Autoturismele declarate "dauna totala" pot fi reparate si reintroduse in circulatie oricand, insa trebuie obtinut de la RAR un certificat de conformitate suplimentar inspectiei tehnice periodice standard.
Daca au fost inlocuite elemente nedetasabile in mod standard de structura, adica ceva gen panoul portbagajului (cu locasul rezervei) avariat in urma unei lovituri din spate, dar in urma operatiei nu s-a afectat structura de rezistenta, in general in CIV-ul masinii se trece mentiunea "carosesie avariata X %" (am avut eu pe Vito).
Exista cazuri in care "dauna totala" nu are nicio legatura cu siguranta rutiera, ci cu calculele firmelor de asigurari care prefera sa iti plateasca masina la pretul de asigurare, decat sa plateasca o reparatie costisitoare. Ca exemplu, daca un 156 din 2002 a fost implicat intr-un eveniment usor care presupune o sa zicem o bara, radiatoarele, poate si o capota, eveniment usor deci... treaca mearga , va fi reparat de asigurari, nici nu se va cunoaste, nici nu va afecta nimic. Dar daca sa zicem ca in cadrul aceluiasi eveniment, cu aceleasi avarii, se distruge ECU, pica ceva pe el si crapa... (sa zicem ca e diesel, e mai aproape de zona afectata). Ei bine, in cazul asta nicio firma de asigurare nu va repara masina datorita costului enorm al unui ECU nou. Autoturism care va deveni o "dauna totala" foarte putin dauna din punct de vedere rutier....
Concluzia e ca nu toate masinile dauna totala ridica neaparat probleme privind siguranta rutiera. In cazul de fata, daca ceea ce afirma Bogdan cu lonjeronul se confirma, masina ar trebui sa devina un salvator de vieti pentru alte modele similare, intocmai ca cei ce accepta prelevarea de organe