Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
have engine checked https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23936 |
Page 1 of 3 |
Author: | Marius_cim [ 14 Sep 2015, 14:36 ] | |||||
Post subject: | have engine checked | |||||
Salut Sunt proaspat posesor de Alfa Romeo 159 2.4 diesel 200 cp! Toate bune si frumoase pana la momentul in care sa aprins aceasta eroare in bord! Am fost la tester, desi intre timp eroarea disparuse, si au aparut erorile ce le vedeti in poza 1. Presupuse cauze si remedieri: -au curatat debitmetru -au curatat senzorul de pe galerie -masina programata sa se curete comple galeria de admisie! In asteptarea zile in care trebuia curatata galeria am mai facut 200 de km si din nou a aparut eroare si de data asta motorul nu mai tragrea, nu sarea de 2500 de rotatii si presiunea indicata pe acul de turbo nu trecea de 0.6 bar. Am lasat masina in parcare si in aceasta dimineata am dus-o la mecanic, insa la un moment dupa ce am bagat si motorina ca sa aiba cei din service de teste, masina a inceput sa traga si presiunea sa stea la sus 1.4-1.6 bar! la mecanic au aparut doar 2 erori(vezi poza 4) una din ele a disparut din cauza ca sa curatat acel senzor! acum astept vesti de la mecanic si sa vedem ce e de facut! Care ar putea fi cauzele? Ari mai intalnit problema asta? Ce motorina bagati si de la ce pompe? ca am inteles ca cea de mol nu ar fi cea mai ok.... poze cu masina dupa ce va functiona ireprosabil asa cum stiu ca poate!
|
Author: | BZ-76-DIA [ 14 Sep 2015, 15:47 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
- Conform erorilor afisate si ramase cel mai probabil ai DPF-ul colmatat, de aceea nici nu trage masina. Vezi valoarea reala a gradului de umplere, ultima regenerare, etc. Se pot vedea cu testerul, apoi faci o regenerare fortata si daca mai scade valoarea de umplere incepi sa alergi bolidul sa-si faca regenerarile pe cale naturala. - Faza cu curatatul debitmetru e o gluma proasta, cand a crapat se cheama ca e Kaput, deci altul nou/SH, cum te tine inima si buzunarul. Si in acest caz se pot vedea in tester valorile reale, iti faci repede o idee cat de mult a luat-o pe aratura prin comparatile cu valorile cerute. - Curatarea admisiei este mai mult decat binevenita, mai ales daca ai masina de putin timp si nu stii cand / daca s-a efectuat. La cum arata senzorul, imagineaza-ti admisia cum este. Partea proasta este ca pentru o curatare ca la carte trebuie sa dai jos distributia, nu mai retin exact, poate confirma cineva care a mai curatat recent la 2.4. |
Author: | Marius_cim [ 14 Sep 2015, 17:13 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Trebuie dată cureaua jos într-adevăr Poate fi colmatat din cauza galeriei de admisie? |
Author: | BZ-76-DIA [ 14 Sep 2015, 22:09 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Nu este cauza principala, insa da, si admisia imbacsita are vina ei in colmatarea DPF-ului. Probabil la tine s-a mers subturat si pe distante scurte/cu opriri dese, astfel ca au fost ratate cateva regenerari si din acest motiv filtrul s-a imbacsit de tot si nu mai permite noi regenerari. Arde-i una fortata din tester si vezi in cat % ramane plin. Daca scade suficient, e posibil ca ulterior sa faca regenerarile singur, insa trebuie sa-l "simti" in trafic ca sa-l ajuti si tu de la volan. Daca constati ca dupa regenerarea fortata pacientul e tot mort, atunci il ingropi in portbagajul unuia care colecteaza catalizatoare, iei 100 euro pe el si il inlocuiesti cu o minunata teava, acompaniata de mici ajustari, nu insist pe ele, este suficienti tiuneri care o sa te umple de fum, daca cauti gasesti. Cand ii dai regenerarea fortata, dincolo de parametrii obligatorii pe care o sa ti-i ceara testerul (temp. lucru motor, nivel minim rezervor, bla, bla) e bine sa fii convins in prealabil ca distributia va suporta putina forja si mai este recomandat sa vii cu un sistem de ventilatie suplimentara a zonei; desi cei mai multi o sa dea doar Play si dumnezeu cu mila, de cele mai multe ori in garaj inchis ca oricum nu-i intereseaza. Baga si tu ceva poze, mai povesteste de masina, una-alta, decat sa ne-ntristam hai mai bine un cantec vesel sa cantam... ![]() |
Author: | Marius_cim [ 14 Sep 2015, 23:52 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
BZ-76-DIA Quote: Probabil la tine s-a mers subturat si pe distante scurte/cu opriri dese!
defineste turatii mici? drumurile cele mai scurte au fost de 3 km odata in zi si apoi alte 2 de cate 30 de km! cat timp nu a fost problema sa nu ma lase sa trec de 2000 rpm am mers cu ea destul de sportiv!P.s. o sa fie un post nou in care vor fi pozele celui de la care am luat masina! |
Author: | BZ-76-DIA [ 15 Sep 2015, 00:40 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Marius_cim Quote: defineste turatii mici?
Pai ca sa nu mai scriem ditamai pomelnicul aici da-i un google search in legatura cu regenerarea filtrului de particule si gasesti toate datele in legatura cu durata, distanta, turatia, parametrii medii in care se realizeaza un ciclu complet. Daca in timpul acestei proceduri dictate de ECU ai oprit masina sau din varii motive ceilalti parametri nu au mai fost indepliniti = failure. Cateva failure la rand asociate cu alte disfunctionalitati gen admisie, recirculare gaze si alte chestii nelalocul lor = DPF incarcat peste limita si de aici imposibilitatea de a mai intra in modul de regenerare naturala. Explicatia a fost la modul simplist.Solutia: faci o regenerare fortata, rezolvi si celelalte probleme si apoi o urmaresti o perioada daca intra in normal. Daca nu intra, la fier cu el, ti-am explicat mai sus. Evident, exista si solutia profi prin care poti scapa de un DPF si implicit de necazuri, sunt baieti foarte buni si aici pe forum care te pot ajuta, singura problema e pretul, insa rezolvarea e garantata. |
Author: | Marius_cim [ 15 Sep 2015, 22:40 ] | ||||
Post subject: | Re: have engine checked | ||||
Și au venit câteva poze de la mecanic după ce a desfăcut galeria de admisie! Și se pare că este ceva problemă la clapeta de admisie care a rămas blocată la un moment dat și ceva plasticul de la tijă!
|
Author: | Marius_cim [ 16 Sep 2015, 09:27 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
ma bucur ca sunt colegi 2 la numar care au informatii despre ce si cum ! deconectarea unor sisteme insa nu le consider o solutie ! si o alta rugaminte cu cat mai multa informatie publica cu atat mai bine pentru ceilalti colegi! multumesc! |
Author: | VladimirG [ 16 Sep 2015, 10:43 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
poti sa expui aici pe topic solutiile care ti le-am prezentat si sa astepti pareri din partea celorlalti colegi eu de cand am facut modificarile respective la masina (anulat egr, anulat pdf si blocat clapete swirl pe deschis) nu mai am probleme la motor |
Author: | Marius_cim [ 16 Sep 2015, 23:32 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
galeria a fost curatata clapetele de pe galerie sau asezat la locul lor ramane totusi o mica eroare la senzorul de presiune filtru de particule unde in loc de 0 bar arata -1 (testerul arata ca filtrul de particule e ok si nu e colmatat)! si un pic de lag la apasarea pedalei si pana in momentul in care masina tasneste... maine vedem ce detalii mai aduce mecanicul! |
Author: | VladimirG [ 17 Sep 2015, 14:14 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
ai grija ca tija clapetelor de la admisie e cam bagaboanta ![]() verifica sa evizi daca nu a sarit. e foarte posibil sa fie uzate prinderile alea si sa sara tija de la locul ei by the way, ai curatat si egr-ul odata cu admisia? |
Author: | Marius_cim [ 17 Sep 2015, 23:08 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
VladimirG Quote:
by the way, ai curatat si egr-ul odata cu admisia?
da a fost curatat si egr-ul ca avea si ala suficiente depuneri! din ce a zis mecanicul a spalat si curatat tot ce tine se admisie si evacuare!maine dimineata o sa ridic masina si vedem ce si cum! seara faina |
Author: | Marius_cim [ 19 Sep 2015, 08:15 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
momentan totul merge bine si sa speram ca asa va ramane! multumesc celor care au participat cu sfaturi si mecanicului care a avut rabdare sa curete tot ce a fost acolo! |
Author: | Marius_cim [ 19 Sep 2015, 22:30 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
din pacate doar 285 de km de fericire... si din nou mirobolantul bec sa aprins... vin cu o rugaminte pentru cei din cluj care au 159 2.4! stiti cumva pe cineva pe la reprezentanta? mersi! |
Author: | coasamihai [ 19 Sep 2015, 22:43 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Salut. Mergi acolo sau suna si intreaba de Sandu. Nu am numarul lui. E foarte bun pe alfa romeo. E si el alfist, detine un 156 jts selespeed! Trimis de pe al meu LG-D722 folosind Tapatalk |
Author: | Marius_cim [ 19 Sep 2015, 23:03 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
e si pe forum? |
Author: | coasamihai [ 19 Sep 2015, 23:45 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Nu cred ca e! Trimis de pe al meu LG-D722 folosind Tapatalk |
Author: | VladimirG [ 20 Sep 2015, 00:11 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
ai verificat tija? e posibil sa fi sarit by the way, cum se comporta? |
Author: | tzzivii [ 20 Sep 2015, 00:18 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
pe principiul te astept pe la Bucuresti. ![]() sper totusi sa te ajute cineva din zona ta. oricum, din poze vad ca tija era deja sarita, iar din experienta iti spun ca aia nu se mai pune la loc. |
Author: | VladimirG [ 20 Sep 2015, 00:23 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Marius_cim Quote: ma bucur ca sunt colegi 2 la numar care au informatii despre ce si cum !
se pare ca ai putea sa iei in calcul anularea clapetelor deconectarea unor sisteme insa nu le consider o solutie ! ![]() |
Author: | Marius_cim [ 20 Sep 2015, 00:35 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
VladimirG Quote:
by the way, cum se comporta?
toate bune si frumoase cand am plecat de la munca, am facut 3 opriri scurte si apoi am plecat spre casa!urca frumos in ture. la o depasire in viteza a 4 si peste 2000 de ture am sesizat ca nu mai urca in ture decat extrem de incet. am revenit in a 4 sa vad daca nu cumva m-am inselat cu turele, eram tot asa peste 2000 de ture si cand m-am uitat pe turbo era doar 0,6 bar presiunea!.... VladimirG Quote: ai verificat tija?
era deja noapte, probabil dimineata o sa iau capacul ala de plastic si o sa ma uit!
e posibil sa fi sarit |
Author: | Marius_cim [ 20 Sep 2015, 00:37 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
tzzivii Quote: pe principiul te astept pe la Bucuresti.
as veni si la bucuresti daca as stii ca se rezolva 100%, insa ma costa ceva si drumul si reparatia, si pe langa asta nu stau prea bine cu timpul!!!!![]() sper totusi sa te ajute cineva din zona ta. oricum, din poze vad ca tija era deja sarita, iar din experienta iti spun ca aia nu se mai pune la loc. orice sugestii si sfaturi sunt binevenite! |
Author: | Marius_cim [ 20 Sep 2015, 08:58 ] | ||
Post subject: | Re: have engine checked | ||
Și poza cu clapetele.... știe cineva să-mi explice ce rol au aceste clapete?
|
Author: | tzzivii [ 20 Sep 2015, 09:45 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Nu par cazute. |
Author: | Kicsi_147 [ 20 Sep 2015, 14:38 ] |
Post subject: | Re: have engine checked |
Marius_cim Quote: tzzivii Quote: pe principiul te astept pe la Bucuresti.
as veni si la bucuresti daca as stii ca se rezolva 100%, insa ma costa ceva si drumul si reparatia, si pe langa asta nu stau prea bine cu timpul!!!!![]() sper totusi sa te ajute cineva din zona ta. oricum, din poze vad ca tija era deja sarita, iar din experienta iti spun ca aia nu se mai pune la loc. orice sugestii si sfaturi sunt binevenite! LE scapa si de DPF EGR si clapele alea, iti vor cauza doar probleme in timp. |
Page 1 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |