It is currently 03 Dec 2024, 00:03

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 11 Aug 2009, 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2008, 10:16
Posts: 61
Location: bucuresti
Salutare,
Zilele trecute am avut parte de un eveniment cam nefericit. S-a spart pompa de apa, pompa care este actionata de cureaua de distributie, curea care s-a slabit si in final a sarit de la punct distributia. As vrea sa imi explice cineva daca poate cum se pune inapoi la punct, ca pe una din rolele axului cu came am semn, dar pe cealalta nu. Mai exact pe axul cu came de la evacuare am semn pt a monta noua curea, dar pe cel de la admisie nu este nici un semn.
Multumesc.

_________________
alfa 156 sw selespeed 150cp


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 16:38 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aaaaa, de cale ai auzit matale ?
Oricum, daca a sarit cureaua degeaba o pui tu la loc, se pune alta, se schimba valvele indoite, alte role, etc.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 16:57 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
Ma bag si eu in postul omului...mi-a zis un mecanic, ca degeaba folosesti calele, daca nu ti cont si de uzura motorului. Stiti mai multe despre asta? Am inteles ca acea pozitie initiala, in timp, nu poate sa ramana aceeasi.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 16:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Spune-i mecanicului tau sa se reprofileze. Recomand filozofie rurala sau macelarie ;)


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 17:05 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
Hai ma Alexandrus. Pai da si tu mai multe detalii, ca nu pot sa ma duc la omul ala si sa-i spun ca-i prost fara sa am niste argumente. El asa zicea. Eu tot incercam sa-i spun de semn, de cale, de tot felul, iar el imi spunea ca da, trebuie calele, dar in functie de km, se calculeaza si nu stiu ce deviatie.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ce detalii sa-ti dau bre', e de bun simt, trebuie sa fii complet atehnic sau sa iti bati joc de om sa ii spui ca se deformeaza axele cu came. Chiar daca sa presupunem ca se tocesc putin, desi e absurd, dar de mutat pe ax nu se muta. Sa-mi fi zis mecanicul asa ceva oscilam intre a pleca instant fara nicio vorba sau a pleca instant fara nicio vorba dar nu inainte de a-i da una dupa ceafa ca la prosti.
Parca ati fi copii de gradinita cu intrebari din astea, cautati in pana mea pe google o poza cu axe si una cu cale, e la mintea cocosului ce fac cele din urma, nu trebuie sa dau eu detalii ca nu e scoala ajutatoare, e forum cu pretentii tehnice.

Scoala ajutatoare :
http://erich.realtimerendering.com/camshaft.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebspares.co.uk/images/2,5%20 ... 20tool.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfaworkshop.co.uk/images/10-1-800.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:11 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
@alexandrus..e absurd sa se toceasca axele ai zis?pai eu am avot 3 lobi la o axa..tociti de aveau profil rotund...ce naiba s-o fi intamplat??scuze de offtopic.

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:22 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
In momentul ala, schimbi axul cu came si tot la cale ajungi.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
corect..s-a montat cu cale...pe mine ma rodea de ce dreacu s-au tocit...s-a si mirat mecanicu' de cum mai mergea saraca.

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Poate nu ai inteles tu ce zicea mecanicu.
Ar fi cam bizar sa iti zica asa ceva.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ce e absurd aici e sa incepeti sa va certati iar pentru nimic.
@tzili
ce spune Alexandrus e corect. Ce spune mecanicul ala e putin absurd. Daca ai ajuns in situatia ca in urma uzurii motorului sa trebuiasaca sa refaci timingul supapelor (prin ajustarea distributiei) atunci e cazul sa schimbi tot motorul.
@cristialex80
nu e absurd sa ti se uzeze axele cu came daca esti o coafeza(nu te supara, nu ma iau de tine e doar o figura de stil), dar e absolut absurd sa patesti asta daca stii ceva mecanica si intelegi ce rol are sistemul de lubrifiere intr-un motor.

Concluzia e urmatoarea: calele de blocare a axelor cu came si comparatorul sunt ustensile absolut necesare pentru schimbarea unei distributii.
Acum daca cineva vrea sa mai discute civilizat in continuare, va rog frumos.....
cu stima, Marian Melinte

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
pai si ce trebuia sa zica?ma rog o fi fost la caterinca..cert e ca nu e ok deloc ce am avut eu..axa actioneaza tachetii..si la randul lor supapele, gresesc??
@mariane..stai nene ca nu se cearta nimeni ce dumnezeu..unde vezi tu discutii in contradictoriu??

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Last edited by cristialex80 on 11 Aug 2009, 20:42, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
"Achioneaza" tachetii!
Iar daca tu ai un lob tocit, or more..=>nu se mai intrunesc valorile de deschidere specificate de producator=>merge motoru ca naiba.(nu trage, nu indeplineste normele de poluare etc)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2009, 20:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
exact asa se si intampla @seth..ne-am certat cumva?asta e..nu ma pricep la mecanica..or lumii i se pare ca ne certam :lol:

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 00:46 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Imi pare rau de patanie.
De aia zic ca un schimb de distributie ca la carte cuprinde urmatoarele piese:
- curea distributie
- rola ghidare distributie
- rola intindere distributie
- POMPA APA

la motoarele 2.0 mai ai si:
- curea balansiera
- intinzator curea balansiera

si SE RECOMANDA a se schimba si
- curea accesorii
- rola fixa accesorii
- rola fixa accesorii 2 (numai la 2.4 JTD)
- rola intinzatoare accesorii

Calele nu au nici o treaba cu uzura motorului, timingul ramane fix acelasi indiferent de kilometri. Altfel ar trebui sa existe cale speciale pentu 60,000km, 120,000km, etc... :shock: :lol: Totusi daca ai avut o lubrifiere deficitara la motor si ti s-au uzat lobii axelor cu came, calele nu se mai profileaza corect pe lobi -> timing incorect, si oricum nu se aplica aici, ca un mecanic de bun simt s-ar opri aici si ti-ar recomanda sa iti schimbi axele...
In afara de cele doua cale mai ai nevoie de tija piston + ceas comparator + cheie intindere curea. Pinionul de la axa cu came admisie nu are semne deoarece nu are o pozitie fixa fata de axa, poate lua pozitie +/- 3-4 dinti. De aceea se slabesc AMBELE fulii (sau pinioane, cum vreti sa le numiti) (DA, AMBELE fulii, deoarece si fulia axei de evacuare permite un decalaj de +/- 0,5 dinti), si dupa montarea curelei + intindere curea, nu inainte de a aduce pistonul 1 la TDC cu ajutorul comparatorului si de a fixa axele in pozitiile prestabilite cu ajutorul calelor, se strange fulia de evacuare apoi cea de admisie.
Asa se face un timing corect!
Daca mecanicul ala imi zicea ineptia in fata mea il faceam albie de porci. Ce ti-a spus e frecafrecaburuburu, ca sa te vrajeasca de complexitatea operatiei de punere la punct (care oricum e degeaba, ca 100% ai supapele kaput!), fie habar n-are de ce face! Oricare din cele 2 variante ar fi cea adevarata, oricum trebuie sa iei masina de-acolo si sa mergi la cineva care STIE cu ce se mananca o distributie cu geometrie variabila si sa aibe CALE + tot ce trebuie!!!
In afara de cele 16 supape, mai ai nevoie de simeringuri de supape noi, recomandat si simeringurile de la axe, set complet superior de garnituri, planat chiulasa + refacut scaunele de supape, kit nou de distributie + pompa apa!!! Nu incerca sa pui cureaua ca nu iti va merge garantat!!! Ba chiar risti sa rupi o supapa si te pisi pe ele de pistoane!

cocolinoburtosu, daca ai nevoie de asistenta PM me!

Sanatate!
Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 08:11 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2008, 10:16
Posts: 61
Location: bucuresti
Va salut dinou,
In primul rand va multumesc pentru asistenta, in al doilea rand m-am distrat copios cand am citit topicul. In absolut nici un caz nu voi pune cureaua veche, se va schimbat distributie complet, pompa de apa, curea accesorii + role. Acum sa revenim, supapele nu au nimic, axele nu au nimic, trebuie doar montata la loc. Mecanic nu am, nu face nici unu treaba cum trebuie, daca ar fi sa povestim fiecare cel putin o patzanie cu un mecanic, nu am mai avea timp de altceva. Asa ca am nevoie de cale, dar unde gasesc cale pentru gloaba mea.
@tzili - mecanicul tau a vrut sa spuna ca el nu are nevoie de cale ca sa puna o distributitie inapoi la punct, el este foarte priceput :bash:
Tot acum o sa schimb si simeringurile de la supape, ca se cam dadea la ulei in ultima vreme.
Salutare!!!

_________________
alfa 156 sw selespeed 150cp


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 09:19 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
:clapping: :clapping: :clapping: Mai dar ce discutie a inceput de pe urma postului meu. E foarte bine asa. Sa revenim...ce am spus eu era din seria "mecanicul X zicea" si nu inseamna ca imbratisez aceasta parere. De asta m-am gandit sa spun asta pe forum, tocmai pentru ca stiam ca aici gasesc oameni mai priceputi. Si tipul nu este mecanicul meu oficial...am schimbat doar uleiul si filtrele la el :samui: Oricum, multumim alexmirica pentru postul tau :peace:


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 10:19 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
@cocolinoburtosu:
Daca ti-a sarit cureaua, stai linistit ca 100% s-au indoit supapele...
Or, tu zici ca nu ai supape indoite - cum ti-ai dat seama de asta? Cum ai verificat?

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 09 Aug 2009, 12:12
Posts: 10
Location: Sibiu
Salut,
Am achizitionat de curand o Alfa Romeo 156 2.0 TS din 1997 si fostul proprietar (roman din Germania) mi-a spus ca i-a schimbat "de curand" distributia.
Omul poate spune orice ca sa-si vanda marfa, e logic :)
Am si eu o intrebare: cum pot verifica starea distributiei ca sa stiu cand trebuie schimbata (aproximativ) ?
Multumesc


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 11:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
E ca o loterie. Cureaua poate sa arate bec, insa in ce stare sunt insertiile nu ai cum sa verifici. Daca vrei sa dormi linistit, schimba macar cureaua daca nu si rolele si gata. Nu e scumpa cureaua, e 100-140 lei functie de motorizare.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 11:17 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2008, 10:16
Posts: 61
Location: bucuresti
@alexmirica - am invartit mororul pana am pus toate pistoanele la acelasi nivel. Apoi am invartit fuliele axelor cu came si fiecate supapa se ridica, daca ar fi strambe supapele nu ar mai putea sa se ridice (zic eu). Saptamana viitoare am sa desfac chiuloasa ca sa vad exact ce si cum. Are cineva idee de unde pot face rost de cale?

_________________
alfa 156 sw selespeed 150cp


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu trebuie neaparat sa desfaci chiulasa. E suficinet sa aliniezi pistoanele, sa inchizi supapele la fiecare cilindru si sa faci un test de compresie, desfacand bujiile si la o bujie bagi aer si la cealalta pui un manometru. Daca nu face presiune, ai supape indoite.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 09 Aug 2009, 12:12
Posts: 10
Location: Sibiu
alexmirica Quote:
E ca o loterie. Cureaua poate sa arate bec, insa in ce stare sunt insertiile nu ai cum sa verifici. Daca vrei sa dormi linistit, schimba macar cureaua daca nu si rolele si gata. Nu e scumpa cureaua, e 100-140 lei functie de motorizare.
Salut din nou.
Merci mult pt sfat.
Am uitat sa intreb de unde as putea comanda cu incredere piese bune pentru Alfa Romeo ca sa ma pot apuca de lucru.


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 12:31 
Offline
User avatar

Joined: 13 Sep 2008, 10:16
Posts: 61
Location: bucuresti
Deci nu stie nimeni unde pot gasi cale ?

_________________
alfa 156 sw selespeed 150cp


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2009, 12:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cu piese te pot ajuta eu, daca ai nevoie de ajutor PM me.
Cale am eu. Daca vrei ajutorul meu PM me si stabilim cand sa iti vad masina sa o punem la punct.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited