It is currently 24 Nov 2024, 12:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Dec 2015, 10:58 
Offline

Joined: 06 Sep 2009, 19:06
Posts: 35
Location: Bucuresti
salut!
imi poate spune cineva daca waste gate'ul de pe masina mea (147 1.9jtd 8v 115cp) se mai potriveste si pe alte marci, modele, motorizari?
in alta ordine de idei, waste gate'ul meu fiind stricat, e posibil ca asta sa fie cauza MSCF la ~3000 rpm? prea multa presiune in turbo, nedescarcata, imi poate taia acceleratia? nu taie doar la underboost?
multumesc

_________________
rezolv probleme. ORICE problema


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2015, 21:31 
Offline

Joined: 08 May 2013, 20:20
Posts: 55
Location: Brasov
daca ai varianta euro3 de 85kw ai geometrie variabila.ai pus tester pe masina ?ce erori ai?iar daca tu crezi ca sigur de acolo vine problema verifica sa nu fie blocata sau sa aghete geometria


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2015, 22:08 
Offline

Joined: 17 Apr 2013, 21:45
Posts: 323
Car: 156 8v '02
Location: Timișoara
stefbure Quote:
ai geometrie variabila
adică nu ai wastegate. Vezi mai întâi ce erori ai stocate, uneori ajută :lol:

_________________
Don't. Cut.


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2015, 22:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Uff, domnu' Dan, inca 3 postari si esti in bagat ceata garantat :)
Uite pozele cu turbo de pe 115 CP, asta e fix turbina de pe masina aia de care m-ai intrebat stii tu unde.
Mai am una in garaj si va merge angrenajul, ti-am explicat, totul e sa ai om care sa o si puna cum trebuie inapoi daca se apuca s-o desfaca.

De principiu, mai ales ca acum ai si pozele la indemana sa stii ce cauti, as prefera sa gasesti in alta parte, daca ti-o dau eu inseamna ca raman cu o turbina fara para si nu e tocmai ok.
Dar daca nu gasesti si nu gasesti nimic care sa-ti convina o fac si pe asta, dar ramane ca ultima varianta.
:wave:


Attachments:
1.JPG
1.JPG [ 190.09 KiB | Viewed 1813 times ]
2.JPG
2.JPG [ 234 KiB | Viewed 1813 times ]

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:
Top
   
PostPosted: 02 Dec 2015, 00:55 
Offline

Joined: 06 Sep 2009, 19:06
Posts: 35
Location: Bucuresti
Multumesc mult, colegii. N-am mai fost activ azi, am mers pana la dezmembrari de ficat, pentru ca are acelasi part number turbina masinii mele, in EPER, cu stiloul de 1.9jtd. Am luat o turbina cu tot cu waste gate, si maine o pun cu totul.
@BZ 76 DIA eu imi montez waste gate'ul. Corecteaza-ma daca gresesc:
-daca ii desfac parghia actuatorului de la waste gate din siguranta, si o detasez de turbina, si pot misca lejer cu mana parghia de pe turbo, turbo e stricat
-daca trag aer pe jos, din waste gate, destul de lejer, se cheama ca am membrana waste gate sparta
-daca niciuna din cele de mai sus nu se aplica, singura varianta ar fi ca valva de pe furtunasul care pleaca din waste gate e problema, corect?

Mersi

_________________
rezolv probleme. ORICE problema


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2015, 00:59 
Offline

Joined: 06 Sep 2009, 19:06
Posts: 35
Location: Bucuresti
ar mai fi varianta ca axul actuatorului waste gate sa fie "manarit", sa fie blocat pe deschis? de-aia sa am MSCF la 3000 rpm? face turbina overboost si senzorul preia informatia, si taie alimentarea, sa nu bubuie motorul?

_________________
rezolv probleme. ORICE problema


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2015, 19:10 
Offline

Joined: 06 Sep 2009, 19:06
Posts: 35
Location: Bucuresti
Revin cu rezolvarea problemei MCSF la ~3000 rpm
Dupa ce am verificat intercoolerul sa nu fie spart, furtunul de la intercooler, verificat toate furtunasele de vacuum, supapa vacumatica (para, waste gate, cum i-o zice corect) din care trebuie sa tragi, si sa tina presiune, curatat senzoru' vietii de pe galeria de admisie cu spray de contacte, m-am oprit la piesa "valva presiune turbo", care a fost buba. Verificarea ei se face asa: scos furtunasul din supapa vacumatica, accelerat motor si pus degetul de furtunas: daca nu face vacuum corect, sa-ti traga degetu' prin furtunas, aia e problema. Masina acum nu mai da nicio eroare, trage de rupe (pentru un diesel de 115cp). Sper ca postul asta sa ajute si alti useri, daca intampina cineva problema.
Apropo, cand cautati piesele de mai sus, sa stiti ca le gasiti si pe Stilo 1.9jtd 115cp euro 3, aceleasi coduri OEM, si mult mai ieftine (turbina cam 4-5 sute de lei, cu tot cu supapa vacumatica, supapa presiune cam 50 de lei, supapa vacumatica cam 50 de lei samd); astia care dezmembreaza Alfe au niste preturi de-ti dai pumni singuri.
Eu nu mai intru aici, dar va salut respectuos. Colegii de pe alte forumuri (reno, pejo, ford, fiat etc) sunt foarte saritori, comparativ cu "maestrii" in Alfe, care abia se sinchisesc sa scrie vreo rezolvare, sa nu cumva sa scape 30 de lei pe un tester, vezi CatalinDK care m-a chemat pana la cucuietii din deal sa-mi dea el cu vaselina pe axul selectorului de pe cutie si vroia 100 de lei, inventase apa calda. Urat, foarte urat
Numai bine, colegi!

_________________
rezolv probleme. ORICE problema


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited