Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Reparatie/Inlocuire ECU https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=24045 |
Page 1 of 1 |
Author: | McCasian [ 17 Oct 2015, 00:10 ] |
Post subject: | Reparatie/Inlocuire ECU |
Salutare. Voi relata in cele ce urmeaza ceva patanii cu alfa mea. Este vorba despre un Alfa 166 2.4JTD 103KW, cu calculator Bosch EDC15C7. Acum vreo 2-3 ani, ma puteam conecta la ECU si cu KKL si cu ELM327, dar de aproximativ un an nu a mai vrut nici in ruptul capului sa mai mearga prin interfata KKL, dar prin ELM merge perfect si in ziua de azi. Am incercat doua interfete KKL, N laptop-uri, alte module merg(cu switch pe alti pini), dar pe pinul 7 din conectorul OBD nu merge nici cum. Mi-am cumparat Galletto, pentru ca voiam sa activez Cruise Control din ECU, deoarece l-am montat ulterior si functiona dar nu afisa acel indicator din bord, si eventual sa imi dezactivez si EGR-ul. Imediat cum am incercat prima data sa citesc EEPROM-ul, mi-am dat seama ca si galletto foloseste pin-ul 7 pentru conectarea la ECU, deci nu va merge. Intradevar, nu a mers orice am incercat. Am verificat pin-ul 7 si vine 12V cu contactul pus. Am desfacut mufa de la ECU si am verificat pin-ul 48 din mufa, si este conectat la conectorul OBD. E clar, problema este in ECU. Am gasit pe net o metoda de scriere ECU luat afara din masina. Zis si facut, pentru ca am scule, mufe, cabluri, tot ce este nevoie.... mai putin experienta. Asta presupunea: 1. Alimentare ECU si interfata KKL/Galletto la 12V de la o sursa externa 2. Dezlipirea circuitului ST95P08(Memoria EEPROM responsabila de imobilizator) 3. Conectarea unui pin la GND printr-un rezistor de 5K Am facut toate astea, dar nici asa nu a vrut sa citeasca ECU. Revin acum la pas-ul 2. Cand am dezlipit ST95P08 m-am chinuit enorm cu el, nici cum nu s-a desprins de pe placa. Atat m-am chinuit incat i-am rupt 2 pini, de tot, si nu mai am cum sa ii lipesc la loc. Am citit ca masina merge cu acel circuit dat jos, dar arata permanent in bord martorul de la cheie(IMMO) si atat. N-ar fi cea mai mare problema, dar in realitate nu merge nici asa. L-am pus la loc pe masina, si masina se comporta normal, nu arata martorul de la IMMO cand pun contactul, dar pot sa dau la automat o vesnicie ca nu porneste. ELM-ul se conecteaza si vede o eroare cum ca nu se pot citi informatii dintr-un eeprom. Am inteles ca daca reusesc sa citesc ECU, pot sa dezactivez de acolo IMMO si am scapat de problema. Nu stiu ce sa zic, poate confirma/infirma cineva? Daca schimb ECU, trebuie sa iau si cip-urile cheilor ce au fost folosite cu ECU-ul respectiv? Mai trebuie sa iau si altceva? Va rog sa imi recomandati ceva solutii viabile, sau locuri de unde pot sa cumpar toate cele necesare pentru reparatie. Multumesc |
Author: | djpyton [ 17 Oct 2015, 10:09 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
salut.trebuie sa citesti epromul 29f400 apoi file-ul il decodezi cu immodec.uitate daca nu cumva centralina e cu 5 pluguri sau cu 2.daca e cu 5 va trebui sa te chinui pentru ca decodarea nu o poti face totala ci partiala.epromul dal jos si citestel si eventual incarca pe altul nou daca s-au rupt pinii. Attachment:
ai aici un file pdf cu riferimente la centralinele care pot fi montate pe 166.vezi care corespunde cu a ta si spunemi nr hardware si software ale tale,apoi vad cum pot sa te ajutai aici un ghid pentru immodec,poate iti va fi de ajutor Attachment:
Attachment: Alfa_EDC_15C7_Platine.jpg [ 164.05 KiB | Viewed 3366 times ] Attachment: Alfa_Fiat_Lancia-EDC15C7.jpg [ 156.42 KiB | Viewed 3366 times ] Attachment: Alfa_EDC_15C7_Skizze.jpg [ 36.93 KiB | Viewed 3366 times ] |
Author: | McCasian [ 17 Oct 2015, 12:06 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
Salut djpyton. Multumesc pentru ajutor. 29F400 il voi putea citi cel mai repede maine ca nu este la mine programatorul. La ce te referi cand spui "centralina"? Cum imi dau seama cate plugin-uri are? 29F400 il dau jos, si il citesc, dar de unde scot informatiile ce le voie scrie pe noul ST95P08? ECU: Attachment:
File comment: EDC15C7 Alfa 166 2.4JTD
Sau doresti numar de la IMMO-ul de sub volan?ECU details.png [ 678.12 KiB | Viewed 3354 times ] UIte ce am facut, dar am ridicat toti pinii sus, ca sa nu mai aiba nici un fel de contact cu placa asa avariat. Este este lipit de placa si nu am statia cu aer la mine, dar odata cu programatorul vine si ea. Attachment:
File comment: ST95P08
DSC_0751.JPG [ 121.19 KiB | Viewed 3354 times ] Attachment:
File comment: EDC15C7 Alfa 166 2.4JTD
Prin procedura ce o spui tu, se dezactiveaza IMMO sau se restabileste starea initiala?
DSC_0749.JPG [ 260.51 KiB | Viewed 3354 times ] |
Author: | McCasian [ 18 Oct 2015, 21:26 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
Poate cineva sa imi spuna daca pot face IMMO OFF in cazul in care ST95P08 este distrus si nu se mai poate citi? Am alte ST95P08 goale, pot sa scriu ce vreau in ele, dar ma ajuta cu ceva? |
Author: | djpyton [ 19 Oct 2015, 09:51 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
Salutare iarăși. :-). Îți mai explic odată procedura corectă. Destul de simplu. Citești 29f400, îl procedezi cu IuD(immodec) și încarci fileul la loc. Dacă ai distrus SF-ul și ai fileul ori încarcă pe unul nou și montează ca și ori. In momentul în care montezi ecu(centralina) cutia care vine aceea albastra de sub bord care deține codurile cheilor și închiderea centralizata trebuie sa fie deconectata. Dacă pornește asa fără cutia albastra o lași asa, de nu va trebui sa iei alta eu și sa o faci virgina. Dacă poți sa pui originalul de la 29f400 încerc sa ți-l fac eu. Salutare. |
Author: | McCasian [ 26 Oct 2015, 21:44 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
Am intampinat mai multe probleme cu vechiul ECU, si l-am schimbat. Am pus pe Alfa 166 2.4JTD 140CP un ECU de Alfa 166 2.4JTD de 150CP si functioneaza perfect. Ba chiar se simte o imbunatarire; incontestabil se simte. |
Author: | Bengylusso166 [ 18 Mar 2018, 07:49 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
McCasian Quote:
Am intampinat mai multe probleme cu vechiul ECU, si l-am schimbat. Am pus pe Alfa 166 2.4JTD 140CP un ECU de Alfa 166 2.4JTD de 150CP si functioneaza perfect. Ba chiar se simte o imbunatarire; incontestabil se simte.
Salut ,Si eu am Alfa 166 JTD de 140hp si am ecu si calc immo cu tot cu cip de 150hp . Trebuie sa mut totul , sau doar Ecu si atat ? De cateva zile imi citeste si cheia , numai cand vrea ea . Azi spre exemplu , toata ziua a facut “figuri” Ma gandeam sa pun celalat ecu , calc. Immo si cip . Exista imbunatatiri notabile daca trec de la ecu de 140 , la unul de 150 ? Multumesc anticipat ptr raspunsuri ! |
Author: | McCasian [ 18 Mar 2018, 16:00 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
Salut. Eu am simtit imbunatatire foarte mare, dar eu aveam ceva problema la ecu vechi... tragea bine pana la 3000rpm cand parca turbina disparea dintr-o data. Era nasol ca aveam putere rezonabila doar intre 2000-3000 si atat. Cu noul ecu era ca noua. Oricum, poti incerca o proba cu cel de 150cp, nu pierzi nimic. Am avut si eu probleme de genul si a fost din cauza lipsei de contact a antenei de la contact. Cablul de la antena ce citeste cip-ul se duce sub bord intr-o cutiuta mica albastra si acolo sa inceput sa se oxideze. Am curatat temeinic si n-am mai avut probleme niciodata. Btw, masina intre timp nu mai exista, si am ramas pe cap cu ECU+Immo+2chei(doar una cu cip) pe care le dau la pret foarte rezonabil cui are nevoie. Pentru asta, trimiteti PM |
Author: | Bengylusso166 [ 03 May 2018, 08:37 ] |
Post subject: | Re: Reparatie/Inlocuire ECU |
McCasian Quote:
Salut.
Chiar azi o sa fac asta , am schimbat ambreiajul si de aia am ocolit sa il pun . Mie mi-ar trebui o cheie , pe langa faptul ca am decat 1 si tot mut carcasele , am nevoie fiindca ambele au butoanele cam obosite .
Eu am simtit imbunatatire foarte mare, dar eu aveam ceva problema la ecu vechi... tragea bine pana la 3000rpm cand parca turbina disparea dintr-o data. Era nasol ca aveam putere rezonabila doar intre 2000-3000 si atat. Cu noul ecu era ca noua. Oricum, poti incerca o proba cu cel de 150cp, nu pierzi nimic. Am avut si eu probleme de genul si a fost din cauza lipsei de contact a antenei de la contact. Cablul de la antena ce citeste cip-ul se duce sub bord intr-o cutiuta mica albastra si acolo sa inceput sa se oxideze. Am curatat temeinic si n-am mai avut probleme niciodata. Btw, masina intre timp nu mai exista, si am ramas pe cap cu ECU+Immo+2chei(doar una cu cip) pe care le dau la pret foarte rezonabil cui are nevoie. Pentru asta, trimiteti PM |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |