Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Giuletta 1.4 TCT 170 CP https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22292 |
Page 1 of 3 |
Author: | DanS [ 29 May 2014, 00:59 ] | ||||||||
Post subject: | Giuletta 1.4 TCT 170 CP | ||||||||
Sincer, nu aveam de gand sa deschid un topic pentru aceasta masina, deoarece stiam ca o sa ajunga la sotie si pentru ca urma sa-mi cumpar o 159 numai pentru mine , insa luni dupa ce i-am schimbat bujiile am descoperit o noua masina... Sa nu fiu inteles gresit, ea functiona foarte ok si pana atunci, stabilitatea si franarea fiind pe gustul meu, insa puterea nu era chiar asa cum ma asteptasem. Lucrul acesta s-a schimbat radical dupa inlocuirea bujiilor, masina devenind o mica bestie, fapt care m-a determinat sa "o fac de ras" in fata voastra. Deci, e vorba de o Giulietta cu motor de 1.4 turbo benzina, putere 170 CP, transmisie automata cu dublu ambreiaj (TCT), fabricatie 2012, rulaj 93.000 km, culoare neagra, masina am cumparat-o acum aprox 2 luni. La nivelul optionalelor nu sta foarte bine, insa pot enumera, in plus fata de nivelul de baza, jantele de aliaj pe 16", dublu climatronic si volanul in piele. Pana sa ajunga la mine masina a rulat in patria mama, pe undeva pe langa mare, pentru ca a fost plina de nisip. Si cum masinile din Italia arata mai rau decat ale noastre, nici Giulietta nu a facut exceptie si a venit insotita de o imensa zgarietura pe bara fata, in schimb mi-a placut ca avea cauciucuri de vara noi. Am spalat, am vopsit si dupa doua zile de tratament cosmetic am facut-o noua. Recunosc ca Giulietta mi s-a parut initial o maisna pentru femei, insa imediat ce o treci pe modul dynamic realizezi ca trebuie sa ai ceva abilitati ca sa o stapanesti si nu e chiar asa feminina. Ce m-a impresionat cel mai mult a fost modul in care isi aseaza rotile in curba, e o placere pe care am trait-o in foarte putine masini. Ca si performante am reusit sa ating pe top speed 220 km/h si sa parcurg drumul Bucuresti Giurgiu in arox 20 min (nu va sfatuiesc sa incercati ca-i plin de radare). Consumul este un capitol la care aceasta motorizare sta foarte bine avand in vedere ceea ce ofera, in oras mers bara la bara, pe Stefan, dimineata si intors seara, numai la ore de varf, clima pornita, pe bord indica 10.4%. La drum lung in conditii de exploatare normala, mers peste limita regulamentara (120-130 kmh pe DN si 60-70 km/h in localitati), consum 6.8%. Am reusit in oras si consum de 9%, iar la drum lung de 6%, dar e foarte plictisitor Asa cum am scris la inceput acceleratia nu mi s-a parut foarte violenta, ma plimbasem cu un Golf 1.4 de 160 CP cu transmisie automata DSG si nu am sesizat diferente, cu toate ca Giuletta e cu aprox 1 secunda mai rapida pe 0-100 km/h. Am zis ca poate mi se pare si nu mi-am batut capul. Zilele trecute mi-am adus aminte ca trebuie sa verific consumabilele si sa vad cand ar trebui efectuat schimbul distributiei precum si schimbul de uleiul plus filtrele. De distributie am scapat, pentru ca se schimba la 8 ani sau 120.000 km, insa trebuiau inlocuite urgent uleiul si filtrele, ultima revizie fiind facuta acum 1 an si 4 luni la 60.000 km. Am descoperit ca filtrul de aer se schimba la 60.000 km si l-am taiat de pe lista, dupa verificarea celui de pe masina, si am mai descoperit ca trebuie schimbate bujiile. Imediat ce am iesit in bulevard mi-am dat seama ca ceva se intamplase, masina era violenta, tragea tare bine si scartia rotile de parca era cu cutie manuala. Asta seara, dupa intalnirea de la Biblioteca, m-am jucat cu ea pe bulevardul Unirea si de vreo 3 ori in rondul de la Alba Iulia si nu-mi venea sa mai plec spre casa. Masina zici ca-i coceptul unui iluzionist, te pacaleste cu formele ei sinuoase, te lasa sa crezi ca-i fragila si delicata, se aseaza cuminte la semafor, langa un BMW sa zicem si la culoarea verde... brusc se transforma intr-o atleta profesionista, gata sa scrifice totul pentru performanta si rezultate. Jos palaria Giulietta! cateva poze de cand am adus-o, o sa pun in curand si altele mai noi
|
Author: | tzzivii [ 29 May 2014, 01:11 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
nu iti recomand nici distributia la 120k si 8 ani, iar aia cu filtrul de aer la 60k sincer e sf… sa te bucuri de ea.. |
Author: | DanS [ 29 May 2014, 01:23 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Multumesc, multumesc! era nou filtru, nu aveam de ce sa-l schimb, iar cu distributia e testata, duce ce sa mai spui de motoarele de 2.0 sau 1.6 diesel de la PSA unde distributia se face la 10 ani sau 200.000 km sau la 2.2 tot PSA de pe Freelander II care se face la 240.000 km |
Author: | tzzivii [ 29 May 2014, 01:29 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
zic ca nu e acelasi cu asta de pe giulietta, nici aceleasi piese. |
Author: | DanS [ 29 May 2014, 01:34 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
probabil ca ai dreptate, dar ma risc... |
Author: | tudyniuz [ 29 May 2014, 01:36 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Daca ai luat-o pentru nevasta, de ce ai luat-o neagra? |
Author: | DanS [ 29 May 2014, 01:43 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Sunt mai multi factori, insa pretul a fost cel mai important dintre ei. |
Author: | ALXege [ 29 May 2014, 02:00 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
In legatura cu filtrul de aer poti sa arunci un ochi in manual, sunt convins ca nu poate sa recomande inlocuirea la 60k km, e crima curata pentru motor! La fel cum nici curat nu putea fi dupa 30k km (cam atat reiese ca a trecut de la ultima revizie). Daca l-ai vazut cu ochii tai si era intr-adevar curat, cu siguranta a fost schimbat mai recent decat crezi Eu iti recomand sa faci reviziile, incluzand schimb de distributie & stuff, asa cum scrie in manual. Atentie insa, citeste bine toate stelutele, ca in cazul rularii preponderent in aglomerari urbane sau zone cu mult praf (adica Bucuresti din ambele puncte de vedere), intervalele de service se schimba radical |
Author: | yux_mm [ 29 May 2014, 02:47 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Sa o porti sanatos, si tu si consoarta. Pe partea de consumabile as merge pe ceva mai clasic. La praful de Bucuresti as schimba ulei+filtru+filtru aer la 10k,...asa schimb si la a mea si tot mi se pare prea mult: cum arata uleiul si filtrul de aer te apuca mila. Distributia,...mno, vezi ce recomanda producatorul pentru Romania... |
Author: | DanS [ 29 May 2014, 08:49 ] | ||
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP | ||
ALXege Quote: In legatura cu filtrul de aer poti sa arunci un ochi in manual, sunt convins ca nu poate sa recomande inlocuirea la 60k km, e crima curata pentru motor! La fel cum nici curat nu putea fi dupa 30k km (cam atat reiese ca a trecut de la ultima revizie). Daca l-ai vazut cu ochii tai si era intr-adevar curat, cu siguranta a fost schimbat mai recent decat crezi
Toate consumabilele sunt schimbate conform planului de service indicat de producator si confirmat de Tomescu de la Perugia (vezi atasamnent).
Eu iti recomand sa faci reviziile, incluzand schimb de distributie & stuff, asa cum scrie in manual. Atentie insa, citeste bine toate stelutele, ca in cazul rularii preponderent in aglomerari urbane sau zone cu mult praf (adica Bucuresti din ambele puncte de vedere), intervalele de service se schimba radical
|
Author: | DanS [ 29 May 2014, 08:51 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
yux_mm Quote: Sa o porti sanatos, si tu si consoarta.
Merci, reviziile se vor face anual la maxim 6000-7000 km, pentru ca atat se va merge cu ea.
Pe partea de consumabile as merge pe ceva mai clasic. La praful de Bucuresti as schimba ulei+filtru+filtru aer la 10k,...asa schimb si la a mea si tot mi se pare prea mult: cum arata uleiul si filtrul de aer te apuca mila. Distributia,...mno, vezi ce recomanda producatorul pentru Romania... |
Author: | marius [ 29 May 2014, 09:31 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
ALXege Quote: Daca l-ai vazut cu ochii tai si era intr-adevar curat, cu siguranta a fost schimbat mai recent decat crezi
Sau masina a rulat intr-o tara cu apa calda wink-wink. Pe aici e considerat un moft sa schimbi filtrul de aer/polen. Le schimb si eu ca romanul si la Spider si la Smart dupa 10/15 km, dar de fiecare data imi pare rau. Pentru ca de fiecare data le scot ca noi. |
Author: | comanr [ 29 May 2014, 13:17 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
sa ti traiasca, e de vanzare? |
Author: | mugurel [ 29 May 2014, 14:49 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
arata foarte bine si pe negru . sotia sa o stapaneasca sanatoasa |
Author: | DanS [ 29 May 2014, 18:27 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
comanr Quote: sa ti traiasca, e de vanzare?
nu, nu e de vanzare
|
Author: | DanS [ 29 May 2014, 18:29 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
mugurel Quote: arata foarte bine si pe negru . sotia sa o stapaneasca sanatoasa
Merci!
|
Author: | zveroboy78 [ 31 May 2014, 14:37 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Superba, felicitari, drumuri bune! |
Author: | gabrieldima [ 31 May 2014, 15:06 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Frumoasa , sa o stapaniti sanatosi Vreau sa vad si eu unde scrie cu filtrul ala de aer la 60k daca poti face o poza ceva nu de alta dar ti-l schimb eu gratis la fiecare 10k doar sa vezi cum arata L.E. Am vazut pdf ul acum, ce sa zic ....dupa ei cand inlocuiesti 5 filtre de aer duci masina la remat |
Author: | DanS [ 01 Jun 2014, 16:19 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
gabrieldima Quote: Frumoasa , sa o stapaniti sanatosi
am atasat un fisier pdf mai sus, planul este primit de la Alfa, inainte de a citi cand trebuie schimbat, am dat jos filtru sa-l verific, dupa ce a trebuit sa scot scutul de la motor, era alb imaculatVreau sa vad si eu unde scrie cu filtrul ala de aer la 60k daca poti face o poza ceva nu de alta dar ti-l schimb eu gratis la fiecare 10k doar sa vezi cum arata L.E. Am vazut pdf ul acum, ce sa zic ....dupa ei cand inlocuiesti 5 filtre de aer duci masina la remat Multumesc pentru aprecieri! |
Author: | ALXege [ 01 Jun 2014, 20:42 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
E o tampenie, permite-mi sa nu ma incred intr-un plan facut de un functionar in Excel. Uite ce zice cartea! Imi pare rau ca n-am facut poza sambata la un filtru de aer folosit mai putin de 1 an si sub 10k km. Ma rog, fiecare face ce vrea cu masina lui Sent from my Alfa Romeo |
Author: | georgeg [ 01 Jun 2014, 21:21 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Dan, stiu ca esti prieten cu cel de la perugia insa iti spun atat :planurile alea in excel erau facute de aia de la marketing ca sa fie date clientilor habarnisti care doresc sa vada costuri de revizie cat mai mici ! Varianta corecta este cea atasata de Ege, fisierul ala excel e o porcarie, a circulat in toata reteaua si fiecare il masluia cum credea de cuviinta. |
Author: | DanS [ 01 Jun 2014, 22:37 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Am mers pe politica de revizii din Germania si nu am avut nici cea mai mica pbl, in ultimul timp unii dealerii din Romania (ex: BMW si Alfa) au inceput sa aplice aceleasi interval de revizii recomandate de producator ca si in vest. Am cartea de revizii din Italia si intervalul de schimburi este exact ca pdf-ul pe care l-am atasat. Mi-e lene sa dau scutul ca are 100 de suruburi ca va faceam o poza cu filtru. Oricum la anul masina va avea fix 5.000 de km in plus. |
Author: | georgeg [ 01 Jun 2014, 22:43 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Tu stii cel mai bine. |
Author: | DanS [ 13 Jun 2014, 18:35 ] | ||
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP | ||
Dupa cum multi dintre voi stiti, la fest am ajuns cu Giulietta, ocazie cu care, in 3 zile, am parcurs aprox 1000 km, stilul de condus, exceptand primii 150 km, a fost pe dynamic cu piciorul in podea. Masina m-a uns pe suflet, imi este foarte greu sa explic ce senzatii minunate am trait la volan si cat de bucuros sunt ca am facut aceasta achizitie. Dealurile si soselele sinuoase din jud Tulcea sunt parca special construite sa testezi limitele autoturismului, peisajul e singurul care te imbie sa franezi ca sa-l admiri, insa n-am putut rezista tentatiei de a merge cat mai repede alaturi de prietenii din "caravana Alfa". Am condus masina la maximul pe care mi l-a permis si pot spune, dupa stilul cu care se aseaza in curbe, dupa felul in care accelereaza pana la 130-140 km/h, dupa modul in care franeaza, ca Giulietta e facuta pentru sportivitate. Totusi am descoperit si cateva minusuri: suspensia e limitata si daca o conduceam numai eu era primul lucru pe care il schimbam, jantele pe 16" sunt prea mici si ii strica putin aspectul, consumul mediu afisat 10.4 l/100 km (am plecat din Bucuresti cu 10.3, la Tandarei scazusem la 10.2, insa de acolo am trecut pe dynamic ) si cauciucurile ar fi trebuit sa fie altceva, cu toate ca sunt noi. Pentru cei care doresc o compacta va recomand cu toata inima Giulietta pe benzina. O poza din drum
|
Author: | georgeg [ 13 Jun 2014, 19:14 ] |
Post subject: | Re: Giuletta 1.4 TCT 170 CP |
Varianta asta de motorizare dar si masina in general sunt foarte reusite, se tin bine impreuna chiar si la utilizari sportive. Felicitari de alegere Dan, sa te poarte multi km fara probleme. |
Page 1 of 3 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |