alfa mea si a aratat nevoia pentru o baterie noua, a picat la sfarsitul verii, era o baterie ieftina, de duzina, in urma investigatiilor minime pe care le am facut am aflat ca s a intrerupt un element, electrolitul era la nivel in toate celulele si bateria era de vreo 2 ani, nu a fost abuzata si sistemul de incarcare este in parametrii de fabrica.
as fi putut repeta scenariul cu o baterie ieftina insa imi doream o baterie de nadejde mai ales ca in camping mai folosesc bateria masinii, vroiam ceva bun cu adevarat.
pe scurt am vrut o baterie de 70AH,(cu 760A la pornire) cu valve pe carcasa VRLA(ValveRegulatedLeadAcid) si tehnologie AGM(absorbed glass mat) (micro -hybrid), avantajele sant curentul mare la pornire, capacitatea de recovery foarte mare(timp scurt de reincarcare, numai buna pentru drumuri scurte, oras, porniri dese), bateria nu sufera la inclinatii mari pe axe, electrolitul este imbibat in fibra de sticla dintre electrozi si din cauza sistemului inchis cu valve se incetineste evaporarea electrolitului.
bateriile astea sant concepute pentru masinile cu start-stop si hibride dar din pacate au pierdut lupta in acel sector, dupa o perioada scurta(maxim un an) bateriile indiferent de marca nu mai sant in stare sa opreasca motorul la fiecare semafor pentru ca nu reusesc sa faca recovery in timp util si astfel nu sant pregatite pentru engine-off, neprotejand mediul si nereducand poluarea, claim ul lor de baza.
piata de hibrid are cu siguranta nevoie de tehnologii noi, tehnologia plumb-carbon bate la usa,la fel si cea pe litiu-fier-polimer, insa am decis sa exploatez beneficiile actualei baterii AGM pe o masina fara start-stop cum e alfa mea, ramane de vazut cum suporta temperaturile de sub capota vara, pana acum pot sa zic ca masina porneste ca un 1.2 benzina, rapid si corect de fiecare data, stiti ca si electromotorul a fost revizuit in trecut, recomand aceasta baterie pentru cine doreste performanta suprema, bateria are si o rata de autodescarcare mult mai mica decat bateriile conventionale,in caz ca folositi alfa mai rar e o idee buna.
in mod normal bateria ar trebui sa tina peste 5 ani de zile, 7-8 ani nu ar fi o estimare exagerata, posibil ca masina sa nu mai fie a mea atunci dar imi doresc atat timp cat e la mine sa mearga ca un ceas, nu este o investitie fezabila ca sa zic asa, e un rasfat, pentru ca alfe.
in final sa spunem si cine e bateria : EXIDE MICRO-HYBRID AGM VRLA 70Ah, poze de la montaj atasate.
Attachments: |
IMG_20140902_095512.jpg [ 566.09 KiB | Viewed 3933 times ]
|
IMG_20140902_110503.jpg [ 409.57 KiB | Viewed 3933 times ]
|
IMG_20140902_110922.jpg [ 410.55 KiB | Viewed 3933 times ]
|
_________________ Alfa Romeo Crosswagon
nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....
Go further! AlfaClub.ro is about support!
|