Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22347 |
Page 1 of 1 |
Author: | comanr [ 13 Jun 2014, 01:50 ] | |||||||
Post subject: | 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice | |||||||
dupa cum multi stiti deja, am avut niste probleme cu atelajul, din intamplare fix cand nu trebuia(la fest ), legate de sistemul de racire, pe moment am banuit pompa de apa , iata ca aceste lucruri s au adeverit. va vine sa credeti sau nu, e o problema arhicunoscuta la 1.9 16v pe afara, se gasesc si filme pe youtube insa la noi pe forum a fost extrem de putin discutata, nu am idee de ce, e o problema vie si deasa din punctul meu de vedere si o sa aduc si niste informatii folositoare pentru posesorii de astfel de motor. cum se manifesta: totu i in regula relativ, doar ca initial observi apa la jtd peste 90 grade, lucru rar, aproape ca iti vine sa notezi ziua, la o eventuala oprire ai si ventilatoarele pornite, dai drumul la caldura sa ajuti cumva sistemul insa vine doar aer rece, cald nu vine iar la o privire mai atenta observi ca pe futunul mic ce intra deasupra vasului de expansiune nu ai nici fir de apa, treaba e sigura, ai probleme care pot sa te coste mult, asta daca nu procedezi in consecinta. ce e de facut: cel mai simplu/recomandat lucru e sa opresti masina si sa chemi o platforma/asistenta, bineinteles asta e lucrul care poate sa il faca oricine si acest post ar deveni din acest moment inutil intr o lume normala cu semnal la mobil si alte facilitati. avand in vedere rostul unui forum si situatia de fapt, noi , in proportie de 90%, nu ne aflam in acea postura de mai sus si putem sa procedam altfel, cu niste riscuri, dar risc exista mereu in viata asa ca nimeni nu va asigura de nimic, cu nimic, exista doar iluzia acestui lucru, starea de fapt e ca la jtd se poate continua drumul fara racire adica cu zero circulatie de apa in sistem, defapt o mica circulatie exista, cea naturala. daca totusi exista zgomote ce vin de la motor, scartait sau alte asemenea e bine sa se opreasca motorul imediat, daca motorul nu prezinta zgomote ci doar temperatura anormala se poate merge in anumite conditii cu masina. e bine sa se scoata chederul de la capota, sa se lase capota asigurata doar in prima pridere si sa se introduca un distantier ca ea sa permita aerului libera circulatie. conducand fara incarcare si cu turatie joasa se poate merge, eu am parcurs 80 km in acest mod cu 40-50km/h iar becul de avarie temperatura a fost aprins doar o data pentru cateva secunde la deal, daca becul rosu sta aprins mai mult de 30 secunde ar fi bine sa nu continuati, in mod sigur veti genera si alte probleme, pauzele ajuta, mai ales inainte de un deal. in garaj: problema consta in dezlipirea rotorului pompei de apa de pe ax din cauza conceptiei proaste si a materialelor folosite, multi vor da vina pe noroc/ghinion insa nu este cazul, atunci cand folosesti componente premium cum a fost cazul meu, nu ar trebui sa existe greseala insa in lumea gunoaielor in care traim orice este posibil, o sa gasesc si factura sa va zic exact despre ce componente de distributie a fost vorba. ce e important e ca rotorul pompei a fost revizuit de unii producatori in ultimii ani, s a eliminat una din partile rotorului pentru a minimiza forta din palele rotorului(less drag), o sa va pun si o poza cu o pompa fabricatie 2014, stiti ce sa cumparati acum, acest fail atinge si alfa 159/gt/147. un alt aspect e ca daca se foloseste un antigel foarte concentrat(densitate mai mare) se mareste rata de failure a pompei, mai ales daca e din prima generatie, cine ar fi crezut , insa e un adevar. so far so good, masina e pe sosea din nou, sper sa mi recuperez ceva bani de la pompa veche care avea 30-35 mii km, pentru ca oricum nu conteaza cate milioane de km are o pompa de apa, rotorul nu trebuie sa sara, l am gasit prin motor, nu era atasat. ca si delicatesa, mi s a gripat un surub la suportul din aluminiu al motorului, a fost scos printr o tehnica old school de mesterul care conduce atelierul pe care il agreez/colaborez, dau o atentie sporita mecanicilor vechi si tehnicilor vechi pentru ca in final asta este si esenta vietii, depasirea problemelor noi cu experienta veche pictures...
|
Author: | bluecar [ 13 Jun 2014, 06:24 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
la mine curgea nu mult dupa maxim 6k si era hepu ca si catalin sa mirat,nu mai stii ce sa cumperi in zilele noastre. dar joc in ax avea?ma gandesc ca sa inclinat putin si a atins palele de bloc.sau sa intamplat din cauza proastei calitati? bine ca nu a fost mai rau. |
Author: | comanr [ 13 Jun 2014, 09:13 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
nu are joc pompa, a sarit rotorul din plastic, nu era calculata cum trebuie, drept dovada au regandit acel rotor, sa vedem cum o sa fie cu pompa noua. |
Author: | alexmirica [ 13 Jun 2014, 10:33 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
Nope. Cred ca e turnat plasticul direct pe rotor, iar rotorul fiind rece, si la injectie plasticul fierbinte nu adera cum trebuie la caneluri. Asta e o problema mare la injectia de mare viteza a plasticelor pe suprafetele metalice. Spun din experienta asta... |
Author: | comanr [ 13 Jun 2014, 11:11 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
faza e ca nici un fabricant al acestei pompe nu a facut altfel, vad ca toate sant cam la fel, au modificat putin rotorul, ce sa zic, lucruri netestate suficient sau testate "in vitro", "din soft", care te pot costa un motor in epoca de plastic. cred ca daca dupa faza asta motorul era cu probleme, ajungea la dezmembrari, te saturi, e a treia distributie in 40k. odata a fost facuta normal apoi am dat jos din cauza pompei de motorina care curgea, apoi a picat pompa de apa, ce sa zic, lucru, deja fac distributia in 45 de minute, se strica filetele la suruburi, rad curcile. |
Author: | comanr [ 13 Jun 2014, 18:00 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
pompa a fost asta, m am uitat pe factura (ruville 65824), au trecut doi ani deci adio garantie. http://www.epiesa.ro/pompa-apa-ruville- ... 219404.htm" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | yux_mm [ 14 Jun 2014, 16:02 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
Eu am folosit pana acum pentru distributie piese Ricambi Originali. Cu exceptia unei Curele de accesorii si a unei role de ghidaj tot pentru accesori, pentru ca nu am gasit pe original. Deocamdata nici o problema si sunt la al treilea set. Pompa pe original e ceva mai scumpa, e adevarat, in jur de 350ron. De fiecare data am studiat-o pe cea veche si niciodata nu parea in neregula, gen joc on ax sau in componentele in miscare, rotorul se invartea usor, palele neciupite sau stirbite. Mno, nu stiu daca cele pe original au o calitate mai buna sau doar am nimerit eu treburi ok, insa treaba asta ma convinge sa merg in continuare pe original. |
Author: | comanr [ 14 Jun 2014, 17:51 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
din pacate avand mai multe masini nu imi permit sa le pun piese de origine, insa folosesc cele mai bune piese aftermarket (skf, ina, ruville, gates), oricum problema nu consta in a fi sau nu originala o pompa, o rata de failure e prezenta la orice produs chiar si la cele de origine, problema e de design. primele pompe originale aveau probleme si cu rulmentii, acum am inteles ca nu mai este cazul. cel mai important lucru e sa fie revizuite, am inteles ca pompele bugatti, skf, ricambi(spica) sant revizuite, informatia e la mana a doua, am aratat diferentele intre o pompa revizuita si una veche. si alte marci au probleme cu acest tip de defect, audi, opel si exista probabilitate sa se intample oricui, eu am fost mai norocos, in final sant bucuros ca atelajul merge bine, a scapat, cred ca la acest lucru au contribuit si urmatorii factori: -capacitatile de racire ale uleiului, supradimensionate cu racitor pe aer(nu ca la 159, pe apa, o mare greseala in acel caz) -egr functional -prizele de aer existente pe scutul masinii, marisoare (doar la q4) -uleiul de o calitate foarte buna si relativ proaspat: omv bixxol 5w30 C2 -ceasul de temperatura de o acuratete foarte buna, extrem de sensibil, vedeam imediat cum evolueaza temperatura -stilul de mers (unul din cele mai importante lucruri la o masina cu probleme de racire) -prietenul alfist care a preluat toata greutatea inafara de vitelul de la volan |
Author: | alexmirica [ 14 Jun 2014, 19:31 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
comanr Quote: ...atelajul merge bine, a scapat, cred ca la acest lucru au contribuit si urmatorii factori:
Poti sa justifici aceasta afirmatie? Mie imi cam da cu virgula aici...
-egr functional |
Author: | comanr [ 14 Jun 2014, 22:08 ] |
Post subject: | Re: 1.9JTD 16v water pump failure survival guide/advice |
egr micsoreaza temperaturile de combustie prin aportul de gaze sarace in oxigen adica micsoreaza temperatura in cilindri, exista multe masini, nu alfa, la care daca faci egr delete fisurezi chiulasa in cateva zeci de mii de km din cauza temperaturilor noi de lucru mai mari. poate te ai gandit la faptul ca masinile cu egr functional se incalzesc mai repede, asta se datoreaza in mare parte racitorului egr dar nu uita ca la mine nu mai era circulatie de apa. |
Page 1 of 1 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |