It is currently 05 Dec 2024, 05:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
 Post subject: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 20:04 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
IN PROGRAMELE PENTRU EFECTUAREA GEOMETRIEI, SUNT DOUA VALORI PENTRU CONVERGENTA PE PUNTEA FATA. LA VARIANTA STANDARD, VALOAREA ESTE NEGATIVA (-5) GRADE DESIGUR, PE CAND LA CEA SPORT ESTE 0 (PARALELE). EU AVAND SUSPENSIA STANDARD, SI ALEGAND COVERGENTA PE FATA (0), PARCA ESTE MULT MAI PLACUTA LA CONDUS PE LINIE DREAPTA. PENTRU SPATE STIU CA ESTE (+7), PENTRU AMBELE VARIANTE.
CARE STE CEA MAI RECOMANDATA REGLARE PENTRU SUSPENSIA FATA?


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 20:55 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Nu mai scrie cu majuscule, in primul rand!
Nu-i vorba de care e mai placuta la condus, ci e vorba de paralelismul rotilor, practic de banii tai care ii vei cheltui pe combustibil si cauciucuri daca mergi cu o geometrie nerecomandata. Crezi ca au pus degeaba doua masuratori cei de la Alfa?
La pagina 313 gasesti unghiurile pentru ambele variante, din manual

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 21:40 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Deprinderi de la locul de munca, in legatura cu caps lock. Am cunostinta de acest manula, insa parca este mai precita cu aceasta reglare pentru suspensia sport. Am citit pe unele situri de afara, si majoritatea recomanda, pararelismul pe fata, pentru alfa desigur. Uzura anvelopei este cea mai mica, la aceasta setare, si este un compromis, intre stabilitate si uzura anvelopelor. Si mai ciudat aceasta setare este recomandata de fabrica, dupa plangeri de uzura a anvelopelor pe fata si cica manualul a ramas neschimbat).( ACEASTA AFIRMATIE ESTE LUATA DE PE UN SITE, SCRISA DE CINEVA) Cu un unchi deschis (cu -), tinzi sa cauti linia dreapta, pe strada, insa este precisa in viraje( opinia mea). Acum am setat-o pe 0, si o sa vin cu pareri. De cea de spate nu ma leg, pentru ca este la fel, indiferent de suspensie, si aceasta setare te ajuta sa iesi dintr-un viraj fara probleme.
Desigur, valori comparate si cu Auto DATA.
Am intrebat, cu gandul ca cineva sa mai confruntat cu aceasta dilema, si a gasit varianta optima.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 21:59 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
varianta pentru consumul cel mai bun, uzura minima, este cea pe zero, varianta cu unghiurile mai inchise este pentru stabilitate, deasemenea uzura nu ar trebui sa puna probleme , unghiul este compensat de celelate unghiuri la varianta cu suspensie normala.

eu am setata masina pe zero insa imi placea mai mult cum era originala, tinea linia dreapta mai bine cu unghiurile mai inchise la geometrie.

un alt lucru demn de luat in calcul la 156/147/gt este faptul ca din cauza bratului superior a carui uzura se masoara in zile, unghiurile se deregleaza de la o saptamana la alta asa ca o sa fii uimit de finetea acelei setari care pentru utilizatorul normal este o saga, e ceva care nu se simte, e ca diferenta dintre doua vinuri , unul cules cu 2 zile mai devreme ca celalalt , de pe acelasi lot.

diferenta e de 0.5 grade, nu de 5 grade, 5 grade e imens.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 27 May 2014, 22:06, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 22:06 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Nu cred ca a facut nimeni o comparatie sau un test in privinta asta, din simplul motiv ca vizita la service trebuie sa o faci de doua ori pe bani si iti faci o idee de cum se simte masina intr-un timp mai indelungat.
Confirm si eu ca daca bratele sunt uzate, se schimba unghiurile si nu in bine.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 22:48 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Atunci se explica ca am caderea pe verde pentru setarea sport. Inseamna ca este un avantaj reglarea pe 0. La mine reglarea unghiului nu este o problema, caci lucrez la service, si am acces la masa de geometrie la cum vreau. Multumesc de raspuns, acum sunt lamurit. Unghi de cadere mare cauzat de bratul superior, (schimbate acum 1 an), deci setarea sport scrie , de cat sa le schimb, oricum nu scartie si abia le misti cu mana, desprinsa portfuzeta desigur. Imi cer scuze cu valorile, desigur sunt minute si nu grade.
Apropo, unghiuri deschise pe fata, adica pe (-), ci nu inchise.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 27 May 2014, 23:38 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
da normal ele vin date pe minus dar foarte putin, ti am zis e o treaba de finete si ti se poate parea ca masina merge altfel, in realitate e greu sa vezi exact, ai nevoie de o suprafata perfecta si de roti/suspensie noi ca sa compari cele doua setari si sa sesizezi ceva.

ps:
in functie de starea suspensiei/materiale folosite in momentul in care accelerezi/franezi, convergenta "se inchide" sau "se deschide", practic unghiurile sant mereu in miscare fata de pozitia de setare de pe stand, e un sistem dinamic si trebuie tratat ca atare.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 28 May 2014, 08:17 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Corect. Multumesc frumos.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 29 May 2014, 03:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6702
Location: Brasov... oarecum.
Setarea pe 0 este daca nu ma insel un update dat de fabrica dupa mai multe plangeri legate de uzura cauciucurilor. Din pacate multe serviceuri au ignorat treaba cu updateul sau i-a durut la popou.
Chestiune: 47 nou, setare fata cu unghiul deschis, toe out, daca nu ma insel. Directie incisiva, stabilitate pe drum drept si finete pe curba. 10k km mai tarziu: profil pe interiorul cauciucului la jumatate pe un sfert din latimea cau iucului. Solutie: geometria "pe 0". Rezultat: in linie dreapta este nevoie de usoare corecturi, stanga dreapta, mai dese ca inainte. Pe curbe, nu am sesizat vreo diferenta. Uzura normala de data asta, uniforma pe toata latimea cauciucului.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 29 May 2014, 20:25 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Si cu setarea pe minus, trebuie sa fac corectii la mersul in linie dreapta. Însă creaza o senzatie de balans, ca si cum o roata fuleaza, mai ales pe spate, si in reprize scurte. Acum cu setare pe 0 paralel, corectia pe linie dreapta este mult mai fina. In curbe, nu constat diferente. Acea senzatie de balans stg-dr, este insesizabila. Oricum la ce drumuri avem, masina mu are cum sa aibă stabilitate, când topaie la fiecare gropicica si denivelare.
Alegerea unghiului pe fata se alege in functie de cadere(oricare ar fi cauza ei). Asa am ales varianta sport si mi mentan sunt multumit si totul este pe verde, pe foaia de listing.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 29 May 2014, 21:16 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pentru o geometrie foarte buna se pun bare de rigidizare, a mea are dedesubt o bara groasa tare din fabrica, altele au niste intarituri intre amortizoare, dar custom, caroseria de 156 flambeaza la gropi , nu e mare lucru de curu ei.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 30 May 2014, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6702
Location: Brasov... oarecum.
ursulet Quote:
... creaza o senzatie de balans, ca si cum o roata fuleaza, mai ales pe spate, si in reprize scurte. ...
Ceva nu-i in regula. Mai verifica si alte componente sa fie in regula. masina tre sa mearga lin.

@comanr: grija mare la termenii folositi ca acusica te pun sa dai definitia flambajului, si mie ca nu e termenul potrivit pentru ce ai vrut sa exprimi. Norocul tau ca stiu la ce te referi si am inteles, dar poate altul o sa inteleaga gresit.
Si apropo, termenul corect pe care trebuia sa il folosesti este "torsioneaza" sau mai bine zis "caroseria se torsioneaza".

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 30 May 2014, 23:40 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pe acolo :D

FLAMBÁJ s.n. Încovoiere a unei bare, a unei țevi sau a unei plăci supuse acțiunii unor sarcini exterioare; flambare. [< fr. flambage].

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 31 May 2014, 03:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6702
Location: Brasov... oarecum.
Esti pe-aproape. Tehnic vorbind definitia din dex este incompleta. Corecta insa incompleta.
Definitia este de natura sa dea o explicatie generala a fenomenului.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 31 May 2014, 15:03 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Flanbarea este din cate stiu folosita in domeniul culinar. "clătite flanbate". Însă contează intentia, si având in vedere ca datele tehnice sunt cunoscute de noi forumistii, nu trebuie sa pedesim aspru greselile.
Încă nu pot sa-mi exprim părerea generala de acest reglaj, cred ca este o diferență prea mica pentru o seara mportanta atât de mare, intre valoarea negativa si paralelismul. Oricum suspensia varianta sport este diferita de o suspensie confortabila. Si din păcate la drumurile noastre doar cea confortabila biruieste.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 31 May 2014, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6702
Location: Brasov... oarecum.
@Ursulet: comanr a dat corect definitia, e de fapt cea din dex. Si ce spui tu este corect, dar este doar un alt sens al cuvantului.

Legat geometrie, da: pe 0 sau cu un unghi deschis usor nu e diferenta foarte mare. De dragul protejarii investitiei in cauciucuri, si ma refer aici la o uzura uniforma, se poate merge pe 0.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 02 Jun 2014, 20:02 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Sa revenim la alfa. Am mers si eu pe o centura făcută recent, si masina s-a comportat impecabil, fără balansuri (cele initiale aproape insesizabile, dar se manifestau), si directe a foarte precisa. Deci drumurile noaste o sa ne dea bătăi de cap, nu alta. Cum sa nu te simti nesigur, pe aceste meleaguri si sa te apuci sa inlocuiesti suspensia, crezând ca de acolo este problema. Nu mai zic ca am cel putin 7 directii anul acesta. Cel putinstau linistit ca alfita mea nu are probleme, normal nici nu mai are cum, in afara de amortizoare fata, cam tot este schimbat in decursul unu an.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 30 Aug 2014, 23:03 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Am revenit. Nu ma asteptam la o asemenea comportare. In concediu pana pe meleagurile de la constanta, drumul a fost un chin, comportamentul haotic a revenit. Ba chiar trage si stg. Reniv acasa, direct pe standul de geometrie roti, totul, este pe verde. Ultima decizie, anvelope noi, doar cele pe fata, sa elimin si acestea. Parca am un autoturism nou, total schimbat, o placere sa o conduc. Mama lor de anvelope, nu le schimbam eu demult, daca le banuiam. Oricum nu ma asteptam sa influenteze, atat de mult, rulajul autoturismului. Saraca alfita, la primavara si cele de pe spate, tot noi vor fi. GATA CU SH-URILE.


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 01 Sep 2014, 19:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Ce marca erau anvelopele?

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: GEOMETRIE ROTI
PostPosted: 01 Sep 2014, 20:50 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Pe fata, dunlop sport.... 205/60/r15 si pe spate aciasi dimensiune, dar o marca mai putin cunoscuta. Am uitat, dot 08 pe fata.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited