It is currently 10 Feb 2025, 18:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Aug 2015, 12:20 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Am sa incerc sa fiu scurt si cat mai concis .
In momentul de fata alfa mea 156 jtd 16 V , 1.9 , 140 cp , este inca in service , dupa aproape 1 luna .
Prima turbina a fost distrusa in drum spre Bucuresti . Am dus masina in service , am luat o turbina din dezmembrari care parea sa fie ok , am verificat presiunea la ulei in motor , curatat intercooler , furtune , radiator , tot , am pus turbina si bineanteles ca a cazut si asta in 5 km .
Turbina 3. Am hotarat sa duc turbina originala stricata, la un domn Mihai , pentru reconditionare , gandind ca cea de la dezmembrari nu a functionat corect. Am mers la acest atelier , mi-a fost schimbat kit-ul , ajung cu ea la service dar inainte de a o monta , curat iar toate furtunele , intercooler ,etc , se ia presiunea la ulei , pun turbina si crapa in 7 km.
Simt ca inebunesc . Ma calmez iau turbina si ma intorc la dl. Mihai . Acesta imi spune ca-mi va schimba kit-ul , si-mi va lua bani doar ptr piese , adica nu 1000 cum a fost initial , ci 600 . OK zic.
Repara turbina , ma intorc cu ea in service , dupa curatarea a tot ce tine de functionarea turbinei , am verificat cu mecanicii inclusiv presiunea de ulei pe conducta care alimenta turbina cu ulei . Acolo aveam o presiune de 1 bar , dupa ce sa incalzit motorul .
In fine , punem turbina , mergea foarte bine , plecam in teste , si se gripeaza dupa fix 7 km.
In momentul asta le-am cerut mecanicilor sa-mi dea pompa de ulei jos sa o schimb cu una din dezmembrari .
Legat de schimbarea turbinei , oscilez intre a o reconditiona sau a o lua tot din dezmembrari ....
Astept niste sfaturi si pareri din partea cunoscatorilor ...
Multumesc anticipat


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
uneori e mai bine sa schimbi soferul...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 13:04 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Conduc de 15 ani . Nu este cazul sa ne luam la misto.
Ca sa revin la oile mele , prima turbina este posibil sa fi cazut din cauza uzurii , auzeam de ceva vreme un zumzet la ea.Un mecanic a dat vina pe EGR , dar l-am verificat si este ok. Alt mecanic a spus cum ca fiind prea aproape de galerie , de la caldura , a fost distrusa ....totusi ipotezele astea nu par prea plauzibile


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 13:20 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
orice turbina care pica foarte repede dupa montaj are o singura buba si anume ungerea, ai curatat microfiltrul de ulei de la turbina? stii unde este?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 13:31 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Nu am idee unde este , dar tinand cont ca am platit ptr reconditionarea ei , ma gandesc ca acest microfiltrul a fost curatat. Totusi unde se afla? Esti de parere ca ar trebui schimbata pompa de ulei ? Ciudat este ca la turbina nr 3 stricata ( adica cea cu tot kit-ul schimbat ) ,atunci cand a fost desfacuta , nu avea deloc ulei in ea . Inca o data spun , am luat presiunea cu manometru , chiar pe conducta care alimenteaza cu ulei turbina , si aveam 1,5 bari in relanti . Este suficient ? Este posibil oare ca in mers , pompa sa dea rateuri ?


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 13:35 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Daca acest microfiltru este o sita , inainte de alimentarea cu ulei , atunci acesta a fost spart de catre mecanici ( cica asa e mai bine )


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 13:41 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu este nimic in regula la cum ai procedat dar absolut nimic si o sa ti explic de ce.

1. la o turbina nu se schimba kitul si gata, ea se echilibreaza dinamic altfel e posibil cand intra in turatie sa se strice imediat sau destul de repede, ceea ce ai montat tu au fost goange nu turbine.

2. majoritatea masoara la iesirea din blocul motor spre turbina, insa exista filtru in surubul ce fixeaza teava de bloc, daca acolo e colmatat, la revedere, in mod normal se inlocuiesc si tevile de la turbina si acel surub ce contine microfiltrul, nu se merge asa in prostie pana in panzele albe.

3. o turbina care pica din cauza ungerii denota un motor colmatat, cu ulei neschimbat la timp, trebuie si motorul curatat inainte de montajul unui nou compresor pentru ca toate se leaga. daca exista suspiciuni in legatura cu pompa de ulei sa vor verifica prin sondaj cativa cuzineti, daca nu arata bine e clara treaba.

pentru filtru arunca un ochi aici:
http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... &start=450" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 14:18 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Tot ce am facut , a fost sa ma las pe mana "specialistilor " . Este adevarat ca ea a fost echilibrata , dar nu pe o masina speciala , ceea ce ma face sa devin din ce in ce mai sceptic cu privire la cele doua turbine reconditionate si distruse. Urmatoarea turbina o voi duce clar la o firma autorizata RAR , dotata cu masina de echilibrat .
Sincer nu am vazut ca mecanicii sa verifice acest microfiltru.
Inainte de montarea turbinei , motorul a fost desfacut , curatat si uleiul schimbat.
Acum daca recapitulez , pot sa am cateva ipoteze :

a) Turbina 1 a cazut de batranete . Turbina 2 fiind din dezmambrari a fost deja defecta .Turbina 3 reconditionata prost . Turbina 4 ,reconditionata prost (Deci cu o turbina buna teoretic ar trebui sa mearga )
b) Pompa de ulei este defecta si trebuie schimbata
c)Microfiltrul a afectat toate astea ( in caz ca nu a fost curatat )

Ce am de facut ?

1. Schimb pompa de ulei sau nu? ( ce presiuni ar trebui sa am acolo)
2.Reconditionez turbina la o firma autorizata .
3.Inlocuiesc teava de alimentare cu ulei a turbinei (impreuna cu surubul cu microfiltru) si cea de evacuare a uleiului .(banuiesc ca ar trebui luate tevi noi ci nu din dezmembrari )

Ce parere ai ?


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 14:32 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Din cate am inteles acum de la mecanici , acel microfiltru , l-au spart ei inca de la inceput .


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 14:55 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Ca sa elimin majoritatea cauzelor , Am hotarat sa merg cu turbina maine la AVD Turbo , in Bucuresti , sa o reconditionez . Voi schimba pompa de ulei cu o alta din dezmembrari , care sper din suflet sa fie buna . Si voi schimba conductele de alimentare cu ulei ,respectiv evacuare ( apropo's de aceste conducte , am inteles ca nu pot fi gasite decat pe original si asta doar la Autoitalia , asa este? )
Va rog sa-mi spuneti ce ar trebui sa mai fac .
Multumesc


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
daca ai probleme la pompa de ulei e posibil sa ai probleme si la cuzineti, deci desfa un capac la o biela si unul la palier si vezi cum arata cuzinetii, apoi verifica pana de la pompa de ulei, in unele cazuri la diverse atelaje se strica acea pana si pompa nu se mai invarte decat aleatoriu sau la o turatie mai mica , asta pana cedeaza de tot, apoi poti spala acele tevi de la turbina daca nu le gasesti pe nicaieri sau costa o avere, se pot spala cu ultrasunete la un altelier diesel si inlocuieste acel surub cu filtru, e bine sa fie si el acolo.

turbina trebuie sa o reconditionezi la un atelier profesionist, nu vreau sa fac reclama exista cateva prin bucuresti, iar la montaj turbina se amorseaza cu ulei, e mai bine asa, in acest mod o sa reusesti.
dupa montaj, se lasa motorul la relanti 20 minute apoi se pleaca cu masina, e un set de instructiuni de montaj care vin odata cu turbina.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 15:34 
Offline

Joined: 20 Aug 2015, 11:39
Posts: 10
Car: Alfa Romeo 156 JTD
Multumesc pentru toate sfaturile . Am sa le urmez intocmai .Sper sa reusesc de data asta .


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2015, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cu placere,

alfaclub.ro is about support!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited