Allex, Civic arata ca un aspirator Philips cu filtru pe baza de apa, am asa ceva acasa. Sa nu jignim totusi Alfa 147, please
Hiller, Accord 2.4 nu am condus, dar e de ajuns 2.0 ES, sau cum naiba e echiparea aia, ca oricum sunt 3 mari si late, fara optionale si altceva, ca la Honda nu se practica.
Fiabilitatea e ca nuca in perete ca argument, pentru ca probleme de fibilitate nu am vazut pina acuma la Alfa, nici la Honda cu care am circulat.
Poti crede, in mod gresit, ca sunt rautacios, si poate e normal dat fiind ca esti posesor de Honda Accord, dar crede-ma, nu sunt rautacios, nu sustin ca parerea mea e singura si ca e cea mai obiectiva, etc, dar incerc sa fiu realist si chiar sunt prea critic uneori, mai ales cu lucrurile care imi plac(nu ma pune sa-ti fac o lista cu lucrurile care nu-mi plac la Alfa 156, sau la 159, ca ma injura tot forumul si o sa ma ia la bataie la prima intilnire).
Iar la restul imi mentin parerea, materialele sunt pe masura pretului, adica 15k CIP pentru acel Accord 2.0, unde Alfa 156 costa cu 8-12K mai mult, si Alfa 159 deja intra in preturi de BMW/Audi. Acei 8k se simt, si nu doar la materiale si finisari, ci si la motor. Nu are rost sa intru in detalii legate de 2.0 de pe Accord, cert e ca oricum nu se prea compara nici cu 2.0 JTS ca elasticitate, comportament, sunet(aici chiar e jenant saracul VTEC, suna de parca e sugrumat, dar nu pentru toata lumea sunetul e important, asa ca nu conteaza foarte mult). La 159 deja intram in alta gama cu totul, 159 e concurent pentru BMW seria 3 si Audi A4, nu pentru Honda Accord. De altfel se vede la o cercetare rapida a ambelor masini, si pe hirtie si pe viu, ca sa nu mai vorbesc de testele din diversele reviste de specialitate.
Acuma din experienta proprie, Accord 2.0 are interiorul relativ plasticos(adica plastic destul de slab calitativ in destule locuri), materialele sunt de calitate medie(nu sunt proaste, dar nici bune nu se poate spune ca sunt), nu are nici un ESP, ASR, nici macar un computer de bord, tapiseria e clar sub Alfatex. Pe de alta parte, 156 cu facelift interior(si eventual si exterior) deja e alta chestie(ala fara facelift deja nu intra in discutie pentru ca e masina de acum 10 ani, modelul nu se mai vinde, a fost inlocuit, ca de altfel 156 de orice fel). Materialele sunt bune, plastic nu prea mai este folosit decit la consola centrala, in rest este peste tot cauciucat, are VDC, ASR, etc, cea mai de jos tapiserie este velour, care oricum e peste pinza folosita de Honda, apoi e Alfatex, care e probabil cel mai bun material textil folosit pe scaune de masini(eu unul nu am vazut un material mai reusit, si am mers cu destule masini), si mai exista si optiunea de piele, care la italieni inseamna altceva decit inseamna la japonezi(piele de pe Accord 2.4 aduce prea mult a plastic, e lucioasa si tare, la Alfa e piele moale, fina, cu textura de piele).
OK, in Accord ai mai mult spatiu, dar in afara de asta, pe bune, chiar nu are nimic in plus Accord fata de 156, dar are multe in minus(daca vrei pot sa-ti fac o lista, dar e lunga). Vezi gurile de aerisire pentru spate(chiar si pe Alfa 156 de prin '97), vezi multe altele pe care Honda nu le cunoaste nici pina la aceasta data.
Anyway, putem sa continuam discutia mult si bine, cert este ca oricum ai da-o, pina la urma o masina costa 15000 Euro Cip, alta costa 23000Euro Cip, la echipari similare, si diferenta in bani se observa in masini. Si aici ma refer la Accord si 156, nu la Accord si 159, dupa cum spuneam 159 poate in varianta 1.8 MPI fara dotari sa se poata compara cu Accord, dar nu cred ca s-au vindut prea multe astfel de Alfa 159
Da, ca mare dezavantaj, Alfa 159 e grea si greoaie, adica performante slabe, dar vorbeam de motorizare in sine, adica de motoare, care sunt destul de avansate, ba chiar cele mai avansate la TurboDiesel, iar la bezina comparabile cu BMW, Mercedes, etc.
Daca vrei performante cu 190CP, ia-ti un 2.5 V6 pe un 156 si joaca-te, sa nu ti se mai para alea 7.5 secunde o mare brinza. Si e motor de pe vremea lui tataie, de prin '80.
Dupa mine oricum 159 a pierdut mult din spiritul Alfa, fiind model nascut din colaborarea cu GM, de unde si motoarele cu bloc motor Holden, si asa mai departe. Nu ca nu mi-ar placea, doar ca parca le lipseste ceva ce ma atrage pe mine.
PS. Daca ti se pare ca i-VTEC se aude ca un motor de masina la peste 5000RPM(mie personal mi se pare ca se aude ca un motor de masina.....de tuns iarba
), please, sa nu auzi vreodata un JTS sau un TS pentru ca faci infarct. Am zis mai sus, pare o chestie strangulata saracul VTEC, nu are termen de comparatie cu TS/JTS. Si asta nu am zis-o doar eu, ci multa lume care a auzit si simtit ambele masini. La fel si cu suspensia, daca Accord e setata sportiv, apoi 156 iti rupe rinichii, ca si 159. Deja cu pachet sport o sa juri ca are amortizoarele sudate.
Si crede-ma, am sub geam un 156 GTA, am avut un 156 JTS, nu exista Honda Accord care sa poata sa ma faca sa simt senzatiile traite cu masinile astea.