Salutare,
Recurg la aceast topic după ce am căutat soluții pentru situația de care m-am lovit în mai multe locuri, dar fără niciun rezultat.
1.9 jtdm, 2006, 120CP. Mașina nu a avut nicio problemă tehnică în aproape 4 ani de când o am până acum vreo 3 luni. I-am schimbat regulat consumabilele, a stat în garaj, tratată foarte bine etc.
"Motor control system failure" a fost primul ei reproș + o scădere de putere. Primul test pe calculator nu dădea decât o eroare la bujii pe care o întâlnisem mai demult, fără ca vreun mecanic să aibă vreo soluție pentru ea: "Error glow plug". Știind de eroare de bujii care nu afectează cu nimic mersul, mi s-a resetat totul, după care, la câteva minute de mers, a apărut din nou. Direct în service în ziua următoare pentru al doilea test. Mi s-a spus că este filtrul de particule, trebuie recondiționat. Bun, am lăsat mașina în service, am trimis filtrul la recondiționat, s-a întors, am plătit, am luat mașina acasă... tot așa făcea. Vorbesc cu cei de la service și îmi spun că ei nu au resetat calculatorul, procedură care trebuia făcută pentru ca mașina să știe ca are filtrul recondiționat. Minunat.
Între timp observ că a crescut și consumul extrem de mult. Mașina îmi lua maxim 8 in oras si 6 pe extern in stil de condus normal. Acum, de la plecare, consumul urcă până la 15-18 litri doar pe la 2000 ture în viteza I, înainte de a schimba în a II-a. Știam că poate să mai urce dacă mergi sportiv, dar nici chiar așa. Mă duc mai departe, nu scădea nicicum, media stătea pe la 13-14 litri.
Test 3: O duc la alt service (altă reprezentanță auto), unde cei de acolo nu reușesc să îi dea de cap. Le las mașina o perioadă foarte bună de timp pentru a o studia, aproximativ o lună și jumătate, după care mi se spune că nu se știe sigur ce are, dar ar putea fi de la termostat. Încep deja să cred că filtrul și etapele anterioare de manoperă au fost plătite degeaba la celelălt service. Comandăm termostatul, așteptăm să vină pentru ca în final să fie montat. Înțeleg din telefon că mașina merge acum, trage, e back to normal. Mă duc și o iau, pe drum când mă uit la consumul actual, același lucru. Da, puterea i-a revenit pentru că au schimbat și un furtun(cel de turbo), dar consumul e la fel de mare.
Am turat-o acum ceva mai mult, am vrut să văd cât urcă. Condus sportiv, îmi ajunge până la 36 litri. La sută! Cu o medie la fel, de 13, 14.
Mi s-a spus că trebuie să "se așeze" sau ceva de genul. Cum ar veni să se obișnuiască cu piesa nouă. Interesant, nu am zis nimic, dar mi se pare complet aiurea ca, după ce "operezi" pentru a "trata o boală" simptomele să fie aceleași. Am mai ieșit cu mașina, dar tot așa consumă. Ajung să bag motorină de cât nu câștig.
Are cineva vreo idee despre acest comportament al mașinii? S-a mai întâmplat cuiva acest lucru? Mi-ar trebui o soluție sigură, pentru că de incertitudini și "incearcă aia" deja în ultimele luni mi-a ajuns.
Știu cum ar trebui să meargă și nu e așa, iar nimeni se pare că nu reușește să îi dea de cap. Dacă schimbi o piesa și aia era de vină, păi ar trebui să revină totul la normal, nu?
Mulțumesc pentru timpul vostru,
Rareș
|