Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
nu pot schimba vitezele... https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21736 |
Page 1 of 2 |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 05:06 ] |
Post subject: | nu pot schimba vitezele... |
am si eu o AR 156 16 ts mk1 din 98...am cumparat o recent....nu pot baga in viteze cu motorul pornit... fostul proprietar a mers cu masina pana a pierdut tot lichidul de frana/ambreiaj (sub presul de la sofer era balta de lichid...banuiesc eu de la pistonasul care actioneaza pedala de ambreiaj) ...apoi pedala a cedat si masina nu a mai fost folosita...acum...am cumparat lichid de frana (dot4 sintetic)...l'am adus la nivel si pedala e la fel...merge in gol apoi tine aproximativ 3 cm din cursa ei... nu imi intra in nici o viteza....daca o pornesc intr'a intaia cu ambreiaju si frana la maxim calcate porneste...daca iau piciorul de pe frana e ca si cum n"ar exista ambreiaj si masina se pune in miscare...cu motorul oprit intra in toate vitezele...ce trebuie sa schimb inainte sa ajung la un mecanic?(sunt in Italia si aici mecanicii isi fac preturile in functie de client)deci..pompa de ambreiaj sau pistonasul care vine pe cutie...astept un raspuns sau o parere de orice natura de la cei experimentati..va multumesc anticipat |
Author: | tomi_alfa [ 29 Jan 2014, 10:24 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Si eu am patit-o cu pistonasul de la pedala. Pierdeam presiune pentru ca obosisera garniturile si de aici nu puteam alege nici o treapta cu motorul pornit. Eu mi-am pus unul metalic TRW, e mai scump, dar mai rezistent. Cele de plastic sunt mai ieftine. Daca ai sculelele (tubulara de 13 sau 10, un patent nu prea mare, surubelnita lata, o cheie cu surub in spate cu care sa prinzi furtunul sa nu-ti curga (am uitat cum ii zice stiintific)) si priceperea necesara, aproape ca l-ai putea schimba singur. Pentru aerisire tragi siguranta (n-o scoti de tot) de pe rulmentul de presiune de la cutie, in sus, tragi un pic si de furtun in spate si incepe aerisirea. Iti va mai trebui totusi un amic care sa "faca pedale". Era sa uit: la furtunul de pe cutie ai grija ca este si o garnitura micuta si e foarte usor sa o pierzi. Sa nu atingi frana cand aerisesti ca prinde aer si dupa aia nu ai sa fi doar fara ambreiaj, ci si fara frana. Citeste si aici. |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 16:42 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Multumesc tomi_alfa...mecanica nu imi e deloc peste mana...am citit si topicul celalalt deja si acum inca o data..sper sa fie doar asta...piesa deja am comandat'o..bineinteles metalica..sper ca nu voi intampina si alte probleme....legat de pistonasu de pe cutie crezi ca e functionabil.? Sau...se poate verifica cumva? |
Author: | tomi_alfa [ 29 Jan 2014, 16:56 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Eu cred ca functioneaza. E de fapt rulmentul de presiune. De obicei pica mai greu decat pompa. Ala nu-l scoti decat daca dai cutia jos. Iar sa-l verifici, nu am nici o idee... |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 16:59 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
tomi_alfa Quote: Eu cred ca functioneaza. E de fapt rulmentul de presiune. De obicei pica mai greu decat pompa. Ala nu-l scoti decat daca dai cutia jos. Iar sa-l verifici, nu am nici o idee... Ok...am inteles...multumesc din nou |
Author: | mugurel [ 29 Jan 2014, 17:03 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Frana tine ? Cred ca tre sa aerisesti si frana . |
Author: | Flor1n [ 29 Jan 2014, 18:18 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Ar fi bine sa scapi doar cu atat, daca s-a mers mult fara ulei in cutie, s-ar putea ca avariile sa fie mult mai grave. off: Bine punctat madkat, inteleg sa bata o bucsa, o eroare de lambda, debitmetru, dar in cazul asta si eu ma intreb, cum pot unii sa cumpere masini nefunctionale, iar masinile bune, sa stea cu lunile la vanzare. Unora, le place prosteala de samsar. |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 19:12 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
mugurel Quote: Frana tine ? Cred ca tre sa aerisesti si frana .
Tine cat de cat...zic cat de cat pt ca am simtit'o cand am dat o jos de pe platforma...si bineinteles o sa ii fac aerisirea si la frana...in oroce caz masina "sta" momentan..
|
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 19:17 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
madkat Quote: la TS-uri stiam ca nu e PE cutie este IN cutie.
Nu te contrazic...asa am auzit...de la unu...de la altu...eu va cer informatii fiind experimentati in domeniu...cat despre masina nefunctionala(am luat'o mai mult de pomana)...asta e singurul defect...in rest...merge...oricum multumesc madkat pt idee
daca s-a dus respectivul dat jos cutia scrie pe tine... Posibil insa daca masina este atat de veche sa aiba generatia dinainte de ambreiaj cu piston afara ca la JTD - vezi asta demontand bateria si tava ei. off: nu va inteleg pe astia de va luati masini nefunctionale... edit: exact ce zicea si tomi... am posta in acelas timp. |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 19:24 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Flor1n Quote: Ar fi bine sa scapi doar cu atat, daca s-a mers mult fara ulei in cutie, s-ar putea ca avariile sa fie mult mai grave.
Ai un pm...sper sa intelegi...si eu sprr sa scap doar cu atat...si stiu ca o sa fie doar atat pt ca cunosc proprietarul...
off: Bine punctat madkat, inteleg sa bata o bucsa, o eroare de lambda, debitmetru, dar in cazul asta si eu ma intreb, cum pot unii sa cumpere masini nefunctionale, iar masinile bune, sa stea cu lunile la vanzare. Unora, le place prosteala de samsar. |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 19:27 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
madkat Quote: eu inteleg ca a mers doar fara lichid de ambreiaj? de are balta la pedale...
Masina e in stare normala..pistonul e sigur pt ca am pus lichid la nivel si nici n'am apucat sa fac aerisirea ca la doua 3 pedale erau deja scurgeri.. multumesc de indrumari
nu vreau sa ma gandesc in ce stare e masina aia per total... pe scurt: se ia lichid de frana si se completeaza. se aeriseste instalatia daca merge - se verifica intr-o zi doua daca apar scurgeri la piston daca nu apar si tot prinde aer instalatia - nu e pistonul daca se face balta iar, se schimba pistonul. |
Author: | Flor1n [ 29 Jan 2014, 19:41 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
In cazul asta, bucura-te de ea! |
Author: | robert.ionescu [ 29 Jan 2014, 19:46 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
robert.ionescu Quote: am si eu o AR 156 16 ts mk1 din 98...am cumparat o recent....nu pot baga in viteze cu motorul pornit... fostul proprietar a mers cu masina pana a pierdut tot lichidul de frana/ambreiaj (sub presul de la sofer era balta de lichid...banuiesc eu de la pistonasul care actioneaza pedala de ambreiaj) ...apoi pedala a cedat si masina nu a mai fost folosita...acum...am cumparat lichid de frana (dot4 sintetic)...l'am adus la nivel si pedala e la fel...merge in gol apoi tine aproximativ 3 cm din cursa ei... nu imi intra in nici o viteza....daca o pornesc intr'a intaia cu ambreiaju si frana la maxim calcate porneste...daca iau piciorul de pe frana e ca si cum n"ar exista ambreiaj si masina se pune in miscare...cu motorul oprit intra in toate vitezele...ce trebuie sa schimb inainte sa ajung la un mecanic?(sunt in Italia si aici mecanicii isi fac preturile in functie de client)deci..pompa de ambreiaj sau pistonasul care vine pe cutie...astept un raspuns sau o parere de orice natura de la cei experimentati..va multumesc anticipat
Pe masina am dat 190e pt ca avea un bmw deci alfa nu o folosea si acum la sf lunii trebuia sa plateasca impozitul pe un lucru inutilizabil..sper ca acum intelegeti
|
Author: | robert.ionescu [ 15 Feb 2014, 15:18 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
tomi_alfa Quote: Si eu am patit-o cu pistonasul de la pedala. Pierdeam presiune pentru ca obosisera garniturile si de aici nu puteam alege nici o treapta cu motorul pornit. Eu mi-am pus unul metalic TRW, e mai scump, dar mai rezistent. Cele de plastic sunt mai ieftine. Daca ai sculelele (tubulara de 13 sau 10, un patent nu prea mare, surubelnita lata, o cheie cu surub in spate cu care sa prinzi furtunul sa nu-ti curga (am uitat cum ii zice stiintific)) si priceperea necesara, aproape ca l-ai putea schimba singur. Pentru aerisire tragi siguranta (n-o scoti de tot) de pe rulmentul de presiune de la cutie, in sus, tragi un pic si de furtun in spate si incepe aerisirea. Iti va mai trebui totusi un amic care sa "faca pedale". Era sa uit: la furtunul de pe cutie ai grija ca este si o garnitura micuta si e foarte usor sa o pierzi. Sa nu atingi frana cand aerisesti ca prinde aer si dupa aia nu ai sa fi doar fara ambreiaj, ci si fara frana. am facut ceea ce m'ai indrumat ...am luat Pompa de ambreiaj (piesa metalica 40€) manopera 30 si am rezolvat'o...am preferat sa merg la un service autorizat Alfa Romeo pentru ca in ciuda cunostintelor mele in domeniul Mecanica nu ma pot compara cu un mecanic autorizat... va multumesc la toti pentru indrumari si pareri
Citeste si aici. |
Author: | Ion Ion [ 16 Feb 2014, 15:21 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Salut ! Am si eu o problema cu Alfa mea.. ![]() ![]() Daca puteti sa ma ajutati cu vreun sfat sau stiti vreun mecanic priceput, v-as fi f. recunoscator Multumesc anticipat ! |
Author: | tomi_alfa [ 19 Feb 2014, 03:46 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Ion Ion Quote: Salut !
In ce oras?
Am si eu o problema cu Alfa mea.. ![]() ![]() Daca puteti sa ma ajutati cu vreun sfat sau stiti vreun mecanic priceput, v-as fi f. recunoscator Multumesc anticipat ! |
Author: | Ion Ion [ 20 Feb 2014, 23:49 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
in Bucuresti |
Author: | deck_jena [ 27 Jun 2014, 11:09 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
Salutare la toti! Ieri, fiind in coloana, n-am fost atent si am luat piciorul de pe ambreiaj ![]() Ce piesa trebuie sa cumpar inainte de a merge la mecanic? Kit-ul de ambreiaj(rulment, disc, placa)? Pompa? Cilindrul receptor? Multumesc! |
Author: | tomi_alfa [ 27 Jun 2014, 11:19 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
deck_jena Quote: Salutare la toti!
Intratul greu e de la timonerie sau de la sincroane cand caraie, dar cred ca mai degraba de la timonerie. Sunt doua cabluri ca in imaginea de aici viewtopic.php?f=17&t=16814&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;
Ieri, fiind in coloana, n-am fost atent si am luat piciorul de pe ambreiaj ![]() Ce piesa trebuie sa cumpar inainte de a merge la mecanic? Kit-ul de ambreiaj(rulment, disc, placa)? Pompa? Cilindrul receptor? Multumesc! |
Author: | deck_jena [ 27 Jun 2014, 15:29 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
tomi_alfa Quote: deck_jena Quote: Salutare la toti!
Intratul greu e de la timonerie sau de la sincroane cand caraie, dar cred ca mai degraba de la timonerie. Sunt doua cabluri ca in imaginea de aici viewtopic.php?f=17&t=16814&start=50" onclick="window.open(this.href);return false;Ieri, fiind in coloana, n-am fost atent si am luat piciorul de pe ambreiaj ![]() Ce piesa trebuie sa cumpar inainte de a merge la mecanic? Kit-ul de ambreiaj(rulment, disc, placa)? Pompa? Cilindrul receptor? Multumesc! |
Author: | comanr [ 27 Jun 2014, 16:10 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
defectul tau este rulmentul de presiune la care se poate adauga dupa caz placa de presiune. exista cazuri cand se decapseaza fetele discului de ambreiaj la asemenea momente regretabile. |
Author: | alfa146 [ 28 Jun 2014, 00:31 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
comanr Quote: defectul tau este rulmentul de presiune la care se poate adauga dupa caz placa de presiune. exista cazuri cand se decapseaza fetele discului de ambreiaj la asemenea momente regretabile.
Si asta nu afecteaza si treptele III , IV , V , VI ? La marsarier caraie . Oare tot din cauza rulmentului ? ![]() |
Author: | comanr [ 28 Jun 2014, 00:50 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
treptele inferioare se sincronizeaza mai usor, daca esti baiat destept , la nevoie nu trebuie deloc ambreiaj, vitezele se pot schimba fara a calca ambreiajul, nu recomand, pentru cunoscatori. ![]() tehnica e grea dar trebuie sa se tina cont de doua aspecte: trebuie sa ai descarcata transmisia adica sa nu fii in frana de motor sau accelerare in momentul in care vrei sa scoti din viteza si apoi ai doua variante: ori direct "cu japca" insa tre sa stii momentul ori scoti pe liber, dai doua pedale la motor pentru a sincroniza priza fixa (motorul) cu pinonul de la treapta dorita( piese care se invart fiind actionate de trenul de rulare) si prin incercari introduci in viteza insa scurt, precis, like a pro. exista chiar si alfe custom fara sincroane in cutie cu pinioane drepte extrem de rezistente, big, big HP insa sant un chin la condus, doar pentru cunoscatori/track use. |
Author: | alfa146 [ 28 Jun 2014, 01:26 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
ok , am aflat acum si cum poti schimba vitezele fara a apasa pedala de ambreiaj . ![]() ![]() |
Author: | comanr [ 28 Jun 2014, 01:48 ] |
Post subject: | Re: nu pot schimba vitezele... |
marsarierul este o treapta de viteza nesicronizata din fabrica la majoritatea atelajelor ieftinele dar exista si exceptii, la fel ca la treapta1 exista doua posibilitati in functie de necaz: una ar fi cum e colegul cu ambreiaj partial afectat, sa apesi ambreiajul sa fortezi o introducere sau in caz deosebit de grav cand nu mai ai deloc ambreiaj intra faza urmatoare, opresti motorul , cuplezi marsarierul si dai la cheie asa, o sa porneasca masina direct in viteza si dupa aia te descurci dupa cum am zis mai sus , asta daca te lasa sa faci asta, majoritatea masinilor de "moda noua" nu te lasa sa dai la automat cu masina in viteza, sant "masini ca pentru prosti", prostul nu trebuie sa dea la cheie cu masina in viteza de aceea i se pregateste acel interblocaj de ambreiaj apasat si frana sau cutie pe liber. tu nu esti prost da de exemplu nimeresti o masina "ca pentru prost" si ramai acolo, frustrat ca daca aveai o masina normala ajungeai acasa si cu ambreiajul dus. |
Page 1 of 2 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |