It is currently 10 Feb 2025, 17:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 22 Jul 2014, 23:44 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
Va salut, sunt nou pe forumul Alfa, si nou detinator Alfa 156 2.4 jtd 136 cp, dupa ce am cautat fara succes pe forum cum se da jos turbina am decis sa ma risc singur, oricum nu e prima curatata numai ca pe Vw, audi si opel, dar pe Alfa nu am mai desfacut.

Acum am vazut ca multi cauta pe forum cum se curata si deasta am si zis sa fac si niste poze daca tot desfac.

Simptomele la mine erau asa, cand ma dadeam la ea in orice treapta se ducea pana in 3500-3750 ture dupa care murea brusc, adica, ii cadea puterea de tot, iar daca tineam accelerat incontinuu dupa ce cadea la o secunda isi revenea apoi iar cadea, si tot asa, ca si cum as fi apasat eu pe acceleratie si as fi lasat-o si iar apasat, dar mai mult de 3750 de ture nu urca.
Pe liber se tura pana in 5000.

O sa pun poze mai jos, decat cu ce am desfacut azi ca m-am apucat tarziu si m-a prins seara, am dat turbina jos dar nu am mai apucat sa o desfac, o sa va mai pun si doua filmulete in care o sa vedeti cum sa verificati daca va functioneaza Valva EGR si Actuatorul Turbinei.

Prima data daca nu aveti timp si nici chef si aveti si niste banuti duceti-va mai bine la un service, daca nu faceti voi singuri.

Scule necesare Operatiei de demontare :

Cheie inelara 10, 12, 13, si una care merge si fixa de 8.
Tubulara 12, 13, 17.
O surubelnita dreapta pentru coliere.
Un imbus pentru capacul la motor de 6 cred.

Prima data desfaceti cele 4 suruburi care tin capacul de pe motor. (poza 1)
Desfaceti furtunul gros care iese din filtrul de aer si intra in turbo. ( poza 2.1)
Desfaceti furtunasul subtire care intra in furtunul gros. (poza 2.2)
Scoateti furtunasul din capatul valvei EGR (poza 3.1)
Desfaceti cele doua suruburi care tin teava ce vine din EGR (poza 4)
Desfaceti si celelalte 2 suruburi care tin si celalalt capat unde este EGR-ul (poza 3)
Desfaceti cele 10 suruburi care tin galeria de evacuare (poza 5)
Desfaceti surubul de sub galeria de evacuare (pozele 8.1 si 8.2)
Desfaceti cele 3 suruburi care tin galeria ce iese din turbo. (poza 6)
Desfaceti cele 2 suruburi care tin suportul ce apara furtunul de retur ulei care iese din turbo, apoi desfaceti furtunul rosu. (poza 8 si 9)
Desfaceti surubul de sus care tine conducta de tur ce alimenteaza turbo cu ulei. (poza 10 si 11)

Acum ar trebui sa puteti scoate afara galeria cu tot cu turbo, spec ca n-am uitat ceva.

Maine o sa continui si cu desfacerea si curatirea turbinei.

NU reusesc sa pun pozele, nu inteleg de ce. Mai incerc !

O sa pun un link cu pozele pentru ca, cred ca sunt prea mari si nu le accepta site-ul.


Last edited by pustiukid on 23 Jul 2014, 00:02, edited 3 times in total.

Top
   
PostPosted: 22 Jul 2014, 23:49 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pustiulica, bine ai venit, stai oleaca sa gasim cheile... :lol:

asigura te ca turbina ta are geometrie variabila, eu stiu ca unele nu au, daca are geometrie fixa nu ai ce sa cureti, pui totu la loc si vorbim de diagnoza, zic asta ca sa nu umbli degeaba acolo, mecanica asta nu e ca sa ai miscare in foaie.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:08 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
Daca reusesc sa pun pozele o sa arat si geometria variabila, tu ce zici? daca are actuator intre pale are sau nu variabila? eu nu am gasit pana acum geometrie fixa cu actuator.

In plus, ziceam ca poate ajuta pe cineva cat de cat, dar nu-i problema ca stiu sa dau dellete post imediat daca nu se vrea. Eu stiu ce am de facut, trebuie curata neaparat pentru ca tija care actioneaza palele interioare si care este actionata de actuator nu mai are cursa decat foarte putin si se blocheaza.


Last edited by pustiukid on 23 Jul 2014, 00:13, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:11 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
si cele cu geometrie fixa si cele cu geometrie variabila au supapa vacuumatica de actionare, banuiesc ca la ea te referi, supapa e pe turbina in ambele cazuri.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:14 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
comanr Quote:
si cele cu geometrie fixa si cele cu geometrie variabila au supapa vacuumatica de actionare, banuiesc ca la ea te referi, supapa e pe turbina in ambele cazuri.

Da dar pe centru au cele cu variabila, nu pe capat.


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:17 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
tu stii mai bine ce ai acolo, eu stiu ca sant modele de 2.4 cu geometrie fixa.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15284
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Coman, tu iar vrei sa stai pe margine o vreme?!
Pustiukid: resize la max 1024x768, apoi browse si add file


Sent from my Alfa Romeo

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:22 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
comanr Quote:
tu stii mai bine ce ai acolo, eu stiu ca sant modele de 2.4 cu geometrie fixa.

Eee acum, probabil ca sunt, dar a mea stiu sigur ca eate variabila, imi pare rau ca nu pot pune pozele, maine o desfac si voi arata tot.


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu as fi inceput cu diagnoza, senzorul map, egr, vezi si tu ca la turbina e mult de lucru plus ca geometria cand e murdara agata, adica periodic intra in suprapresiune, la tine daca zici ca nu se tureaza sant slabe sanse sa fie de la turbo sau doar de la turbo, pentru poze trebuie sa le micsorezi la 1024x768 sau mai mici.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:32 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
comanr Quote:
eu as fi inceput cu diagnoza, senzorul map, egr, vezi si tu ca la turbina e mult de lucru plus ca geometria cand e murdara agata, adica periodic intra in suprapresiune, la tine daca zici ca nu se tureaza sant slabe sanse sa fie de la turbo sau doar de la turbo, pentru poze trebuie sa le micsorezi la 1024x768 sau mai mici.

Stiu acum am vazut, dar o sa le scada si claritatea, Supapa EGR am verificat-o si functioneaza, actuatorul la fel, iar debitmetrul nu cred ca nu merge pentru ca ea trage bine pana intr-un anumit punct, plus ca se vede ca paletele de la geometrie sunt blocate sau s-a depus prea mult pe ele si nu mai fac cursa intreaga, oricum maine vad ce este, dupa aia stiu sigur daca este turbo bun sau nu.


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
banuiesc ca ai martorul aprins in bord, cel cu motorasul.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:40 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ALXege Quote:
Coman, tu iar vrei sa stai pe margine o vreme?!
Pustiukid: resize la max 1024x768, apoi browse si add file


Sent from my Alfa Romeo

ajutam omu, ce s a intamplat?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:44 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
Gata si resize-ul !


Attachments:
File comment: 1
1.jpg
1.jpg [ 354.09 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 2.1
2.1.jpg
2.1.jpg [ 343.95 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 2.2
2.2.jpg
2.2.jpg [ 388.56 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 2
2.jpg
2.jpg [ 296.05 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 3.1
3.1.jpg
3.1.jpg [ 326.91 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 3
3.jpg
3.jpg [ 404.18 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 4
4.jpg
4.jpg [ 271.49 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 5
5.jpg
5.jpg [ 399.86 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 6
6.jpg
6.jpg [ 400.56 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 7
7.jpg
7.jpg [ 347.54 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 8.1
8.1.jpg
8.1.jpg [ 378.01 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 8.2
8.2.jpg
8.2.jpg [ 473.63 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 8
8.jpg
8.jpg [ 387.02 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 9
9.jpg
9.jpg [ 449.05 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 10
10.jpg
10.jpg [ 432.38 KiB | Viewed 3206 times ]
File comment: 11
11.jpg
11.jpg [ 330.6 KiB | Viewed 3206 times ]
Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:46 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
comanr Quote:
banuiesc ca ai martorul aprins in bord, cel cu motorasul.
Nu am nimic aprins in bord decat ala cu airbag-ul ca este oprit, sau cam asa ceva.


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 00:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ciudat, daca erau probleme pe supraalimentare trebuia sa se aprinda ceva teoretic, vad ca ai furtunuri bune.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 20:18 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
Azi am terminat si de curatat turbina, si de montat la loc, o sa pun niste poze cam cum se face pentru cei interesati de aceasta operatie, si special pentru prietenul meu Comanr care zicea ca poate nu am geometrie variabila. Oricum puterea se simte mai bine, numai ca problema este aceeasi, moare pe la 3800-4000 ture, banuiesc ca circuitul intercooler este fisurat pe undeva, dar trebuie sa caut mai bine fisura, am mai avut aceste simptome si asta a fost. Revin cu DY-ul !


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
Felicitări pentru intenție. Dac-ar fi circuitul intercooler fisurat s-ar auzi fâsâind puternic in mers, ba chiar ai vedea coloană de fum după tine, dacă fisura ar fi majoră plus eroare-n bord. Tind să cred că-i ceva electronic ce limitează dar e dubios că n-ai eroare. Părerea mea! O simptomă sinilară am avut la Brera, când am resoftat-o prima oară cu dpf-ul montat. Mergea ok dacă acceleram ușor. Cum o pișcam mai tare se oprea motorul. N-a fost chip să-i dau de cap până nu l-am dat jos definitiv. Sau altă pierdere de putere am mai avut înainte să curăț admisia.




Alfa 156 1,9 JTD 16v 150+ (by ILuzoriu)
Alfa Brera 2,4 JTDM 20v 200+ (by ILuzoriu)

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 20:59 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
Asa cum am promis pun si continuarea, nu mai detaliez ca se vede din poze, Nu uitati sa faceti un semn inainte sa desfaceti cele 6 suruburi de la turbo unde este variabila, trageti cu o surubelnita o linie ca sa stiti in ce pozitie sa o puneti la loc.


Attachments:
02.jpg
02.jpg [ 338.93 KiB | Viewed 3140 times ]
03.jpg
03.jpg [ 192.66 KiB | Viewed 3140 times ]
04.jpg
04.jpg [ 335.14 KiB | Viewed 3140 times ]
05.jpg
05.jpg [ 340.49 KiB | Viewed 3140 times ]
06.jpg
06.jpg [ 357.02 KiB | Viewed 3140 times ]
07.jpg
07.jpg [ 278.54 KiB | Viewed 3140 times ]
08.jpg
08.jpg [ 275.61 KiB | Viewed 3140 times ]
09.jpg
09.jpg [ 277.75 KiB | Viewed 3140 times ]
010.jpg
010.jpg [ 267.18 KiB | Viewed 3140 times ]
011.jpg
011.jpg [ 318.4 KiB | Viewed 3140 times ]
012.jpg
012.jpg [ 269.92 KiB | Viewed 3140 times ]
013.jpg
013.jpg [ 363.46 KiB | Viewed 3140 times ]
014.jpg
014.jpg [ 202.22 KiB | Viewed 3140 times ]
015.jpg
015.jpg [ 202.91 KiB | Viewed 3140 times ]
016.jpg
016.jpg [ 400.88 KiB | Viewed 3140 times ]
017.jpg
017.jpg [ 420.65 KiB | Viewed 3140 times ]
018.jpg
018.jpg [ 369.39 KiB | Viewed 3140 times ]
019.jpg
019.jpg [ 330.79 KiB | Viewed 3140 times ]
020.jpg
020.jpg [ 393.15 KiB | Viewed 3140 times ]


Last edited by pustiukid on 23 Jul 2014, 21:09, edited 1 time in total.
Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 21:03 
Offline

Joined: 22 Jul 2014, 22:30
Posts: 11
Car: 156 2.4 JTD 136 cp
Freezer, nu stiu ce sa zic, fasait nu prea imi mai dau seama daca are ca am racordul flexibil rupt si baraie, dar maine o sa mai verific odata circuitul intercooler, daca nu o pun pe tester dar daca nu am nimic aprins in bord nu prea cred ca arata ceva.

Deci masina trege super, pana sa cada puterea in accelerare ma baga in scaun de tot !


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
draga pustiulkid,

ai ceea ce iti trebuie adica dispozitie si entuziasm. din pacate astea nu sant suficiente pentru job ul pe care ti l ai propus dar sant necesare, stai pe langa noi, vei afla lucruri care iti vor prinde bine, posibil sa devenim si prieteni buni.

concluzia e clara, problema e alta sau e si alta exact cu ti am descris mai sus, in momentul in care se intervine la un turbocompresor exista un minim de componente care se inlocuiesc, un kit.

din pozele tale se vede ca acel turbocompresor a fost reparat si echilibrat candva, dar montat prost fara kituri de garnituri noi, cu silicon sau alte smac uri, deasemenea se observa palele compresorului (partea calda la baza)avariate.

sugestia mea e sa renunti la MBS(metoda bajbaielilor succesive) pentru ca ceea ce ai facut tu se cheama si anume "chirpicarie", o sa ai nevoie asa:

-trimis turbina la verificat in banc , eventual reparata si echilibrata dinamic, se va verifica si geometria

-montare pe masina cu kitul aferent de garnituri si piese de etansare inclusiv filtru ulei pe turul uleiului spre turbina cel din surubul de conexiune

-verificarea parametrilor de lucru pe diagnoza

doar asa vei face din acel lucru o masina, cu efort minim si rezultate maxime pentru ca abordarea ta nu ajuta pe nimeni cu nimic, nici macar nu rezolva probleme, sa ai o seara buna.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Jul 2014, 01:18 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2192
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
comanr Quote:
draga pustiulkid,.......

...... pentru ca abordarea ta nu ajuta pe nimeni cu nimic, nici macar nu rezolva probleme, sa ai o seara buna.
Of , of , mai comanr cum le stii tu pe toate !? :bash: Titlul era asta : " DY Curatare Turbo Alfa 156 2.4 JTD 136 cp " . A mai fost un DY prezentat de Florin (madkat ) . Si acel post la fel ca si acest post , sunt foarte bune in prezentare si utile acelora care nu au avut curajul sa desfaca turbina pina acum .

@pustiukid --- felicitari . :clapping:

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2014, 09:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
@alfa146

DIY ul nu reprezinta curaj de a desface, reprezinta abilitatea de a rezolva anumite probleme si de a gasi solutii convenabile si ieftine la probleme costisitoare, altfel nu mai are sens acest lucru.

a remonta un turbocompresor defect (palele distruse) este o mare greseala, pui in pericol insasi integritatea motorului, exista lucruri care se fac si lucruri care nu se fac, dar tu stii asta deja :wink:

as include postul in "nu faceti ca ei" , colegii de pe forum au nevoie de informatie filtrata, care i ajuta, o turbina desfacuta poti vedea pe youtube sau gogule in 5 secunde.

asta nu inseamna ca pustiulkid nu o sa si rezolve problema, ba din contra , eu cred ca a inteles ce si cum are de facut, alfaclub.ro is about support!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Jul 2014, 09:58 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
asa este, ceea ce vedeti in poze este MAMA chirpicarelii, cineva a montat prost geometria si acei paleti mobili ai geometriei au barbierit rotorul, ruinand turbocompresorul, puteti observa si unul din paleti indoit , probabil e cel care a "muncit".

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 24 Jul 2014, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
tot e bun la ceva postul, o sa pun pozele cu reperele cu probleme incercuite, sant colegi care poate nu au observat si vor sa invete.

niciodata nu remontati o turbina care arata asa si mai ales nu umblati la turbina, trimiteti turbina in atelierul de specialitate.


Attachments:
09.jpg
09.jpg [ 116.1 KiB | Viewed 3052 times ]
018.jpg
018.jpg [ 168.54 KiB | Viewed 3052 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
PostPosted: 24 Jul 2014, 15:49 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
multi se intreaba oare cum a fost posibil sau care e buba, unde ar trebui sa nu se umble, raspunsul ar fi ca exista un stopper al geometriei pe corpul turbinei care de obicei este sigilat de fabricant cu o vopsea alba sau rosie, niciodata nu trebuie umblat acolo, se observa in poza cum sigiliul nu mai exista(piesa incercuita) la colegul nostru practic cineva a considerat ca trebuie umblat acolo, consecintele se vad mai sus.


Attachments:
019.jpg
019.jpg [ 152.87 KiB | Viewed 2320 times ]

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited