Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=24274
Page 1 of 3

Author:  Shakalaka [ 18 Dec 2015, 22:52 ]
Post subject:  Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Seara buna,

Sunt noul noutul posesor al unei Alfa 166 2,4 20v 129kw din 2004, modelul cu facelift (de fapt o am cam de o luna jumate, dar tot nou nout se cheama) dupa care sunt absolut topit.
Am avut norocul sa gasesc o masina ingrijita si cu 105k kilometri (si da, sunt reali conform celor de la reprezentanta, care initial s-au uitat la mine cu privirea "uite-l si pe bou' asta crede ca a luat masina de 10 ani cu 100 mii km" ...)
Ca si interventii/investitii in perioada asta:
Schimbat ulei (selenia nustiucumPower 5w30) + filtre(knecht)
Un cap planetara stanga
Cap de bara si bieleta directie stanga
Brat superior fata dreapta
Toate astea luate pe original vreo 2000 lei (plus sau minus) treaba care mi se pare decenta.

As avea nevoie de ceva pareri de la colegii experimentati (si am vazut ca unii foarte experimentati) legat de urmatoarele probleme:

1. Unul din faruri are o lovitura (probabil de la o piatra ceva) si e transpirat tot pe dinauntru - ma intereseaza sa stiu daca se poate rezolva cumva treaba asta
2. Lumina farurilor este foarte slaba, cu toate ca le-am polishat si , cum zicea un alt coleg, pe faza scurta bat foarte aproape. Se vede ca, in momentul in care pornesti, ele se ridica, dupa care coboara si coboara prea mult. Se pot regla in vre-un fel? Inteleg ca are niste senzori de pozitie a farurilor, aveti idee pe unde sunt (la modelul asta cu facelift)?O sa schimb becurile, imediat ce ma lamuresc ce becuri trebuie, ca oricum unul din becuri e ars pe faza lunga. Masina are bixenon din fabrica.
3. Husa de la schimbator e iesita (nu e rupta) si nu ma prind cum naiba sa o pun inapoi
4 Nu se aprind luminile de mers cu spatele- maine verific la mecanic sa vedem care e problema acolo
5. La usa stanga spate ornamentul imbracat in piele a fost scos - asa am luat-o , probabil a schimbat ceva acolo si n-a mai pus inapoi,.... are multe suruburi din plastic (vreo 12 cred) care ar trebui sa intre in fata de usa dar pe fata usii gaurile sunt mult prea mari, probabil se monteaza niste mansoane ceva, in care se prinde ornamentul ...e clara treaba ca nu-s prea explicit, da' daca aveti idee despre ce vorbesc si de unde pot lua ce e nevoie acolo v-as fi recunoscator sa ma lamuriti.
6. Senzorul de temperatura exterioara- daca are cineva il pot elibera eu de bagaj, pentru ca asta pleaca dimineata de pe la -8 grade si-n vreo 15-20 minute ajunge si la - 40...nu e neaparat o problema, dar e o problema pentru mine :)
7 Stergatoarele au cate-odata un comportament dubios. Functioneaza normal (le tin pe senzor mai mereu, cand e cazul bineinteles) dupa care merg in continuu si nu se mai opresc din maneta. Se opresc in schimb daca dau de maneta in sus si tin asa vreo 2-3 secunde. Cateodata acelasi lucru se intampla daca dau o data de maneta in sus (sa stearga o data parbrizul) si o rezolv tot tinand cateva secunde maneta in pozitia de sus. E posibil sa fie vre-un contact ceva?

Cam asta ar fi catastiful de probleme...daca mi puteti lamuri din ele ar fi foarte bine, ca e destul de greu sa faci lucrurile pe ghicite.

Author:  marius [ 19 Dec 2015, 08:27 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Ma apuca nostalgia cand citesc despre o Alfa 166 din 2004. Ai destule problemute penteu o masina cu relativ putin km. Cand imi aduc aminte ca eu am dat-o pe a mea la dublul kilometrilor tai dar fara niciuna din problemele enuntate de tine. Sau altele ne-enuntate. :(
1/2. Farul daca face condens inseamna ca are o fisura pe undeva. Depinde unde, dar daca zici ca a fost lovit de o piatra si e vizibila lovitura e posibil sa piarda etanseitatea fix pe acolo, iar in cazul asta nu stiu ce ai putea sa ii faci. Bixenonul este pe acelasi bec, becul de faza lunga ars este cel penteu blitz, dar probabil stii deja asta. Poate un alt coleg te va lamuri mai bine cum se pot regla farurile si daca o poti face tu sau trebuie sa mergi la un service. E ceva cu motorasul si cu balastul pe acolo. Cum tocmai se vorbea de becuri xenon pe un alt topic, repet ca va trebui sa cumperi 2 becuri pentru a nu avea diferente de culoare si cum unele de calitate sunt destul de scumpe as mai trage de ele, am impresia ca la tine instalatia are ceva bai, nu becurile in sine.
3. Mai are rama din partea inferioara? Trebuie prinsa in jurul ramei si rama practic incastrata in locul ei.
4. Siguranta/relee... vezi ca in afara sigurantelor clasice de sub volan mai ai si relee in portbagaj, pe partea dreapta.
5. Dezmembrari?
6. Dezmembrari/de cumparat nou?
7. Sa nu fie tot senzorul din parbriz obosit? Dar la asta chiar nu ma pricep, poate cineva mai experimentat te va lamuri mai bine.

Nu te descuraja, nu este nimic grav. Poate sunt semnele anilor sau pur si simplu dovada ca a trecut prin maini mai putin iubitoare. Ne-o arati si noua sa ne delectam si noi, macar cu privitul?

Author:  Shakalaka [ 19 Dec 2015, 11:16 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Nu sunt descurajat, problemele mi se par destul de putine. Spun asta pentru ca ma straduiesc de ceva vreme sa gasesc un 166 si sa fereasca Dumnezeu ce cazaturi am vazut, de ti se rupea inima cand le vedeai. Asta a fost de departe cea mai ok, cu toate ca are facut ceva tunning, treaba care nu ma-ncanta in mod deosebit. Kilometri reali au fost doar o surpriza placuta, ca nici eu nu am crezut cand am luat-o.
Legat de problema cu farurile, faza linga nu-mi functioneaza pe unul din becurile cu xenon, flash-erele merg amandoua. Nici nu stiam ca se pot arde xenoanele la fel cu becurile clasice. Acum il astept pe mecanic sa ajunga, sa vedem cum rezolvam cazul. Becurile vreau sa le iau pe amandoua ca n-are rost sa fac tiganie, daca tot m-am implicat. Ar trebui totusi inainte sa vad cum astup crapatura aia din far, ca nu cred ca e ok umezeala aia prin partea locului.

Author:  Shakalaka [ 19 Dec 2015, 16:29 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

S-a rezolvat cazul cu luminile de mers cu spatele, mecanicul care se ocupa a scos sonda, a dat-o cu spray de contacte, a dat-o de 2 ori de masa si merge ca-n prima zi :)
Farul cu crapatura in schimb s-ar parea ca e cam de schimbat, pentru ca de vazut se vede un punct unde a lovit piatra (in partea de jos a farului, langa bara) dar de fapt pe dedesubt farul e plesnit pe vreo 4 cm. Daca are cineva idee de vre-unul de la o masina dezmembrata ar fi foarte bine.
Bieleta de directie (originala bat-o vina) a fost mai scurta decat cea schimbata, asadar capul de bara s-a infiletat doar 7 spire pe filetul bieletei fata de cel de inainte care era insurubat 17 spire. Aveti idee daca poate aparea vreo problema ca e insurubat capul de bara asa putin?
Altfel masina merge in continuare ca o campioana, o sa postez si poze imediat ce o spal ca mi-e jena asa :) (e si vremea asta nasoala...)

Author:  marius 75+166 [ 19 Dec 2015, 18:36 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Senzorul de temperatura exterioara este in oglinda exterioara a soferului.Daca nu indica corect , nu baga frig compresorul!!!!! Daca nu indica cel putin 16 grade pt. temperatura de afara nu va baga aer rece , deci rezolva treaba pana vine caldura pe afara ! Multa bafta !

Author:  ioonak88 [ 19 Dec 2015, 19:40 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Cam aceiasi problema am avut si eu cu stergatoarele. Problema am rezolvat-o foarte simplu:am dat jos motorasul,am desfacut de pe el placa cu circuite (ai sa vezi ca e foarte simplu cu o surubelnita deschizi clemele din plastic) am indepartat o parte din vaselina(era f f multa)dupa care am ridicat acele lamele de contact fiindca erau cam lasate,montat totul la loc si functioneaza totul ok acum. Nu intru mai mult in detaliu,operatia iti va arata de la sine ce trebuie facut.

Attachments:
File comment: Nu desfaci capacul din partea de sus ce se vede ci trebuie sa dai jos toata cutia cu placa cu tot
40709407_2_1000x700_brate-stergatoare-motoras-alfa-romeo-166-fotografii.jpg
40709407_2_1000x700_brate-stergatoare-motoras-alfa-romeo-166-fotografii.jpg [ 32.73 KiB | Viewed 5274 times ]

Author:  Shakalaka [ 20 Dec 2015, 01:31 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Multumesc de ajutor. O sa-i arat mecanicului care se ocupa de masina fix postarea lui ioonak88, pentru ca, desi mi-ar place sa ma ocup singur de cate ceva legat de masina, realitatea e ca sunt complet atehnic...si la palmaresul pe care-l am reparand lucruri, mai bine face altu'...mai ales ca pare o operatiune simpla :)
Am mai citit undeva ca, climatizarea e legata cu temperatura exterioara, acum ca mi s-a confirmat, luni ma duc sa fac comanda de senzorul ala de temperatura exterioara. Ar fi mult mai usor din dezmembrari, dar mai greu cu 166 dezmembrate.
Aaa si bineinteles, ca sa nu fie lucrurile simple, sonda reparata mai devreme, pentru marsarier nu mai merge, deci trebuie s-o iau si pe aia...asta e , am zis ca scap pe degeaba cu ea dar n-a fost sa fie :)
Cel mai mult sunt pe ganduri legat de bieleta aia care are un cap de bara infiletat de 7 ori, exista posibilitatea sa cedeze? Am mai avut masini la care capul de bara se infileta pe bieleta de 6-7-8 ori, dar de data asta era mecanicul cam ingandurat...

Author:  BZ-76-DIA [ 20 Dec 2015, 09:36 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Shakalaka Quote:
Cel mai mult sunt pe ganduri legat de bieleta aia care are un cap de bara infiletat de 7 ori,
Pe partea opusa cate filete are ?

Author:  Shakalaka [ 20 Dec 2015, 12:08 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Nu am umblat pe partea dreapta dar presupun ca e cum era si pe stanga, vreo 16-17 filete. Ciudat e ca la seria mea de sasiu numai bieleta asta apare ca optiune la baietii care aduc piesele de 21,5 cm si aia veche avea 23 cm... 1,5 cm reglati din filet.

Author:  BZ-76-DIA [ 20 Dec 2015, 13:28 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Da, e ciudat ce zici tu, oricum ca sa-mi verific teoria pana la capat, mergi in masina si (pe loc cu rotile drepte) du volanul in stanga pana la maximul cursei si apreciaza in gand cate rotatii si arcuri s-a rotit. Apoi readu volanul in pozitia initiala si fa aceeasi chestie catre dreapta. Sa ne spui daca miscarea catre stanga a fost identica cu cea din dreapta sau daca intr-una din parti a fost mai ampla.

Author:  marius 75+166 [ 20 Dec 2015, 13:39 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Sfat prietenesc : o oglinda la SH va costa mai putin decat senzorul de temperatura . Daca o gasesti la culoarea masinii e si mai bine,sau daca nu o vopsesti.E mult mai simplu sa schimbi oglinda decat sa o faci bucatele ca sa schimbi acel senzor !!

Author:  Shakalaka [ 21 Dec 2015, 02:05 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Oglinzile laterale sunt diferite la modelul fara facelift? Am gasit una rosie, cu oglinzile intregi, care este dezmembrata, dar ma intereseaza daca senzorul de temperatura este tot in oglinda stanga.
Am sa fac maine testul cu volanul, dar m-ar mira sa fie diferit numarul de rotatii, pentru ca dupa montarea bieletei de directie, lungimea intregului ansamblu (bieleta directie+capat de bara) era la fel ca inainte. Diferenta e in cat de adanc e infiletat capul de bara pe bieleta de directie, cu bieleta veche era infiletat de 17 ori, cu asta noua doar de 7.

Author:  Shakalaka [ 21 Dec 2015, 19:33 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Am facut astazi testul cu volanul. In ambele parti face o tura si un sfert, egal stanga cu dreapta. Am facut si directia si surpriza placuta, toti parametrii mi-au iesit in verde la final, erau mirati si mecanicii (am facut-o la reprezentanta ).
Dupa ce am sunat la vreo 8 anunturi cu dezmembrari AR 166 facelift, am reusit sa gasesc un far stanga si-un proiector (am unul plesnit, functioneaza normal, da' e plesnit...) si le-am luat cu 250 E. Dat fiind ca toate modelele cu facelift dezmembrate aveau TOATE , partea din fata integral vanduta, (se vede treaba ca sunt multi confrati care franeaza tarziu...) si un far nou e vreo 2500 lei, ma declar multumit.

Author:  Shakalaka [ 23 Dec 2015, 16:42 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Dupa cum am spus, postez si niste poze cu bestia, acum ca e si spalata.
Jantele pe 16 le-am luat sa fie folosite cu cauciucurile de iarna, jantele ei sunt pe 17 cu cauciucurile de vara si arata mult mai bine :).
Folia pe geamul din spate au rupt-o bulgarii la inmatriculare, nu sunt inca hotarat daca o inlocuiesc sau o scot de tot.

Attachments:
IMG_0030.JPG
IMG_0030.JPG [ 114.48 KiB | Viewed 5079 times ]
IMG_0028.JPG
IMG_0028.JPG [ 108.83 KiB | Viewed 5079 times ]
IMG_0029.JPG
IMG_0029.JPG [ 111.75 KiB | Viewed 5079 times ]
IMG_0031.JPG
IMG_0031.JPG [ 91.89 KiB | Viewed 5079 times ]
IMG_0032.JPG
IMG_0032.JPG [ 90.73 KiB | Viewed 5079 times ]
IMG_0026.JPG
IMG_0026.JPG [ 70.13 KiB | Viewed 5079 times ]
File comment: aici se vede ca ics-ul imi arata -8 grade si afara sunt vreo 6...
IMG_0027.JPG
IMG_0027.JPG [ 68.15 KiB | Viewed 5079 times ]

Author:  VladimirG [ 23 Dec 2015, 19:38 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

ai ceva indoituri pe capota, eu zic sa le rezolvi si pe alea ;)
si ornamentele lasa-le in culoarea lor :)

Author:  Shakalaka [ 28 Dec 2015, 02:35 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

VladimirG Quote:
ai ceva indoituri pe capota, eu zic sa le rezolvi si pe alea ;)
si ornamentele lasa-le in culoarea lor :)
N-a fost prioritatea nr.1 partea estetica. Cu "indoiturile" si pragurile am luat-o si nu stiu daca le mai schimb sau nu...poate capota chit ca mi-e groaza sa iau una si sa iasa alta culoare, fac mai mult rau decat bine.
Probleme estetice ar mai fi, dar dupa ce insurubez fiecare surub pe partea electrica si mecanica am sa ma ocup de alea.

Author:  Shakalaka [ 31 Dec 2015, 03:12 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

In sfarsit s-a incheiat astazi operatiunea de reconditionare a masinii. Oricum partea mai costisitoare cel putin. O sa detaliez aici operatiunile, in cazul in care pot fi util altor colegi:

- distributie - curea contitech, role ina, pompa apa hepu- 450 lei piese- 300 manopera
- rola intinzator accesorii(skf) si curea - 200 lei piese- 100 lei manopera
- far stanga si proiector ceata dreapta - 1100 lei piese (dezmembrari)- 100 lei manopera
- ulei (selenia 5w-30) filtru ulei (knecht), filtru aer (knecht), filtru habitaclu (knecht), filtru motorina (knecht) - 650 lei- manopera 50 lei
- sonda marsarier - 60 lei- 0 manopera
- cap planetara (original)- 700 lei
- brat superior dreapta (original) - 315 lei
- bieleta directie (TRW) si cap de bara (SKF) -amandoua vreo 200 lei- manopera la ultimele 3 puncte 200 lei
- 2 bujii incandescente (bosch)- 140 lei- manopera 50 lei
- ulei cutie viteze (tutela 75w-85) -3 l 130 lei- manopera 0
- 4 jante pe 16" cumparate de pe olx pentru cauciucurile de iarna- 450 lei

Daca adunam, total distractie inseamna 5195 lei.

Ce am primit pentru acesti bani in schimb? O masina superba, care se muleaza perfect pe stilul soferului, vrei o fiara, se transforma-ntro fiara, la o apasare mai hotarata a acceleratiei, vrei o pisicuta, ai o pisicuta care toarce... usor mai ragusit.
Concluzia mea este ca fara discutie as lua-o maine de la capat, daca ar fi cazul, pentru ca masina merita efortul.

Author:  200Vip [ 31 Dec 2015, 08:36 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Shakalaka Quote:
Dupa cum am spus, postez si niste poze cu bestia, acum ca e si spalata.
Jantele pe 16 le-am luat sa fie folosite cu cauciucurile de iarna, jantele ei sunt pe 17 cu cauciucurile de vara si arata mult mai bine :).
Folia pe geamul din spate au rupt-o bulgarii la inmatriculare, nu sunt inca hotarat daca o inlocuiesc sau o scot de tot.

Author:  Shakalaka [ 06 Jan 2016, 01:27 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Am observat o problema. La relanti uneori masina are ceva fluctuatii de turatie, undeva intre 800-900 rpm. Se si simte ca si cum se poticneste motorul putin. Nu se simte in putere si nici nu se aprinde nimic. Mecanicul imi spune ca ar trebui curatata admisia si egr-ul. Are cineva vreo idee de la ce ar putea fi?

Author:  tzzivii [ 06 Jan 2016, 03:34 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Mecanicul zice bine.

Author:  Shakalaka [ 16 Jan 2016, 18:04 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Astazi am facut si curatarea de admisie, clapeta acceleratie si egr. Foarte multe depuneri pe-acolo, gaura aia pe care e montat egr-ul era obturata complet.
Dupa operatiune, sunetul motorului s-a schimbat si mi se pare ca se accelereaza mai repede si mai cursiv. Nu stiu daca mi-a disparut variatia de turatie, dar cat am testat astazi n-a mai aparut....sa vedem.
Am mai schimbat si bratul superior stanga fata, ca avea joc intr-o bucsa, asa ca acum lucrurile par a fi foarte in regula.
Mai raman de rezolvat motorasul de stergatoare si senzorul de temperatura. Sper ca luna asta le rezolv pe amandoua.
Am descoperit ca masina are si pompa pentru spalator de faruri, bara a fost probabil schimbata la un moment dat si proprietarul anterior n-a mai luat una cu spalator de faruri cu tot...ma miram eu ca intra peste 5 l de lichid de parbriz in rezervorul ala. Deci ca si plan, vreau sa iau o capota si o bara cu stropitori cu tot...numa' de-as gasi pe cineva sa-mi nimereasca culoarea.

Author:  Shakalaka [ 16 Jan 2016, 18:17 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

As vrea sa schimb si placutele de frana fata-spate, pentru ca se aude de zici ca opreste trenul...mai ales cand franez mergand cu spatele, scot direct ultrasunete. Imi puteti recomanda vre-unele castigatoare?

Author:  marius 75+166 [ 17 Jan 2016, 11:33 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Eu am luat o mare teapa acum vreo 5 ani cu un set de placute Brembo ( dupa putin timp de la montare s-au desprins elementele de frictiune de pe suporturile de metal ) , pana atunci am folosit doar Brembo ,( majoritatea masinilor pe care le/le-am detinut au/aveau frane Brembo). Dupa aceasta pacaleala am folosit varianta Ferodo , foarte bune , din astea inca nu am nimerit falsuri , si , mai important , nu scartaie !! Atentie si la astea , trebuie sa aiba sigla Ferodo stantata in metal , am vazut unele doar pictate. Eu, personal , recomand aceasta varianta , le folosesc pe mai multe masini , si pe Fiatul Coupe ( pe care il alerg serios) si pe Alfa 166, si pe Saabul 9-5de 1900 KG , si ma declar multumit ! O sugestie / recomandare : daca pe discuri ai zgarieturi/ denivelari este cel mai bine de desfacut si de slefuit /finisat suprafetele de contact cu placutele (numai la un strungar priceput, cu conditia sa ramana grosimea discului in cotele recomandate de producator) . Se va observa o imbunatatire majora in ce priveste eficacitatea franelor .

Author:  Shakalaka [ 17 Jan 2016, 16:24 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Am sa incerc si eu ferodo, mai ales ca e unul din producatorii seriosi. sau cel putin cu renume de seriosi de pe piata. Discurile ar avea ceva denivelari, dar habar n-am de vre-un strungar care sa se implice in operatiunea asta...cred ca am sa vad cum decurg lucrurile cu noile placute si la urmatoarea schimbare de placute, schimb si discurile.

Author:  tzzivii [ 17 Jan 2016, 16:30 ]
Post subject:  Re: Proaspat mandru posesor Alfa 166 2,4 jtdm

Placutele ieftine sau montajul prost scartaie! In cazul tau montajul prost!

Page 1 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/