It is currently 08 Jan 2025, 17:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 09 Dec 2013, 00:23 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Salut! Sunt nou membru AlfaClub si de ieri (7.12.2013) proaspat posesor al unei minunatii pe roti model 147 1.6TS. Daca o stie cineva dinainte (Focsani) sa ma anunte si pe mine ce e cu ea. Ce pot sa spun de la inceput e ca am ceva probleme ce le voi rezolva in timp, insa una e grava si urgenta. La relanti se plimba intre 500-1000 rpm si asta nu ar fi problema daca nu s-ar mai si opri din cand in cand (in special cand iau brusc piciorul de pe acceleratie, apas frana si rotesc de volan in acelasi timp). Concret, cand iau piciorul de pe acceleratie si virez moare motoru. Azi in mers am patit-o si mi s-a oprit servodirectia...era sa ma urc pe un rond in Targoviste. Am mai vazut vre-o 2 discutii pe aici si indiciile duc spre debitmetru. Poate cineva sa imi spuna un service cu un mecanic bun pe Alfa undeva in Ploiesti, Pitesti sau Sibiu?
P.S. Cum fac sa pun poze? nu dau cu seama


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2013, 00:51 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Asta este:
http://mercador.ro/oferta/vand-alfa-rom ... 4b7b43eea9" onclick="window.open(this.href);return false;

VN-06-VPI


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2013, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 789
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
Salut si bine ai venit :wave:

Frumoasa masinuta, cred ca e aceeasi culoare ca a mea ( sper sa nu vorbesc prostii :mrgreen: ).

Cand o accelerezi, merge rotund motorul in ture mici?

_________________
Youtube 100 Kmph
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 '03 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2013, 21:12 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2010, 21:56
Posts: 184
Car: ALFA ROMEO 147
Location: BUCURESTI
Frumoasa masina sa o stapanesti sanatos.


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2013, 00:19 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Da...chiar si la 1500 in a 4-a (dau un exemplu pt. ca am incercat, nu merg de obicei asa) merge lin. Practic in momentul in care calc acceleratia totul se rezolva. Inca o chestie, la ture mici are un sunet ca de diesel...abia de la 3000-3500 prinde viata si sunetul ala super. E normal? Asa face si la voi?


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2013, 00:22 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Vlzz Quote:
Salut si bine ai venit :wave:

Frumoasa masinuta, cred ca e aceeasi culoare ca a mea ( sper sa nu vorbesc prostii :mrgreen: ).

Cand o accelerezi, merge rotund motorul in ture mici?
E neagra


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2013, 00:22 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
chivu Quote:
Frumoasa masina sa o stapanesti sanatos.
Multumesc la fel!


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2013, 01:59 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 685
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Salut si bine ai venit!
Cam aceeasi problema o am si eu: fluctuatii la relanti la apasarea ambreiajului si a franei, undeva intre 1000 si 800 rpm (sau 750, nu stiu cat e zona de rotatii minime la relanti). La mine, la relanti, cand nu e in sarcina, sta la 1000rpm (stiu ca e un pic turat, dar pana acum nu a fost vreo probl). Problema e noua: practic, cand apas ambreiajul, acul pica in gol pana la zona limita, revine, iar dupa ceva timp se stabilizeaza la 1000rpm. Ai aceleasi simptome? Ai vreun martor aprins in bord?
Singura diferenta e ca la mine nu se opreste in mers, doar oscileaza putin, dupa care isi revine. Eu, unul, nu cred ca problema e de la debitmetru, pt ca am verificat mergand cu mufa scoasa si face mult mai rau. Poti face si tu o astfel de verificare.
Una din variantele pe care le-am citit pe aici dau ca vinovat pt oscilatiile la relanti variatorul. Eu am ramas asa, nu m-am stresat prea tare, mai ales ca dupa un timp isi revine. La variator o sa umblu cand o sa rezolv distributia, desi nu sunt convins ca el e de vina (sunetul de diesel, care indica faptul ca variatorul e praf, este si nu prea.)

Nu stiu cat de ajutor iti este postul, am enumerat doua posibile cauze. Las pe mai departe pe colegii care se pricep mai bine la mecanica sa-ti ofere raspunsul. Daca afli rezolvarea, let me know... :wink:


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2013, 13:55 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Inca o belea...azi dimineata zic sa vad si eu cum stau cu uleiul...cand...ce sa vezi? Joja uscata !!! E clar...nu il mai pornesc pana nu rezolv dar vreau niste sfaturi. Stiu ca fostul proprietar a folosit Castrol 10w40. Problema e ca de cand am luat masina eu am mers cam 400 km plus ca nu stiu cat o fi mers el asa. Ce intrebari am:
-sa ii pun 1L din acelasi ulei ca sa ma duc pana la service?
-sa continui cu Castrol 10w40?
-sa continui cu 10w40?
-sa continui cu Castrol?
-sa urmaresc bolborosiri in ulei dupa ce ii pun ca sa imi dau seama daca mi-a afectat segmentii?
-la service sa ii verific compresia?
-am auzit de ceva tratament la motor ce se face la schimbul de ulei...sa ii fac?

Astept sfaturi va rog!


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2013, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7930
Car: Vespa
Location: Bucuresti
multe intrebari pentru nimic .
fa-i un schimb de ulei calumea cu filtru cu tot si vezi cum se comporta . daca ti-l haleste grav , mergi in service si pregateste-te de o mare cheltuiala . probabil omul de la care ai luat-o a mers cu ea fara sa verifice uleiul si tu ai continuat asa ...
marca de ulei e mai putin importanta atata timp cat nu e vreun Floriol sau alte bombe ... Mai important e sa fie ce recomanda producatorul . Chiar si Selenia e ok desi e mai greu de gasit in tara .
vezi ca ai un buton "search" in dreapta sus si poti cauta discutii referitoare la ulei , ca sunt destule pe aici .

ia , ca sa nu obosesti cautand viewtopic.php?f=29&t=6178&hilit=ulei" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2013, 22:47 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Prima parte a misunii e gata...termostat nou (problema cu temperatura rezolvata- imi ajunge foarte repede la 90), schimb de ulei facut (aia 2 litri de i-am pus alaltaieri au curs negri...saracuta masinuta...fara pilitura, fara probleme la compresie) si ce mi-a trecut prin cap sa ii schimb si filtrul de aer...si bine m-am gandit ca ala vechi era cel original...nu s-a umblat la el din mai 2005 pana azi la 128000 km !! Vechii proprietari se pare ca nu aveau habar ce insemna revizii periodice.
Legat de problema de la relanti...am alfat ce e: senzorul de pozitie al arborelui cu came. Vreau sa il rezolv si pe ala...ceva sfaturi?


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2013, 19:43 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Am un ghinion de mor! I-am pus senzoru de pe axa cu came si totul mergea super. M-am dus la Rompetrol si i-am facut plinul iar dupa ce am plecat am vazut ca nu mai trage bine...si scotea un sunet destul de agresiv in evacuare. In fine...mi-a zis cineva ca nu trage bine ca ar fi benzina proasta asa ca i-am pus un aditiv (99% kerosen) si am plecat sa dau o tura sa se amestece...am turat-o bine la un moment dat pana pe la 6000 si brusc am simtit o mica smucitura, puterea a scazut dramatic si sunetul din evacuare s-a agravat.
In concluzie...cred ca mi-a sarit distributia si maine trebuie sa plec acasa!!! Ajutor va rog!!!


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2013, 19:48 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
poate a sarit doar un dinte si reusesti sa o salvezi, poti scapa in cazul in care nu s a oprit motorul. fa repede asta , nu mai merge cu ea asa.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Dec 2013, 16:11 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Nu a fost sa fie. Supape lovite, compresie 0 pe cilindrul 1, etc. etc.
Am gasit un baiat super meserias in Pitesti care mi-a facut-o ca noua. Vechiul "meserias" mi-a facut un mare bine ca m-a fortat sa desfac motoru sa gasesc din timp probleme ce ar fi survenit mai traziu.
In concluzie, masinuta a suferit urmatorul tratament:
-2 supape admisie, 2 evacuare, noi;
-rola dintata de pe evacuare inlocuita;
-chiulasa rectificata;
-pompa de apa noua;
-curea distributie noua;
-galeria de evacuare sudata (nu mai scapa gaze);
-telescop capota inlocuit;
-variatorul de pe axa cu came admisie inlocuit;
-plus multe alte maruntisuri care fac ca motorul meu sa fie ca nou;
Toate astea la un pret de aprox. 1500 de lei si vre-o 3 zile de munca...sunt nespus de multumit de cum merge motorul acum!!!

P.S. Sa nu mai zic ca am aflat de ce nu avea ulei: semeringurile de pe supapele de admisie erau varza...manca ulei intr-o veselie....am uitat sa zic si de semeringuri...toate inlocuite


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2013, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3802
Car: Valeria/Carla
Location: Tim/Buc
:clapping: Bravo ! Te-a costat ceva, dar acum ai un motor pus la punct, ai grija de el si va avea si el grija de tine ! Excelent ca ai inlocuit atat variatorul, cat si simering-urile la supape ! :peace:

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBi - Valeria
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2013, 14:35 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2010, 21:56
Posts: 184
Car: ALFA ROMEO 147
Location: BUCURESTI
mugurel Quote:
multe intrebari pentru nimic .
fa-i un schimb de ulei calumea cu filtru cu tot si vezi cum se comporta . daca ti-l haleste grav , mergi in service si pregateste-te de o mare cheltuiala . probabil omul de la care ai luat-o a mers cu ea fara sa verifice uleiul si tu ai continuat asa ...
marca de ulei e mai putin importanta atata timp cat nu e vreun Floriol sau alte bombe ... Mai important e sa fie ce recomanda producatorul . Chiar si Selenia e ok desi e mai greu de gasit in tara .
vezi ca ai un buton "search" in dreapta sus si poti cauta discutii referitoare la ulei , ca sunt destule pe aici .

ia , ca sa nu obosesti cautand viewtopic.php?f=29&t=6178&hilit=ulei" onclick="window.open(this.href);return false;
ce inseamna haleste grav??? aceste masinute todeauna papa ulei.


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2013, 14:43 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
chivu Quote:
mugurel Quote:
multe intrebari pentru nimic .
fa-i un schimb de ulei calumea cu filtru cu tot si vezi cum se comporta . daca ti-l haleste grav , mergi in service si pregateste-te de o mare cheltuiala . probabil omul de la care ai luat-o a mers cu ea fara sa verifice uleiul si tu ai continuat asa ...
marca de ulei e mai putin importanta atata timp cat nu e vreun Floriol sau alte bombe ... Mai important e sa fie ce recomanda producatorul . Chiar si Selenia e ok desi e mai greu de gasit in tara .
vezi ca ai un buton "search" in dreapta sus si poti cauta discutii referitoare la ulei , ca sunt destule pe aici .

ia , ca sa nu obosesti cautand viewtopic.php?f=29&t=6178&hilit=ulei" onclick="window.open(this.href);return false;
ce inseamna haleste grav??? aceste masinute todeauna papa ulei.
Nu-i chiar asa, daca ajungi la 2 litri in 10k e mult, adica ajungi sa completezi jumatate din cantitatea initiala.
Un ts in stare buna, nu ar trebui sa scada mai mult de 500ml, adica la urmatorul schimb nivelul sa fie la jumatate min/max pe joja.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2013, 14:51 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2010, 21:56
Posts: 184
Car: ALFA ROMEO 147
Location: BUCURESTI
am inteles.cum iti explici: inainte sa plec in vacanta de varaRO - GR m am uitat la joja ea mai avand goar putin pe varf.l am completat iar la intoarcere cand m am uitat nu mi mancase nici un gram.dupa cateva iesiri prin buc a mancat 500ml


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2013, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7430
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
simeringuri supape in cazul tau chivule, consuma la porniri dese.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2013, 15:08 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Nu-mi explic, nu stiu cum mergi, ts-ul consuma ulei vizibil la joja cand sta la turatii mari, urcari peste 4000 in primele 3 trepte. Stiu la ce te referi, mi se intampla si mie, am observat si eu consum de ulei la combinarea regimului urban cu cel extraurban, dar nu de 500ml.
Fa-ti un calcul intre schimburi, ia-ti 6 litri de ulei, baga-i 4.4l si apoi vezi daca pe restul ii consumi in cei 10k.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2013, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2010, 21:56
Posts: 184
Car: ALFA ROMEO 147
Location: BUCURESTI
tzzivii Quote:
simeringuri supape in cazul tau chivule, consuma la porniri dese.
ms mult tzzivii .m am uitat in cartea masini iar schimburile de ulei au fost facute la20oookm si ceva.masina fiind din germania


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2013, 18:51 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Mmmmda...capat de drum!
Am fost la fisc sa vad ce e cu jucarioara si surpriza...nu are taxa platita, ceea ce inseamna ca eu ar trebui sa platesc 3300 de euro ca sa o inmatriculez pe numele meu (astia sunt nebuni la cap!). Ce am in gand acum, e sa merg cu ea asa....inmatriculata pe vechiul proprietar...ITP am pana in dec. 2015, asigurare numa ce i-am facut pe un an....ceva sfaturi?


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2013, 20:42 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
alexyus13 Quote:
(...) inseamna ca eu ar trebui sa platesc 3300 de euro ca sa o inmatriculez (...)
Scuze ca sunt offtopic, e doar o curiozitate.
Inteleg de la tine ca ai fost informat oficial de catre fisc ca ai avea de plata 3.300 euro drept taxa de mediu ???? sau nu am inteles eu bine ?

Nu de alta, dar pentru o masina ca a ta (sper sa nu gresesc caracteristicile) - AR 147, benzina, 1.598 cmc, noxe 194g/Km, an 2005 - taxa ar trebui sa fie 972 Euro.

Deci ?

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2013, 22:15 
Offline

Joined: 08 Dec 2013, 21:34
Posts: 27
Car: 147
Nu, nu mi-au spus de la fisc cat am de platit...mi-au spus doar ca "nu apare in baza de date, deci nu e platita".
Si timbrul e 972 la euro4, ori daca nu gresesc, 1.6 TS de 120 cp este euro3. Spune-mi daca gresesc


Top
   
PostPosted: 29 Dec 2013, 22:18 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
A ta ar trebui sa fie e4.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited