de catva timp pierd antigel dar intr-un mod ciudat... se intampla pe vreme rece si cu motorul nepornit de cateva zile. gasesc o mica balta chiar sub filtrul/radiatorul de ulei. picatura de antigel este pe filtru, dar se scurge de mai sus. am lasat masina intr-un garaj iar peste cateva zile am coborat in groapa si, din cat am putut vedea, curge de undeva din zona distributiei, dar nu din cutia curelelor, ci din spatele ei. la 2.0 jts, cutia curelelor e formata din capacul din plastic si un fel de guler metalic pe care se aplica acest capac. gulerul metalic este cumva aplicat pe blocul motorului. ei, scurgerea e un fir de antigel care se prelinge pe gulerul asta dar nu pe interiorul lui, adica prin cutia curelelor, ci pe afara, adica intre bloc si guler. fiind zona aia, am schimbat capacul pompei, totusi pierd in continuare...
deci - motorul pierde la rece si oprit, ca si cum, la rece s-ar contracta ceva, formandu-se astfel o fisura sau lipsa de etanseitate. inca ceva: cand, datorita scurgerii, vasul de expansiune se goleste, nu mai pierd... apasand pe furtunuri, vad ca antigelul este ca nivel exact acolo, la partea inferioara a vasului.
ce poate fi? eu nu am decat doua variante, avand in vedere ca scurgerea e in zona aia: garnitura de chiulasa s-a impuscat doar cat sa scape antigel, fara a se pierde ulei sau a se amesteca antigelul cu uleiul, ori o fisura a motorului (totusi cred ca pierde destul de putin in timp pt a-mi pune problema asta)
stie cineva mai mult? ms
|