Tot ipotetic vorbind, care ar fi scopul? Performante mai bune?
In ciuda a ceea ce scrie lumea pe aici, din cate imi amintesc primul tau 1.6 a fost de 120cp. Ai simtit vreo diferenta fata de cel de 105? Daca nu-ti dai seama, te ajut eu: in tineretile mele zbuciumate am facut "simulare" cu Ciocanu (nu ma mandresc cu asta, dar a fost o seara frumoasa, am fost 4x47 pe Chei, eu vs OCCul si Vali vs. Tantza, dupa care ne-am dus la karaoke unde ne-a cantat Dima pana spre dimineata
). Arunca cate jumatate de roata in fata pe fiecare schimbare de treapta, asta doar pentru ca el avea vreo 2-300 de ture in plus pana sa-i taie gazul. Pentru atata lucru vrei stres cu desfacut motor? Si apoi schimbat variator la fiecare distributie?
1.6le cu variator este intr-adevar o baza un pic mai buna de tuning, pentru ca poti monta axe de 2.0, cu admisie si evacuare mai bune si un soft te poti apropia de performantele unui 2.0. Insa ca sa faci modificarea asta pornind de la un eco, ca apoi sa faci alte modificari, si cu greu sa te apropi abia de performantele unui 2.0, honestly, nu are nici un sens!
Masina lui OCCul, sa ma scuze dragul meu prieten, dar e mai mult mit decat realitate. Fugea un pic mai tare decat un 1.6 stock, dar nu se apropia de un 2l. Ca si modificari: axe de 2.0, avans modificat, si multa galagie pe evacuare. De apreciat la vremea respectiva, nimic insa din care sa-ti faci un scop in viata.
Modificarile lui Aicu' le gasesti pas cu pas pe
topicul dedicat. In principiu, aceeasi reteta urmata apoi de Nae, cu mentiunea ca masina lui Aicu', for some reason, se misca mai bine.
Daca vrei sa faci o nebunie, pune-i compresor! Daca vrei sa faci un lucru rational, vinde-o si ia-ti un JTD 16v, sau macar un 2.0!
Prieteneste iti spun, calea asta e din start gresita.. Probabil ca exista cineva care sa-ti raspunda punctual ce diferente sunt si ce modificari ar trebui sa faci, dar ar fi pointless, atat pentru tine cat si pentru oricine altcineva ar veni sa citeasca topicul asta ulterior!