Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

verificare aprindere fara cablu diagnoza
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21826
Page 1 of 1

Author:  82sas [ 14 Feb 2014, 18:25 ]
Post subject:  verificare aprindere fara cablu diagnoza

Avand in vedere ca in ultima perioada pe forumul Alfaclub abunda informatiile tehnice, am hotarat sa iau problema in propriile maini si sa vad cu ce defectiuni se confrunta masina mea, Alfa 147 , 1.6, 105cp. Pornind de la erorile descoperite in trecut cu ajutorul unei diagnoze computerizate (P0300-misfire/ P0301-cyl 1 ignition fail- reason signal high/ P0303-cyl 3 ignition fail-reason signal high.) dar care nu m-au edificat si a acestor 2 filmulete: http://www.youtube.com/watch?v=Vpsvmei6t7E" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.youtube.com/watch?v=Q6_V6XOJ8Pg" onclick="window.open(this.href);return false; , (procedand la fel)am gasit problema. Intr-adevar la cilindrul 1 in momentul in care am dat jos fisa ce duce catre bujia nr.2 (nu vorbesc de bujia acoperita de bobina) am ramas cu fisa in mana si conectorul metalic in orificiul bobinei. De aici si acel misfire pe cil 1 avand in vedere ca era rupta conexiunea in interiorul mansonului cauciucat si scanteia se "imprastia" neducandu-se catre bujie. La fel ca si in filmulet am procedat la ridicarea fiecarei bobine in parte de pe bujie observand daca se produc modificari in "mersul" motorului si astfel am descoperit ca pe bobina 3 motorul nu isi schimba "mersul" absolut deloc deci, bobina stricata. Avand aceste doua cauze si efecte am procedat la demontarea tuturor bobinelor si a fiselor aferente si descoperind la celelalte (2 si 4) mici depuneri de coroziuni de culoare vrede si mizerie. Am procedat in prima faza la curatarea fiecarei bobine si fise (conectorii acesteia) cu solutie WD40 si montarea acestora pe suportul metalic urmand ca maine cand vor sosi fisele si bobinele comandate sa fie montate toate inapoi pe motor. Atasez alaturi cateva poze cu fisele si bobinele in cauza urmand ca maine sa completez cu partea a doua a lucrarii.
Pozele sunt facute cu telefonul dar maine le voi face cu un aparat foto pt o mai buna imagine.

Attachments:
14022014(001).jpg
14022014(001).jpg [ 198.85 KiB | Viewed 1264 times ]
File comment: capatul fisei care face legatura cu bobina si este protejat de un manson de cauciuc
14022014(002).jpg
14022014(002).jpg [ 271.97 KiB | Viewed 1264 times ]
File comment: capatul fisei care face legatura cu bobina si care s-a rupt
14022014(003).jpg
14022014(003).jpg [ 288.59 KiB | Viewed 1264 times ]
File comment: capul bobinei
14022014(005).jpg
14022014(005).jpg [ 276.23 KiB | Viewed 1264 times ]
14022014.jpg
14022014.jpg [ 250.29 KiB | Viewed 1264 times ]
File comment: In aceasta poza se poate vedea cablul folosit pt a verifica daca da scanteia bujia nr 2 (metoda folosita si in filmulete)
14022014(006).jpg
14022014(006).jpg [ 263.71 KiB | Viewed 1264 times ]

Author:  comanr [ 14 Feb 2014, 19:58 ]
Post subject:  Re: verificare aprindere fara cablu diagnoza

bravo tata, pana nu pui tu mana sa vezi ce si cum nu se rezolva.
bine la tine nu e ceva nasol dar daca te duceai la service iti sareau niste bani din buzunar in plus, iar la alfa se lucreaza usor la aprindere, ai pozitie, chef de treaba, reteta perfecta pentru o treaba buna.

acuma revenind la subiect, uneori cand ai o intrerupere a fisei, o mica distanta intre bujie si fisa sau intre bobina si fisa sa zicem undeva pe traseu, scanteia este amplificata, energia extrasa din bobina este mai mare, se stie de la clasicele dacii ca in momentul in care aveai un cilindru care intrerupea si scoteai fisa foarte putin de pe bujie , motorul mergea deodata bine, incredibil. e un fenomen cunoscut

bucuria nu dureaza mult deoarece arcul nou electric format in fisa arde repede materialul si in final distanta devine prea mare cauzand misfire.

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/