Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Mi-am luat Alfa!!!
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=24744
Page 1 of 1

Author:  ionescumhi [ 18 May 2016, 12:36 ]
Post subject:  Mi-am luat Alfa!!!

Momentul l-am ales perfect din cauza ca sunt cu piciorul rupt si inca 2 luni nu ma pot bucura de ea... :wallbash:
Masina e cumparata de la un prieten cu 5000 eur, din 2007, 175k km (facuti mai mult in afara orasului), motorul 1.9 de 120 cai, modificata din comp la 150 cp. Estetic arata foarte bine si nu are probleme la motor. Interiorul in stare perfecta (piele rosie/grena), doar cotiera putin roasa. Si acum cateva intrebari:
1. I-a schimbat distributia acum 17k km, mai trebuie sa i-o schimb si eu? Sau altfel formulat: la cati km se schimba?
2. La tragerea de volan stanga-dreapta se aude un bazait si se misca destul de greu. Sa fie de la caseta de directie sau nu mai are lichid in recipient? (La vechea masina era lipsa lichidului cand mi s-a intamplat asta)
3. Nu-i functioneaza ACul. Nu baga aer rece, desi i-a bagat freon anul trecut. Stiti vreun service unde pot sa merg cu ea sa o verifice (costul reparatiei il va suporta el). E grav fara el pe scaune de piele... :)
4. Ce consumabile folositi si la cati km e recomandat sa se schimbe acestea? (ulei: tip, firma...)

Alte sugestii sunt bine venite...

Author:  Freajka [ 18 May 2016, 14:28 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Felicitari! Pune niste poze cu masina sa vedem si noi interiorul ala porno :naughty:.

Author:  makaveliDaDon [ 18 May 2016, 17:58 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

1-daca esti sigur ca a schimbat distributia,nu.Daca a schimbat cureaua si a lasat role/pompa de apa,ar fi intelept sa o schimbi.
2-pe cat de usor suna,pe atat de usor chiar este,ia capaculde la rezervorul de lichid jos si te uiti la nivel/culoare pe un servetel alb.
3-Incearca cu colorant la service sa vezi pe unde scapa.Daca a pierdut Freon-ul intr-un an sau mai putin e destul de serioasa treaba.E posibil sa fie garniturile de bai-8€ parca sau furtunasul de la compresor la condensator(problema cunoscuta)-150€ +Freon
3-personal folosesc motul 8100 x-clean+.Am folosit si mobil 1 esp formula.Prefer motul.Filtre bosch.Schimbul la 25000km(95% din km ii fac pe autostrada sau nationale.249.200KM si fara probleme).Btw,trebuie sa-i fac revizia :lol:

Author:  DanS [ 18 May 2016, 18:07 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Sa o folosesti sanatos! Ref la pbl tale sunt pe aici specialisti la care poti apela cu incredere.

Author:  Azz [ 18 May 2016, 19:16 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Sa o folosesti sanatos si fara incidente.
Si eu am aceeasi problema cu volanul, pe loc la relanti bazaie si se intoarce cam greu, daca o turez putin peste 1000 rpm nu se mai aude nimic.Are lichid.

Author:  shox [ 20 May 2016, 09:52 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Sa o stapanesti sanatos in primul rand.
1-Daca a fost schimbat tot kitul de distributie si sti sigur ,nu are rost.Daca mai e trecuta si in carte service e si mai sigur.
Distributia se schimba cam la 3 ani si 60 K la diesel.Daca gresesc sa ma corecteze colegii.
2-Bazaitul se aude de la pompa de servo.Verifica uleiul,daca nu are ulei completeaza pana la semn daca are si bazaie inseamna ca masina a mers o perioada cu ulei putin sau chiar deloc in pompa.
3-Instalatia de AC o poti verifica unde se incarca cu freon sa vezi daca ai pierderi sau la un service specializat.
4-Ulei eu merg pe Motul X-cess 8100,sunt foarte multumit.
Acum la diesel sincer nu stiu ce sa folosesti,poate stiu colegii cu diesel-uri mai bine dar poti opta si pentru Motul dedicat Diesel.
Bafta!

Trimis de pe al meu SM-N9005 folosind Tapatalk

Author:  AndreiMR [ 20 May 2016, 10:56 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

In carte se recomanda schimbul distributiei la 2 ani sau 60k km. Eu as schimba-o ca sa fiu sigur ca nu crapa...nu costa chiar o avere, si e in mod cert mai ieftina decat sa repari motorul. Zgomotul de la pompa de servo poate sa apara chiar daca are ulei, problema e vasul...eu am scapat de zgomot schimband vasul+uleiul de servo. Nu era un bazait, mai degraba un scartait cand miscam de roti pe loc.

Ulei eu unul am pus Selenia 5w40, recomandarea din carte, si nu mi se pare deloc rau raportat la pret...nu il consuma semnificativ, motorul merge ok...dar il schimb la aproximativ 8500-9000 de km.

Author:  makaveliDaDon [ 21 May 2016, 19:05 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

AndreiMR Quote:
In carte se recomanda schimbul distributiei la 2 ani sau 60k km. Eu as schimba-o ca sa fiu sigur ca nu crapa...nu costa chiar o avere, si e in mod cert mai ieftina decat sa repari motorul. Zgomotul de la pompa de servo poate sa apara chiar daca are ulei, problema e vasul...eu am scapat de zgomot schimband vasul+uleiul de servo. Nu era un bazait, mai degraba un scartait cand miscam de roti pe loc.

Ulei eu unul am pus Selenia 5w40, recomandarea din carte, si nu mi se pare deloc rau raportat la pret...nu il consuma semnificativ, motorul merge ok...dar il schimb la aproximativ 8500-9000 de km.
esti sigur ca la 60.000? daca nu ma insel la benzina ts se schimba la 60000km.Cred ca am citit ca intervalul era 120.000 sau 4 ani..asa ceva

Author:  AndreiMR [ 21 May 2016, 19:24 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Pentru România da, asta e termenul


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  Sebi Enache [ 21 May 2016, 21:27 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Sa te bucuri de ea, asteptam poze. :naughty:

Author:  Azz [ 22 May 2016, 00:19 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

AndreiMR Quote:
Pentru România da, asta e termenul


Sent from my iPhone using Tapatalk
De ce este termenul de 60k pt romania si pt alte tari este dublu?
Sunt folosite curele diferite pt fiecare tara din eu?Logic ca nu.
Masina functioneaza la fel in orice tara.
La a mea i-au facut schimbul de distributie la 87.000 mile adica 140.000 de km si asa scrie si in autodata din uk pt AR 159 1.9jtdm
Nu imi dau seama de ce toti urla musai ulei Selenia ca asa zice producatorul cand motorul este 90% 1.9cdti de pe Opel GM.

Author:  coasamihai [ 22 May 2016, 00:29 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Azz Quote:
AndreiMR Quote:
Pentru România da, asta e termenul


Sent from my iPhone using Tapatalk
De ce este termenul de 60k pt romania si pt alte tari este dublu?
Sunt folosite curele diferite pt fiecare tara din eu?Logic ca nu.
Masina functioneaza la fel in orice tara.
La a mea i-au facut schimbul de distributie la 87.000 mile adica 140.000 de km si asa scrie si in autodata din uk pt AR 159 1.9jtdm
Nu imi dau seama de ce toti urla musai ulei Selenia ca asa zice producatorul cand motorul este 90% 1.9cdti de pe Opel GM.
E invers.....ala de pe opel e aproape 100% ca cel de pe alfa.... pentru ca FCA a vandut motorul si nu invers.

Trimis de pe al meu SM-N910C folosind Tapatalk

Author:  Azz [ 22 May 2016, 03:03 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Sincer nici nu ma intreseaza cine a copiat pe cine si cine a inventat si brevetat motorul, nu am zis ca e motor facut de OPEL 100%, diferente cred ca exista.
La opel ai recomandare GM si la alfa ai recomandare selenia, mai e fiat cu selenia, saab GM, suzuki, lancia, cadilac nici nu imi bat capul sa vad ce ulei recomanda producatorul.
Prima prob rezolvata, cum ramane cu distributia ca sunt tare curios.

Author:  tzzivii [ 22 May 2016, 08:28 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Rulaj in conditii de trafic intens, viteza medie scazuta, suturi in trafic etc. asta explicatie babeste, altfel in manuale scrie ca si la ulei de problemele tarilor fara autostrazi.

Si vezi ca la partea de ungere difera multicel cele de alfa de altele de pe opel etc.

Author:  Mike [ 22 May 2016, 22:07 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Cand vine vorba de uleiuri, indiferent pt ce masina, oricati vei intreba prin targ vei gasi tot atatea pareri :) (nu ma refer aici la colegii de pe forum care-si impartasesc experientele proprii).
Unii zic Motul, altii zic Castrol, altii zic ca orice numai sa nu fie fabricat in Romania... asa ca e dead end discutia :(

Eu doar imi amintesc ca, mai demult, dupa ce citisem niste forumuri si vobisem cu niste baieti meseriasi, pentru vreo 2 schimburi am pus din decizie proprie Selenia Racing.... pana cand la un schimb, am dat de un baiat mai zelos de la AutoItalia care m-a "certat" maxim:
- Domne', daca in tabel zice producatorul sa pui Selenia Pure Energy, cum sa-i pui Racing, ca e pt alta motorizare? ( i.e. era pt 3.2 benzina)
- Io: e masina mea, pun ce vrea muschiu' meu si-l schimb la 5000
- El: Domne, nu te las, nu-ti pun d'ala de care vrei matale, ca asa zice producatorul.
- Io: E masina mea, pun ce vreau...
Dupa ce m-am racorit, mi-am dat seama ca mai bine merg pe mana lui, ca deh... daca asa zice producatorul... o stii el ce-o stii. Si am revenit la Selenia Pure Energy cu schimburi la aproximativ 10 000... azi am 250 000km si pana azi merge de rupe. Sa vedem de maine in colo :)

Author:  tzzivii [ 22 May 2016, 22:26 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Doar ca si el stie prost, si daca e cea din semnatura, ai nevoie de WR normal, nu PE.

Author:  Azz [ 22 May 2016, 23:13 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Si eu am cumparat tot wr.Ziceai sa nu fie uleiul made in ro, am bagat castrol la alta masina pe care o detin, nu mai retin exact ce castrol dar mi-a nenorocit motorul, supapele de la semeringuri mai exact.Iesea fum in spatele meu de la benzinara de ziceai ca e diesel 100%.Castrol nu o sa mai bag niciodata.Cat am mers pe GM nu am avut nici gram de probleme cu motorul, schimb la 7-8 mii de km si imi papa 600 gr de ulei inainte sa cumpar "castron"Dupa castrol mi-a papat in 3-4 mii destul ulei incat am ramas aproape fara si sa rupt o biela in motor, ce-i drept am si uitat sa verific nivelul si am mers cam tare, eram pe autobahn :)

Acum cu distributia, am vazut cu ochii mei pe testerul de il aveau in garaj, tester pt M.O.T/revizia anglia, scria clar schimbat curea la 4 ani sau 140.000 km.
Masina a avut doar 2 propietari si toate reviziile facute in service Alfa Romeo, ultimi 2 ani a fost intr-un service specialist alfa deci are tot istoricul.Distributie schimbata la 87.000 mile si aici nu e cum e in germania cu masina veche de 20 de ani cu 10.000 km in bord chipurile.De ce exista diferenta asta enorma intre 2 tari care folosesc acelas produs in aceleasi conditii

L.E si cand am vb de uleiuri m-am referit la ce zice producatorul, opel zice gm, alfa si fiat zic selenia si tot asa.Nu ma intreseaza gura lumii.

Nu exista o rubrica de discutii generale sa nu mai poluam inutil postarea asta?

Author:  andreiblitz [ 22 May 2016, 23:47 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Din cate stiu eu, in Germania nu prea se baga nimeni la dat inapoi kilometrii. De aici si preturile mari pentru masina corecta cu km putini.

Author:  Azz [ 24 May 2016, 21:58 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Am auzit de un caz de la un prieten cu o masina cumparata din germania, vanzatorul probabil era samsar si avea si op-com/tech2 la indemana.
Masina cu 70 de mii in bord si cand a fost cu ea la service sa ii schimbe consumabilele pe filtrul de aer scria km care ii avea masina in momentul schimbului care erau cu mult peste cei 70 de mii, nu am vazut asta cu ochii mei deci nu zic ca si asa sa si intamplat.
Cand am avut probleme cu a mea in germania si a trebuit sa gasesc alt mijloc de transport erau niste talibani in Staubring care imi garantau ca imi fac, imi dreg, imi dau numere rosii care pot sa ma duc cu ele oriunde bla bla bla " la granita se termina ORIUNDE ala promis", deci sa nu mai vb de samsarii din germania.
Poate acum cu masinile mai noi nu prea mai face orice prost magarii cu km si alte lucruri dar inca exista fenomenul.

In anglia iti inregistreaza km cam peste tot, ca faci revizia, vinzi masina, etc, sincer in 2 ani jumate nu am auzit nici un caz nicaieri de km dati in spate, se fac si aici magarii dar slab de tot.Un prieten a fost picat la revizie pt un bec lipsa din 2 la placuta de inmatriculare si frana de mana care nu tinea suficient pe una dintre roti.

Author:  ionescumhi [ 05 Jun 2016, 00:07 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Multumesc pentru raspunsuri si scuze pt calitatea pozelor (a pozei cu interiorul mai exact).
O sa o duc la un mecanic sa o vada pentru zgomotul de la directie si pentru un martor din bord care se aprinde (arcul galben) si se stinge dupa un minut - doua.

Attachments:
IMG-20160516-WA0000.jpg
IMG-20160516-WA0000.jpg [ 134.36 KiB | Viewed 3470 times ]
DSC_0062.JPG
DSC_0062.JPG [ 109.61 KiB | Viewed 3470 times ]

Author:  ionescumhi [ 14 Jun 2016, 12:55 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Am si eu 2 intrebari la alte cateva probleme descoperite:
1. Eroarea din bord "PRE-HEATING GLOW PLUGS FAILURE". E de ajuns resetarea erorii sau este o problema mai grava?
2. A murit bateria (complet). Ieri dimineata a pornit mai greu, dar a pornit, am pus si redresorul pe ea jumatate de ora, pornea ok. Azi... 0, nimic! Bag cheia in contact si nimic, nu se aprinde bordul, nu faruri-claxon... nimic! Are vreo legatura cu faptul ca eu o tin descuiata? Cheia scoasa din contact, dar in masina... Exista vreun consumator care sa o nenoroceasca chiar asa, de pe o zi pe alta?! Sau pur si simplu i-a sunat ceasul? (bateriei)

Author:  ShAdE [ 14 Jun 2016, 14:48 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

La prima eroare incearca sa schimbi bujiile incandescente, in mod normal la asta se refera mesajul. La problema 2 nu stiu exact de la ce poate fi.

Author:  Kicsi_147 [ 14 Jun 2016, 17:40 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

Eroarea PRE-HEATING GLOW PLUGS FAILURE o aveam si eu la pornirile la rece, nu tot timpul, in special iarna. Eroarea a inceput sa se intensifice la un moment dat si aparea chiar si vara la prima pornire din zi, masina pornea repede fara eforturi, apoi la scut timp mi-a picat bateria. Dupa inlocuire nu a mai aprut deloc eroarea. Asadar daca la tine a picat bateria, inlocuieste-o si apoi urmareste din nou eroarea, daca reapare ai 3 chestii de verificat/inlocuit: bujii, releu, cablaje ;)

Author:  BZ-76-DIA [ 14 Jun 2016, 19:03 ]
Post subject:  Re: Mi-am luat Alfa!!!

In primul rand fa un test de continuitate pe fiecare bujie, asta ca sa vezi daca sunt bune sau nu. Un bec si o bucata de cablu sunt suficiente pentru operatiune. Daca sunt bune, masori releul tot cu acelasi bec, faci masa in teaca unei fise scoase si numeri cate secunde sta becul aprins la punerea contactului cu motorul rece. O data constatat ca totul este in regula te indrepti catre inlocuirea bateriei, alfele au obiceiul sa afiseze mesaje de eroare ciudate cand acumulatorul nu este in parametri.
Poti sa folosesti si un Ohmmetru la teste, dar becul e sfant pentru incepatori. Daca in continuare constati ca se descarca si noua baterie atunci ai o problema si trebuie verificat consumul stationar, acolo e obligatoriu aparatul de masura. Ia-o pe rand cu verificarile simple de mai sus si, daca va fi cazul de mai mult, postezi aici si iti spunem ce si unde trebuie sa masori.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/