M-am uitat putin la preturi. Nu m-ar deranja sa fac o remapare de ECU, intra in buget.
Dar eu fiind obsedat de cifre vreau ceva custom. Cum spunea si comanr e plin de flacai cu impresii in ziua de azi. Au scos din buzunar 2k EUR, au un turbo si X caluti si cam atat le pasa.
Ma leg de GPL pt ca imi este foarte usor sa reglez anumiti parametri: timpi de injectie, load-ul pe injector etc. Plus de asta, GPL-ul are o cifra octanica muult mai mare decat a benzinei(130 vs 95). Cu cat creste cifra octanica cu atat reduci riscul de autoaprindere => daca as merge numai pe GPL(varianta c** din primul meu post) sansele sa bubui TSul sunt spre 0(din cauza autoaprinderii, cel putin). Autoaprinderea inseamna ca detonatia nu are loc datorita bujiei, ci pur si simplu face poc amestecul in timpul comprimarii(dizal style). Cand se intampla asta, pistonul vrea sa coboare din cauza gazelor, dar nu prea poate pt ca el inca ar trebui sa urce. Daca ai noroc si fenomenul se intampla cand este la 99.9% din comprimare atunci nu e nicio problema, dar daca o patesti la 75% din cursa pistonului pe urcare atunci iti cam strica ziua. Autoaprinderea are loc doar cand motorul merge pe amestec sarac(se incalzeste cilindrul din cauza asta).
Eu vreau ceva mai complicat, cum ziceam "custom":
Am nevoie de vreo 3 profile pt turbo:
1. OFF(Fuel Economy)
Wastegate-ul deschis indiferent de presiune -> bypass la turbo complet; nu mai este o diferenta de presiune notabila intre aerul din intercooler si aerul de afara; al 5lea injector e disabled din soft, cu alte cuvinte aspiratie normala; nu ma intelegeti gresit, GPL-ul e mai ieftin ca foamea dar se intampla sa ramai fara/motorul sa nu aiba 40*/sa-ti crape turbina si atunci ce faci?
2. Normal(~30CP)
Wastegate-ul setat la un 0.4 bari, program folosit zilnic.
3. Expo Iasi/Alfa Fest
) (50CP)
0.7 bari, o perioada scurta de timp
Stiu ca exista boost controllere speciale cu dotarea asta(profile), dar la 300-400EUR bucata as incerca sa imi fac singur un softuletz inainte sa pun mana pe portofel.
goldfinger Quote:
ideea e ca implementarea unui turbo nu e dracul atat de mare (nici financiar, nici tehnologic), dar dupa....sa te fereasca sfantul sa nu mearga ceva cum trebuie
Un turbo care iti baga aer dar fara combustibil in plus, iti da peste cap amestecul, masina va pierde cai in loc de a castiga si problemele nu se opresc aici.
Sunt constient ca ce vreau eu e mai SF decat turbo pe TS dar as fi curios daca ar iesi ceva functional si fiabil la un, sa zicem, 500EUR doar piese.