It is currently 16 Nov 2024, 09:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fise bujii
PostPosted: 23 Sep 2014, 23:50 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Salutare,

Am si eu nevoie de un sfat referitor la cum se schimba fisele de bujii la un GT 2.0 JTS :?: Pe net am gasit doar fise bujii pentru motoare TS, set de 8.
I-am schimbat bujiile, 2 bobine si cu toate astea la rece motorul intrerupe un pic

Multumesc anticipat pentru ajutor, o seara faina tuturor.

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 23 Sep 2014, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
La jts probleme sunt din alta parte in general.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 24 Sep 2014, 00:25 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Incurajator :lol: In care alta parte, sau e secret?

Faza e ca pana la revizie a mers super okay. Am dus-o la service pentru schimbul de ulei/filtre/bujii si-am ajuns cu jumate de motor desfacut din cauza unei bobine care era topita si s-a dezintegrat la desfacere iar arcul din capat a ajuns in capatul pistonului si da-i si schimba garnitura de supape si chiuloasa. Nu stiu cum naiba mergea motorul okay cu ce balta de ulei era acolo, cum nu stiu nici de ce nu merge okay acum cand problema s-a rezolvat. O sa incerc si cu alta baterie, poate e de acolo buba, daca nu o pun pe tester si sper sa ma luminez. Daca nici asa nu-i dau de cap I'll learn to live with it :blink:

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 28 Sep 2014, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
S-ar putea ca problema sa vina de la depuneri, unde din cate am inteles JTS-ul o poate pati. Nu se mai inchid supapele cum trebuie si functioneaza aiurea. Uite aici si aici un topic, pe aceeasi masina si motorizare, cam despre ce e vorba.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 29 Sep 2014, 10:56 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Multumesc mult pentru link-uri, tomi_alfa.

I-am facut diagnoza, avea 4 erori vechi care s-au sters si n-au mai aparut la urmatoarea verificare. Erori in bord nu da, chiuloasa era curata cand am desfacut-o, fara uzura la axele cu came. Exceptand balta de ulei care era la una din bobine totul arata in regula. Debitmetru, sondele lambda au valori normale, eventual sa incerc ceva injectors cleaner si sa vedem daca e vreo diferenta. Sincera sa fiu intreruptul la rece nu-i asa rau doar ca ma seaca faptul ca inainte cu balta de ulei acolo mergea okay si acum nu. Sau poate sunt eu fixista sau am inchipuiri; sau eram prea fascinata de masina la inceput si n-am sesizat :blink: Cine ma da o tura cu un alt GT sa vedem cum e, poate toate fac asa :lol:

O saptamana frumoasa tuturor si drumuri bune!

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 29 Sep 2014, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Cand vii in Bucuresti, da-ne de stire.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 29 Sep 2014, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 639
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
PixieWoo Quote:
Salutare,
I-am schimbat bujiile, 2 bobine si cu toate astea la rece motorul intrerupe un pic

Multumesc anticipat pentru ajutor, o seara faina tuturor.
Eu nu as exclude bujiile ca posibila cauza. Am patit-o cu niste bujii bosch. Am pus NGK dar nici astea nu merg la fel de bine ca si Golden Lodge pe pare le-am schimbat de batranete.

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 29 Sep 2014, 15:47 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Mersi Twin, m-ai pus pe ganduri. De Bosch am auzit si eu ca nu face partida buna cu AR si le-am evitat. Am schimbat bujiile originale NGK cu Denso IK20 ca erau singurele cu iridium available pentru GT. Ulterior am aflat ca tot baietii de la Denso aveau si ceva numit Iridium Tough dar am zis noh asta e, next time. Acu' ma gandesc ca poate e alergica la iridium si vrea platina :bash:

E totusi si o parte buna la masina, pana acum eu eram eterna nemultumita in familie, dar e bine de stiut ca exista cineva mai capricios si hard to please out there :lol:

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 29 Sep 2014, 20:40 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 639
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
:thinking: :thinking: Ai grija cu dom'soara. A mea e deja doamna respectabila si nu mai pot sa o educ. Sunt pretentioase si cu temperament!
(Si evident, vorbeam despre masina)

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 30 Sep 2014, 11:29 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Buna,

Spune-mi te rog ce erori ai avut la diagnoza? Si inca o intrebare, daca nu mai functioneaza normal bobinele de inductie, ar trebui sa vad o eroare la diagnoza, gen misfire sau asta se intampla doar in cazuri extreme? Problema mea este ca mi-a condus GT-ul JTS un "cunascator" si imi spunea ca nu trage masina nici 30% cat ar trebui si spunea el ca sa schimb bobinele de inductie, ceea ce mi se pare cam aberant. Tare bine era daca aveam posibilitatea de test drive cu un GT JTS in mintile lui.

Numai bine


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 30 Sep 2014, 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Daca esti din Bucuresti, poti sa faci o tura cu al meu.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 30 Sep 2014, 13:37 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Posibil sa le schimbi degeaba, altele sunt problemele la JTS, incearca sa cauti topicurile lui nae si MrHollow.


Sent from my Alfa Romeo

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 30 Sep 2014, 17:34 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Buuuun, trebuie s-ajung pe la o intalnire prin Bucuresti se pare.

@juld5- nu am notat codurile respective :( dar imi amintesc ca erau 4 in total : 2 de la cat, una de la cyl1 si cyl3, stocate de la aventura cu arcul buclucas in piston. Tipul le-a sters si duse au fost, la urmatoarea verificare n-a mai aparut nimic. Referitor la bobine si erori, tind sa cred ca apare misfire la diagnoza si mcsf-ul se aprinde in bord doar cand si-au dat duhul complet. Sau asa ar explica de ce la mine cu 2 bobine intr-o ureche (una carpita cu band izolier si una crapata) nu era nimic aprins in bord. Dar noh, chiar si cu alea 2 belite motorul mergea bine, tragea okay, urca bine in ture. A mers pe burta, ticaloasa :lol:
Scoate-le si tu si uita-te la starea lor generala, asta ca sa nu dai banutii aiurea pe ele. Pune-o pe tester si vezi daca iti apar erori de vreun fel, si un dyno eventual si vezi cum se prezinta herghelia. Succes!

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 30 Sep 2014, 22:12 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
De pus pe tester am pus-o, nu imi da nici o eroare. La bobine m-am uitat, aparent doua sunt mai noi, doua mai vechi (acelasi model dar la doua au eticheta galbena, doua albastra), pe semne ca fostul proprietar o fi avut banuieli, pot spune ca se prezinta ok bobinele ca si aspect vizual :D, dar nu stiu cum as putea sti daca sunt pe cale sa isi dea duhul. Sa verific bujiile sa vad daca sunt unele mai inegrite decat altele? avand in vedere ca le'am schimbat acum 5 - 6 luni, ar trebui sa se vada diferentele. dar dupa cum spunea si ALXege este posibil ca altceva sa ingradeasca herghelia. DCmilitaru sunt din Bucuresti si poate ne vedem la o intrunire sau intr-un weekend cand ai si tu timp.


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 07 Oct 2014, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Tot citind una-alta pe AO am dat peste un thread in care se vorbea de ECU&throttle reset si ma intrebam daca cineva de pe aici a incercat manevra si a avut si rezultate bune at the end sau e doar efectul placebo?! :lol:

Simptomele erau cam asa
Quote:
My GT 2.0JTS has been idling a bit rough recently, and it felt like a few of my horses had flown south for the winter.
Iar rezultatul .... :naughty:
Quote:
So I did this, and my GT is reborn ! Faster, smoother, more torqier, even idle - it's bloody fantastic ! I can't believe how different the whole car feels.
Procedura e simpla, dupa cum urmeaza:
Quote:
1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes.
2. Reconnect the battery negative lead
3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
4. Turn off the ignition, but do NOT remove the key and leave for 90 secs
5. Start the engine but do NOT touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards.
6. Turn the car off and leave for 10 mins.
7. Start the car and take her for a blast.

Note:
normal text = ECU Reset
underlined text = Throttle reset
In weekend poate incerc si eu operatiunea, si poate mai sunt si altii doritori sa incerce si poate-s mai putin sceptici decat mine.
Fingers crossed :wink:

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 07 Oct 2014, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Se poate realiza si cu ajutorul unui tester... Diferenta ar fi ca dureaza max 2 min si 2 clickuri de mouse :)


Sent from my 5s

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 07 Oct 2014, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2011, 13:37
Posts: 620
PixieWoo Quote:
Tot citind una-alta pe AO am dat peste un thread in care se vorbea de ECU&throttle reset si ma intrebam daca cineva de pe aici a incercat manevra si a avut si rezultate bune at the end sau e doar efectul placebo?! :lol:

Simptomele erau cam asa
Quote:
My GT 2.0JTS has been idling a bit rough recently, and it felt like a few of my horses had flown south for the winter.
Iar rezultatul .... :naughty:
Quote:
So I did this, and my GT is reborn ! Faster, smoother, more torqier, even idle - it's bloody fantastic ! I can't believe how different the whole car feels.
Procedura e simpla, dupa cum urmeaza:
Quote:
1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes.
2. Reconnect the battery negative lead
3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
4. Turn off the ignition, but do NOT remove the key and leave for 90 secs
5. Start the engine but do NOT touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards.
6. Turn the car off and leave for 10 mins.
7. Start the car and take her for a blast.

Note:
normal text = ECU Reset
underlined text = Throttle reset
In weekend poate incerc si eu operatiunea, si poate mai sunt si altii doritori sa incerce si poate-s mai putin sceptici decat mine.
Fingers crossed :wink:
Eu unul nu am mai auzit de chestia asta si nu vad de ce ar avea un astfel de efect asupra motorului. Daca iti trage super prost e cel mai probabil sa fie de la calamina, in functie de cati KM are si cum s-a mers cu ea.


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 07 Oct 2014, 17:26 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Am facut eu si variable parameters reset si throttle reset, nu stiu exact daca este una si acelasi lucru, dar cred ca Evariable parameters reset (cel care poate fi dat din FIATECUscan) include si throttle reset. Ce diferente am simtit ar fi:
- intre 2500 - 3000 apareau niste caluti de pe undeva si masina se simtea cam cu 30% mai puternica, lucru manifestat printr-o crestere in ture mult mai rapida in intervalul ala
- consum de combustibil muuuult peste normal, la modul ca primii 300 de km aveam consum mediu 15% mers combinat, am observat ca si in frana de motor, consumul nu scadea sub 4%
- geamurile s-au resetat, trebuie sa le faci invatarea, adica 10secunde cu buntonul pe pozitia sus, 10 secunde cu butonul pe pozitia jos. Treaba asta a fost benefica la mine pentru ca geamul de la pasager nu se ridica mereu dupa inchiderea usii.

Treaba cu surplusul de putere in intervalul acela de turatie a durat cam 100 de km, acum si-a revenit la normal, la fel si consumul. AM undeva la 10% (and rising) (60% urban, 40% extra-urban dupa 700de km)


Top
   
 Post subject: Re: Fise bujii
PostPosted: 07 Oct 2014, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
@Cristi - nu stiam ca merge si din tester, dar noh, tu esti alfist cu vechime :P thanks for sharing!

@MrH - Imi place ca esti mai sceptic ca mine :D nici eu nu-mi explic cam cum anume all that can help, de aia si ziceam de efectul placebo, dar sunt destui pe AO care se jura ca li s-a schimbat comportamentul masinii dupa ce-au incercat. Cam acelasi outcome il promite si tratamentul Terra Clean, care din pacate la noi nu e available :( dar macar that makes sense, ca se curata depunerile de carbon in urma lui.
Cat despre cati km are masina si cum s-a mers cu ea nu tine in Romania, unde marea majoritate a masinilor SH au kilometrajul dat peste cap si fix pix istoric de service iar fostii proprietari sunt muti ca pestii cand vine vorba de ce probleme au avut cu masina.

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited