Eu zic ca da, e PUTIN prea mult stres.
OK, explica-mi tu din punct de vedere tehnic de ce e mult stres pe puntea fata la o masina cu putere mare si tractiune fata, si daca reusesti asta, fara a cita Top Gear si mai stiu eu ce alte prostii, atunci recunosc si iti dau dreptate. Insa e bine sa stii ca, oricit ti s-ar parea de ciudat, 147/156 GTA au unele din cele mai bine puse la punct sisteme de tractiune fata, si se comporta excelent chiar si sub stres ridicat. Nu spun doar eu asta, ci o spun persoane care se pricep mult mai bine decit mine.
Referitor la motoare, te inseli, nu e vorba de nici un trend/moda sau mai stiu eu ce, S3 a fost intotdeauna cu motor Turbo, nu ca ar fi si multe S3-uri, dar asa, ca fapt divers.
A pune un motor supra-dimensionat pe o masina de dimensiuni relativ mici este si va fi mereu reteta succesului masinilor cu pretentii sportive. Chiar tu ai dat un exemplu, si anume RS4(modelul actual), iar eu pot sa iti mai dau multe exemple, cum ar fi M3, S4, C63 AMG, etc. Si asta nu are nici o treaba cu americanii, comparatia chiar e o insulta pentru inginerii europeni de motoare, care fac treaba excelenta si dezvolta motoare cu puteri de ~100CP per litru din motor aspirat, spre deosebire de americani, pentru care orice motor sub 4l e mic, si oricum au puteri de 50-60CP per litru, la motoare aspirate. Asa ca nu intra in discutie motoarele americane.
Motivele pentru a folosi motoare mai mari insa aspirate sunt relativ simple, si anume fiabilitate, faptul ca au mai putine parti in miscare, faptul ca se incalzesc mai putin, nu sufera de diverse lag-uri, etc, etc.
Daca motoarele supra-alimentate ar fi fost raspunsul, marci precum Ferrari, Lamborghini, Porsche, etc ar fi folosit astfel de motoare pe masinile lor. OK, Ferrari si Porsche au folosit si mai folosesc(Porsche) motoare supra-alimentate, insa nu e vorba de motoare mici si e vorba de alte considerente.
Avantajul motoarelor supra-alimentate este ca sunt mai ieftine si mai usoare decit motoarele echivalente ca putere, insa aspirate. Astea si faptul ca pentru majoritatea cumparatorilor, pentru care un "turbo" scris pe masina o face imediat mai rapida si mai sportiva, sunt principalele motive pentru care se folosesc motoare supra-alimentate.
Anyways, am deviat de la subiect, chiar mult, insa e bine ca macar ne incadram in topicul general de "tuning si alte modificari". Singura mare problema este ca subiecte gen "turbo vs. aspirat", "diesel vs. benzina" se gasesc cam pe toate topic-urile de masini, si continua cam la nesfirsit.
|