Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Aro https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21989 |
Page 1 of 2 |
Author: | marius [ 14 Mar 2014, 23:27 ] |
Post subject: | Aro |
Pentru batrana si venerabila doamna precursoare a suv-urilor nu avem un topic, dar cred ca printre noi sunt destui care apreciaza marca asta. Ce m-a facut sa imi aduc aminte acum de Aro este stirea asta. Da, o noua incercare de a readuce la viata numele... |
Author: | sneaker [ 14 Mar 2014, 23:40 ] |
Post subject: | Re: Aro |
De apreciat pasiunea omului Cât despre Aro, probabil nu s-a născut încă un Elon Musk în România (Ionel Muscă?), ar fi interesant să se nască și să facă Aro-uri electrice |
Author: | dary [ 14 Mar 2014, 23:42 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Ma bucura faptul ca cineva macar incearca sa reinvie aceasta marca romaneasca sper sa reuseasca si sa duca la bun sfarsit acest proiect |
Author: | care_este [ 15 Mar 2014, 22:50 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Si cam ce intelegeti voi prin reinvierea marcii Aro? Aro este long gone. Faptul ca poate cineva la un moment dat va folosi numele Aro pentru a crea niste masini cu un design mai mult sau mai putin comercial si in care sa vare niste motoare si transmisii vechi de prin curtea altor producatori, nu inseamna ca Aro va fi reinviat. Noi ca tara suntem depasiti total in privinta capacitatii noastre de a crea tehnologie la standardele actuale. Pentru asta e nevoie de zeci de ani si sute de miliarde de euro, si nu exagerez deloc. Toti anii aia, noi nu-i mai avem. Nu mai zic de bani. Aceeasi discutie se poate aplica si la Dacia. Nu poti crea ceva fara bani si expertiza. Atata timp cat Romania este in cea mai mare parte doar un centru de manufacturing si cel mult centru de testare, e mai greu cu reinvierea oricarei marci. Am fost parte activa la ceea ce inseamna bazele industriei automobilistice la nivel mondial, dar intre timp, niste baieti ceva mai destepti ca noi, au intuit printre altele ca masina ca obiect de vanzare va constitui o parte importanta din ce stim noi ca inseamna economia globala, si pentru asta, au inventat doua razboaie mondiale care au setat foarte clar granitele bunastarii si superioritatii. Oricum, hai sa visam |
Author: | ALXege [ 16 Mar 2014, 16:18 ] |
Post subject: | Re: Aro |
astia vorbesc serios?! Baiatul ala nu are habar de estetica si design, m-as hazarda si daca as spune ca are doar talent la desen Sunt curios care desen a fost desemnat castigator. |
Author: | care_este [ 16 Mar 2014, 21:33 ] |
Post subject: | Re: Aro |
madkat Quote: mai tzili ce viata trista si incrancenata ai...
Mai madkat, ce caracterizari gratuite mai faci tu desi ontopic, sustii cam ce sustin si eu.ontopic - aro nu mai are cum sa fie reinviat - trenul asta a fost pirdut sau mai bine lasat sa treaca scum douazeci de ani la dacia si oltcit s-a pornit inainte de a se fura tot La Dacia nu s-a "pornit" nimic. S-au achizitionat foarte ieftin terenul, cladirile, oamenii, iar Renault a adus tot ce inseamna tehnologie cat de cat actuala, si a inceput sa faca niste masini care mai mult sau mai putin intamplator poarta numele Dacia. Atat. Romania este zero pe harta mondiala a inovatiei in domeniul auto. Cum spuneam, noi suntem doar negrii care construiesc chestii dupa instructiunile foarte clare ale altora. Nu mai visati la reinvieri. |
Author: | lucianm [ 17 Mar 2014, 10:05 ] |
Post subject: | Re: Aro |
care_este Quote: noi suntem doar negrii .
Deci, pana aici! |
Author: | Valak [ 17 Mar 2014, 10:47 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Spre deosebire de Dacia sau Oltcit - care erau doua masini copy-paste, cum ar spune premierul, dupa Renault sau Citroen - ARO, mai ales cel din seria 24 era un produs conceput la noi si nu era deloc unul rau. Stiu foarte bine ceea ce spun, stiu ce probleme aveau, dar mai stiu si de ce. Imi amintesc uleiurile cu care functionau masinile astea, uleiuri care se solidificau iarna, imi amintesc cum multi isi scoteau termostatele si erau foarte fericiti sa vada cum motorul lor merge la 40 de grade, pe ideea, cu cat mai rece, cu atat mai bine si mai stiu si cum erau abuzate marea parte dintre ele, fiind incarcate mult peste limita maxima admisa. Succesul lor la export a fost urias, nu doar in tarile comuniste si asta spune multe. Ca si fapt divers, am mai spus-o, cineva s-a gandit sa puna la ARO o jaluzea, un rollo, in fata radiatorului, care sa poata fi comandat de sofer si care sa grabeasca incalzirea motorului pe vreme rece. Eficient, elegant, simplu, genial. Lipsa diferentialului interaxial il ajuta in teren accidentat, se comporta ca si cum ar fi avut unul, dar ar fi fost blocat, in schimb il penaliza grav in rest, grabin uzura diferentialelor la punti si a planetarelor fata, chiar si in cazul vitezelor mici, de pana in 40 de km/h. Faptul ca planetarele erau decuplabile, ca aveau MRL-uri (mecanism rulare libera), iar nu mi se pare ceva rau. Motorul "de Brasov", cu injectie directa si distributie prin pinioane, licenta FIAT, mi s-a parut un mic monstru, chiar daca pe hartie nu impresioneaza. Spun monstru pentru ca era zgomotos, vibra, nu era un motor de turatie, in schimb tragea in toate conditiile si avea o racire foarte buna, chiar n-au fost probleme cu ele. Suspensia fata, cu doua brate suprapuse, era din nou ceva indraznet. |
Author: | comanr [ 17 Mar 2014, 11:02 ] |
Post subject: | Re: Aro |
da, erau nasoale articulatiile, mai ales cele de la directie insa era destul de usor reparabila, plus ca nu ramaneai in drum cu oleaca de joc la volan. motorul cu injectie directa cu chiulasa din fonta masiva si distributie pe pinoane era facut sa reziste in orice conditii de lucru. pompa de injectie era proasta sau mai bine zis prost integrata si deseori prindea aer(Lucas) , era asistata de o pompa de lift up secundara cu cama, ca la dacie, daca prindea putin aer instalatia acolo mureai pana o aeriseai. cutia de viteze era similara cu cea de pe microbuzul 4x4(dubita TV) , masina care mie mi a placut foarte mult fiind un off road er absolut ca si Aro. problema cea mai urata la Aro este ca se fisura sasiul, fiind o caroserie portanta, insa asta e intampla dupa destul abuz. una peste alta calitatea materialelor nu era una foarte buna, masina era la genunchiul broastei fata de land rover sau toyota din cauza acestui lucru dar a fost lucrul facut de noi, iar un lucru facut de tine aduce si mandrie totodata. dupa atata vreme, harburile au putrezit insa mandria de a fi roman, fost constructor de automobile 4x4 bunisoare, ramane in sufletele noastre si asta pe buna dreptate, s a demonstrat ca putem. |
Author: | goldfinger [ 17 Mar 2014, 11:02 ] |
Post subject: | Re: Aro |
@care_este cu toate ca discutia ar trebui mutata pe celalat topic, ai o parere despre dacia, o respectam, dar mi se pare ca nu vezi lucrurile in ansamblu lor. Dacia, sau mai bine zis, centru tehnologic Titu al Renault, este al doilea centru tehnologic ca marime si importanta din lume, dupa Technocentre. In Romania se proiecteaza si se testeaza masini, nu doar se testeaza. In Romania exista centru de design, centru care a lucrat la modele actuale si participa la designul viitoarelor masini. In RO se fac analize detaliate pentru tari de care multi poate nici nu au auzit, fiind (acum) singurul centru capabil sa funrizeze aceste informatii (pentru acele tari). In Ro exista cel mai mare centru de prelucrare a datelor/analiza a intregului grup... Romani pot fi gasiti (si) la Techocentre lucrand in echipa (transvers), unii fiind chiar mai apreciati/priceputi ca francezii... Romania funrizeaza o mare parte (nu stiu exact cat ) din piesele utilizate de uzina din Maroc (si nu numai) pentru a ansambla vehiculele. (Deci tema ca pleaca Reno din Romania este ... . fara RO uzina din maroc nu ar functiona. ) as putea sa continui asa mult dar nu stiu daca are sens... Nu te uita doar la produsele Dacia, risti sa pierzi esentialul. Dacia ar putea sa produca limuzine oricand, chiar si masini sportive (nu la nivelul renault Sport, dar totusi.). Menirea ei este foarte clara si este logica. Daca reusesti sa vezi un pic lucrurile in ansamblu ti-ai da seama ca Dacia nu a fost cumparata pentru a deveni o marca premium, nici macar o marca generalista. Trebuie sa ramana low-cost/ultralow-cost sau, cum le place lor sa zica, smart-buy. cum bine a punctat si Valak, de-a lungul istoriei Dacia mai tot timpul a avut masini copy-paste, insa, revenind on-topic, ARO a fost candva "LandRoverul Romaniei", era una dintre cele mai capabile masini off-road din lume. Asta e de retinut! |
Author: | comanr [ 17 Mar 2014, 11:11 ] |
Post subject: | Re: Aro |
parerea mea ca reno a venit sa faca plasticul aici din cauza fortei de munca calificate si relativ ieftine. nu pune nimeni botu la amenintatile ca ar pleca din Romania, unde mai gasesc ei asa oameni, ca in franta nu mai munceste NIMENI cu adevarat. am trimis la reparat un analizor de spectru acum vreo 7-8 ani, am sunat de 100 euro dupa obiect care era semipierdut dupa 2 luni. ba era putza in concediu, ba nu era la birou, ba chiar nu stia pe ce lume este si asta nu la orice firma ci la SEFRAM. reparatia a costat si cat casa, vreo 400 euro, cam cat aparatul nou, ce sa mai, niste idioti. |
Author: | Valak [ 17 Mar 2014, 11:22 ] |
Post subject: | Re: Aro |
@comanr: Trebuie facuta diferenta intre un viciu de proiectare si o piesa realizata din materiale de foarte slaba calitate, fier mort, nerespectand cerintele. Stiu si eu ca rugineau mai repede decat oxideaza merele si ca pivotii pe fata se schimbau la fel de des ca uleiul de motor, dar n-as pune asta pe seama proiectarii, cat mai ales pe compromisurile de doi lei care s-au facut pe toata durata vietii modelului, la realizarea pieselor de schimb si aici intra si membranele pompelor de alimentare de care vorbeai tu si multe altele. E adevarat ca se mai fisurau sasiurile, dar se intampla mai ales la cele cu punte ranforsata, sau foarte parguite. |
Author: | goldfinger [ 17 Mar 2014, 11:25 ] |
Post subject: | Re: Aro |
@madkat nu ma supar deloc. Nu e "firma" mea, nu sunt eu CEO... (nici eu nu cred in anumite produse, sa nu crezi ca ma inchin la romb ca mulsulmanii la Mecca.) buai, laguna albastra dpdv tehnic a fost (cel putin) OK, dar a fost urata ca porcu'... (sunt detalii picante rau aici, dar poate ajung la fest si discutam acolo mai multe. ) Eu ma opresc cu offtopicul aici. |
Author: | goldfinger [ 17 Mar 2014, 12:00 ] |
Post subject: | Re: Aro |
madkat Quote: Pai tocmai asta ziceam - Laguna e maximul posibil pentru romb. Un maxim decent, dealtfel.
hmmm, ridici mingea la fileu . Tu ai manca "branza mucegaita", chiar daca nu iti place, doar pentru simplul fapt ca ai gasit-o la promotie? Daca ajungi la Fest o sa vreau sa discut cu tine "de ce 147 si nu Megane-cu-mai-multe pe el" Ma opresc si eu cu offtopicul. Sincer, poate parea caraghios pentru unii, dar imi cam ajunge ce am pe masina. (singura investiei pe care as mai face-o ar fi un TS de 150 (putin probabil si asta [...])), in rest nu mai am nevoie de nimic.) Urmatoarea masina vreau sa fie cat mai usoara, sub 1 tona, si sa se conduca bine, macar pe jumatate ca 47-le pe care il am acum. Ca optiunea a doua: masina mai grea, dar sub 1500KG, obligatoriu RWD (AWD poate fi o optiune, dar nu tintesc asa ceva in mod deosebit). Daca vreodata mi-as pune problema achizitiei vreunui romb, as alege noua buburuza cu tractiune spate, posibil intr-o configuratie RS. Altceva nu ma tenteaza, indiferent de numarul echipamentelor si eventualul discount, deci pret bun. PS. aici suntem off, poti sa muti discutia pe topicul meu (sau oriunde altundeva), nu ma deranjeaza. |
Author: | comanr [ 17 Mar 2014, 12:24 ] |
Post subject: | Re: Aro |
ma tu ai nevoie de 4C |
Author: | antonelcodreanu [ 17 Mar 2014, 12:30 ] |
Post subject: | Re: Aro |
ARO nu mai renaste, sunt alte interese. Daca totusi vrei sa-ti faci damblaua, pe site-urile de vanzari mai sunt caroserii intregi noi, pe la Pitesti, Campulung, Curtea de Arges, piese se gasesc... dupa ce s-a terminat productia in Romania, ARO s-a fabricat in Brazilia. Probabil ca si acum mai sunt matrite (cred ca chiar si pentru IMS). O firma privata din Cehia, cauta solutii acum ceva ani in urma cum sa poata produce legal ARO, cu numele si cu forma, doar un pic restilizat si adaptat noilor tehnologii. (Cred ca era perioada cand nu stiu cine cerea bani pentru ideea capacului de portbagaj cu eleron de la Dacia) Nu poate fi comparat cu Mercedes G, Land Rover Defender sau Iveco Massif, dar cand stii tabla inmultirii, regula de trei simpla rezolva multe ecuatii. http://www.evenimentulmuscelean.ro/inde ... zinei.html" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | comanr [ 17 Mar 2014, 13:31 ] |
Post subject: | Re: Aro |
@Valak ai punctat unde trebuie, exact ca si tine nu as pune accent pe tehnologia folosita pentru ca nu era una rea/foarte veche, erau solutii fiabile/testate de a lungul anilor, simple si adevarate. din pacate calitatea materialelor si tratamentele fac parte din know how ul realizarii unui automobil, acolo avea dacia/oltcit/aro o problema fata de japonezi de exemplu. paradoxul e ca in loc sa creasca calitatea incet incet, ea s a inrautatit pentru ca asta era epoca "de aur", tin bine minte ca planetarele originale de renault 12/dacia 1300 tineau o viata pe cand cele facute la noi trebuiau reparate/inlocuite anual. practic in industria auto romaneasca calitatea a scazut fenomenal de mult in ultimii ani de comunism si dupa, pana la venirea epocii de plastic, epoca in care inca santem cu totii. nu as zice ca nu e ok ca a revenit reno in romania insa nu stiu daca merita sa ne laudam cu asta asa tare. cu siguranta Aro si UTB nu trebuiau sa moara, pacat. uite cum se simte mirosul de plastic nou in romania! |
Author: | Valak [ 17 Mar 2014, 15:12 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Un filmulet simpatic care circula pe net, pentru fanii batranului ARO. http://www.youtube.com/watch?v=qW5Gg7nt ... ture=share" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | care_este [ 17 Mar 2014, 16:23 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Cristian_Nita Quote: @care_este
cu toate ca discutia ar trebui mutata pe celalat topic, ai o parere despre dacia, o respectam, dar mi se pare ca nu vezi lucrurile in ansamblu lor. Dacia, sau mai bine zis, centru tehnologic Titu al Renault, este al doilea centru tehnologic ca marime si importanta din lume, dupa Technocentre. In Romania se proiecteaza si se testeaza masini, nu doar se testeaza. In Romania exista centru de design, centru care a lucrat la modele actuale si participa la designul viitoarelor masini. In RO se fac analize detaliate pentru tari de care multi poate nici nu au auzit, fiind (acum) singurul centru capabil sa funrizeze aceste informatii (pentru acele tari). In Ro exista cel mai mare centru de prelucrare a datelor/analiza a intregului grup... Romani pot fi gasiti (si) la Techocentre lucrand in echipa (transvers), unii fiind chiar mai apreciati/priceputi ca francezii... Romania funrizeaza o mare parte (nu stiu exact cat ) din piesele utilizate de uzina din Maroc (si nu numai) pentru a ansambla vehiculele. (Deci tema ca pleaca Reno din Romania este ... . fara RO uzina din maroc nu ar functiona. ) as putea sa continui asa mult dar nu stiu daca are sens... Nu te uita doar la produsele Dacia, risti sa pierzi esentialul. Dacia ar putea sa produca limuzine oricand, chiar si masini sportive (nu la nivelul renault Sport, dar totusi.). Menirea ei este foarte clara si este logica. Daca reusesti sa vezi un pic lucrurile in ansamblu ti-ai da seama ca Dacia nu a fost cumparata pentru a deveni o marca premium, nici macar o marca generalista. Trebuie sa ramana low-cost/ultralow-cost sau, cum le place lor sa zica, smart-buy. cum bine a punctat si Valak, de-a lungul istoriei Dacia mai tot timpul a avut masini copy-paste, insa, revenind on-topic, ARO a fost candva "LandRoverul Romaniei", era una dintre cele mai capabile masini off-road din lume. Asta e de retinut! In Romania se "proiecteaza si testeaza" chestii dupa instructiunile altora. Noi nu am fi avut niciodata capacitatea sa facem asta fara infuzie de know-how si multi bani. La asta ma refer. Vorbesc de inovatie in primul rand care la noi este putina spre inexistenta. Vorbesc de imaginea generala. Legat de viziunea in ansamblu asupra Dacia, nu te contrazic deloc. Nu asta era subiectul discutiei. Poti construi aproape orice cu tehnologie adusa cu TIR-urile sau pe calea ferata, si know-how transportat prin retele de date si prin capul catorva "head of..." & "senior...". |
Author: | Valak [ 17 Mar 2014, 16:35 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Cand altii erau in plina revolutie industriala la noi se rasculau iobagii, despre ce vorbim ? Sigur ca avem un handicap urias, dar asta nu inseamna ca suntem un zero barat in industria asta. |
Author: | care_este [ 17 Mar 2014, 17:25 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Normal ca nu suntem zero barat. Suntem in primul rand unelte. Pe romaneste, avem cap sa intelegem foarte bine cum functioneaza si cum trebuie facute lucrurile. Ni se dau instructiunile si standardele in vigoare, suntem "treinuiti", si prestam. Adevaratele centre si laboratoare de cercetare se intampla pe alte meleaguri. Printre putinele lucruri care tin cu adevarat Europa occidentala pe harta economiei mondiale actuale este know-how-ul cultivat si dezvoltat in multe zeci de ani. Nu va imaginati ca cineva este atat de tampit sa-l imparta gratis cu noi. Noi acum nu facem decat sa intelegem bucatica cu bucatica, an de an si pentru multi ani de acum incolo, bazele si nimic mai mult. Si pentru asta platim din greu cu munca ieftina. |
Author: | antonelcodreanu [ 17 Mar 2014, 17:50 ] | ||
Post subject: | Re: Aro | ||
Exista povesti (adevarate) ca la ARO se fura grosolan, de asta masinile nu mai ajungeau la livrare tocmai intregi, si in totalitate functionale. Eu tin minte ca prin '95 fratele meu avea un 244 care nu avea centuri de siguranta, si nu le furase nimeni, asa a venit masina din fabrica. Si cand ma gandesc ca unii pun centuri pe masini de foarte mult timp.
|
Author: | care_este [ 17 Mar 2014, 18:14 ] |
Post subject: | Re: Aro |
antonelcodreanu Quote: Exista povesti (adevarate) ca la ARO se fura grosolan, de asta masinile nu mai ajungeau la livrare tocmai intregi, si in totalitate functionale.
Nici nu ma mir. Furatul este sport si cultura nationala in tara noastra. Multi ani dupa revolutie, in Romania nu s-a practicat decat supravietuirea iar asta presupunea si furat. Din pacate, furau probabil inclusiv si cei care erau responsabili in mod direct de calitatea si livrarea produsului respectiv. Cultura muncii si cinstea nu se insusesc peste noapte.
Eu tin minte ca prin '95 fratele meu avea un 244 care nu avea centuri de siguranta, si nu le furase nimeni, asa a venit masina din fabrica. Si cand ma gandesc ca unii pun centuri pe masini de foarte mult timp. |
Author: | yux_mm [ 17 Mar 2014, 22:29 ] |
Post subject: | Re: Aro |
Unul din marile avantaje la export a masinilor ARO era pretul, mult mai mic decat al concurentei la ora respectiva. Poate doar Lada Niva se mai compara la pret. Iar pentru banii dati primeai capacitati offroad bunicele, destul de mult peste medie. Imi aduc aminte cum prin anii '90 vedeam prin BV plimbandu-se Aro-uri modificate, troliu, bullbar, suspensii inaltate cu amortizoare galbene - nebunie la vremea respectiva - , cauciucuri monstruoase, cu numere de Franta, Belgia, ocazional si Germania. De ce? pai erau ieftine nene, le reparau cu banii de bere. Bine, si stiau ceva in teren. Si erau toate turtite pe la toate colturile, cu usi indoite, zgariate si indreptate cu bocancul. Pline de noroi, cu faruri suplimentare pe acoperis, canistre agatate in spate, bagaje si lopeti prinse in chingi in porbagajele de deasupra. |
Author: | comanr [ 17 Mar 2014, 22:42 ] |
Post subject: | Re: Aro |
da, erau ieftine deoarece producatorii romani de automobile au fost onesti, nu au urmarit numai profitul. au incercat sa castige un nume si au reusit, intr o piata unde masinile erau mult mai bune ca cele de astazi(cutiile din plastic in diverse nuante). drept e ca fiind companii de stat beneficiau de materie prima la preturi "nationale" , era pus la punct, intr o forma primara, un mecanism industrial primitiv care insa astazi nu mai exista. este simulat de marii producatori ai momentului insa rezultatul este un rabat mare de la calitate/fiabilitate, preturi imense, valoare mica a produsului fata de pretul platit raportat la salariul mediu al romanului. colac peste pupaza si diversele scheme financiare reusesc sa umfle pretul tigailor actuale ceva de speriat. ps: acuma ca sa faci o masina considerata de duzina nu e mare lucru, e o joaca de copil. ai sisteme gata facute de marile companii, grosul banilor il fac companii ca : bosch, valeo, magnetti marelli, siemens care vand tehnologie, producatorul este un maimutoi care le aduna la un loc intr o conserva penibila. va dati seama ca Aro facand toate sistemele in tara in diverse uzine era o amenintare fantastica pentru orice maimutoi. |
Page 1 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |