Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Oldie but goldie https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22441 |
Page 1 of 3 |
Author: | StefanAndrei [ 08 Jul 2014, 09:55 ] |
Post subject: | Oldie but goldie |
Buna ziua dragi colegi! ![]() De ieri sunt fericitul posesor al unei Alfa Romeo 156 2.4 jtd 100kw din '99. Masina am primit-o cadou de la fratele mai mare care si-a luat 159. O sa pun si poze mai pe seara ca abia aseara am luat-o si doar am spalat-o dar poze n-am apucat sa ii fac. Fratele meu a avut mare grija de ea, a schimbat cam asa la ea: distributie, ambreiaj, bucasaraie tot, amortizoare toate 4 sunt noi, revizii la timp ultima a facut-o acum 3.000 km si mi-a zis sa o fac peste inca 5.000. Adica cam la 8.000 km face reviziile. Masina spre surprinderea mea merge excelent in ciuda varstei pe care o are. Trage exceptional de bine, nu scoate pic de fum nici macar cand o calc, nu papa ulei, consuma acceptabil dat fiind varsta masinii. In oras ia cam 8-9 si afara 5-6 depinde de stilul de mers si asta in Braila. Insa am o mica intrebare pentru voi in speranta de a primi un raspuns ajutator. Ieri cand am fost sa o iau, i-am pus contactul si nu se aprindeau martorii in bord si automat nu pornea. M-am gandit ca s-a descarcat bateria. Am ridicat capota si m-am uitat la bateria si era negrul acel punct unde trebuie sa te uiti. Am chemat un prieten si mi-a dat el curent, masina a pornit si am mers cu ea la un service sa verifice daca incarca alternatorul bine. Mi-a masurat-o un baiat si mi-a zis ca alternatorul incarca 13.2 v, masina fiind la relati cu Ac pornit si radio atat. El mi-a zis ca in mod normal trebuia sa incarca cam 13.8-14v si ca ar trebui sa dam jos alternatorul sa il verifice. Fratele meu mi-a zis ca bateria e noua are maxim 1 an iar masina a stat pe bara 5 zile nepornita pana am venit sa o iau. PS: Acum porneste la prima cheie fara probleme iar ochiul acela de la bateria s-a mai inverzit. Credeti ca e de la alternator? Mai pot merge asa cu ea sau trebuie urgent reparat? Multumesc de intelegere, sper ca am postat unde trebuie si o sa pun si poze mai tarziu. In rest masina n-are nici o problema. Cu respect, Stefan |
Author: | StefanAndrei [ 08 Jul 2014, 11:23 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Bateria este Rombat 12v, 75Ah, 750A. Nu stiu ce inseamna ca nu ma pricep la electrica. Daca alternatorul baga 13.2v cu Ac pornit inseamna ca e bine? Adica fara AC ar baga mai mult? Cu stima, Stefan |
Author: | comanr [ 08 Jul 2014, 11:45 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
cu ac pornit si faza mica trebuie sa fie 14.00v, fara consumatori 14.30 la un sistem functional, mergand asa o sa strici bateria, daca ai descarcat bateria sub 12v i se scurteaza viata la fel daca o tii sub tensiunea de float |
Author: | comanr [ 08 Jul 2014, 12:11 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
da stiu, oricum ce zice colegul e mult sub normal |
Author: | StefanAndrei [ 08 Jul 2014, 12:14 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Si atunci ce sa fac? Schimb bateria sau sa-mi dea jos alternatorul sa-l verifice? Sau o pun pe tester si nu mai e nevoie sa-l dau jos ca imi zice testerul? Scuzati-ma ca intreb atatea dar voi stiti mai bine ca mine si na, vreau sa invat si eu ![]() |
Author: | comanr [ 08 Jul 2014, 12:19 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
alternatorul e buba sau conexiunile |
Author: | Stefan155 [ 08 Jul 2014, 14:06 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Mergi in alta parte sa verifici alternatorul, 1 se masoara cu motorul oprit, 2 cu motorul pornit la relati si consumatorii opriti, 3 tot asa dar cu faza lunga si avarii, 4 toti consumatorii porniti si motorul turat, 5 se testeaza bateria sa nu fie un element in scurtcircuit Mai verifica noaptea pe intuneric sa nu ramana aprins becul de la torpedou sau portbagaj |
Author: | StefanAndrei [ 08 Jul 2014, 15:07 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Multumesc de sfaturi. Intre timp am verificat din nou si cu motorul pornit la relanti cu faza lunga si avarii si era 13.8 aproape 14 iar daca porneam si Ac era cam tot asa sau mai scadea putin. Iar cu motorul oprit era aproape 14 v sau daca gresesc inseamna ca nu mai tin minte ce mi-a zis omul respectiv. Oricum mi-a zis ca n-are nimic alternatorul si ca totul e in regula. Iar bateria a zis ca s-a descarcat ca probabil a lasat cineva vreun bec sau cd- playerul aprins sau sa nu fie alt consumator. Mi.a zis sa revin daca mai moare bateria. Mie sincer nu mi-e teama de baterie, ci de alternator dar acum m-am mai linistit. Sper sa nu mai am probleme. |
Author: | valerica [ 08 Jul 2014, 15:17 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Pune bateria pe un redresor si vezi cum se comporta pana la iarna. |
Author: | mugurel [ 08 Jul 2014, 19:49 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Geaba ... Tot la reconditionat alternatorul ajungi . Nu inteleg de ce ti-e frica . Nu trebuie inlocuit . Costa vreo 2-3 sute de lei toata treaba . Zi mersi ca ai primit o masina ingrijita bine si ca nu are alte bube . Asta e nimica toata ... Poate o si prezinti cand ai timp , sa vedem si noi cum arata |
Author: | StefanAndrei [ 09 Jul 2014, 12:35 ] |
Post subject: | Re: Problema alternator sau baterie? |
Buna ziua colegi ![]() Asa cum am promis, cu o mica intarziere am pus poze cu masina. Ochiul de la baterie sau cum s-o numi s-a inverzit tot la fel ca la una noua si asta datorita drumului pe care l-am facut ieri de la Braila la Constanta. Masina are piele albastra in stare buna avand in vedere anii pe care ii are. Mai are ea mici defecte la interior dar astea sunt fleacuri si ma voi ocupa de ele. As vrea sa va intreb daca stiti vreun service sau vreun mecanic bun in Constanta? Asta in caz de voi avea nevoie pentru revizii sau alte probleme. PS: sper ca am pus bine pozele... Cu stima, Stefan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Author: | StefanAndrei [ 20 Jul 2014, 13:58 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Buna ziua ![]() Azi dimineata cand m-am dus la masina, m-am uitat sub ea si am vazut o pata mica de ulei cam de marimea unui capac de sticla de 5L. Am facut poze in speranta ca poate imi spuneti voi cum se numeste locul de unde curge. E cumva cutia de viteze? Oricum maine dimineata ma duc la un service sa o rezolve. Din cate am inteles de la cunoscuti, ar putea fi vreo garnitura sau semering(sper ca am scris corect). Sper sa nu fie grav ![]() Cu respect, Stefan ![]() ![]() |
Author: | alfa146 [ 20 Jul 2014, 14:06 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Simering palier , se numeste . ![]() |
Author: | StefanAndrei [ 20 Jul 2014, 14:31 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Am inteles ![]() |
Author: | alfa146 [ 20 Jul 2014, 14:37 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Da , se schimba cu totul . Trebuie data cutia (sau motorul) jos . Cit costa , nu stiu . Cauta si tu la magazine de piese auto sau e-bay . Sau , intreaba-l pe Gabi Dima . |
Author: | comanr [ 20 Jul 2014, 14:45 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
vezi de care ulei este, daca e de transmisie ai de inlocuit un semering la cutie. |
Author: | StefanAndrei [ 20 Jul 2014, 14:49 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Bun, deci semering nu e acelasi lucru cu simering palier ok? Ca am intrat in ceata. Scuzati-mi incompetenta de a intelege aceste lucruri dar recunosc ca mecanica ma depaseste si de aia intreb ca poate mai prind si eu cate ceva din experienta voastra ![]() |
Author: | comanr [ 20 Jul 2014, 15:18 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
poti sa mergi azi doar. ![]() maine fuga la service, e cel mai bine pentru toata lumea. |
Author: | StefanAndrei [ 20 Jul 2014, 16:44 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Pe unde se completeaza uleiul la cutie? Si ce fel de ulei se pune, T90? Am vorbit acum cu un mecanic si mi-a zis ca piesa in sine e 60-70 ron dar in schimb manopera e vreo 400 ron pentru ca e mult de munca. El mi-a sugerat sa mai completez ulei si sa mai merg asa daca nu am bani acum ca cica nu e ceva grav. Eu oricum ma duc maine macar sa-mi zica baietii clar cum sta treaba. |
Author: | comanr [ 20 Jul 2014, 16:59 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
orice fel de zeama ar fi aia de acolo in momentul in care lasi pete pe jos si nu ai un V8 din 67 te faci de ras oriunde te duci, e uimitor cum in romania parcarile de la marketuri sant slobozite cu zemuri si sosuri diverse din variate gunoaie euro15. parerea mea ca deja pierde destul adica daca o mai lasi poti afecta diverse, pierderile de obicei se agraveaza in timp si in ultima parte a existentei lor pot deveni periculoase transformand masina intr un remat autentic. |
Author: | StefanAndrei [ 21 Jul 2014, 13:19 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Problema este semeringul de care s-a vorbit insa curge foarte putin. Uleiul nu este de la cutie, ci de la motor pentru ca pe joja era la minim asa ca azi am completat si mi s-a zis sa merg asa cu ea pana am bani sa o fac. Pierde foarte putin, 1-2 picaturi pe zi, asa ca voi completa o data pe luna 100 ml de ulei si cand o sa am bani o sa o fac. |
Author: | comanr [ 21 Jul 2014, 14:23 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
las o bai sa merge asa. |
Author: | StefanAndrei [ 24 Jul 2014, 23:44 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Ce antigel trebuie sa pun daca asta are culoare rosie portocaliu? Nu stiu ce antigel este in masina si as vrea sa completez ca e la minim. |
Author: | sneaker [ 24 Jul 2014, 23:50 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Păi cum nu știi ce antigel e în mașină? L-ai întrebat pe fratele mai mare? |
Author: | StefanAndrei [ 25 Jul 2014, 08:34 ] |
Post subject: | Re: Oldie but goldie |
Am aflat, e g12. |
Page 1 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |