si inapoi ( doar treptele 1 si R) timp de 20 de minute si a mers pefect, fara sa apara alte erori.
Toate bune si frumoase, am dormit linistit si dimineata domnisoara mea a recidivat, a catadicsit sa ramana in mijlocul drumului, lasandu-mi doar posibilitatea de a cupla R si a intra inapoi in parcare.

Ce am reusit sa testam :

1. Bateria e ok
2. Releu pentru Selespeed e ok, curat ( am si testat cu alt releu si prezinta acelasi comportament)
3. Uleiul pentru cutie ( 75w90) a fost schimbat acum 2 ani, uleiul pentru Selespeed a fost schimbat in primavara si este la nivel
4. In momentul in care deschid portiera de la sofer, pompa porneste timp de 8 secunde si apoi se opreste
5. Modulul din portiera soferului, cel pentru geamuri a fost schimbat acum 4-5 luni atunci cand m-am trezit cu el ars( nu a stat fixat si e posibil ca 2 cabluri din el sa ajunga in scurt)


Pasul urmator este sa achizitionez si un modul elm 327 pentru a incerca un proxy alignment inainte de a ma conecta la cutie ( nu stiu daca ajuta.)


Avem printre noi priceputi care pot intinde o mana de ajutor unui alfist incapatanat ?
Multumesc

P.S : Am atasat si eroarea pe care o primesc cand incerc sa ma conectez la cutie


Attachments:
selespeed.JPG
selespeed.JPG [ 49.36 KiB | Viewed 4093 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 05 Jul 2016, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2015, 19:11
Posts: 78
Car: Alfa Rome GT 2.0 JTS
Location: Bacau
Salut Marius,

Uite niste topicuri care s-ar putea sa iti fie de ajutor in conectarea diagnozei la modulul sele speed:

viewtopic.php?f=10&t=21774&p=264203&hil ... ft#p264203" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=11&t=17389&p=196049&hil ... ft#p196049" onclick="window.open(this.href);return false;

Mai multe poate sa iti spuna, cred, tomi_alfa despre diagnoze.

_________________
__________________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Rome 147 1.6 TS


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 05 Jul 2016, 17:31 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Mersi pentru linkuri, problema mea principala este ca nu reusesc sa ma conectez la modulul de Selespeed folosind cablul si aplicatia care au functionat in trecut. Probabil ca undeva este o problema electrica, dar unde si cum o pot identifica daca eu nu ma pot conecta la cutie. ECU de la Selespeed este identic pentru 156 si 147 ? Se poate schimba plug'n play sau trebuiesc adaptari facute ?


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 05 Jul 2016, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Completeaza si locatia, sa te poata indruma cineva undeva. Daca esti din Bucale sau imprejurimi cred ca ai mai multe sanse sa gasesti pe cineva sa ii dai de cap.
Succes

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 05 Jul 2016, 22:42 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
4-5 ore pana la Bucuresti nu sunt o problema. Alfa este o masina destul de exclusivista si se intampla de multe ori sa mearga masina la mecanic si nu invers. Din pacate, in starea in care este acum ma indoiesc profund ca ajunge pe roti pana la un mecanic/electronist priceput.


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 06 Jul 2016, 13:51 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2015, 19:11
Posts: 78
Car: Alfa Rome GT 2.0 JTS
Location: Bacau
Salut din nou Marius,

Am mai gasit cateva link-uri catre alte forumuri de alfa, sper sa nu considere nimeni reclama - linkurile sunt:
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1454648" onclick="window.open(this.href);return false; (enter the chapta code and you are all good to go)
http://www.alfabb.com/bb/forums/new-pro ... ilure.html" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
__________________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Rome 147 1.6 TS


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 06 Jul 2016, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 Apr 2015, 10:36
Posts: 63
Car: alfa 159 1.9jtdM 150
Location: Firenze(IT)Tulcea(RO)
Salutare Marius.ieri am făcut câteva întrebări pentru tine și abia astăzi am primit un răspuns destul de valid sa spun. La 147 e destul de des întâlnită problema ta, la selespeed. Se pare ca chiar dacă pompa se aude ca merge, posibil sa nu fie presiunea care trebuie. Ar trebui sa mergi la cineva cu examiner oficial sa îți măsoare presiune la pompa care trebuie sa fie la 40,daca testerul îți arată că e mai mica sau în faza de schimb de viteze scade atunci trebuie schimbat motorinul de la pompa, dacă găsești pe cineva care sa îți schimbe doar motorinul. Se pare ca fiind foarte aproape de motor se dezvolta o temperatura mai mare de 70 de grade și îți dăunează pompa. Sper sa îți fi fost de ajutor. Salutare la toată lumea.

_________________
AR 159 1.9jtdM 150cv 16v


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 06 Jul 2016, 23:43 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Salut,

Din cate stiu eu presiunea pe care trebuie sa o faca pompa este de 50-55 de bari in momentul in care deschizi portiera iar aceasta presiune este suficienta sa ajung in treapta a 3 a, cu conditia sa ai un acumulator bun. In masura in care timpul imi permite, am sa dau jos bateria si blocul de sigurante/relee din compartimentul motor si sa incep sa curat fiecare mufa existenta. Ramane si ma macina nelamurirea legata de FES/MES si al meu ECU de Selespeed ? De ce nu reusesc sa ma conectez la el ?
Are cineva o varianta full a softului AlfaOBD ?


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 10 Jul 2016, 22:52 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Astazi mi-am facut curaj si inarmat cu un cablu nou ( ELM 327 usb), cu AlfaOBD si cu un spray de contacte am inceput sa ne distram :

1. Am curatat mufele din portiera soferului , cele care intra in comanda geamurilor ( nici o schimbare dupa )
2. Am curatat mufa din spatele bateriei si am observat ca unul din pini pare la prima vedere ceva mai scurt decat celelalte. Mufa era bine fixata si dupa curatarea ei nu am observat modificari. Am atasat o poza cu pinul respectiv
3. Inclin sa cred ca problema mea este generata fie de pompa, fie de acumulator pentru ca presiunea in sistem scade destul de repede. Singura treapta in care cutia cupleaza este R, dar AlfaObd vede momentul in care incerc sa cuplez 1 , fara in schimb sa reusesc sau sa primesc erori.

Pareri, sugestii ?


Attachments:
20160710_205459.jpg
20160710_205459.jpg [ 171.97 KiB | Viewed 3709 times ]
2.jpg
2.jpg [ 80.79 KiB | Viewed 3709 times ]
hydra.JPG
hydra.JPG [ 63.4 KiB | Viewed 3709 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 11 Jul 2016, 23:17 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Continuam povestea :

Prima surpriza in seara aceasta a fost sa nu aud pompa pornind la deschiderea portierei, precum si imposibilitatea de a cobori geamurile electrice.
Se pare ca ma reusit sa dezmortim cutia actionand din AlfaOBD sectiunea : Engagement lever pin securing screw in urma caruia am reusit sa schimb cu motorul oprit toate treptele dar sarind peste treapata a 2 a. Schimbaril erau asadar 1-2(ratata)-3-4-5 si 5-4-3-1. Cu motorul pornit, cand am incercat ( pe loc ) sa schimb tr a 2 a, cutia a intrat intr-o bucla 2-4 ( sarind asadar peste 3) din care nu a iesit fara sa cuplez R.
In cazul in care cineva este interesat, uploadez si o inregistrare cu modul in care a schimbat cutia cu motorul oprit si bucla descrisa anterior.


Attachments:
Capture.JPG
Capture.JPG [ 52.39 KiB | Viewed 3638 times ]
Capture2.JPG
Capture2.JPG [ 52.39 KiB | Viewed 3638 times ]
Capture3.JPG
Capture3.JPG [ 75.03 KiB | Viewed 3638 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 14 Jul 2016, 00:40 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Noutatile sunt dupa cum urmeaz : tija ambreiajului, cea care iese din robot si trage efectiv de levierul de comanda al cutiei este plina de ulei ( este normal ) ? Din pacate bateria a cedat dupa atatea diagnoze si teste si maine ajunge la un redresor. Partea negativa este ca in continuare singurul soft care se intelege cu Selespeed-ul este AlfaOBD


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 21 Jul 2016, 18:18 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Incet incet ajungem la concluzia ca unul din senzorii de pe robot este defect.
Asadar sunt in cautarea unui robot de selespeed sau a senzorilor PF2C de pe selespeed


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 22 Jul 2016, 00:32 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 684
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
:lol: Tu intrebi, tu iti raspunzi. :lol: Scuze de offtopic, dar esti un monument de rabdare. Altii ar fi pus de mult timp toporu pa ea. Nu multi se incurca cu selespeed-ul. De la mine, sustinere morala :up: Cea tehnica, de la cei mai priceputi in ale mecanicii.


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 22 Jul 2016, 01:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Chiar ca ai rabdare.
Oricum, topicul ramane bun pentru viitorii utilizatori de selespeed.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 22 Jul 2016, 08:26 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Multumesc pentru sustinere. Daca ma apuc sa bag toporul in ea, cand ma calmez ma apuc si de tinichigerie si nu are rost.
Din pacate, nu exista la noi mecanici priceputi care sa se apuce de un Selespeed si sa-l rezolve elegant, schimband doar ce este defect. Cel mai des am auzit varianta schimba robotul cu totul, sau robot+cutie+ecu selespeed, si asta nu este o optiune pentru mine.

Revenind la senzorul PF2C : Stie cineva sa-mi spuna daca acesta este codul corect ?


Attachments:
pf2c.png
pf2c.png [ 229.65 KiB | Viewed 3372 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 23 Jul 2016, 17:58 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Am aruncat o privire atenta si se pare ca pinul 16 se poate misca in mufa, dar nu stiu sigur daca e nevoie sa fie ridicat pentru ca mufa omoloaga din cupla este si ea retrasa fata de linia celorlalte cuple "mama". Are idee cineva ce face si unde duce acel cablu(are culoarea rosie) din manunchi si daca e normal ca ambii conectori sa fie retrasi ?


Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 04 Aug 2016, 10:10 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
In ultima vreme timpul a fost limitat, dar am reusit totusi sa desfac unitatea Selespeed de pe CV astfel incat sa curat zona si sa verific senzorii. Pentru cei interesati, actuatorul este fixat de cutie prin urmatoarele suruburi : 13 ( se desface cu o cheie de 13, mult mai usor daca desfaceti si acumulatorul ) , 12 ( atentie sunt 2 suruburi asemanatoare, unul un pic mai lung fata de celalalt si trebuiesc desfacute amandoua, chiar daca nu apar in poza) si ultimul, numarul 11. Mare atentie la acest surub, el fiind teoretic de unica folosinta. Surubul( se desface cu imbus de 6) este ascuns de un dop ( se deface cu imbus de 8 parca) este destul de greu de scos prin partea superioara, mai ales daca nu a fost schimbat anterior. Pentru a reusi sa-l desfac eu am coborat cutia din suportul aflat langa roata stanga fata ( nu uitati sa puneti ceva sub cutie astfel incat sa o puteti si ridica inapoi cand terminati treaba). Surubul asta este o mare bataie de cap pentru ca nu se poate ajunge altfel la el si trebuie desfacu in cazul in care vreti sa separati robotul de cutie. Vestea buna este ca surubul se gaseste de cumparat ( codul OE este 46545861 si costa aproximativ 3 lei) si vine pe comanda in 5-7 zile. Cu robotul dat jos, incepem o inspectie vizuala asupra posibilelor pierderi de ulei, sau masura cablaje intrerupte si senzori defecti. O sursa de inspiratie in acest caz este site-ul
http://selespeed.org/" onclick="window.open(this.href);return false; unde puteti gasi foarte multe informatii utile.
Revenind la problema mea, pana acum am identificat :
1. In mufa mare cei 2 conectori mama-tata ai cablului 16 (Hydraulic group oil pressure sensor signal) e posibil sa nu faca bine contact si am decis sa scot cele 2 fire din mufa si sa le leg separat, folosind 2 papuci mama-tata si protectiile aferente
2. Marea surpriza, senzorul "Gear selection position sensor" CFC208 care era crapat, plin de mizerie la interior si cu una din lamele oxidata si indoita. Partea rea este ca Alfa Romeo nu vrea sa vanda senzorul separat dar au fost si altii care au folosit acest senzor si cei de la Magneti Marelli il vand separat. Codul este MM219244240500 iar pretul este unul foarte decent.

Avand in vedere pretul senzorului am decis sa-l schimb preventiv si pe cel care masoara cursa ambreiajului, cel care se poate schimba si fara sa scoateti robotul de pe cutie. Acum asteptam surubul nastrusnic( cu riscul de a repeta, schimbati surubul in caz ca umblati la el. Sa nu ajungeti sa-l scoateti cu extractorul asa cum am facut eu pentru ca un stimabil mecanic Alfist nu a vrut sa-l schimbe) si apoi trecem la montat inapoi


Attachments:
Actuator.png
Actuator.png [ 95.82 KiB | Viewed 3143 times ]
20160802_131542.jpg
20160802_131542.jpg [ 238.53 KiB | Viewed 3143 times ]
20160802_131610.jpg
20160802_131610.jpg [ 220.02 KiB | Viewed 3143 times ]
20160802_131710.jpg
20160802_131710.jpg [ 199.38 KiB | Viewed 3143 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Selespeed
PostPosted: 10 Aug 2016, 14:43 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Pentru ca sambata am avut soare am continuat munca la robot si am reusit sa schimb senzorul defect precum si pe cel din fata, cel care masoara cursa ambreiajului. Tot cu aceasta ocazie am curatat rezervorul de ulei de la robot si conductele si am pus ulei nou ( TUTELA CS SPEED ) in speranta ca toate problemele sunt rezolvate si ctuia revine la viata. Din pacate nu este asa si acum avem o eroare noua : P1742 - Selection sensor ( adica senzorul din spatele robotului) si o cutie car enu vrea sa cupleze nici o treapta. Cu nici unul din softurile de diagnoza nu am reusit sa fac nimic in schimb am observat ca presiunea in sistem nu trece de 1.14 bari. Pompa cupleaza si merge aproximativ 10-12 secunde tim in care presiunea ajunge la valoarea mentionata si apoi se opreste. Porneste iar dupa cateva minute timp in care presiunea scade pana la 0.9 bari. Am observat ca si zgomotul pe care il face pompa este unul diferit, ceva mai ascutit dar nu neaparat metalic.

Sugestii ?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited