Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Fise bujii https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22730 |
Page 1 of 1 |
Author: | PixieWoo [ 23 Sep 2014, 23:50 ] |
Post subject: | Fise bujii |
Salutare, Am si eu nevoie de un sfat referitor la cum se schimba fisele de bujii la un GT 2.0 JTS Pe net am gasit doar fise bujii pentru motoare TS, set de 8. I-am schimbat bujiile, 2 bobine si cu toate astea la rece motorul intrerupe un pic Multumesc anticipat pentru ajutor, o seara faina tuturor. |
Author: | tzzivii [ 23 Sep 2014, 23:59 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
La jts probleme sunt din alta parte in general. |
Author: | PixieWoo [ 24 Sep 2014, 00:25 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Incurajator In care alta parte, sau e secret? Faza e ca pana la revizie a mers super okay. Am dus-o la service pentru schimbul de ulei/filtre/bujii si-am ajuns cu jumate de motor desfacut din cauza unei bobine care era topita si s-a dezintegrat la desfacere iar arcul din capat a ajuns in capatul pistonului si da-i si schimba garnitura de supape si chiuloasa. Nu stiu cum naiba mergea motorul okay cu ce balta de ulei era acolo, cum nu stiu nici de ce nu merge okay acum cand problema s-a rezolvat. O sa incerc si cu alta baterie, poate e de acolo buba, daca nu o pun pe tester si sper sa ma luminez. Daca nici asa nu-i dau de cap I'll learn to live with it |
Author: | tomi_alfa [ 28 Sep 2014, 20:23 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
S-ar putea ca problema sa vina de la depuneri, unde din cate am inteles JTS-ul o poate pati. Nu se mai inchid supapele cum trebuie si functioneaza aiurea. Uite aici si aici un topic, pe aceeasi masina si motorizare, cam despre ce e vorba. |
Author: | PixieWoo [ 29 Sep 2014, 10:56 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Multumesc mult pentru link-uri, tomi_alfa. I-am facut diagnoza, avea 4 erori vechi care s-au sters si n-au mai aparut la urmatoarea verificare. Erori in bord nu da, chiuloasa era curata cand am desfacut-o, fara uzura la axele cu came. Exceptand balta de ulei care era la una din bobine totul arata in regula. Debitmetru, sondele lambda au valori normale, eventual sa incerc ceva injectors cleaner si sa vedem daca e vreo diferenta. Sincera sa fiu intreruptul la rece nu-i asa rau doar ca ma seaca faptul ca inainte cu balta de ulei acolo mergea okay si acum nu. Sau poate sunt eu fixista sau am inchipuiri; sau eram prea fascinata de masina la inceput si n-am sesizat Cine ma da o tura cu un alt GT sa vedem cum e, poate toate fac asa O saptamana frumoasa tuturor si drumuri bune! |
Author: | dcmilitaru [ 29 Sep 2014, 12:44 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Cand vii in Bucuresti, da-ne de stire. |
Author: | TwinTwin [ 29 Sep 2014, 13:15 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
PixieWoo Quote: Salutare,
Eu nu as exclude bujiile ca posibila cauza. Am patit-o cu niste bujii bosch. Am pus NGK dar nici astea nu merg la fel de bine ca si Golden Lodge pe pare le-am schimbat de batranete.
I-am schimbat bujiile, 2 bobine si cu toate astea la rece motorul intrerupe un pic Multumesc anticipat pentru ajutor, o seara faina tuturor. |
Author: | PixieWoo [ 29 Sep 2014, 15:47 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Mersi Twin, m-ai pus pe ganduri. De Bosch am auzit si eu ca nu face partida buna cu AR si le-am evitat. Am schimbat bujiile originale NGK cu Denso IK20 ca erau singurele cu iridium available pentru GT. Ulterior am aflat ca tot baietii de la Denso aveau si ceva numit Iridium Tough dar am zis noh asta e, next time. Acu' ma gandesc ca poate e alergica la iridium si vrea platina E totusi si o parte buna la masina, pana acum eu eram eterna nemultumita in familie, dar e bine de stiut ca exista cineva mai capricios si hard to please out there |
Author: | TwinTwin [ 29 Sep 2014, 20:40 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Ai grija cu dom'soara. A mea e deja doamna respectabila si nu mai pot sa o educ. Sunt pretentioase si cu temperament! (Si evident, vorbeam despre masina) |
Author: | juld5 [ 30 Sep 2014, 11:29 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Buna, Spune-mi te rog ce erori ai avut la diagnoza? Si inca o intrebare, daca nu mai functioneaza normal bobinele de inductie, ar trebui sa vad o eroare la diagnoza, gen misfire sau asta se intampla doar in cazuri extreme? Problema mea este ca mi-a condus GT-ul JTS un "cunascator" si imi spunea ca nu trage masina nici 30% cat ar trebui si spunea el ca sa schimb bobinele de inductie, ceea ce mi se pare cam aberant. Tare bine era daca aveam posibilitatea de test drive cu un GT JTS in mintile lui. Numai bine |
Author: | dcmilitaru [ 30 Sep 2014, 13:22 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Daca esti din Bucuresti, poti sa faci o tura cu al meu. |
Author: | ALXege [ 30 Sep 2014, 13:37 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Posibil sa le schimbi degeaba, altele sunt problemele la JTS, incearca sa cauti topicurile lui nae si MrHollow. Sent from my Alfa Romeo |
Author: | PixieWoo [ 30 Sep 2014, 17:34 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Buuuun, trebuie s-ajung pe la o intalnire prin Bucuresti se pare. @juld5- nu am notat codurile respective dar imi amintesc ca erau 4 in total : 2 de la cat, una de la cyl1 si cyl3, stocate de la aventura cu arcul buclucas in piston. Tipul le-a sters si duse au fost, la urmatoarea verificare n-a mai aparut nimic. Referitor la bobine si erori, tind sa cred ca apare misfire la diagnoza si mcsf-ul se aprinde in bord doar cand si-au dat duhul complet. Sau asa ar explica de ce la mine cu 2 bobine intr-o ureche (una carpita cu band izolier si una crapata) nu era nimic aprins in bord. Dar noh, chiar si cu alea 2 belite motorul mergea bine, tragea okay, urca bine in ture. A mers pe burta, ticaloasa Scoate-le si tu si uita-te la starea lor generala, asta ca sa nu dai banutii aiurea pe ele. Pune-o pe tester si vezi daca iti apar erori de vreun fel, si un dyno eventual si vezi cum se prezinta herghelia. Succes! |
Author: | juld5 [ 30 Sep 2014, 22:12 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
De pus pe tester am pus-o, nu imi da nici o eroare. La bobine m-am uitat, aparent doua sunt mai noi, doua mai vechi (acelasi model dar la doua au eticheta galbena, doua albastra), pe semne ca fostul proprietar o fi avut banuieli, pot spune ca se prezinta ok bobinele ca si aspect vizual , dar nu stiu cum as putea sti daca sunt pe cale sa isi dea duhul. Sa verific bujiile sa vad daca sunt unele mai inegrite decat altele? avand in vedere ca le'am schimbat acum 5 - 6 luni, ar trebui sa se vada diferentele. dar dupa cum spunea si ALXege este posibil ca altceva sa ingradeasca herghelia. DCmilitaru sunt din Bucuresti si poate ne vedem la o intrunire sau intr-un weekend cand ai si tu timp. |
Author: | PixieWoo [ 07 Oct 2014, 16:08 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Tot citind una-alta pe AO am dat peste un thread in care se vorbea de ECU&throttle reset si ma intrebam daca cineva de pe aici a incercat manevra si a avut si rezultate bune at the end sau e doar efectul placebo?! Simptomele erau cam asa Quote: My GT 2.0JTS has been idling a bit rough recently, and it felt like a few of my horses had flown south for the winter.
Iar rezultatul ....
Quote: So I did this, and my GT is reborn ! Faster, smoother, more torqier, even idle - it's bloody fantastic ! I can't believe how different the whole car feels.
Procedura e simpla, dupa cum urmeaza: Quote: 1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes.
In weekend poate incerc si eu operatiunea, si poate mai sunt si altii doritori sa incerce si poate-s mai putin sceptici decat mine.2. Reconnect the battery negative lead 3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs 4. Turn off the ignition, but do NOT remove the key and leave for 90 secs 5. Start the engine but do NOT touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards. 6. Turn the car off and leave for 10 mins. 7. Start the car and take her for a blast. Note: normal text = ECU Reset underlined text = Throttle reset Fingers crossed |
Author: | nesquick [ 07 Oct 2014, 16:33 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Se poate realiza si cu ajutorul unui tester... Diferenta ar fi ca dureaza max 2 min si 2 clickuri de mouse Sent from my 5s |
Author: | MrHollow [ 07 Oct 2014, 16:45 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
PixieWoo Quote: Tot citind una-alta pe AO am dat peste un thread in care se vorbea de ECU&throttle reset si ma intrebam daca cineva de pe aici a incercat manevra si a avut si rezultate bune at the end sau e doar efectul placebo?!
Eu unul nu am mai auzit de chestia asta si nu vad de ce ar avea un astfel de efect asupra motorului. Daca iti trage super prost e cel mai probabil sa fie de la calamina, in functie de cati KM are si cum s-a mers cu ea.
Simptomele erau cam asa Quote: My GT 2.0JTS has been idling a bit rough recently, and it felt like a few of my horses had flown south for the winter.
Iar rezultatul ....
Quote: So I did this, and my GT is reborn ! Faster, smoother, more torqier, even idle - it's bloody fantastic ! I can't believe how different the whole car feels.
Procedura e simpla, dupa cum urmeaza: Quote: 1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes.
In weekend poate incerc si eu operatiunea, si poate mai sunt si altii doritori sa incerce si poate-s mai putin sceptici decat mine.2. Reconnect the battery negative lead 3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs 4. Turn off the ignition, but do NOT remove the key and leave for 90 secs 5. Start the engine but do NOT touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards. 6. Turn the car off and leave for 10 mins. 7. Start the car and take her for a blast. Note: normal text = ECU Reset underlined text = Throttle reset Fingers crossed |
Author: | juld5 [ 07 Oct 2014, 17:26 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
Am facut eu si variable parameters reset si throttle reset, nu stiu exact daca este una si acelasi lucru, dar cred ca Evariable parameters reset (cel care poate fi dat din FIATECUscan) include si throttle reset. Ce diferente am simtit ar fi: - intre 2500 - 3000 apareau niste caluti de pe undeva si masina se simtea cam cu 30% mai puternica, lucru manifestat printr-o crestere in ture mult mai rapida in intervalul ala - consum de combustibil muuuult peste normal, la modul ca primii 300 de km aveam consum mediu 15% mers combinat, am observat ca si in frana de motor, consumul nu scadea sub 4% - geamurile s-au resetat, trebuie sa le faci invatarea, adica 10secunde cu buntonul pe pozitia sus, 10 secunde cu butonul pe pozitia jos. Treaba asta a fost benefica la mine pentru ca geamul de la pasager nu se ridica mereu dupa inchiderea usii. Treaba cu surplusul de putere in intervalul acela de turatie a durat cam 100 de km, acum si-a revenit la normal, la fel si consumul. AM undeva la 10% (and rising) (60% urban, 40% extra-urban dupa 700de km) |
Author: | PixieWoo [ 07 Oct 2014, 17:32 ] |
Post subject: | Re: Fise bujii |
@Cristi - nu stiam ca merge si din tester, dar noh, tu esti alfist cu vechime thanks for sharing! @MrH - Imi place ca esti mai sceptic ca mine nici eu nu-mi explic cam cum anume all that can help, de aia si ziceam de efectul placebo, dar sunt destui pe AO care se jura ca li s-a schimbat comportamentul masinii dupa ce-au incercat. Cam acelasi outcome il promite si tratamentul Terra Clean, care din pacate la noi nu e available dar macar that makes sense, ca se curata depunerile de carbon in urma lui. Cat despre cati km are masina si cum s-a mers cu ea nu tine in Romania, unde marea majoritate a masinilor SH au kilometrajul dat peste cap si fix pix istoric de service iar fostii proprietari sunt muti ca pestii cand vine vorba de ce probleme au avut cu masina. |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |