Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Vanzari 159 in Italia 2007 https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=2485 |
Page 1 of 1 |
Author: | georgecristian [ 01 Aug 2007, 21:30 ] | ||
Post subject: | Vanzari 159 in Italia 2007 | ||
Dragi prieteni, am atasat date vanzari modele autoturisme in Italia pentru luna Iulie 2007 si pentru Ianuarie-Iulie 2007. Datele sunt afisate per segment auto vizat. Sursa este un raport al Ministerului de Transporturi din Italia. Concluzii: 159 este "top sales" in clasa "D" atat in Iulie cat si pe intreg anul 2007 peste BMW , VW, Audi, Mercedes, Honda! De exemplu in 2007 au fost vandute pana acum 22.337 unitati 159 fata de 21.640 unitati BMW seria 3 , sau 12.196 Audi A4 (aproape dublu). Argumentul facil "..vezi patriotismul italienilor" nu explica decat relativ fenomenul. Italienii sunt intr-adevar iubitori de masini cu stil, dar in general sunt cumparatori avizati, mult mai atenti la "value for money" decat majoritatea compatriotilor nostri. In plus, piata auto din Italia este "doar" de vreo zece ori mai dezvoltata decat la noi, ofertele auto, optiunile de leasing/rate sunt mult mai numeroase, exista un buy back, etc.
|
Author: | georgecristian [ 01 Aug 2007, 21:37 ] | ||
Post subject: | vanzari marca 2007 | ||
Aici atasez un clasament vanzari unitati si variatii /cota piata italiana per marca auto Iulie/2007. De exemplu Alfa Romeo detine 3.07% cota in 2007 fata de 24% Fiat, sau BMW 2.98%.
|
Author: | icoman [ 02 Aug 2007, 09:42 ] |
Post subject: | |
Din pacate pentru Alfa situatia asta nu se mai repeta in nici o alta tara din Europa. De altfel mai mult de 60% din productia Alfa se vinde in Italia. |
Author: | georgecristian [ 02 Aug 2007, 12:46 ] |
Post subject: | 159 |
Rezultatele respective sunt confirmarea ca 159 este un produs competitiv, de valoare. Inchipuie-ti cum s-ar fi citit niste cifre de vanzari proaste in Italia, mult sub competitia germana. Apoi, Alfa nu a fost niciodata o masina cu target "popular", iar faptul ca tabloul italian nu se repeta in Europa, este o poveste veche , arhicunoscuta de toata lumea. Dincolo de legenda fiabilitatii germane, explicatiile contin si filozofie despre viata, asumarea unui anume stil, spiritul gregar ( a se citi "de turma"), etc. |
Author: | dand [ 02 Sep 2007, 00:10 ] |
Post subject: | |
elvetia e o piata auto destul de nerelevanta in europa, datorita nr. redus de locuitori...si totusi o piata traditional buna ptr. Alfa datorita atat zonei italiene, cat si numarului mare de imigranti (aprox. 20% - in trecut, marea majoritate provenind din italia, spania si portugalia). Din pacate cifrele din prima jumatate a anului sunt cam dezolante, daca 159 e clar cash-cow-ul Alfa, Brera a pierdut clar competitia in fata rivalilor...nu mai vorbesc de intarzierea in inlocuirea modelului de varf care a facut posibila vanzarea a doar 4 (patru) bucati 166 ![]() http://www.auto-schweiz.ch/dcs/users/2/ ... al2007.xls |
Author: | georgecristian [ 24 Sep 2007, 16:53 ] |
Post subject: | |
166 nu se mai produce si a disparut oricum din liste , poate doar in stocuri de dealer sa mai gasesti asa ceva, nicio mirare ca nu se mai vand! |
Author: | vip007 [ 24 Sep 2007, 19:30 ] |
Post subject: | |
pai si aunci care e masina de top a alfa romeo? intreb din curiozitate:) |
Author: | georgecristian [ 24 Sep 2007, 20:00 ] |
Post subject: | |
Depinde ce criterii folosim pentru a defini acest top. De exemplu, este destul de greu de facut in acest moment o ierarhie intre GT si Brera, dpdv al clasei de care apartin, asta daca ne incapatanam sa privim Alfa Romeo ca pe o marca auto simpla, facand abstractie de istoria si traditia Alfa. Este aiurea sa incerci sa explici ce inseamna Giulia GT, GT Veloce, GTA, Competizione, Alfa33, AlfaSud in raport cu ierarhia clasica auto delimitata pe clase mica, mare, compacta, medie, etc. Modelele AR au constituit niste clase prin ele insele. Cea mai scumpa este Spider, apoi vin Brera, si 159. Cea mai mare este evident 159. Este neclar ce strategie are AR in continuare in legatura cu modelul cel mai mare (sic) , reprezentat de 166 pana in prezent. Oricum, 159 musca putin si din piata 166 in prezent, dpdv eleganta (clasa), dotari si dimensiuni. Poate se incearca o repozitionare in piata, poate e o intarziere de lansare a unui inlocuitor 166 cauzata de ratiuni economice, nu stiu. Exista deocamdata anuntate doar versiunile noi 149 (succesor 147), Alfa Junior (sub 147, dinamica, adresata "tinerelor sperante" ![]() |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |