It is currently 21 Nov 2024, 13:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 28 Apr 2015, 16:18 
Offline
User avatar

Joined: 15 May 2014, 11:19
Posts: 20
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Buna ziua,

Doresc ajutorul vostru pentru a ma decide in alegerea unei masini second-hand model hatchback
pe care intentionez sa o achizitionez in viitor. Masina va circula in Bucuresti in proportie de 70% restul de 30 % extern. Criteriile de alegere sunt urmatoarele:

1. estetic-40%; fiabiliate - 30%; costuri de intretinere - 30%;
2. Strict motorizare 2.0 diesel;
3. Doresc sa achizitionez masina cu maxim 100.000 km rulati si sa o tin mai mult de 3 ani;
4. Nu voi face foarte multi km pe an;
5. Dotari - A/C sau clima; Senzori de parcare; Eventual Xenon si Navigatie;

Dupa deliberari m-am oprit asupra a 3 modele:

1. Audi A3 -2.0 TDI - fabricatie 2007 - 2009
2. Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD - 140cp;
3. BMW 120d - fabricatie 2007 - 2011;

Criteriul estetic este subiectiv si nu intentionez sa-l dezbat. Ma intereseaza insa foarte mult costurile de intretinere si fiabilitatea masinii ca sa stiu la ce sa ma astept mai ales ca masinile sunt SH si nu am condus nici una dintre ele. Va multumesc pentru ajutor si sunt deschis la propuneri.


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 16:55 
Online
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Incepe prin a conduce masinile astea si alege-o pe cea care iti place, care iti spune ceva, dupa care intorci capul dupa ce ai parcat-o. Cea mai buna masina e masina care iti place, restul e can can. Ma rog, cea mai buna e aia de serviciu, dar imediat dupa aia e aia care iti place. Logic ca pe forumul asta toti vom apara Giulietta, tot asa cum si pe celelalte forumuri vor fi aparate celelalte doua modele.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 17:34 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6689
Location: Brasov... oarecum.
Parerea mea personala:

A3 nu merita, e un Golf la suprapret. Da, e adevarat ca la interior e ceva mai calitativ ca VW dar in final nu merita. Mai bine un GTI sau R. Macar primesti cat platesti.
Seria 1 (prima generatie caci despre actuala nu stiu prea multe) este foarte mica la interior, asta daca are vreo importanta pentru tine. In gama de motorizari mititele nu stiu daca propulsia are vreo relevanta sau daca face diferenta, poate doar pe zapada. Pentru ceva de peste 200-230cp, da, parca mai are sens propulsia.
Giulietta pare a fi castigatoarea concursului dar in opinia mea in varianta de 170cp.

Ce trebuie sa realizezi este ca A3 si Seria 1 joaca in liga premium, Giulieta e pe-aproape si ea, deci intretinerea la nici una dintre ele nu se face cu banii de bere.
Ca fiabilitate, cred ca cele mai avizate opinii pe acest forum le vei primi despre Giulietta. Si cel putin pana acum, nu am auzit lucruri grave despre aceasta platforma in combinatie cu un motor diesel.

Dar cum a zis colegu': masina cea mai buna e aia care iti place cel mai mult.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 18:38 
Offline

Joined: 03 Jan 2012, 16:33
Posts: 58
Despre motorul de la bmw de 2.0d - n47- circula pe internet cateva povesti horror.


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jun 2011, 23:21
Posts: 507
Car: BMW Z4 2.8i
Location: Timisoara
Atntie la motorizările diesel ca de-obicei cine cumpara un diesel de nou face si muți km cu el, deci ai șanse mari ca Masina care îți place sa fie umblata pe la km. In rest, aspectul e subiectiv, eu ți-as recomanda-o pe cea mai noua si ca an de producție si ca an in care a început producția modelului. Dacă mergi foarte mult prin București si nu faci mulți km pe an nu înțeleg de ce vrei sa te complici cu un diesel, dar știu ca nimeni nu te va convinge sa alegi o benzinara.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2014 BMW Z4 2.8i Sdrive automatic
ex: 2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155
ex: 2007 Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v Q-tronic
ex: 2004 Audi A6 2.5 TDI Multitronic


Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 19:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
toate trei sant avioane de hartie, pentru oras nu e potrivit un dizel de doi litri, in fine, fiecare cu ale lui.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 28 Apr 2015, 19:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6689
Location: Brasov... oarecum.
tzutzu Quote:
Despre motorul de la bmw de 2.0d - n47- circula pe internet cateva povesti horror.
Mda, aproape ca uitasem de povestea asta. Vezi pe forumul BMW ca se povesteste suficient. Facusem si eu o lectura din asta pe acolo...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 10:58 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3590
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
Coman are MARE dreptate, disel 2.0 pentru oras nu se merita, benzina de 1.4 170 CP se recomanda de la Giulietta.
Totusi, daca ar trebui sa aleg doar disel as merge pe motorizarea 123 de la BMW :oops: nu dati cu pietre am argumentele mele: propulsia si caii :peace:

_________________
Stelvio QV
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6689
Location: Brasov... oarecum.
Daca nu ma insel 123-ul e pe 200cp sau putin peste, dintr-un motor de 2 litri. Deci ce spuneam si eu.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:29 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
DanS Quote:
nu dati cu pietre am argumentele mele: propulsia si caii :peace:
+ ținută si poziția la volan

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
bmw ul ar fi alegerea dintre cele 3 avioane de hartie insa bubele la acel propulsor de 2 litri pentru achizitia sehas il fac sa fie exclus din prima, de nou poate ar fi altceva, pica lantul de distributie si se afla pe spatele motorului, necesita multa manopera si chelutuieli de cateva mii la reprezentanta.

dupa cum vedeti nici bmw ul nu mai este bmw, este doar o flatulenta sinistra si aici as include si seria7 care arata tiganesc, tigan tiganesc.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
off: Eu veyron mi-as lua. Daca tot dau un ban, sa fie treaba, treaba. Sa am prestanta la semafor.
bai, voi recomandati Golf R, audi cuatro si 1,2,3 unuia care are are nevoie de un topic pentru a-si alege masina !? Pai alea sunt masini de oameni care stiu bine ce vor. :ziped: Bine ca nu i-ati recomandat un GTA Autodelta ceva...

on: Eu as merge pe Giulietta - e cea mai fatoasa dintre cele enumerate. Nu stiu daca e si cea mai buna, dar cu siguranta e cea mai frumosa. In traficul anost din oras, cu Giulietta o sa te simti "vedeta" in fiecare zi. :dance: Mai mult, tinand cont de "usage-ul" descris de tine, eu as alege un benzinar. Mergi la test-drive, vezi cum te intelegi cu ea.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Nu inteleg de ce ar fi alegerea gresita un diesel de 2l, chiar si pentru uz preponderent urban. Puteti argumenta?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:53 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dieselul de doi litri regenereaza des in oras, pur si simplu il omori, mai ales intr un oras supraaglomerat cum e bucuresti, vechile motoare diesel sufereau si ele insa neavand filtru de particule la prima talpa serioasa reinventau fumul si se curatau usor, ca masina diesel pentru oras dintre cele trei as alege de la distanta o giulietta 1.6jtd sau a3 1.6tdi insa a3 ul are bube mari pe motorul de 1.6, nemtii bineinteles ca nu au inteles despre ce este vorba la common rail cu adevarat si au failure la greu cel putin la primele generatii.

jtd ul de 1.6 este un motor cu ani lumina peste ce ofera vw/haudi, ce e al italienilor e, lucru.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Treaba asta cu regenerarile pot sa o inteleg, dar un 1.6 nu regenereaza la fel ca un 2.0?
De curiozitate, lucianm, cat consuma Giulietta in regim urban? Piciu, DanS?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
2.0 regenereaza la dublu fata de 1.6 chiar triplu, cu cat e motorul mai mare si lucreaza in ture mai mici cu atat e mai nasol, barzonetele diesel de 1.3 si 1.6 merg mai turate, ard mai bine si regenereaza mai rar, sant mult mai potrivite pentru oras, nici nu stii cand regenereaza.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 29 Apr 2015, 11:59, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Te referi la cantitatea de particule, sau la frecventa si durata regenerarilor?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:01 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
both.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:03 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Interesant si valid punct de vedere


Sent from my Alfa Romeo

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:06 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
as mai aduga la avantaje si faptul ca benzinarul ajunge la temperatura optima semnificativ mai repede ca un diezel (dizal ne-echipat cu incalzire aux). Asta conteaza mai ales daca parcurgi frecvent disntante scurte. Oricum, in final e subiectivism pur, daca esti fan pacura nu te poate suci nimeni sa iti benzinar. Si invers.

Luand in calcul datele problemei, motor diesel de 2 litri, cea mai recomandata alegere tot Giulietta ramane. Si nu e subictivism, pur si simplu VW si bembeu au ratat acele motoare [argumente sunt destule pe internet, eu nu o sa detaliez treaba asta]. Se mai intampla si pe la ei. :twisted:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dieselurile mici cu egr dual stage si cu incalzire auxiliara electrica(toate au termoplonjon din ala) ajung in 4 minute la temperatura optima la o temp exterioara de 15 grade si o sarcina moderata iar economia oferita de ele este semnificativa fata de o benzina turbo care consuma ca porcul, daca ar fi fost o benzinara clasica da, jos palaria pentru oras, dar in batalia economica de astazi dieselul de litraj mic este de neinlocuit, pur si simplu astia au reusit sa construiasca niste propusoare atat de fiabile incat e de necrezut ca o dacie van de exemplu sa se vanda la 500k cu motorul ceas, folosita de 12 soferi pe zi.

taberele se cam impart asa:

- esti "smochinar" la bani dar vrei putere mare : motor benzina supraalimentat litraj mic
- esti praf la buget : diesel litraj mic , turbo(cu numele)
- ai bani dar ai fost praf si nu ai uitat cum este : diesel litraj normal, eventual ceva ponei
- ai avut bani mereu : ai avut mereu motor, nu ascutitoare, benzina de 2.5/3.0 eventual fara turbo
- te ai nascut in seif: masini de serie 4.2/5.7/6.0 (v8/10/12)
- ai o insula: orice supercar serios non serie

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:32 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Nu e subiectiv de loc, in anul 2005 +/- cateva luni cam toti producatorii europeni si-au reinventat motoarele cu capacitati de 1.9 - 2.0 litri diesel, bine nu numai pe aceastea, dar despre asta e vorba aici. Au urmat imbunatatiri dupa observarea in exploatare insa, apropo de subiectivism, tot nenorocitii de italienii l-au facut pe cel mai fiabil.
Deci nu e cu nimic mai prost ala care curata o admisie de alfa in loc sa schimbe injectoare la veweu.
Tot atat sapun folosesti cand te speli pe maini.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
comanr Quote:
... daca ar fi fost o benzinara clasica da, jos palaria pentru oras ...
Cica Civic 1.6 aspirat se misca bine. Sau Mazda 3, 1.5 benzina, se misca, daca o tii in ture.

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
japonezii si francezii au facut masini fiabile de litraj mic pe benzina non turbo insa acolo e greu tata, fiecare virgula se calculeaza, e mult mai usor sa pui o fofeaza in bot si sa faci putere decat sa faci treaba asta dintr un motor aspirat de cilindree modesta, bine niciodata nu va fi vorba de putere serioasa cum nici la supraalimentate de 1.4/1.7 nu poate fi vorba de putere serioasa, dar fiabilitatea, consumul si cu turbina nu prea se inteleg la benzina.

pur si simplu nemtii am senzatia ca au concediat toti inginerii calumea si au agajat toti indienii si pakistanezii pentru ca tot ce iese de pe mana lor in ultimul timp e jaf de praf.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 29 Apr 2015, 13:15 
Offline

Joined: 22 Aug 2011, 17:44
Posts: 315
A3 se exclude cam din prima, deci raman 120d si Giulietta. Destul de greu de comparat cele 2 modele, intrucat ambele au plusuri si minusuri. Motorul 2.0 jtd de pe Giulietta este un motor destul de fiabil, dar cam anemic dpdv al puterii. Multi l-au resoftat, chiar si pe cel de 170 cp. Ca masina Giulietta arata binisor, interiorul nu e cine stie ce, cu alte cuvinete nimic care sa te socheze. Cu seria 1 cam aceeasi poveste. Motorul 2.0d n47 de 177 de cai pus dupa 2007 nu este chiar cel mai reusit motor al lor datorita distributiei, dar astea nu sunt probleme care apar de pe o zi pe alta. In fond, s-au facut rechemari pe tema asta. Daca vorbim de motorul pana in 2007, adica 2.0d m47 de 163 cai, aici se schimba treaba. Este ceeea trebuie pe un BMW dpdv al puterii , zgomotului si fiabilitatii. Sa nu ma intelegi gresit, nici motorul de 2.0 jtd de pe alfa nu e rau. Legat de consum, sub 10 in regim urban ptr ambele. Sfatul meu este sa le conduci pe ambele, si cu care te impaci cel mai bine, pe aceea sa o iei.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited