Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/problems https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23833 |
Page 1 of 5 |
Author: | TwinTwin [ 09 Aug 2015, 19:35 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
comanr Quote: Am cerut 4 kituri de ambreiaj si am observat ca la nici un kit rulmentul nu este executat perfect, kituri scumpe, de la fabricanti precum valeo si sachs, ba chiar am observat si placi de presiune cu mici diferente de centrare a diafragmei insa sa presupunem ca la primele debreieri se centreaza, la rulment nu exista aceasta posibilitate, odata ce e descentrat pe priza apar vibratii ce uzeaza urechile rulmentului si dintii. |
Author: | comanr [ 09 Aug 2015, 19:50 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
daca a fost actionata doar dintr o parte e posibil sa o gasesti descentrata la demontare pentru ca diafragma nu e o piesa sudata si isi modifica pozitia in timp insa rulmentul ar trebui sa fie centrat din fabrica nu facut la misto dar nu e de bine nici arunci cand diafragma e descentrata, e chiar ceva foarte grav. |
Author: | comanr [ 09 Aug 2015, 22:03 ] | ||
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble | ||
@twintwin am facut o proba si e cum am presupus la diafragma, poti sa incerci si tu la aia ta uzata daca o mai ai , prin lovire usoara ea isi muta repede pozitia, se centreaza usor, deci nu as suspecta diafragma, problema apare atunci cand diafragma este atacata intr un unghi diferit de catre rulmentul de presiune ceea ce la tine clar s a intamplat prin distrugerea bucsei centrale din plastic al rulmentului de presiune, am vazut in niste poze de la tine la un moment dat ca lipsea plasticul ala, sarise(cel care e descentrat vizibil in pozele mele). ansamblul este astfel gandit incat diafragma se autocentreaza la debreiere prin conul care se formeaza din dintii diafragmei, practic in acel moment avem o diafragma centrata si un rulment de presiune centrat in placa dar daca bucsa aceea de plastic obosit nu este centrata atunci apar vibratii, plasticul cedeaza si astfel iau nastere problemele, cam asta e ideea si rezulta un sistem foarte descentrat atat in repaos cat si in actionare si se macina piesele si noi dam bani ca tampitii pe ambreiaje de multe milioane odata la 40k, unii chiar mai repede, dupa noroc, e ca la dacii dupa cum o nimereai, cine ar fi crezut, halal sistem, halal piese, multa stima firmelor implicate, fac lucruri, ingineri la apelul bocancilor care lucreaza in automotive. sistemul e gandit prost, cu multe elemente supuse frictiunii si imbinari, iar executia e si mai proasta, de aici problemele noastre. cu permisiunea lui ovidiu atasez poza cu rulmentul lui de presiune cu centrajul din plastic (de doi bani) desprins si cu dintii tociti de la placa in urma vibratiilor aparute si a inclinarii rulmentului. practic punctul slab ar fi acel rulment cu centajul sau provenit de la o bicicleta probabil, ceva gen bucsa brat superior, o fi acelasi tampit care le a dat click din maus la biroul corporatist sinistru, cine stie, ma gandesc la o rezolvare da nu mi da nimic in gand, cel mai grav e ca daca vrei sa testezi o idee implica sport cu transmisia desfacuta, deloc o treaba faina, asta da tema de casa.
|
Author: | comanr [ 09 Aug 2015, 23:16 ] | ||
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble | ||
pun o poza cu rulmentul complet cu tot cu acea flansa metalica ce incadreaza centrajul rulmentului care la ovidiu nu apare in poza, in cazul lui a obosit materialul si probabil flansa a fost fisurata si desprinsa prin carcasa cutiei de viteze iar plasticul slobod pe priza cutiei pe acolo. daca cineva are o idee sau a facut ceva in acest sens, vreo modificare la rulment sau a trecut la alt sistem de ambreiaj il rog sa posteze, sa ne ajute, e absolut frustrant sa cheltui 500 euro(kit complet ambreiaj plus volanta, manopera) la 50k, tin bine minte ca la dacie am schimbat discul de ambreiaj la 80k, la dacia lu ceausescu, deci care e progresul sau mai bine zis unde e el, in sigla si dizain? la masina mea cand am desfacut eu pe la 140k am gasit un disc/placa/ rulment (am facut o bucurie cu ele unui alfist de pe forum, sper sa nu ma blesteme) aproape noi (am desfacut pentru ca nu imi placea feeling ul ambreiajului, scartia la cutie si incepuse sa vibreze putin) deci undeva pana in acesti km a existat minim o interventie, am pus si volanta noua plus kit valeo, acum pana in 200k alta interventie, incredibil, practic daca mai pun si necazurile cu diverse anexe, pompa de apa, pompa de injectie, alternator, electromotor, de brate nu mai zic nimic, chiar nu le pun la socoteala, nici amortizoarele, nimic articulatii, dar deja cred ca am bagat in reparatii cat am dat pe ea, multe chestii le am facut singur si mereu am pus lucru nou sau am reparat cu piese noi, complet noi fara scurtaturi, alfele intr adevar nu se strica, vin din fabrica defecte, poate sant eu ghinionist, cine stie insa si altii au aceleasi probleme, parca nu asa adunate toate la gramada. ce e nasol ca daca mergi cu ambreiajul care vibreaza excesiv la cuplare strici si volanta si fulia la alternator deci totul se leaga adica se duce dracului, poate gasim o solutie faina la treaba cu ambreiajul, eu refuz sa mai montez acele gunoaie de piese sachs sau valeo desi am un set luat deja pentru ca daca as face din nou asta ar rezulta un gunoi de masina ceea ce este deja deci nu merita efortul, mi se pare destul de simplu rationamentul.
|
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 00:31 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Bai Razvane, cred ca pe tine clima din Anglia si lunga pauza recenta te-au afectat in egala masura, daca la 11 si ceva noaptea plimbi rulmenti de presiune prin casa... Oricum, interesante observatii, cred insa ca depaseste posibilitatile home-made sa modifici un rulment. Prea multe variabile ca sa-ti iasa cu o menghina, o dalta si un ciocan, din punctul meu de vedere nu prea ai ce-i face, decat sa-ti iasa par alb degeaba, mai bine dai cutia jos la fiecare 50k km, cat bei un bax si papi 10 mici e schimbat ambreiajul. Apropo, vad ca studiezi doar rulmentul, eu zic sa pui si furca putin in ecuatie, nu se stie... Ceva uzuri inegale sau poate din constructie n-o fi echilibrata sa mentina o apasare egala in ambele puncte, mama dreaq, se vede ca rulmentul pleaca câș si acolo se roade aiurea, nush ce sa zic, ma duc sa mai desfac un Urs. Uielcom beac, oricum, vezi ca apare si Mitica pe 19 parca, sigur ai de lucru luna asta, iti dai seama ca se intoarce odihnit. |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 00:45 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
mortii masii Lucica, stii ca am acces la diverse masinarii unelte, nu e vorba de ciocan, pozele is de la twintwin, la drept vorbind eu nu am desfacut cazanul dar vibreaza si debreiaza din ce in ce mai greu semn ca soarele (mamii ei) se duce, nu mi se pare ok sa desfac la 50k o cutie, nu este deloc ok. o alta banuiala a mea, am dat doar bateria jos si am inspectat putin caruta, este ca s a desprins o fata a volantei si practic se misca o fata a volantei fata de alta, adica se trage cu tot cu ambreiaj cand apas o bucata de volanta, daca e asa trebuie sa schimb si volanta din nou, chiar nu s ok aceste masini pe partea de transmisie, 156 are buba ambreiajul, 159 polizeaza rulmenti, silispid e un gunoi sinistru, mito e praf, sa speram ca giulia e lucru. ce ma enerveaza mai tare e ca nimeni nu face nimic si nu exista o rezolvare nicaieri, sa modifice pull type in push type sau ceva serios, toti merg precum vitele la taiere, cumpara kituri si kituri de ambreiaje, dar dupa cum stii si tu Lucica, gastele trec apa, din flatulenta in flatulenta. sa vina si Mitica, i a ruginit avionul de cand a plecat, golan, n a vrut sa lase cheile de la ea sa o miscam oleaca |
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 01:01 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Eu cand am patit ce spui tu cu volanta daca opream motorul ea mai balanganea 3 secunde pana ajungea in pozitia de echilibru sa se opreasca, facea masina ca tutele alea la exorcizare, radeau si gospodinele de cazanul meu si dealtfel in afara de facut bulion erau atehnice rau. De atunci m-am lecuit de Valeo, saptamana trecuta a mai venit unul cu un teseu cu miezul discului rupt, credea ca a bulit cutia. Nici Luk nu pot sa zic ca-s mama lor, dar fata de Valeo si Sachs sunt preferabili pe alfe, cel putin din punctul meu de vedere. |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 01:03 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
nu are nici un zgomot , absolut fain se aude, se opreste ca o benzina doar ca daca apas acceleratia imi trage in jos pedala de ambreiaj singura vreo 2-3 cm ca si cum arunca cineva rulmentul in exterior, se misca si pargia de pe cutie cam 2 cm cu mana si parca muta o piatra de moara pe acolo, iti dai seama ce gunoi sinistru conduc, asta vine dupa ce a luat foc prin constanta din senin, adica plm, masini tari nu glume, am aflat si cea mai importanta dotare a unei alfe, ce crezi tu Lucica, e pielea, jantele , nu taticule: stingatorul. |
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 01:20 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Bai decat sa schimb distributii de 50 de milioane la 320d E90 sau sa stau cu frica ca-mi ia foc instalatia ca la E60 prefer sa inlocuiesc ambreiaje de alfe, nu e chiar asa proaste si tu stii asta, doar ca te alinti. Misto era 2.4 20V pe 156 ca avea rulmentul ca teseurile, zbang-zbang gata puneai ambreiaj nou, da acolo te f**tea volanta grav tare, ea scumpa, cuplu-cuplu, picior greu, combinatia fatala. (asta ca mi-am adus aminte de un coleg nehotarat din alt topic, nu stia el cum sa cheltuie bani si cauta 2.4 20v sau 2.0 JTS. Ma rog, sunt azile de batrani, orfelinate, donantii poti face oriunde daca n-ai ce face cu banii si nici mecanica nu e tangenta cu tine): |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 01:22 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
crezi ca ar merge pus un ambreiaj(adica rulment plus placa) de la 20v, adica push type? ai ceva poze? indiferent la cate stii sa faci uneori tre sa scoti banu, nu ai ce i face, tendinta e sa faca toti numai gunoaie sa ia banu la oamenii muncii, asta i sigur, era o vreme cand se faceau masini lucica, nu gunoaiele astea din plastick, ce bmw 520i am avut , ce audi200, lucruri frate nu gunoaie sinistre, mai picau si acolo lucruri da nu ramaneai cu amreiaju in brate dupa 50k sau luai foc ca sobolanu ca e prea cald afara, penibil. stiu ca nu e asa proasta masina, dar orice om normal s ar fi saturat pana acuma crede ma, e greu sa nu fii suparat, hinginerii de la alfa au dat cu mucii in fasole la chestii absolut elementare, ambreiaj, pivoti, adica motoru l au facut ceas, ce au zis ei, ba gata, da click acolo sa iasa masina, are motor, pele, e ce trebuie. ps: da colegu de vrea sa scape de 1.9 8v si sa ia jts sau 20v nu realizeaza ca e vorba de aruncat de pe bloc voluntar. |
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 01:30 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
comanr Quote: crezi ca ar merge pus un ambreiaj(adica rulment plus placa) de la 20v, adica push type? ai ceva poze?
N-am poze, dar sigur mai am o volanta de 2.4 20v. As putea sa incerc sa pun "la rece" asa un ambreiaj de 1.9 16v pe ea sa vedem daca zice ca e de-acolo...Insa pe tine cum crezi ca te ajuta daca merge si rulmentul si placa ? Tu ai furca pe cutie, renunti la ea, o dai la fer ? |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 01:33 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
fer la fer, halumin la halumin lucica, crede ma ca daca nu reusesc sa fac ambreiajul sa reziste o dezmembrez sau o donez pe forum, pa bune, nu suport gunoaie. |
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 01:45 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Poi ok, eu verific daca merge ambreiajul de 1.9 pe volanta de 2.4, tu verifica daca ai gaurile de surub pe langa semering ca sa poti pune pe CW rulment tip teseu si apoi duci tija ta la fer; Dintr-un 2.4 si un 1.9 facem o alfa de 2.2 cu cutie hibrid (si de preferinta integrala) |
Author: | Valak [ 10 Aug 2015, 10:23 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Pe mine ma nedumereste altceva, cum fac alea puse pe masina din fabrica sa tina cat tin, dupa care, in momentul in care se umbla acolo, urmeaza rateu dupa rateu ? |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 10:41 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
nu tin semificativ mai mult, la inceput masina e in rodaj si pana in 100k pica sigur un ambreiaj asta daca mergi cu masina si nu o mangai, cert e ca piesele de prim montaj e posibil sa aibe o calitate mai buna, apoi dumnezeu cu mila, totusi in demersul meu vreau sa elimin problema calitatii pieselor, vreau sa schimb design ul cu unul din start mai fiabil, la modul : cat de proasta poate sa fie o piesa certificata, nu cat de buna, pentru ca problema e de esenta, de gandire, incerc sa vad in ansamblu si sa caut solutii avand ca date de intrare observatiile mele ca si la bratele care te scot din masina indiferent ce marca pui, dupa primele 10 ploi ai cavou. |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 11:28 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
uneori am senzatia ca unele lucruri sant facute la misto la masina asta. |
Author: | Valak [ 10 Aug 2015, 11:37 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Cu siguranta sunt cateva lucruri facute la misto, dar dupa ce la 147 a fost data cutia jos de vreo 3 ori in intervalul a 2000 de km fiindca ori se declipsa rulmentul, ori se rupea o ureche, parca undeva ceva nu se leaga. Nu am pus mana efectiv, n-am dat un ambreiaj jos cu mana mea, dar am asa o impresie ca nu peste tot se intampla treaba asta, ca ne scapa ceva. Astia care mai activati pe forumurile din afara, tot asa le schimba si ei, la 50k ? Si Mercedes a folosit ambreiaje de tip "pull", cu tragere, sunt sigur ca si altii. Greul il duc placa de presiune si volanta (aia cu masa dubla) - eventual discul - rulmentul ala, cu tot cu urechile lui, o cam zguduie pe-acolo, n-are voie tocmai el sa cedeze. |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 12:10 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
ar fi interesant daca exista o compatibilitate cu alt rulment de presiune de la un ambreiaj strain. si totusi ce fac daca volanta s a separat in doua la doar 50k in conditiile in care nu trepideaza sau are zgomote, doar separatie. |
Author: | Valak [ 10 Aug 2015, 12:19 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Te feliciti ca nu ti-ai luat Haudi, la ei tine chiar mai putin si mergi mai departe. |
Author: | nesquick [ 10 Aug 2015, 12:28 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Un lucru este cert... masinile nu se mai fac la fel de fiabile cum se faceau in urma cu 20-30 ani. Suntem o piata de consum, deci trebuie sa consumam |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 12:42 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
eu vad altfel lucrurile, daca un uzer obosit are un necaz ca al meu sa zicem si vrea sa faca mare scandal, lucru destul de normal, alfa o sa zica ca nu scrie nicaieri alfa romeo pe acea piesa si o sa te pofteasca sa te adresezi firmei valeo (nefiind un obiect de prim montaj), practic Itic a fost extraordinar de destept facand jocurile in lumea auto din vendorii de subansamble, la urma urmei ce vina are alfa romeo ca un hinginer la apelul de seara a proiectat asemenea repere subdimensionate, alfa romeo e un alt Itic mai mare care la finele unui proiect(dosar/hartoaga) pune o stampila, da, e buna sa i zicem "alfa romeo." defapt noi santem victimele globalizarii, sanse sa cumperi acelasi gunoi de piesa in japonia pe un atelaj oarecare cresc simtitor, nu ai unde sa fugi de nemernicie, doar pe lumea ailanta, desi am dubii. asa ca glume de genu du te ia ti haudi sau merc sa vezi cum pica alea sant din start dejucate, logic, in bot sta o sigla, dedesubt acelasi Itic, sac, fanii sant doar la misto pentru ca si masinile sant doar la misto, asta i tot. o sa demontez, o sa analizez si o sa vin cu o solutie, intre timp daca cineva are o opinie tehnica e binevenit sa posteze, orice idee poate fi cea buna, de la orice om, mecanic, vanzator, hinginer la apelul de seara, unii oameni vad pur si simplu o solutie uneori. |
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 13:02 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
Problema mare la discutia din topic este ca solutia/-ile e/sunt dificil de testat, in ideea ca si daca improvizezi ceva sau daca pui de la alta marca vei ajunge inevitabil la momentul in care tre se le urci pe masina sa vezi ce-a iesit. Apoi, dupa noroc, ca aici nu e viziune pura, e noroc, s-ar putea sa mergi 50, 1000, 10.000 km cu acest angrenaj hibrid si apoi sa fii nevoit sa repeti/imbunatatesti/etc. toata inventia, adica iar cutie jos, iar inventii, iar cutie sus si tot asa... In ritmul asta, daca nu-ti ies primele 4 tentative si inca n-ai copii te-ai ratat sau gasesti vecini binevoitori. |
Author: | comanr [ 10 Aug 2015, 13:09 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
parerea mea ca un vendor care da ambreiaje la vw si la alfa, nu vreau sa acuz da poa sa faca absolut ce vrea, firma alfa nu are nici un control serios asupra pieselor, doar o amagire cu standarde si alte kkturi, daca vrei faci jocurile cum vrei, era doar o idee. pe vremuri cand gaseai o piesa originala de pe masina langa codul de luk era si sigla vw, aia era piesa buna, aveai o baza, cumparai ceva de la magazin, dumnezeu cu mila, asta a fost si hrana celor care dezmembreaza masini, domnule uitati e piesa originala nu facatura, pana la un punct sant deacord, mai departe sa si dea foc cu tot cu hiarele lor care imput pamantul si care vor sa le vanda la suprapret. interesant ar fi un rulment care sa nu flambeze, tabla aia e subtirica, flambeaza, plasticul ala cedeaza, adica chiar nu e demn rulmentul ala sa fie pus pe masini de 150 de cai, aia e o gluma de dacie sau alt no name kinezofil gen zang zang. luciane lasa mi un nr de tel pe pm ca vreua sa te sun sa te intreb ceva despre harburile din batatura, nu ti bate capul cu implementarea, las pe mine. |
Author: | BZ-76-DIA [ 10 Aug 2015, 14:02 ] |
Post subject: | Re: crosswagon Q4/ jtd pull type clutch design issues/proble |
0767.698.431 Mai e o treaba si cu echiparea din fabrica versus variantele aftermarket low-cost si nu numai. Oricat ar zice cineva difera enorm. Eu am avut in Italia o 159 - 1.9JTD, masina din firma, luata de noua si condusa de 4 insi cu stiluri complet diferite 40% urban aglomerat si 60% autostrada. Pana la 250k km cand am vandut-o in tara am schimbat in afara de fluide si distributie doar alternatorul, o bujie, un acumulator si ambii bulbi Xenon. Atat. Adica nu tu bascula, nu tu senzori, nu amortizor, rulmenti, ambreiaj, nimic. Uleiul Selenia se schimba la 15k, o data am uitat de el si aglomerat cu niste probleme a stat si 35k si tot nu i-am completat nicio picatura. Si totusi masina s-a vandut teapana, nu gunoi, vorbesc mereu cu proprietarul, cica recent acum dupa ce a trecut de 130k km a inceput sa ragaie admisia si volanta bate insesizabil. Deci mai merge, sigur cunostintele lui o presupun cumparata de la vreun batranel care a tinut-o numai in garaj, e tzipla ce mai... In plus, mi-au venit recent doi baieti cu cate un 147 1.9 JTD 8V, ala da motor, nu stiu cate ambreiaje s-or fi schimbat la ele dar m-au uimit in mod placut. Una avea 980k km, iar cealalta 930k km (nu pe ceasuri), ambele cu motorul nedesfacut niciodata, culmea cea de 930k avea si injectoarele originale neumblate la ele, dreaq s-o ia am zis ca nu-i adevarat asa ceva. Asa si cu ambreiajele astea, daca tu ai batut numai in poarta la Valeo, nu cred ca poti sa tragi o concluzie justa, poate lor nu le-a iesit cum trebuie echiparea pentru alfe. Deci ia-o la rand, compara, s-ar putea sa ai de unde alege fara sa modifici nimic. Totul e sa ai un dealer care sa poata comanda si apoi sa returneze in caz ca nu te satisface hierul. |
Page 1 of 5 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |