Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Scartie la denivelari si damburi
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21723
Page 1 of 1

Author:  C.A.T [ 26 Jan 2014, 18:08 ]
Post subject:  Scartie la denivelari si damburi

Salut,deschid acest topic in speranta ca ma va putea lamuri si pe vre-un coleg.Problema e in felul urmator:
Daca este vreme buna si nu ploua la denivelari sau damburi masina scartaie troncane din toate incheieturile,daca a plouat(doar daca ploua,daca o spal si dau cu apa peste tot,tot se aude) si intra apa pe undeva,nu stiu unde nu se mai aude scartaitul doar un pic de troncanit.Asta vara am schimbat suspensile de pe fata si bratele dar tot nimic.Aveti idee din ce cauza ar fi?

Author:  coasamihai [ 26 Jan 2014, 19:30 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

C.A.T Quote:
Salut,deschid acest topic in speranta ca ma va putea lamuri si pe vre-un coleg.Problema e in felul urmator:
Daca este vreme buna si nu ploua la denivelari sau damburi masina scartaie troncane din toate incheieturile,daca a plouat(doar daca ploua,daca o spal si dau cu apa peste tot,tot se aude) si intra apa pe undeva,nu stiu unde nu se mai aude scartaitul doar un pic de troncanit.Asta vara am schimbat suspensile de pe fata si bratele dar tot nimic.Aveti idee din ce cauza ar fi?
La mine la 156 au fost bucsele de la bara stabilizatoare. Posibil sa fie si la tine la fel daca zici ca ai schimbat bratele recent.

Author:  Flor1n [ 26 Jan 2014, 20:22 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

+1 Bucse bara stabilizatoare. Pentru a le schimba, este ceva de munca.

Author:  Hennessy [ 27 Jan 2014, 10:19 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Zgomotul poate fi si de la bascula superioara. Verifica.

Author:  mugurel [ 27 Jan 2014, 10:47 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Cu troncanitul nu e bine sa stai . Du-te la un mecanic si vezi ce trebuie schimbat ...
Cat priveste scartaitul , obisnuieste-te :) . Poti sa schimbi ce vrei tu , tot apare dupa o scurta perioada de timp .

Author:  C.A.T [ 27 Jan 2014, 10:50 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Am fost la 3 pana acuma si la fiecare am pus câte ceva,dau drumu la muzica tare ca să nu o aud sau merg pe autostrada.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  yux_mm [ 27 Jan 2014, 16:00 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Pun pariu ca sunt bucsele de bara stabilizatoare.

@mugurel: eu am schimbat basculele superioare si inferioare cu unele TRW. Momentan nici un scartait si au spre 40k km. Dar am o presimtire ca o sa inceapa sa trancane direct atunci cand le va veni vremea.

Author:  C.A.T [ 27 Jan 2014, 16:03 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

O să încerc sa fac si astea,voi reveni cu detali după ce am sa le schimb.Vă multumesc mult.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  High Octane [ 28 Jan 2014, 21:59 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Daca deja troncane bucsile de la bara stabilizatoare atunci nu mai au cum sa si scîrțîie. Iti scîrțîie bucsile de la basculele superioare.
Eu am pus bucsi de poliuretan la basculele superioare, nu le-am gresat deloc si au inceput sa scîrțîie de imi era rusine sa plimb pe cineva cu masina.
Le-am dat jos, le-am gresat cu vaselina grafitata si de atunci e liniste. Ah, bucsile sint deja la al treilea rind de bascule. La toate anterioarele s-au dus pivotii,
am luat altele noi, am aruncat bucsile stock si am pus aceleasi bucsi de poliuretan. Merg brici si azi si au cam 4 ani si 50.000 km.

Attachments:
1.PNG
1.PNG [ 783.23 KiB | Viewed 2456 times ]

Author:  sv_kdt [ 28 Jan 2014, 22:09 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

High Octane Quote:
Daca deja troncane bucsile de la bara stabilizatoare atunci nu mai au cum sa si scîrțîie. Iti scîrțîie bucsile de la basculele superioare.
Eu am pus bucsi de poliuretan la basculele superioare, nu le-am gresat deloc si au inceput sa scîrțîie de imi era rusine sa plimb pe cineva cu masina.
Le-am dat jos, le-am gresat cu vaselina grafitata si de atunci e liniste. Ah, bucsile sint deja la al treilea rind de bascule. La toate anterioarele s-au dus pivotii,
am luat altele noi, am aruncat bucsile stock si am pus aceleasi bucsi de poliuretan. Merg brici si azi si au cam 4 ani si 50.000 km.
La fel am patit si eu cu bucsile de poliuretan e superioare. Le-am dat jos si le-am facut un sant pe care l-am umplut cu vaselina. E secretul succesului.

Author:  yux_mm [ 28 Jan 2014, 23:04 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Eu nu am inteles o chestie: daca oricum pivotul este cel care cedeaza primul, si ala este cel care cedeaza, ce sens mai are sa pun bucsele de poliuretan? oricum bratul il schimb cand cedeaza pivotul.
Si @highoctane, zici ca ai schimbat 4 randuri de brate in 50k km? ca eu asa inteleg. Deci in medie un rand la vreo 12500km. Pai ceva nu merge taticu, eu am aceleasi brate (TRW) cu bucse de cauciuc de 35k km si cred ca vreo 5k tot mai merg.
Concluzie: ce sens are sa pui poliuretan cand cu ele sau cu cele de cauciuc tot atat te tine bratul/pivotul? sau poate e placerea mesteritului, ca altfel nu inteleg.

Author:  valerica [ 28 Jan 2014, 23:10 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

yux_mm Quote:
Si @highoctane, zici ca ai schimbat 4 randuri de brate in 50k km? ca eu asa inteleg. Deci in medie un rand la vreo 12500km. Pai ceva nu merge taticu, eu am aceleasi brate (TRW) cu bucse de cauciuc de 35k km si cred ca vreo 5k tot mai merg.
Concluzie: ce sens are sa pui poliuretan cand cu ele sau cu cele de cauciuc tot atat te tine bratul/pivotul? sau poate e placerea mesteritului, ca altfel nu inteleg.
Adevarat, eu nu am schimbat bascule superioare de cand am luat masina, scartaie la rece dar nu e foarte deranjant, au peste 40k de cand e masina la mine. 12.500km e absurd, bani aruncati.

Author:  C.A.T [ 29 Jan 2014, 00:03 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Cum gasesc bucsele din materialul asta?

Author:  High Octane [ 29 Jan 2014, 00:21 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

C.A.T Quote:
Cum gasesc bucsele din materialul asta?
http://www.ebay.co.uk/itm/POWERFLEX-FRO ... 48604cf2fe" onclick="window.open(this.href);return false;

http://alfisti.ro/shop/suspensie-direct ... 56-gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  High Octane [ 29 Jan 2014, 00:26 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

yux_mm Quote:
Eu nu am inteles o chestie: daca oricum pivotul este cel care cedeaza primul, si ala este cel care cedeaza, ce sens mai are sa pun bucsele de poliuretan? oricum bratul il schimb cand cedeaza pivotul.
Si @highoctane, zici ca ai schimbat 4 randuri de brate in 50k km? ca eu asa inteleg. Deci in medie un rand la vreo 12500km. Pai ceva nu merge taticu, eu am aceleasi brate (TRW) cu bucse de cauciuc de 35k km si cred ca vreo 5k tot mai merg.
Concluzie: ce sens are sa pui poliuretan cand cu ele sau cu cele de cauciuc tot atat te tine bratul/pivotul? sau poate e placerea mesteritului, ca altfel nu inteleg.

Scuze pentru post dublu.

Sint 3 rinduri de bascule, nu 4.

Diferenta este ca eu dau 95 lei pe un brat aftermarket (nu OE, scuze) in timp ce tu dai 275 lei pe un brat TRW.

http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-14 ... 4844a735d9" onclick="window.open(this.href);return false; - 95 lei

http://alfisti.ro/shop/suspensie-direct ... 156gt.html" onclick="window.open(this.href);return false; - 275 lei (redus de la 310).

Probabil ca pe termen lung nu este nicio economie in a cumpara piese ieftine, dar si sa scoti 550 lei din buzunar pentru 2 bascule, pentru unii e juma' de salar.

Author:  dcmilitaru [ 29 Jan 2014, 00:44 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Pai ala e OE?
Daca dai 95 de ron pe el(cu toate ca vad ca mai costa 15lire si transportul, deci te apropii de 200 ron), d-aia tine atat.

Author:  yux_mm [ 29 Jan 2014, 00:45 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

95*3=285, unde mai pui si manopera ca e de 3 ori. Plus ca orice om responsabil dupa manevra asta face si geometria... de 3 ori. Si unde mai pui, ca sa te joci toata ziua cu suruburile alea nu e atat de sanatos. Deci per total nu mi se pare ca iesi mai ieftin, doar ca mai dispersezi banii de-a lungul timpului, ceea ce in realitate nu e economie. A,...si sa nu uit: timpul petrecut cu interventiile, ala nu costa bani? La mine cel putin e destul de scump.
Iar daca stau sa ma gandesc mai bine, bratele superioare cu care a venit masina, adica cele montate de fabrica, m-au tinut aproape 65k km. Deci ce iei tu acolo OE cu 95 si te tine, hai sa zicem 20k, ca sa fiu indulgent, numai OE nu este. 'Got the picture?

Nu mi-o lua in nume de rau, poate ca am un "ton" prea agresiv, insa nu mi se pare ok fuga dupa chilipiruri.

Author:  High Octane [ 29 Jan 2014, 00:51 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

De manopera nu e cazul, mi le fac singur.
Geometrie dupa ce schimbi o bascula superioara? Eu umblu la suspensie, nu la directie. N-am pneuri tocite inegal, no need for geometry.
Nu ma joc toata ziua cu suruburile alea, ma joc odata la 20k, dar si daca m-as juca toata ziua, ce n-ar fi sanatos in asta? Sa nu dramatizam aiurea.
Pentru mine reteta asta functioneaza ok. Nu m-am plins de multisor timp pe forum ca mi s-a stricat ceva si n-am stiut sa repar sau n-am facut rost de piesa.
Traiasca eBay-ul si piesele ieftine. :peace:

Author:  C.A.T [ 29 Jan 2014, 01:42 ]
Post subject:  Scartie la denivelari si damburi

Eu am găsit setul asta complet are si pt versiunea mea,ce ziceti?
Attachment:
ImageUploadedByTapatalk1390948935.935803.jpg
ImageUploadedByTapatalk1390948935.935803.jpg [ 157.74 KiB | Viewed 2411 times ]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Author:  yux_mm [ 29 Jan 2014, 13:06 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Setul este pentru motorizarea 1,9 Mjet 150cp. Bratele, bieletele antiruliu sunt identice la toate motorizarile, ba mai mult, sunt identice pentru 47, 56, GT (nu bag mana in foc si pentru variantele GTA 3.2). Singurele diferente sunt la dimensiunile bucselor pentru bara stabilizatoare. Cele din anunt sunt de 22mm, dat fiind ca sunt pentru motorizarea mai sus mentionata. Deci acestea nu cred sa se potriveasca la tine.

Author:  FREEZER [ 29 Jan 2014, 16:28 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Troncănitul trebuie să fie de la bucșa brațului inferior (sub amortizor). Eu o am uzată și troncăne. Una peste alta trebuie să schimb toată articulația, ceea ce va trebui să faci și tu. Nu te zgârci doar la bucși, pentru că nu se știe când te va lăsa vreun pivot.


Alfa 156 1,9 JTD 16v 150+ (by ILuzoriu)
Alfa Brera 2,4 JTDM 20v 200+ (by ILuzoriu)

Author:  yux_mm [ 29 Jan 2014, 19:21 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Oricare dintre bucsi se duce pe apa sambetei se aude un troncanit. De aceea e recomandat ca atunci cand incepe scandalul sa te duci la un mecanic, de preferat unul care se pricepe la astfel de masini, sa ia articulatiile la puricat si sa o depisteze pe cea cu probleme,... sau pe cele cu probleme.

Author:  C.A.T [ 30 Jan 2014, 09:10 ]
Post subject:  Re: Scartie la denivelari si damburi

Am urmărit de unde vine zgomotul si mai mult se aude in spate,închidere portbagaj(cred ca s-a desfăcut de la vibratiile sub-ului)si cred ca de roti.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/