Orice pasionat auto trebuie sa detina intr-o viata macar o Alfa!
Attachment:
gesamtsieger-mpf_sektion_alfa-romeo.jpg [ 65.56 KiB | Viewed 4909 times ]
O afirmatie mai corecta decat aceasta, nici ca exista!
Primul contact cu aceasta marca l-am avut in 2014, cand am intrat in posesia unei Alfa Romeo GT 2006
Attachment:
10712879_786948214682301_7883676145367298839_n.jpg [ 81.65 KiB | Viewed 4909 times ]
(2.0 JTS selespeed 165 cp)-o masina pe care din orice unghi am privit-o mi-a placut-din pacate, motorul avea o intrerupere, care se simtea mai ales cand motorul era rece-pe atunci mai aveam un Mondeo mk4, 2.5 turbo si nu mi le permiteam pe amandoua, cu atat mai mult sa o pot pune la punct, asa ca am decis sa o vand. Spre bucuria mea, masina a ajuns la un foarte bun prieten( la fel de pasionat, care intre timp i-a schimbat un injector si a rezolvat problema). Ori de cate ori trec prin Pitesti, o pot admira si din cand in and o mai si conduc-Inca o privesc si nu ma satur de frumusetea ei). Voi reveni la acest subiect mai tarziu!
A doua Alfa a fost tot GT, 2006 de data acesta diesel 1.9 JTD
Attachment:
12285862_614433922028130_835792272_n.jpg [ 40.17 KiB | Viewed 4909 times ]
( raportat la cat de agila era masina, consumul era extrem de mic si nu va imaginati ca imi bateam joc sa o folosesc la un regim subturat-nici vorba de asa ceva!) care din pacate, nu mi-a placut la fel de mult ca JTS ul! Am dat-o, fara prea multe regrete hotarat sa imi caut alt GT, pe benzina, preferabil tot Selespeed!
Dupa indelungi cautari(aveam o masina pe care o ofeream la schimb) si diverse discutii, nu am reusit sa imi gasesc o Alfa Romeo GT ci mult mai bine(mai ales datorita faptului ca am un bebe de 6 luni si era nevoie de mai mult spatiu pentru cosulet-pe viitor scaun copil,acces facil pentru sotie alaturi de acesta, un spatiu generos pentru carut), o Alfa Romeo 159 3.2 V6 Twin Phaser 260 cp, Q4!
Attachment:
13400992_1084307028279750_243430962_n.jpg [ 94.34 KiB | Viewed 4909 times ]
Wow..inca ma trec emotiile cand ma gandesc ca o conduc in fiecare zi..drumul la si de la serviciu este fascinant-de cele mai multe ori cu CD playerul oprit.. se aude sunetul motorului aspirat..un sunet foarte echilibrat, un sunet placut, puternic, putin "infundat"(am avut anul trecut un Nissan 350 z, 3.5 v6 301 cp..dar raportat la sunet sunt mult mai incantat de Alfa)
Ca orice masina are atat + uri cat si - uri. Prefer sa incep cu - urile, deoarece consider ca sunt mai putine si apoi, voi continua cu ceea ce imi place la masina, ce dotari are(poate ma veti ajuta sa identific corect cam tot ce are)
Unul dintre putinele minusuri ale acestei masini ar fi cutia de viteze, care am impresia ca nu este cea mai potrivita pentru aceasta motorizare-imi pare putin cam greoaie, schimbarile treptelor neavand o cursivitate..parca ezita sa schimbe o fractiune de secunda). Poate multi v-ati astepta sa am ceva de obiectat in privinta consumului, dar nu sunt adeptul economiilor prin prisma unui consum mic-clar, nu mi se pare fair cand consumul unei masini este exagerat:pentru un 3.2 v6 si 4x4, cred ca masina consuma decent!Marele minus al masinii, alaturi de cutia de viteze, cred ca ar fi masa totala a acesteia, in jurul valorii de 1800 kg! Desi franele sunt destul de ok, uneori am senzatia ca nu se mai opreste la franari mai "violente"..relativ ceva normal tinand cont de greutate(probabil ma voi adapta si ma voi obisnui pe timp ce trece cu acest lucru)!
Plasticul de la comenzile geamurilor si oglinzi lasa de dorit, lucru remarcat si la GT!
Plusuri si dotari..aici sunt o gramada de lucruri numai de bine de spus, daca imi va scapa ceva acum, in timp ce scriu, cu siguranta voi reveni cu detalii pe viitor! In primul rand, consider ca Giugiaro a facut o treaba excelenta in ceea ce priveste designul masinii-agresivitatea modelelor Alfa Romeo nu a lipsit vreodata, dar la 159 mi se pare extrem de evidenta-liniile capotei, liniile laterale sunt exact ce trebuie-arta,
Attachment:
13414541_1084306908279762_380002409_n.jpg [ 95.99 KiB | Viewed 4909 times ]
la fel ca si la interior-imi place foarte mult consola centrala, care este orientata catre conducator, ceasurile pentru combustibil, temperatura apei si temperatura uleiului fiind foarte bine incorporate, adanc, incat sa nu fie "obturate" de lumina soarelui, indiferent din ce directie straluceste! Cd playerul este usor de utilizat chiar intuitiv as putea spune-la fel si climatronicul!Un plus pentru comenzile climatronice dedicate ocupantilor locurilor de pe bancheta masinii-astfel, Alfa Romeo ne arata ca in proiectarea masinii nu s-a limitat in a se preocupa doar de ocupantii locurilor frontale, ci pentru toti pasagerii, aproape in egala masura, cu accentul pus pe locul soferului!
Attachment:
13390995_1084307098279743_444304495_n.jpg [ 90.55 KiB | Viewed 4909 times ]
Comenzile scaunelor usor de folosit, incalzirea cu siguranta foarte necesara iarna, asa cum niste scaune ventilate ar fi fost pe timpul verii-pot trai si cu aceasta optionala lipsa
, noi sa fim sanatosi! Scaunele sunt confortabile, obiectez un singur lucru:pana sa iau acest 159, am avut ocazia sa conduc o Alfa Romeo 156 GTA din 2003, ale carei scaune din piele neagra mi-au placut extrem de mult - sustinere laterala foarte buna si un design din punctul meu de vedere mai bun decat cele de pe 159- au o tenta sportiva! (imi plac si cele de 159 mai ales datorita culorii, un rosu care in combinatie cu negrul masinii arata foarte bine!)
Attachment:
13401087_1084307198279733_98494073_n.jpg [ 99.44 KiB | Viewed 4909 times ]
Un alt lucru care imi place la masina, ar fi manetele pentru lumini, pilot automat, care au un design unic, sau cel putin un design pe care nu l-am mai intalnit eu pana in prezent(un mic minus pentru pozitionarea comenzilor pentru luminile de ceata).
Trenul de rulare este foarte ok, tinuta de drum placuta-masina este foarte intretinuta, nu bate, nu troncane, nu scoate sunete ciudate pe partea de suspensie( cum am patit-o la GT uri) iar aceste lucruri ma incanta foarte mult tinand cont ca este o masina din 2007!
Plafoniera fata mi se pare bine dimensionata, imi place amplasarea butonului pentru portbagaj!Luminile poate ca sunt putin cam lipsite de intensitate..dar fiind lumini ambientale, cred ca se incadreaza in normal!
Pedalele-nimic de reprosat, inscriptionarea acestora, la fel ca la GT cu emblema Alfa Romeo aduc masinii un aer italienesc-un motiv de mandrie al producatorului!
Volanul este poate putin cam mare insa nu suficient de mare cat sa deranjeze; comenzile de pe volan nu lipsesc..poate ca felul in care au fost repartizate ma deranjeaza putin(track changerul si volume +- erau mai ok daca erau dispuse pe acelasi buton, pentru a facilita utilizarea cu o singura mana).
Planuri- un set de arcuri Eibach / H&R -~30 mm;
- nuca schimbator noua (actuala are semne de uzura);
- inlocuire embleme :
Attachment:
13414730_1084306888279764_1486156049_n.jpg [ 71.48 KiB | Viewed 4909 times ]
- volan si cotiera centrala vor fi reimbracate;
- reconditionarea jantelor sau achizitionarea unora in 5 cercuri(nu stiu cum se numeste modelul, l-am vazut pe o Brera, aici pe forum);