Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

probleme tensiune
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=22238
Page 1 of 1

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 16:15 ]
Post subject:  probleme tensiune

salut. am alfa 166 2.5 v6 din 2003 si am urmatoarea problema : cand pornesc masina la rece alternatorul imi incarca 14.3. pe masura ce se incalzeste incepe sa scada 13.9.... 13.7... 13.5 , fara consumatori. cand pornesc consumatoriii scade la 12.6....
asta in situatia in care bateria este cumparata acum o luna, are 100 amperi iar la toata verificarea asta am folosit pe rand 3 alternatoare... toate bune,,, deci nu e din alternator. stie cineva ce ar putea fi ? ati mai intalnit problema asta ?
si ar mai fi o problema cu alarma originala a masinii... se deschide si se inchide din cheie, dar nu se mai aprind semnalizarile , nu mai piuie si nu porneste alarma. Iar cand masina este pornila si deschid o usa , in portbagaj derapta se aude un clantanit... cand inchid usa, se opreste... ce ar putea fi ? ar putea avea legatura cu scaderea de tensiune la cald?

Author:  comanr [ 15 May 2014, 16:35 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

verifica cablul de masa al motorului prima data.

vezi ca alternatoarele au o mufa din plastic (cu doua fire) L si S , nu stiu cum este la tine dar majoritatea asa au, L duce la becul de control iar S este cablul de "sense" pe care vine tensiunea de la baterie, alternatorul "simte" bateria pe acel terminal. daca ai firul ala cu probleme se poate intampla ca alternatorul sa nu incarce cum trebuie.

Attachments:
458711-1.gif
458711-1.gif [ 21.05 KiB | Viewed 2939 times ]

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 21:55 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

am verificat cablul de masa... cat si cele de la alternator... si tot la fel scade.... ce ar putea fi.... :?: :?: :?: :scratch:

Author:  comanr [ 15 May 2014, 21:58 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

in mod normal as zice ca e alternatorul defect, ai bec incarcare aprins?

pare ciudat ca cineva sa inlocuiasca 3 alternatoare mai ales la v6 sau la q4 unde nu ai loc sa scapi un ac, pare o poveste...

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 22:06 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

alternatorul nu e defect ... l-am verificat.. am mai adus inca 2 alternatoare, le-am verificat si pe alea...si nimic..

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 22:11 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

iar in mod surpzindator, alternatorul la 2.5 v6 se demonteaza in maxim 10 min... foarte usor... dar nu stiuc care ar fi cauza...imi da pe tester o eroare 1155 care nici cei de la service nu stiu ce e...

Author:  comanr [ 15 May 2014, 22:14 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

in mod normal in regulator este facuta o compensare termica, la frig incarca mai mult insa in mers trebuie sa ai 14v minim, hai sa zic un 13.9

eu nu stiu cum verifici tu niste regulatoare, alternatorul se verifica pe banc de probe cu turatie si cu sarcini de test si multimetru si osciloscop, am senzatia ca vorbim discutii.

P1155 - Lambda bank 2

ps: am uitat ca ai 166 si probabil ai loc mai mult.

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 22:17 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

l-am verificat pe banc... si incarca 14.5. iar pe masina a incarcat 14.2-14.3.. cand se incalzeste incepe sa scada rapid... asta nu inteleg... eu nu ma pricep si vad ca nici cei de la reprezentanta si nici alti electricieni auto... din cei la care am apelat... de asta cer ajutor si va multumesc celor care ma ajutati.

Author:  comanr [ 15 May 2014, 22:20 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

inlocuieste firul de la alternator la electromotor si de la electromotor la baterie.

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 22:23 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

de la alternator la electromotor e mai usor, cu toate ca electromotorul e pus cel mai prost posibil,,,dar de la elecromotor la baterie.... bateria e in portbagaj...

Author:  comanr [ 15 May 2014, 22:24 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

da stiu dar daca stii ca exista un splice pe undeva pe la jumatate sa verifici, poti sa tragi de proba un fir de la plusul alternatorului B+ direct la plusul bateriei , dureaza 10min, ai grija sa scoti bornele sa nu sudezi cand faci montajul.

verifica si cablul de la minusul bateriei la caroserie in portbagaj

ps:
vezi ca e posibil ca noul cablu de proba sa se arda cand dai la automat in acel caz este sigur ca ai cablul de plus cu probleme undeva in masina la o imbinare.

Author:  ZAB99 [ 15 May 2014, 22:27 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

maine o sa merg la service si o sa le transmit ce m-ai invatat. vad ca esti dibaci... sper sa reusesc...probabil o sa te mai deranjez...imi poti lasa un nr de tel sau adresa de mail? merci mult.

Author:  comanr [ 15 May 2014, 22:31 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

ai pm

Author:  ZAB99 [ 16 May 2014, 19:53 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

:scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch:

Author:  comanr [ 16 May 2014, 21:58 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

daca ai facut tot ce s a povestit si tot nu merge , cu parere de rau este regulatorul din alternator care dupa un timp de 10 minute/15 minute nu isi mai face treaba cum trebuie, in teste poate l ai tinut putin si pe masina in sarcina exista alti parametri, oricum 13.8 nu e o tensiune asa rea cu conditia sa nu scada sub acea valoare.

Author:  ZAB99 [ 16 May 2014, 22:07 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

DAR SA FIE TOATE 3...? CIUDAT.... CA AM PROBAT 3 ALTERNATOARE...

Author:  ZAB99 [ 16 May 2014, 22:08 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

nu mai pot.... de o sapt in service fara rezultat.... fara solutie.... II PUN PEDALE

Author:  Flor1n [ 16 May 2014, 22:34 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

O problema frecventa la 166, sunt bornele. In cazul meu, 166 ce urma sa-l cumpar, ramanea mereu fara baterie, mergea foarte urat din aceasta cauza, dar nu tot timpul, ci dupa un anumit timp de functionare! M-am inteles cu cel de la care am cumparat-o sa o repare. A dus-o la AI si au constatat ca bornele sunt problema, iar toata distractia si cositoritul bornelor (solutie temporara) au costat 300lei.
Totusi, iti recomand sa anulezi definitiv alarma, ar putea fi una din cauze.

Author:  comanr [ 16 May 2014, 22:58 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

ar mai fi o treaba sa nu ai un consum foarte mare dupa acele 10 minute adica sa ai ceva defect pe masina care sa produca o cadere mare de tensiune.

orice ar fi necesita monitorizarea curentilor din sistem, o treaba care e posibil sa depaseasca competenta oamenilor la care ai apelat, nu tre sa i acuzam dar fiecare om are limitarile sale, lucru normal.

eu cred ca acel scurt direct pe baterie de care s a povestit la un moment dat a afectat instalatia si problemele au legatura cu acel lucru, daca ai fi in zona te as putea ajuta mai bine, mi e greu sa ghicesc sau sa imi inchipui ce proceduri aplica cei de acolo, din pacate e destul de greu de la distanta fara sa vezi sau sa simti problema.

Author:  tranzafirul [ 16 May 2014, 23:24 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

cu bornele se rezolva simplu. eu am cumparat borne de camioane 2 la numar cu surub pe ele, dar nu de aici este problema.... Mai de graba cu un consumator. Cel mai simplu test: o pornesti, si cand iti scade tensiunea, incepi sa scoti sigurante din cutia de sub volan, si te uiti la voltmetru. Astfel poti identifica unde este problema. Daca termini sigurantele, treci la relee. (daca se opreste motorul, pui la loc acea siguranta, il pornesti si continui la urmatoarele) Mai ai sigurante in partea stanga, langa far (pt lumini, tlaxon, etc). incearca si cu releele de sus de langa filtru de polen, langa parbriz. inafara de 1, cred ca pe restu poti sa le scoti pe toate, si acolo ai sigurante. Sa nu le uiti si pe cele din porbagaj, in partea cu alarma, langa ea, unde ai gura aceea de vizitare. Succes

Author:  tranzafirul [ 16 May 2014, 23:28 ]
Post subject:  Re: probleme tensiune

aaa, si inca ceva, inainte sa o pornesti, ai tensiunea normala la baterie? adica 12,7 ? sau altfel spus, o pornesti, scade voltajul, o opresti, apoi scade voltajul sub 12,7? Este important daca acel presupus consumator ramane si dupa ce s-a oprit motorul.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/