It is currently 25 Nov 2024, 05:17

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Sep 2008, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Nu stiu cat de interesati suntei voi cu aspectul masinii pe care o conduceti, daca aveti o alta senzatie atunci cand este plina de noroi sau cand sclipeste de curata ce e; daca la interior va asteapta o cocina de porci sau o ambianta placuta, fara mirosuri inchise si imbacsite; daca motorul e negru si nu se mai distinge nici macar inscrisul Alfa Romeo sau daca poti sa vezi clar (pentru cei care inca nu stiu pozitia) care e + si care e - bateriei...
Pentru toti cei care au grija cat de cat de masinile lor, m-am gandit sa ne impartasim cateva idei, solutii si la propriu si la figurat, cu ajutorul carora, masinile noastre sa arate diferit. Nu cred ca exista si cealalta categorie a delasatorilor pe forum, pentru ca daca erati delasatori nu erati in primul rand proprietari de Alfa, sau daca totusi erati, nu aveati cont pe forum.

Indiferent de ce masina am avut, mereu aveam grija sa nu arate ca si dupa razboi. Initial in anii '90 nu aveam AC (la Olticit nu era pe lista de pret asa ceva :roll2: ), iar dupa in 2000 un Vento mai normal si mai aproape de o conceptul de masina normala, 2004 o Skoda Octavia, 2006 Peugeot 206, 2008 Alfa 147 si 156, iar intre ele diverse imprejurari de familie Skoda Felicia, Opel Corsa, Audi A4.
In afara de unele particularitati legate de modul in care trebuia sa sa curat o zona sau alta a masinii, toate aveau nevoie de acelasi tratament: sampon auto (mai nou de cativa ani spuma activa), laveta de piele (mai nou carpe de micro-fibra), ceara (mai nou o intreaga gama de solutii si rasini...), arhicunoscutul silicon (la care am cam renuntat de 2 ani), braduti mirositori (mai nou Ambipur si alte chestii mirositoare, dupa placul si alergiile fiecaruia) si evident nelipsita apa de la galeata/furtun/pompa Karcher...
Va anunt de pe acum ca o sa am destul de scris, astfel daca va plictisiti repede, puteti sa treceti la altceva ca ati dat de maniacul din domeniu asa ca nu scapati asa de usor :clapping:

Pe cand stateam la ai mei aveam posibilitatea sa spal masina eu, in spatele blocului (nu va imaginati ceva de genul Bucuresti), unde erau numai garaje incastrate in bloc si loc de scurgere a apei. Apa 4 free fara apometre, asa incat era, vorba unui prieten LUX... E de vreo 2 ani m-am mutat si nu mai am posibilitatea de a spala masina la bloc, evident.
Detest genul de oameni care spala masina duminica in fata blocului, intr-un cartier plin, pe trotuar sau in alte zone...Ar trebui si astia sa stie ca s-au inventat spalatoriile auto. Cei de la casa sunt norocosi, o data cu garajul si inca o data pentru ca au curtea interioara la dispozitie.
Acum o spal la o spalatorie normala, dar la aceleasi din motive de seriozitate a personalului, tratamentul fiind normal: jet de apa, spuma activa, jet de apa, stergere, aspirare, Clean pe geamuri si gata. Dar, o data la maxim 2 luni, dau o fuga la ai mei si o spal eu cu mana mea, interior, exterior + motor.

Va descriu mai jos cu pozele aferente, ce anume folosesc si de ce:

- am achizitionat de la magazinul Alfisti din Celle, cand am avut drum in Germania o gramada de produse Meguiar's. Incepand cu sampon concentrat, pasta de scoatere a zgarieturilor mai adanci Meguiar's Scratch X, bureti de aplicare a solutiilor, Deep Crystal Carnauba Wax. Alte produse cumparate: Liquid Glass, car odor eliminator, Pre Cleaner, Willson Fulpolitur, o perie de curatat jantele, pastila pentru lichidul de spalare a parbrizului si lunetei Purgator. O laveta cu perisori pufosi de la Metro Germania, lavete de microfibra 3 tipuri (normala, pufoasa si foarte pufoasa). Din Ungaria am cumparat spary de indepartare a petelor de gudron (bitum din asfalt)marca Prevent care apar pe praguri, partea de jos a usilor, capota, aripi si spoilere; Spray Simonitz de curata interiorul, Quick shine Simoniz pentru aplicari pe caroserii prafuite ce se doresc curatate rapid si fara efort; pasta Prevent de indepartat zgarieturi moderate. Din Romania am luat o pasta pentru ingrijirea suprafetelor cromate si din inox Autosol (Praktiker cred) si nu in ultimul rand primul spray pe care l-am zarit pe raftul magazinului de piese auto, pentru a curata instalatia de aer conditionat :ouch:

Acum din tot ceea ce am insirat mai sus, nu toate s-au dovedit ca isi merita pe deplin banii, sau unele poate chiar deloc...Avand in vedere ca am dat pe tot ceea ce am insirat acolo cca 170 E nu e chiar ieftin. Am uitat sa mai mentionez ca mi-am cumparat si vreo 6 m de material alb, 90% bumbac si 10% fibre sintetice, si pe care il folosesc, taiat fiind in carpe de cca 30cm/30cm, atat pentru interior cat si pentru unele parti din exteriorul masinii.

Sa le luam in ordinea efectuarii operatiunilor (de mentionat ca nu la fiecare spalare trebuie facut ceea ce urmeaza, doar o data la 1-2-3 luni, depinde de cat de des speli masina si de intemperiile la care e expusa):

1. Clatesc masina cu jet puternic de apa, ca sa se spele praful gros si noroiul. Spal masina cu sampon Meguiar's, care il aplic cu laveta albastra cu perisori (foto). Se face multa spuma si cu ajutorul lavetei care nu zgarie se simte cum se curata relativ usor tot. Daca ar fi sa dau nota samponului, ar fi 10 fata de tot ce am mai folosit de la noi de pe piata (mai demult Winn's ceva de genu', care era chiar bun acum 2 ani), dar fata de reclama facuta in SUA ii dau in 7... Pretul undeva in jur de 23 E pentru 1.75 L cred, ceea ce nu e rau deloc.

2. Se clateste samponul cu jet de apa si se repeta prima operatiune daca este cazul. Daca nici dupa 2 spalari nu dispar unele pete, nu insistati ca se curata ele mai incolo cu altceva. Daca aplicati presiune unde nu trebuie, se pot zgaria partiele respective indiferent cu ce carpa faceti acest lucru! :bash:

3. Dupa clatirea finala, stergeti masina cu o carpa moale de bumbac sau microfibra. Nu o sa aveti un rezultat impecabil, raman urme, dar inca o data, nu acesta e rezultatul final. In cazul in care folositi carpa de piele nu aplicati presiune si dupa fiecare utilizare spalati-o cu apa curata. In cazul in care stergeti ca la spalatorie masina, de la A la Z fara sa clatiti, dupa 5 spalari masina va arata cu cerculete si zgarieturi pronuntate privita la soare....

4. Daca masina are pete de gudron, in general in spatele rotilor si pe spoilerul din fata, se aplica spray Prevent. Lasati sa stea 3 minute, dupa care stergeti cu o carpa moale. Daca mai e nevoie repetati pana trec toate. Nu folositi diluant nitro, 506, 509 sau mai stiu eu de care. Nu e bine... Si pe jante se poate aplica, scoate orice pata daca insistati cat trebuie.

4. Acuma incepe operatiunea in care sunt implicati "muschii"... :boxing: Luati un buretel de genul celui galben postat mai jos, indiferent de la ce firma, poate sa fie si de la Turttle Wax :clapping: - care e o super ceara apropos; si solutia de Pre Cleaner. E o emulsie ce trebuie aplicata energic, pe o suprafata intreaga, pentru ca se da usor jos si nu pateaza. Nu abuzati insa cantitativ pentru ca nu are nici un rost. In cazul in care masina mai are elemente contaminante pe ea, aceste ies usor -usor odata cu frictiunea de burete. Cand incepe sa se usuce, nu mai treceti cu buretele inca o data pe aceeasi parte. Se poate verifica foarte usor daca e uscata sau nu, ajununge sa pui degetul pe vopsea si sa "tragi" o dunga. Daca are acelasi efect ca si asupra mobilei prafuite, adica se curata zona respactiva, atunci puteti trece la curatarea caroseriei. Eu o curat cu o carpa din microfibra de cca 7 E albastra. Daca este necesar repetati operatiunea. Solutia de curatat nu e chiar ieftina, 13 E pentru 230 ml dar isi face cel mai bine treaba dintre toate.

5. Tot cu ajutorul altui burete se aplica Scatch X, pentru zgarieturi mari. Aici trebuie frecat de numa...se aplica numai pe portiuni mici de 40/40 cm pentru ca se curata greu. Asta e una dintre cele mai pacatoase paste. Efectul nu este cel asteptat si daca mai trec pe la magazin odata, sigur nu imi mai iau...Se sterge cu o carpa moale. Pret 14.3E pentru 200 ml. :bash: In locul ei ceara la tub Prevent, ungureasca, nu mai stiu cat face, maxim 20 RON, se aplica numai pr portiuni mici odata, iese foarte greu dar face treaba buna.

6. Pentru zgarieturile mai mici se aplica Full Politur. Usor de dat jos, nu trebuie frecat mult, face treaba buna. Nota 9, pret 13.95 - 280 ml.

7. Liquid Glass- nota 10 se aplica usor pe suprafete mari, da un luciu bun- merita 25.50E /470 ml.se sterge cu microfiber pufoasa 10.90E bucata.
8. ULTIMUL PAS: Meguiar's Carnauba Wax - 14.50E -470 ml. Acuma nu stiu daca chiar are sau nu esenta aia de 5000E /kg natural si concentrat (ca si in filmuletul englezului, la care spalatul si ceruitul de masina are cativa zeci de pasi,,,si costa 5000 Euro), poate asta are un gram la o tona, dar chiar e buna, super gloss :clapping: Dupa acest ultim strat care se aplica cu un burete curat si se sterge cu o carpa de microfibra foarte pufoasa - 17.95 E bucata

Acum puteti sa turnati pe masina un pahar de apa si daca nu curge toata jos inseamna ca nu ati frecat destul. :peace: Operatiunea dureaza minim o ora jumate pentru exterior.

Pentru a mentine luciul si a nu spala masina foarte des, folositi o carpa moale pentru a o sterge zi de zi sau de cate ori e plina de praf (nu lasati sa se adune acolo tot jegul de pe strada ca sa va dati seama ca trebuie sa o curatati). Stergeti doar superficial. Dupa aplicati Simonitz Quick Shine cu pulverizatorul si stergeti pana la obtinerea luciului cu o carpa foarte moale. Efect garantat, pret cca 20 RON /500 ml se gaseste in Ungaria.

Evident ca dupa toate astea am uitat sa pozez masina in splendoarea ei...Pai dupa atata frecat si uiti ce faci :clapping:

Episodul cu motorul sta cam asa: eu spal motorul indiferent de ce zice lumea! Unul e diesel altul benzina. Furtun, apa calduta, fara presiune, motorul rece, un burete, nici o solutie speciala de degresat, PUR (atentie nu e bun la spalat caroseria mananca luciul daca e folosit des si scoate orice ceara de pe masina) deci numai pe motor, solutie de spalat pe maini folosita de mecanici (lichida sau solida, gen Axion, curata orice si nu ataca componentele). Uzi motorul dai cu PUR, clatesti, ce nu iese dai cu pasta si cam atat. Stai sa se usuce si dai o cheie. Pentru locuri sensibile, folositi spray de contact.
Pozele sunt de urmarit dupa descriere, deci invers.

Interiorul:
- schimbati filtru de polen, se poate ca odata cu el sa dispara si mirosul. In caz ca nu merge asa, luati un spray de curatat instalatia de AC si puneti-l la treaba. Cost 12 RON-25 RON si efectul e garantat. Circulati cu masina cca 3 zile ca sa vedeti daca mai se simt mirosuri inchise. Daca da next ->
- Spray Simonitz, Se aplica uniform peste tot, de la plastice la piele si cauciuc. Nu pateaza numai daca nu e aplicat uniform. Se face ca si spuma de ras dupa aplicare, iar dupa 30 de secunde se poate freca cu o carpa moale pe suprafetele moi ca si plafonul, sau cu o periuta pe bord sau scaune. Se sterge cu o carpa moale. Miroase a nou dupa folosirea lui si se evapora in maxim 2-3 ore cu usile deschise. Costa cca 20 RON
- Odor remover de la Alfisti e super si isi face treaba, cca 8 E. Se aplica uniform oriunde si nu trebuie sa stai dupa el sa se usuce.
In cazul in care aveti pete de ulei nu merge treaba. Atunci recomand sa scoateti tot afara sa spalati cu sarg cu peria si apa calda + degresant amintit la faza cu motorul. In cel mai bun caz folositi aspirator de apa si spalati tot in masina.

Ar mai fi de precizat ca am si o masina de polishat, cu rotatii de la 1000 la 6000 /minut, dar pentru asa ceva ai nevoie de solutii cu adevarat profesionale de genul 3M. Astea sunt cam 1.5 mil/ 1L si in total sunt 4, trebuie sa stii cum sa le aplici. Daca faci ceva gresit, ajungi sa revopsesti partea accea din masina. La sfarsit se aplica un strat de teflon (tot solutie) pentru a inchide porii lacului, pori deschisi de solutiile abrazive folosite anterior.Cam ca la cosmetica...
Am sa cumpar si din astea, cand se vor termina cele de acum si experimentam sa vedem cum va arata.

Sper sa va ajute cateceva de aici, daca mai stiti voi ceva astept sa mai invat si eu cateceva.

Numai bine !


Attachments:
laveta.JPG
laveta.JPG [ 58.64 KiB | Viewed 6429 times ]
pre cleaner.JPG
pre cleaner.JPG [ 26.92 KiB | Viewed 6428 times ]
Tar remover.jpg
Tar remover.jpg [ 29.93 KiB | Viewed 6430 times ]
pad.JPG
pad.JPG [ 21.68 KiB | Viewed 6429 times ]
scratch X.JPG
scratch X.JPG [ 33.08 KiB | Viewed 6428 times ]
full politur.JPG
full politur.JPG [ 29.89 KiB | Viewed 6429 times ]
prevent.JPG
prevent.JPG [ 37.73 KiB | Viewed 6429 times ]
Liquid glace.JPG
Liquid glace.JPG [ 42.19 KiB | Viewed 6430 times ]
wax.JPG
wax.JPG [ 34.74 KiB | Viewed 6431 times ]
quick shine.JPG
quick shine.JPG [ 50.22 KiB | Viewed 6431 times ]
prafuita.JPG
prafuita.JPG [ 80.56 KiB | Viewed 6431 times ]
aplicare quick shine.JPG
aplicare quick shine.JPG [ 59.02 KiB | Viewed 6432 times ]
jumatate aplicat jumatate sters.JPG
jumatate aplicat jumatate sters.JPG [ 48.24 KiB | Viewed 6433 times ]
Motor cu bara rigidizare WEE.jpg
Motor cu bara rigidizare WEE.jpg [ 79.46 KiB | Viewed 6433 times ]
spray curatare.JPG
spray curatare.JPG [ 25.83 KiB | Viewed 6433 times ]
spray AC.jpg
spray AC.jpg [ 34.25 KiB | Viewed 6432 times ]
pastila pt parbriz.JPG
pastila pt parbriz.JPG [ 35.93 KiB | Viewed 6433 times ]
Odor eliminator.JPG
Odor eliminator.JPG [ 28.38 KiB | Viewed 6433 times ]
perie de jante.JPG
perie de jante.JPG [ 20.22 KiB | Viewed 6433 times ]


Last edited by Rares on 09 Sep 2008, 16:24, edited 1 time in total.
Top
   
PostPosted: 09 Sep 2008, 16:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
http://www.web-cars.com/detail/wash.php - un super ghid de spalat si intretinut masina

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 09:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2008, 21:25
Posts: 4
Location: Sibiu
Ma bucur ca mai exista oameni carora le plac ca masiniile lor sa arate bine. Masina e dupa parerea mea ca o haina.....il imbraca pe om....dak ea e murdara si lovita.......asa e si omul. Am intrat in sute de masini in care mai lipseau animalele si le puteai considera cotete in toata regula...
Te felicit pt ceea ce esti si mersi mult de sfaturi. :wave:

_________________
Alfa 156 GTA 1,9 jtd 150 CP


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 09:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Foarte fain site-ul ala. Cam ce am scris eu, e trecut si acolo. Atat numai ca ordinea de acolo nu e chiar cea corecta.
Astept de la cineva de meserie- vopsitor auto sau de la cineva care a folosit solutii 3M profesionale, niste pareri realiste si pertinente. Asta in masura in care pot sa-si divulge meseria.


Top
   
PostPosted: 10 Sep 2008, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Si eu care credeam ca eu sunt maniac.... :D

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2008, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 01:12
Posts: 1567
Car: Brera
Location: Iasi / Fortezza di prato :)
Spray Simonitz daca il aplic pe bord da cumva luciu??? ca eu as dori o solutie cu care sa spal bordul si fetele la usi dar sa pastreze suprafata negru mat!!

_________________
My world:
Image
Nu port bijuterii - Le conduc :
Brera 2,4 - Fiara my precious
156 1,9 - ALFred first love


Top
   
PostPosted: 11 Sep 2008, 08:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Uite in sfarsit pe cineva care detesta siliconul... :clapping:
Spray-ul asta indiferent unde il aplici scoate o spuma care se tot umfla, ceva in genul spumei de ras si sfaraie ca si uleiul incins :lol: . Dupa, daca e vorba de bord sau de orice material care se preteaza la frecat cu periuta, poti sa treci la frecat, dupa care il stergi cu o carpa moale. Se va usca in cateva minute si nu lasa urme. In schimb daca nu dai numai pe o portiune a bordului, atunci aceea se va curata si restul va ramane murdara. Evident ca nu va mai fi uniform.
Aplica uniform si rezulatul va fi la fel de uniform. Lasa suprafetele mate fara nici un luciu artificial. Hai ca fac ceva poza azi mai incolo si le postez mai pe seara...


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2009, 20:46 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Readuc la viata acest topic datorita urmatorei afirmatii care ma roade si pe mine :
Romeo Quote:
sa-mi spal masina...si sa-mi inghete apa pe lacul caroseriei
Imi spal masina la o spalatorie cu jet,dar nu-i las pe baieti sa-mi stearga masina cu lavete(chiar noi si curate cum sunt acolo) pentru ca am eu impresia ca in timp lucrul asta dauneaza.
Fac mai mult rau decat bine acum iarna cand las masina uda dupa spalat ?

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2009, 20:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4277
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Bine sau rau, si eu fac exact acelasi lucru.In ultima luna de cand sunt cu 159-le am spalat-o cam de 4 ori pana acum si de fiecare data nu i-am lasat sa o stearga...e drept ca dupa fiecare spalare i-am pus sa dea macar cu chestia aia de o numesc ei ceara lichida insa nu sunt convins ca face mare lucru.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2009, 20:57 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Din cauza cerii nu-i mai las eu pe baieti s-o sterga.Bruma aia de ceara care o pulverizeaza va fi luata in pe lavetele cu care sterg caroseria.
Si dau cu ceara masina la spalatorie pentru ca imi place cum se preling broboanele de apa pe geamuri. :mrgreen:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2009, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4277
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Mie personal nu prea mi se pare ca nu face mare lucru acea ceara, comparativ sa zic cu ceara calda de la omv sau petrom la care se vedea efectul folosirii si anume ca masina nu se prafuia asa de repede dupa uscare.
De sters eu nu ii las sa o stearga pentru ca vreau sa imi pastrez masina cat mai mult timp neatinsa de mainile incompetentilor alora de le spala...oricata grija ar avea vopseaua tot "valurita" va arata dupa cateva spalari.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2013, 14:06 
Offline

Joined: 22 Jun 2010, 12:11
Posts: 61
Va salut

Am avut un furtun spart la racitorul de gaze, a trecut ceva timp pana am gasit unul pentru inlocuire. In acest timp fumul iesit pe la fisura si-a facut de cap pe sub capota.
Am citit toate indicatiile de mai sus si sunt hotarat sa il spal. Am doar cateva intrebari:)
Bateria trebuie luata jos? sau macar borna data jos? Mi-e frica sa nu faca ceva scurt. In rest este vre-o parte a motorului care ar trebui ferita de apa? In pozele de mai sus era tot un 1.9 jtd si nu se pomenea nimic despre asta.
Dupa spalare ma gandeam sa iau mufele de la cabluri la verificat/curatat.

Astept raspunsul vostru cu mare interes.


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2014, 22:56 
Offline

Joined: 01 Oct 2014, 06:23
Posts: 3
Car: Saab 9-3
Bună seara tuturor,

Cum spălăm corect mașina? Păi, să vedem:

- prespălare cu spumă activă cu pH neutru, spălare cu 2BM și șampon cu pH neutru. Pentru 2BM am încercat mai multe tipuri de șampon și mai multe mănuși. M-am oprit la produsele de la Valet Pro (spuma stă foarte bine pe mașină și curăță bine), Wolf (șamponul oferă un luciu pregnant) și Lupus (peste mănușa de la Meguiars).

- pentru jante: perie de la Mothers pentru spițe, exterior și cauciucuri și de la Valet Pro pentru prezoane. Las soluția să acționeze aproximativ 5 minute după care trec la perii. Sunt eliminate toate punctele de calamină, bitum, etc.

- balamale: APC amestecat cu putin degresant și agitat cu peria. Primul loc în care-mi cade privirea când deschid ușa unei mașini sunt balamalele. Nu suport să le văd murdare.

- uscare cu prosoape din microfibră. Compararea cu ”pielea de căprioară” nu există. Sunt din lumi diferite.

- geamurile: curățare cu laveta din microfibră și soluție (Sonax sau Meguiars) apoi mai trec o dată cu șervețel de hârtie sau o lavetă uscată din microfibră.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2014, 22:24 
Offline

Joined: 01 Oct 2014, 06:23
Posts: 3
Car: Saab 9-3
Pentru că iarna se apropie cu pași repezi:
- decontaminare cu argilă;
- sealant;
- ceară solidă.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2014, 22:55 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
La mine lucrurile sunt mult mai simple... Ma opresc la agip, alimentez, apoi bag masina la spalat, toata treaba dureaza maxim 20min... Stiu ca poate nu e cea mai buna mwtoda, insa sunt ferm convins ca este net superior spalatoriilor clasice... In concluzie este doar o masina de serie... Chiar trebuie aa-mi complic viata cu 100 de solutii?


Sent from my 5s

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2014, 23:03 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7428
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
cum o intretii, asa o ai. apoi te plangi ca e vopseaua proasta, tot asa.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2014, 23:27 
Offline

Joined: 01 Oct 2014, 06:23
Posts: 3
Car: Saab 9-3
Nu cred că merită să-ți complici viața cu 100 de soluții pentru o mașină de serie. Dar...nu trebuie să fie Lagonda...sau Zonda...pentru a-ți fura o privire cu coada ochiului. Oricât de veche ar fi o mașină, în oricâte milioane de exemplare s-ar fi fabricat, dacă treci pe lângă ea și strălucește de curățenie îți va bucura privirea.


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2014, 08:25 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
@tzzivii, nu m-am plans niciodata ca vopseaua este proasta si tot asa... Probabil ca atunci cand ma voi muta la curte si voi avea su un garaj, voi face acest lucru ca activitate de weekend... Pe langa strans frunze si taiat iarba... Pana atunci sunt f multumit d automatul de la agip si ale lor solutii... Altceva mai bun si la un pret rezonabil nu am gasit.

Intrebare de 100puncte ca tot exista acest topic:

Cu ce curat si eu scaunele din material textil pentru a arata negre si nu negru spre gri ?


Sent from my 5s

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2014, 15:17 
Offline

Joined: 02 Apr 2013, 01:14
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 156 SW
Ce ceara folositi sau recomadati pentru perioada asta de ploi si pentru iarna?

_________________
Alfa Romeo 156 1,9 JTD
Ex: VW Golf 3 1,8


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2014, 18:37 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Eu folosesc pentru interior, piele, Pulimax( asa se numeste !). Diluatie 1/10 intr-o sticla cu pulverizator si dai peste tot, inclusiv plastice volan si mocheta. Dupa care cu o pensula/perie dai peste tot apoi stergi cu carpe umede din microfibre.
In functie de gradul murdariei mai repeti o data treaba sau nu.

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2014, 20:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Pt piele sunt 100 de solutii... Dar pt textil jur de stiu vreuna cu adevarat f bn


Sent from my 5s

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 11 Oct 2014, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Pentru textil iti trebuie aspirator cu injectie-extractie, altfel mai rau murdărești

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2014, 17:07 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2011, 22:35
Posts: 66
Car: 147
Location: Bucuresti
Pentru interior textil ideal este injectie/extractie cu abur... Din pacate nu stiu in buc.daca gasesti.

_________________
Never be afraid......


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2014, 23:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Se gaseste. Singura treaba e ca inaspreste materialul, Alfatexul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited