Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Giulietta & codul P1064
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=24353
Page 1 of 1

Author:  sayVlad [ 17 Jan 2016, 04:06 ]
Post subject:  Giulietta & codul P1064

Pentur început, se ia în vedere o superbă AR Giulietta 1.4 MultiAir, 170CP, cutie manuală, cu 57.000km la bord, cu reviziile la timp și la zi.

Toată povestea a început acum 1 lună, de la o alimentare de 30L, benzină 95 dintr-un Lukoil (păcătoasă mișcare :thumbdown:).
După nici 5km, becul martor de pe bord s-a aprins Check Engine , completat de faptul că Start&Stop a devenit nefuncțional, la fel și modul DNA/Sport. Ca și performanțe, mașina funcționa normal, iar după oprire și staționare pentru câteva ore, plus benzină 100 de la OMV, a părut că s-a rezolvat problema.

În schimb, săptămâna trecută, am făcut revizia anuală (ulei, filtre), unde, doar cu benzină de la Rompetrol/OMV mai alimentez, au reapărut simptomele: bec martor Check Engine și toate celălalte de mai sus, dar sunt unele momente în care parcă Giulietta se mișcă mai greu... DAR, după câteva accelerări (schimbat la 4/4,5k), am observat că mașina își reia comportamentul, însă doar după 2,5k turații (sub având și ușoare trepidații).

Un pattern pe care l-am observat: nu întotdeauna se manifestă! Când apare, apare de îndată ce motorul de încălzește, dar se întâmplă să persiste chiar și peste noapte (a doua zi când repornești dimineața). Dacă continui să circul și chiar fortez nota, schimb 4/4,5k, la un moment dat nici nu se observă că ar lipsi ceva.

De fiecare dată când am fost în service, diagnoza a dezvăluit codul P1064 - ”electrovalva comanda cursa supapa admisie cilindru 4. Componenta lipsește.”.
Codul afișat și care reapare de fiecare dată când întâmpin problema, indiferent de câte ori se șterge după diagnosticare, este veșnicul, mult hulitul, P1064. :disgust:
Am citit postarea lui tnscatalin în thread-ul aferent codurilor de eroare OBD II, unde spune că respectiva eroare reprezintă Main relay.
Ce reprezintă această descriere, cum se traduce pe limbajul neofiților :?:

Pe forumul AflaOwner din UK, am regăsit codul cu explicațiile de rigoare cum că ar fi ”P1064 – Signal for cylinder 4 MultiAir module actuation solenoid valve”.

Un reprezentant TEXA (instrumente diagnoză, Italia), mă îndrumă spre senzori (înlocuirea acestora)... cei de la service sunt puțin apocaliptici (unitate MA :shock:)

CONCLUZIE: dacă cineva s-a confruntat cu această problemă sau are cineva bunăvoința să mă îndrume spre mai multe informații concrete, mulțumesc în avans! :wave:

P.S.: țin să precizez că mașina a avut înlocuită unitatea Multiair (actuatorul) la 28.000km, cod compoenentă 55249566 (am înțeles că face parte din seria veche, primele ce s-au produs pentur a înlocui cele cu defect).

Author:  nesquick [ 17 Jan 2016, 10:13 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Nasoala pățanie. Mergi la Autoitalia pe BD Timișoara, poate au s-au mai întâlnit cu aceasta problema.

Eu bănuiesc vreun senzor/valva ceva care nu-si face treaba bine.

Treaba cu benzina de la LukOil, cred ca este pura coincidenta.


Eu alimentez doar de la LukOil, ce este drept cu motorina si doar din cea aditivată (Ecto superdiesel), insa nu am avut niciodata probleme. In trecut foloseam si benzina de la ei, insa tot din cea aditivată. In rest consider ca Rompetrol este cea mai buna alegere in materie de carburant.

Te rog sa ne tii la curent cu problema ta si cum se rezolva, poate pe viitor vor mai fi si alti posesori de giulietta cu aceasta problema.


Sent from my mobile

Author:  DanS [ 17 Jan 2016, 12:07 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Da, nasol... :( Din cate Giuliette mi-au trecut prin mana, majoritatea de 1.4, nu am intampinat aceasta problema. :scratch:
Mergi la service specializat, nu ar trebui sa fie ceva grav. Sa ne spui ce ai facut, bafta!

Author:  tzzivii [ 18 Jan 2016, 11:40 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Unitate Multiair pe moarte. Se schimba toata.

Ce ulei ii bagi?

Author:  sayVlad [ 18 Jan 2016, 12:05 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

tzzivii Quote:
Unitate Multiair pe moarte. Se schimba toata.

Ce ulei ii bagi?
Acesta este scenariul apocaliptic de care pomeneam mai sus. Pe moarte după ce a fost anterior schimbată?

Selenia, precum mi-au spus cei de la reprezentața de unde a fost achiziționată.
Săptămâna trecută la ultima revizie, Motul 8100 X-clean 5w40.

Author:  tzzivii [ 18 Jan 2016, 12:12 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

ce selenia? Nu exista motul care sa respecte standardul pt
Multiair, deci aici big no no.

Multiair-ul este f pretentios la ulei.

Author:  sayVlad [ 18 Jan 2016, 12:28 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

tzzivii Quote:
ce selenia? Nu exista motul care sa respecte standardul pt
Multiair, deci aici big no no.

Multiair-ul este f pretentios la ulei.
SELENIA Star - Pure Energy (5W/40 fully synthetic)
Să schimb MOTULul din ea pus săptămâna trecută? :ziped:

Ce înseamnă ”pe moarte”? deja să mă pun să caut să schimb unitatea MA? :samui: :uhuh: :scratch: :ohmy:

Author:  tzzivii [ 18 Jan 2016, 12:46 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Incearca sa schimbi uleiul. Vezi ca are o biluta pt amorsare multiair cand torni uleiul.

Daca nu se schimba nimic si printr-o minune nu e vreo mufa (nu cred) poti sa te apuci sa cauti multiair, nu ai cum decat nou.

Author:  Valak [ 18 Jan 2016, 12:51 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Arunca un ochi si la filtrul de ulei al unitatii MA (vezi fisierul atasat).

In ceea ce priveste uleiul:
- daca motorul e Euro V, atunci ai nevoie de blatul FIAT 9.55535-S2 si aici poti folosi Motul 8100 X-clean 5W-40 ;
- daca motorul e Euro VI, atunci ai nevoie de blatul FIAT 9.55535-GS1 si ai nevoie de Motul 8100 Eco-clean 0W-30.

Attachments:
DTC P1064.pdf [366.25 KiB]
Downloaded 131 times

Author:  tzzivii [ 18 Jan 2016, 18:52 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Valak Quote:
Arunca un ochi si la filtrul de ulei al unitatii MA (vezi fisierul atasat).

In ceea ce priveste uleiul:
- daca motorul e Euro V, atunci ai nevoie de blatul FIAT 9.55535-S2 si aici poti folosi Motul 8100 X-clean 5W-40 ;
- daca motorul e Euro VI, atunci ai nevoie de blatul FIAT 9.55535-GS1 si ai nevoie de Motul 8100 Eco-clean 0W-30.
:clapping: :clapping:

Sa inteleg ca a aparut Motul cu standardul de multiair? My bad atunci. Forgive me master! Acum depinde daca pe acesta l-a bagat.

Din cate am inteles, la filtrul de multiair se umbla doar cand se inlocuieste unitatea.

Author:  sayVlad [ 18 Jan 2016, 20:36 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Valak Quote:
Arunca un ochi si la filtrul de ulei al unitatii MA (vezi fisierul atasat).

In ceea ce priveste uleiul:
- daca motorul e Euro V, atunci ai nevoie de blatul FIAT 9.55535-S2 si aici poti folosi Motul 8100 X-clean 5W-40 ;
- daca motorul e Euro VI, atunci ai nevoie de blatul FIAT 9.55535-GS1 si ai nevoie de Motul 8100 Eco-clean 0W-30.
Mulțumesc pentru indicații!
Motorul este Euro V, uleiul folosit X-clean 5W-40. Am transmis către service informația.
Am cerut detalii și de la importator, iar dacă nu reușesc, în februarie sunt în IT și trec prin zona producătorului.
tzzivii Quote:
Incearca sa schimbi uleiul. Vezi ca are o biluta pt amorsare multiair cand torni uleiul.

Acum depinde daca pe acesta l-a bagat.
Din cate am inteles, la filtrul de multiair se umbla doar cand se inlocuieste unitatea.
Din discuția pe care am avut-o cu importatorul Motul, aceștia mi-au confirmat că respectivul 8100 X-clean 5W-40 ”are viza” grupului Fiat pentru modelul Giulietta, documentat.
Nu am înțeles referitor la ”depinde dacă pe acesta l-a băgat”:adică cei de la serivce să nu fi pus uleiul care trebuie? :ohmy: :blink: :disgust:

Author:  DanS [ 18 Jan 2016, 23:47 ]
Post subject:  Re: Giulietta & codul P1064

Mi-a fost teama sa zic ceva de M Air insa daca vorbesti cu baietii s-ar putea sa rezolvi pbl super cnvenabil, in alta ordne de idei, lasand pbl la o parte, pune si tu poze, fa-ne o descriere completa si asa sunt rare Giuliettele :)

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/