Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

159 TBi – prima problemă serioasă
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=23547
Page 1 of 2

Author:  kesztió [ 10 May 2015, 23:52 ]
Post subject:  159 TBi – prima problemă serioasă

Salut,
De câteva zile domnișoara 159 TBi, aproape nouă (< 50k km) a început să prezinte un fenomen tare ciudat: la o supraîncărcare a motorului – dar nu și la turații exagerate – la un anumit moment, brusc, motorul pierde din putere parcă ceva ar frâna motorul din senin. Dacă iau înapoi din accelerație și schimb în viteză inferioară parcă totul ar reintra în normal. Treaba asta s-a întâmplat de trei ori până acum, de două ori la depășiri respectiv o dată la urcare în rampă lungă cu viteză mare.

Țin să accentuez din nou că nici turația nu era exagerată de mare (nu se apropia de zona roșie) respectiv nici presiunea turbo nu avea valori neobișnuit de mari. Nivelul de ulei (cel puțin conform computerului de bord) este la cota maximă.

Are cineva vreo idee ce putea să se întâmple? Din păcate fenomenul apare în mod imprevizibil, deci sunt șanse destul de mici să-l prind intenționat pentru depanare. Ore am deja nevoie de curățarea turbocompresorului la nici 50000 de km, sau am de-a face cu o problemă chiar și mai serioasă?

Help, please!

Author:  nesquick [ 11 May 2015, 00:07 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Pai in primul rând la ce turatie si in ce treapta de viteza se manifesta? De asemenea ai vreun martor in bord?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 00:20 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Nu, nu am absolut nici un martor, asta ar fi fost primul lucru pe care o verific.
Data trecută (adică ieri, duminică după amiază) s-a manifestat la o viteză de aprox 120-125 km-h în viteza a 6-a (deci la turație cu ceva sub 3000) în pantă, dar cred (nu mai sunt 100% sigur) că am prins-o și în a 4-a, cu o turație ceva mai mare.

Author:  147alfaz [ 11 May 2015, 02:31 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Ai cumva instalatie de GPL montata pe masina?

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 09:07 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Nu, nu am GPL. Totul e original, pe benzină.

Author:  nesquick [ 11 May 2015, 09:52 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Tester si verifica ca parametrii de la debitmetru si alti senzori sa fie ok.

Eventual vorbeste cu tzivii sau gabidima :)

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 10:01 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Testerul e capabil să vadă și „istoricul“ malfuncțiunilor? Adică, dacă o fi de ex. o problemă de contact la debitmetru, o să apară în listă că la ora și minutul cutare debitmetrul a furnizat valori aiurea?

Author:  Kicsi_147 [ 11 May 2015, 10:49 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Se pare ca ai o problema asemanatoare cu TBIul lui DanS.
vezi aici http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php? ... &start=350" onclick="window.open(this.href);return false;
eventual ia legatura cu el sau cu Gabi Dima pentru indrumari, sfaturi.

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 11:32 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Este un service Alfa legendar în Budapesta, http://www.alfaszamosi.hu/" onclick="window.open(this.href);return false; , le cunosc încă din vremea 156 2.0 TS.

Le-am sunat, bineînțeles au recomandat diagnoza prin tester ca și prima mișcare, dar au reflectat la o posibilitate interesantă: mai ales dacă mașina este folosită în regim mai economic (soția mea o folosește mai mult) s-ar putea ca turbocompresorul să se umple cu funingine și să se înțepenească din când în când.

Pare o teorie credibilă, nu?

Author:  ALXege [ 11 May 2015, 11:43 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Fa intai o diagnoza, dat fiind faptul ca nu iti aprinde check engine, va trebui sa monitorizezi in mers diversi parametri in momentul in care reproduci comportamentul. Abia apoi vei fi in masura sa tragi niste concluzii.

Author:  nesquick [ 11 May 2015, 12:03 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

De regula cand este o problema de la turbosuflanta, computerul inregistreaza parametrii diferiti si avertizeaza soferul prin martorul cu centralina 'check engine', iar masina intra in limp mode ( nu se va accelera mai mult de 3000rpm ).

Tu poti avea o problema de senzori sau furtune :) O diagnoza computerizata este cheia catre a identifica posibila problema.


Mult succes ! :peace:

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 12:11 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

ALXege Quote:
Fa intai o diagnoza, dat fiind faptul ca nu iti aprinde check engine, va trebui sa monitorizezi in mers diversi parametri in momentul in care reproduci comportamentul. Abia apoi vei fi in masura sa tragi niste concluzii.
Tocmai aici e gravitatea problemei, eroarea nu se poate reproduce „la comandă“, cel puțin nu acum. Doar sper ca ea să se agraveze suficient până miercuri, când sunt programat la Auto Veneția pentru un tester – de fapt ei au promis că mergem cu mașina la o tură, dar mă tem tare mult de Murphy.

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 12:14 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

cristianmiu Quote:
De regula cand este o problema de la turbosuflanta, computerul inregistreaza parametrii diferiti si avertizeaza soferul prin martorul cu centralina 'check engine', iar masina intra in limp mode ( nu se va accelera mai mult de 3000rpm ).
Interesant că pare să fi întâmplat exact așa ceva – mașina nu a vrut nici de a ruptul capului să depășească 3000 RPM – cu trista deosebire că nici o avertizare nu s-a produs, cel puțin PROBABIL nu s-a produs, posibil să fi fost și eu un pic neatent.

Author:  ALXege [ 11 May 2015, 12:16 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Acul de la turbo misca in timpul pataniei?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 12:34 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

ALXege Quote:
Acul de la turbo misca in timpul pataniei?
Problema e că nu-mi amintesc. Așa, ca și impresie mi se pare că nu am văzut nimic neobișnuit, de exemplu să pice brusc înapoi sau așa ceva. Dar treaba nu e concludentă.

Poimâine trebuie să ies la un stress test, este o rampă excelentă la marginea Clujului (urcarea spre Feleac), o să mă joc un pic înainte să ies cu meseriașii de la Auto Veneția.

Author:  ALXege [ 11 May 2015, 12:50 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Nu e nimeni in Cluj cu o mufa OBD si cu un MES dispus sa se plimbe cu tine o juma de ora? Cred ca ai sanse infinit mai mari sa se intample ceva decat in testul cu cei de la reprezentanta.

Author:  kesztió [ 11 May 2015, 13:19 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

ALXege Quote:
Nu e nimeni in Cluj cu o mufa OBD si cu un MES dispus sa se plimbe cu tine o juma de ora? Cred ca ai sanse infinit mai mari sa se intample ceva decat in testul cu cei de la reprezentanta.
De fapt cei de la reprezentanță au promis că se vor plimba cu mine, și locația e mai mult decât excelentă, service-ul fiind la poalele urcușului de Feleac.

Author:  kesztió [ 13 May 2015, 14:19 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Tavariși,

Astăzi am fost la Auto Veneția pentru testare și înainte am făcut două încercări pe rampa Cluj–Feleac (urcuș de aprox. 7%). Mașina mergea ca nebunul, am reușit să ating 140-150 km/h, prima dată în a 6-a, apoi în a 5-a. Nici pomeneală de vreo eroare sau scăpări.

Testerul de asemenea a semnalat că nu s-a înregistrat nici o problemă.

Neavând idee mai bună ne-am înțeles că data viitoare, când apare problema, voi fi mai atent și monitorizez absolut totul ceea ce se întâmplă pe bord. Eventual vom curăța absolut toate contactele care pot intra în discuție și/sau demontăm turbosuflanta pentru o inspecție (deși tipul era destul de sceptic că suflanta ar avea vreun amestec în treaba asta).

Cam asta ar fi situația acum.

Author:  kesztió [ 30 May 2015, 09:50 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Salutti,

Problema a revenit!

Ieri, viteza a 5-a, depășire, acum mai atent și la bord respectiv la acul turbo: Nici un mesaj sau martor, dar acul turbo s-a înțepenit la cca. 0,7 bar și rotația nu a crescut de la ~1600…1800 RPM nici cu pedala apăsată la maxim.

Încă o chestie: pare un pic o senzație mai subiectivă dar mașina parcă nu „sare” la fel de bine ca și până acum.

Păreri? Sunt șanse teoretice ca treaba să vină din soft? Sau semnele arată cu degetul spre suflanta?

Author:  DanS [ 30 May 2015, 09:53 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

da, nasol, din pacate nu stiu ce sfat sa-ti dau decat sa mergi la un "doctor"

Author:  nesquick [ 30 May 2015, 12:37 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Consider ca problema este de la vreun senzor ceva :) Cum ar fi senzorul de presiune aflat pe galerie, ai incercat sa-l inlocuiesti?

Author:  kesztió [ 31 May 2015, 01:31 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

cristianmiu Quote:
Consider ca problema este de la vreun senzor ceva :) Cum ar fi senzorul de presiune aflat pe galerie, ai incercat sa-l inlocuiesti?
Senzor de presiune turbo?

Author:  nesquick [ 31 May 2015, 09:06 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Da, acela


Sent from my mobile

Author:  kesztió [ 23 Jun 2015, 09:34 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

Încă nu sunt 100% sigur, dar dacă meseriașul recomandat de Roby33 a avut dreptate problema a fost surprinzător de simplă: tija de la geometria turbo era înțepenită. A reușit să deblocheze, să vedem, cât o să țină, și mai ales, dacă mai apare buba sau nu. Totuși parcă acul indicatorului de la turbopresiune este mai vioi de când am fost la reparații.

Once again, mersi tuturor pentru ajutor!

Author:  DanS [ 23 Jun 2015, 13:30 ]
Post subject:  Re: 159 TBi – prima problemă serioasă

felicitari! te sfatuiesc sa-i faci si un remap :naughty:

Page 1 of 2 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/