Dupa cum multi dintre voi deja stiu, din binecuvantata zi de 22.04.2014 am intrat in randul posesorilor de 3.2. Acum, in sfarsit, sper ca Valak sa fie mandru de al lui frate
. Revenind on topic, totul a inceput, ca toate lucrurile bune, dintr-o plictiseala crunta la birou. Cum navigam de zor pe diverse site-uri automobilistice obscure, am dat peste 2 GT-uri V6 prin Lituania. Dat mail-uri la proprietari, intrebari, negocieri, iar in cele din unul unul a percutat. Cumparat bilet avion pentru Vilnius seara, dimineata eram deja acolo, facut vreo 2 ore cu trenul pana-n localitatea uitata de Dumnezeu Kaunas, vazut masina, facut o tura, observat destule “mici” problem, vrajit de sunetul motorului iar in mai putin de 45 de minute masina era inscrisa pe numele meu in Lituania: numere rosii valabile 3 luni.
Dupa un drum de vreo 7h30min cu doar 3 opriri, la un mers relative constat de vreo 90 km/h, am ajuns viu si sanatos acasa. Versiunea detaliata nu se poate posta pe forum din motive legale! Mai multe detalii prin viu grai la Fest/intalniri
Imediat dupa sosirea in Tallinn, masina a cam intrat in grija unui dealer-ului local Alfa. Dupa un scurt control de rampa, lista cu cele spre inlocuire era substantiala
Urechea mea de "wheeler dealer" m-a inselat doar asupra unui singur lucru: rulmentul dreapta fata pe care-l suspectam a fiind sursa zgomotului mai mult decat deranjant s-a dovedit a fi planetara
N-o sa enumar acum toate piesele din lista ci doar acele "mici" lucruri care s-au facut la masina:
- distributie (curea/intinzator/role OEM);
- accesorii (curea OEM, pompa apa Bugatti, garnitura OEM);
- planetara dreapta ( OEM );
- placute frana spate ( OEM );
- schimbat ulei cutie;
- schimbat ulei motor Shell Helix Ultra Racing 10W-60;
- schimbat antigel;
- schimbat lichid frana;
- filtre (aer/ulei OEM);
- suporti motor (toti Birth parca);
- geometrie;
- si inca diverse lucruri dar nu mi vin acum denumirile lor in romana, Valak be my guest!
Cum acest capitol a durat vreo 2 saptamani si ceva, in tot acest timp m-am uitat pe pereti ... pana vinerea trecuta cand am scos masina de la "spa". Azi de dimineata o fuga pana la registrul auto pentru o autentificare si o fulger-inmatriculare si eram gata, mai putin inspectia tehnica
O mica paranteza: nu mi s-a mai intamplat niciodata, in Romania sau mai ales intr-o tara straina, ca sa fiu tratat atat de amabil si cu respect de catre functionarii publici, care mai toti stiau engleza iar cei care nu prea se descurcau apelau la un coleg care stia.
Un ultim hop trebuia trecut, ITP-ul! Programat azi la 16:30 la un centru agreat de dealer-ul Alfa, fuga fuga pana acolo, cu inima cat un purice, incepem. Centrul destul de fain dotat, al draq
. Vine omul, imi ia masina, o baga pe "traseu", test frane, test amortizoare, noxe
, articulatii (si aici am avut ceva emotii) si in final lumini. La un moment dat, "animalul" care-mi manevra masina de la un test la urmatorul, se proptea cu greutatea corpului in schimbatorul de viteze mai ceva ca in lopata
Dorea sa bage in marsarier fara a apasa pedala de ambreiaj pana la capat sau a ridica de "clotzul" schimbatorului. Sincer, am vazut rosu in fata ochilor si cu greu m-am abtinut sa nu-i zic ceva de dulce. Ca sa n-o mai lungesc, inspectia tehnica n-a fost un succes rasunator pe deplin: trebuie sa schimb cablul de frana de mana si sa dau jos kit-ul xenon after market de care nu stiam de existenta lui
Am termen 24 de zile ca sa remediez aceste lucruri, in tot acest timp pot circula cu masina fara probleme.
O sa revin cu alte detalii si poze in scurt timp. Momentan sunt dat afara de la serviciu. Se pare ca n-am voie sa fac prea multe ore de over time pe forum.