It is currently 26 Nov 2024, 18:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 21 Jun 2016, 10:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Jun 2015, 14:03
Posts: 25
Car: alfa 147
salut,
sunt nou in bransa AR 147 si am o nelamurire...de papt ele sunt mai multe...
am citit destul de mult pe form despre zgomotul 'diesel' al motorului 1,6 TS 120 cp...parerei, sfaturi...
ceea ce m-a frapat este faptul ca foarte multi reclama zgomotul diesel la pornire ;
personal, la mine observ un fenomen invers, la pornire si , in general la rece, zgomotul 'diesel ' nu exista ci apare dupa ce se incalzeste motorul, sau dupa un timp de functionare, indiferent de regimul de turatii...

mi'ar fi utile cateva pareri pentru ca sunt pe cale sa demarez un RK si imi doresc sa inteleg fenomenele TS-ului

_________________
orlando


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2016, 13:45 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
Din ce spui, ai o problema cu solenoidul, curata-l si scapi de problema.

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2016, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 20 Jun 2015, 14:03
Posts: 25
Car: alfa 147
multumesc...
la asta ma gandeam si eu !

_________________
orlando


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2016, 15:31 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
La fel facea si la mine (desi motorul este JTS). Am curatat solenoidul si nimic, a trebuit schimbat variatorul. Ai putea incerca totusi un kit de reparat variatorul, este cam de 7 ori mai ieftin. Cel mai bine fa asta daca schimbi si distributia, altfel asta e... sunetul de diesel te face sa schimbi la turatii mai joase din motive psihologice.


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2016, 16:11 
Offline
User avatar

Joined: 20 Jun 2015, 14:03
Posts: 25
Car: alfa 147
multumesc pentru sfat!
am inteles de la vechiul proprietar ca a utilizat un kit de reparatie la schimbarea distributiei, fara rezultate remarcabile;

totusi, fara a fi cunoscator, faptul ca zgomotul de 'diesel' apare dupa ce motorul ajunge la temperatura de functionare ma duce cu gandul ca este ceva in neregula cu circuitul de ulei...iar costurile de inlocuire variator + alte componente si operatii adiacente ma cam sperie...acum, inainte de concediu;

am sa incerc sa verific starea fizica a electrovalvei si eventual sa o curat/etansez...
am cautat pe net o schema pentru aceasta zona si am gasit ceva; ce nu am inteles este "cine/ce comanda electrovalva?" ...ce este "8"?


Attachments:
variator_electrovalva.jpg
variator_electrovalva.jpg [ 52.91 KiB | Viewed 1647 times ]

_________________
orlando
Top
   
PostPosted: 21 Jun 2016, 16:22 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
8 este un releu, care da on/off la 12 volti catre solenoid. Dar ca sa verifici functionarea solenoidului ai nevoie de o interfata care sa fie recunoscuta de fiatECUscan (parca asa se numeste softul de diagoza pentru alfa). cu motorul oprit si contactul pus, te conectezi prin OBD la ECU si ai la meniul de diagnoza testul de solenoid. Cand dai click pe testare selenoid o sa auzi niste clickuri, in cazul in care merge. Altfel ai putea sa il alimente direct la un 12 volti si ar trebui sa auzi un click. Legat de kitul de reperatie, am inteles ca este o treaba de migala si trebuie sa nimeresti pozitia arcului si a garniturii, iar daca mecanicul a facut treaba in sictir (cam ca jocul romaniei la meciul cu albania), rezultatul nu este bun.


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2016, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 20 Jun 2015, 14:03
Posts: 25
Car: alfa 147
cred ca incep sa inteleg !...in imaginea mea aceasta electrovalva lucra deschizand treptat in functie de turatie ( iar "8 " am crezut ca este un variator de tensiune !) dar se pare ca este doar on/off iar presiunea uleiului este dictata de turatie - prin pompa de ulei...( ma gandesc ca si pompa poate fi uzata dar pana ajungi la ea...)...
am sa incerc sa verific cu 12 V..nu am interfata si nici soft...sunt incepator in ALFA...dar imi place !

_________________
orlando


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited