Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Alfa 147 FL
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21559
Page 1 of 3

Author:  sloop [ 19 Dec 2013, 23:24 ]
Post subject:  Alfa 147 FL

Recenta mea achizitie:
Alfa Romeo 147 FL 1.9JTDm 2008, varianta 115cp 8v fara DPF, cu resoftare stage 1 undeva in zona 135cp + egr off, jante de 16' Supersport + admisie inox, ornament cromat portbagaj, evacuare dubla, fara finala.
Asa cum e acum, consumul mediu este sub 6% in ultimii 3500km, facuti pe frig, cei drept cu clasicul carton pe radiator, foarte bun pentru ce poate masina.
Pe viitor cred ca o sa incerc si fara catalizator.

Legat de incalzirea destul de grea cu tot cu carton, cam dupa 10km (extraurban) e la 90C e posibil sa fie de la anularea EGR-ului ?
Ca probleme: bucsele bara stabilizatoare fata (va primi in curand ceva poliuretan) + o eroare la senzorul de temperatura combustibil (o sa incerc sa il curat... pentru inceput). Cred ca e pozitionat undeva in zona filtrului de motorina.

LE: A, si inca ceva, am doar o cheie, unde as putea sa mai fac o copie la pret rezonabil?

Attachments:
A1.jpg
A1.jpg [ 262.85 KiB | Viewed 5819 times ]
A2.jpg
A2.jpg [ 243.93 KiB | Viewed 5819 times ]
a3.jpg
a3.jpg [ 270.39 KiB | Viewed 5819 times ]
A4.jpg
A4.jpg [ 307.18 KiB | Viewed 5819 times ]
a5.jpg
a5.jpg [ 399.4 KiB | Viewed 5819 times ]
a6.jpg
a6.jpg [ 379.06 KiB | Viewed 5819 times ]
a7.jpg
a7.jpg [ 287.1 KiB | Viewed 5819 times ]

Author:  comanr [ 19 Dec 2013, 23:28 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

pe viitor poti sa incerci si fara galerie! :puke:

ce suduri de kkt , auzi carton , ce zici de un termostat, e ok ?

Author:  Hermanoli [ 19 Dec 2013, 23:38 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

Eventual bucse Oem pt bara stabilizatoare, ar fi mai silentioasa deplasarea.

Trimis de pe al meu Nexus 7 folosind Tapatalk

Author:  Valak [ 20 Dec 2013, 00:16 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

:clapping: Foarte frumoasa masina, felicitari !
Da, anularea EGR-ului face mai lenta incalzirea motorului. Totusi, daca la drum intins apa nu ramane la 90 de grade inseamna ca nici termostatul nu inchide bine si ar fi de preferat sa il schimbi, altfel, cartonul ala nu e neaparat o idee rea. Poliuretanul e si nu e o idee buna, vei scapa de "batai", dar nu te astepta sa fie prea liniste in masina, au prostul obicei sa scartaie destul de urat, dupa un timp.
E adevarat ca lipsa tobei finale nu modifica prea mult sunetul - apropo, foarte faine evacuarile - dar parca n-as lasa teava de la un capat la altul, s-ar putea sa ajunga sa te deranjeze, iar gazele care oricum ies mai fierbinti fara EGR sa-ti topeasca una-alta.

P.S. Bai, Coman, da' ce primire i-ai facut, l-ai luat in karate direct, cu emoticon cu tot...! Lasa omul sa respire, mai ales ca e argesean de-al meu !

Author:  comanr [ 20 Dec 2013, 00:30 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

imi cer scuze da cu sudurile alea, vrea sa devina si nenea cox mai nou, pune si carton ,are si cai , caluti ce or fi ei , daca zici ca e de al tau si e baiat bun il las in pace. :D

Author:  yux_mm [ 20 Dec 2013, 19:00 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

Adevarul e ca am vazut si suduri mai bune ca alea.
Bagheta aia pe portbagaj desi stiu ca e oem, consider ca a fost realizata de cei de la AR intr-un moment de ratacire. Imi aminteste de Astrele ce au impanzit tara de vreo 2 ani in coace.

O intrebare: prin teava din dreapta iese fum? sau e doar de frumusete?

Asigura-te ca ai un termostat in mintile lui, asa cum a zis si Valak, si poate renunti la cartonul ala. Intre timp am mai evoluat ca specie, de la batrana dacie 1300. Era un topic in care se discutau metode mai elegante de preincalzire a motorului, astfel incat sa se inlature uzura prematura si incalzirea deficitara a motorului.

Eu ti-as recomanda sa pastrezi catalizatorul, si din considerentele precizate de colegi anterior, dar si pentru ca toti ne dorim o atmosfera mai curata.

Pentru cheie, intreaba la centrele care fac printre altele si chei de masina. Poate te pot ajuta. Sau daca nu la reprezentanta.

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 00:34 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

Raspunsuri, pentru toti :).

Da, sunt rare Supersport-urile pe 16, imi si plac si imi ajung fiindca inca mai am talon pentru Romania cu 205/55/16 mai merge prin gropile patriei, 215/45/17 e prea putin pentru tara noastra.
Frumusetea sudurilor e mai putin importanta pentru mine, mai mult partea functionala m-a interesat, oricum nu stau sa ma uit la ele... si eram si ofticat ca dupa remap s-au spart AMBELE furtune.
Termostatul e bun, ajunge la 90C acolo sta, problema e timpul mare pana ajunge si singura solutie este momentan cartonul, care oricum e bine bagat si nu se vede.
Lipsa EGR-ului se observa, iarna trecuta cand nu aveam remap, deci cu EGR-ul on se incalzea mai repede si fara carton.
Bagheta de portbagaj la mine nu era, era doar locul pentru ea gol, asa ca am comandat de pe ebay.de una la 19E, mi s-a parut necesar putin crom in spate.
Evacuarea e in Y, deci "merg" ambele tevi, a fost relativ usor fiindca era deja loc decupat in dreapta pentru a 2a teava, culmea, in stanga decupajul e cu 2cm mai lat decat cel din dreapta, asta din fabrica... cam ciudat, dar asta e.

Pe viitor o sa anulez si catalizatorul dar numai la cerere, nu mereu, o sa montez o valva electromecanica, cand vreau nebunii ocolesc catalizatorul, cand vreau liniste il pun la treaba.

PS: traiasca cartonul :) recomand la toti ... nu aveti ce pierde (in afara de mandrie). Al meu e negru sa nu se vada :)

Attachments:
cutOff.jpg
cutOff.jpg [ 128 KiB | Viewed 5717 times ]

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 00:42 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

eu nu stiu ce tot vreti de la un diesel de 1.9 sincer. mai era unu pe aicea care facuse din el drujba de curse cu milioane de cai.

vezi sa nu iei foc cu kinezariile alea.
nu stiu ce tot are lumea cu egr ul , eu am aproape 80k cu masina facuti de mine si nici o problema , nici curatare , nimic. iarna asta cu termostat bun, pus anu trecut, fara carton fara nimic e cald si bine.

it s just a diesel!

Author:  yux_mm [ 21 Dec 2013, 00:49 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

Cu catalizatorul nu cred ca merge chiar asa simplu: switch on/switch off. Tre sa mai umbli si la soft, ca ala are un rol acolo. Mai documenteaza-te pe tema asta ca dai buleala dupa, si zici ca e masina proasta.

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 00:57 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

Nu vreau sa fac drujba, vreau doar ceva mai mult zgomot (si asta nu mereu), oricum masina ramane la remap Stage 1 ... mai mult nu cred ca rezista altele: ambreiaj, planetare, turbina, intercooler prea mic ... asa ca pentru mai mult decat e acum e prea mult de investit.
Nu ai cu ce sa iei foc, e doar o clapeta electica,,, se poate chiar si manuala :).
EGR-ul meu avea momente cand se bloca, asa ca am decis sa il anulez decat sa il repar.

Da, inainte de ocolirea catalizatorului trebuie sa ma interesez daca e nevoie de modificar in soft, chiar daca masina nu are DPF.

Attachments:
manual.jpg
manual.jpg [ 22.86 KiB | Viewed 5706 times ]

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 00:59 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

pune o pe direct! :lol:

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 01:03 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
pune o pe direct! :lol:
Asta e boala mea... sa modific lucrurile, sa le imbunatatesc.

Ai legatura cu AnalogicSound?

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 01:07 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

e gunoiul meu de site la care scriu cand se aliniaza 3 planete

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 01:20 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
e gunoiul meu de site la care scriu cand se aliniaza 3 planete
Bun, inseamna ca sti de boala modificarilor, la mine se aplica si la audio (nu neaparat facute de mine, dar cerute), nu numai la auto:
- amp Atoll IN80 - pe intrare Elna Silmic ARS;
- cd Marantz CD52: eliminare circuit OS, etaj iesire cu OPA2604 , condensatori iesire EFCON MKT, decuplare alimentare parte analogica si digitala cu tantal + Chemicon BP Muse, decuplari DAC SAA7350 inlocuite WIMA MKT, eliminare circuit muting, codensator filtraj alimentare inlocuite cu BC components + Roederstein
- dac Xiang Sheng DAC-01A: NE5532 inlocuit cu LM4562 pe soclu, 6N3 china inlocuita cu 6H3 nos rusia;
- preamp phono Cambridge 540P (la care vine un Teac PX500 + AT95E): NE5532 inlocuit cu LM4562 pe soclu;
- boxe Dynaudio Audience 122 inca nimic, dar m-as baga la alti conzi mai buni prin filtre.

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 01:28 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

apreciez faptul ca stii cu ce se mananca lucrurile astea, care imbunatatesc (eu nu sant 100% convins) calitatea sunetului in unele "scule" insa facand o masina mai poluanta anuland rand pe rand toate device urile antipoluare e un mare downgrade in opinia mea.

esti liber sa faci ce vrei insa am considerat ca pentru faptul ca te lauzi cu downgrade urile astea meritai tras de urechi sa te trezesti putin. nu de alta da exista sau inca vad ca mai exista o moda idioata, proasta in a scoate catalizatore si filtre si egr uri chiar daca merg bine.
inteleg cand e vorba de buget limitat insa vad o gramada de baietasi cu putze cu silicon in buze si cu masini noi care fac asta, esti unul din ei?

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 01:38 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
apreciez faptul ca stii cu ce se mananca lucrurile astea, care imbunatatesc (eu nu sant 100% convins) calitatea sunetului in unele "scule" insa facand o masina mai poluanta anuland rand pe rand toate device urile antipoluare e un mare downgrade in opinia mea.

esti liber sa faci ce vrei insa am considerat ca pentru faptul ca te lauzi cu downgrade urile astea meritai tras de urechi sa te trezesti putin. nu de alta da exista sau inca vad ca mai exista o moda idioata, proasta in a scoate catalizatore si filtre si egr uri chiar daca merg bine.
inteleg cand e vorba de buget limitat insa vad o gramada de baietasi cu putze cu silicon in buze si cu masini noi care fac asta, esti unul din ei?
Ti-am spus ca egr-ul meu era cu fite, ala a fost principalul motiv pentru anulare, nici macar remap nu aveam in plan, dar a venit odata cu anularea... sincer sa fiu nu imi pare rau,
consumul a ramas la fel doar ca masina merge mult mai bine. Daca ai face remap (chiar si fara anulare egr daca iti e drag) vei vedea diferentele si nu cred ca o sa fi nemultumit de faptul ca poate poluezi mai mult.
Evacuarea la fel, mai mult manat de faptul ca stock arata oribil toba (vezi foto)... e foarte mare si urata, m-am gandit sa o vopsesc negru, apoi am vrut doar tips dar tot urata era.

Catalizatorul in schimb daca va fi, nu va fi decat cu comutare, din motive de poluare... fonica pe distante lungi. Oricum operatiunea on/off ridica substantial costurile si nu stiu daca o sa o mai fac.

Si uite asa din una in alta, ajungi la tot mai multe modificari, pe care nu le aveai in plan de la inceput.

Attachments:
a147orig.jpg
a147orig.jpg [ 85.44 KiB | Viewed 5688 times ]

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 01:49 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

costurile pe care le ridica inlocuirea valvei egr erau minuscule comparativ cu cat ai bagat, mai ales daca vorbim de un egr second(100ron)

eu inca fac parte din acea categorie care crede ca functionalitatea si calitatea unui echipament audio nu sta doar in pretul produsului, statea candva insa acum nu mai sta.

avand un autoturism care se incadreaza in normele de poluare date de producator e o dovada de bun simt asa cum nu te caci pe casa scarii , nu dai cu fum si alte alea daca poti sa nu o faci.
eu de exemplu nu fortez masina de la stop in oras si din motivul ca ar putea scoate fum mai ales dupa cateva zile de foiala in oras, fac asta pe centura de exemplu nu in intersectiile unde stau 30 de oameni la semafor.

imagineaza ti de maine toate motoarele cu egr off,dpf off, decat, cam cum ar fi la semafor, iti zic eu exact ca in 1960.

in fine sant satul de de alde tine daca ma intelegi.

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 02:02 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
costurile pe care le ridica inlocuirea valvei egr erau minuscule comparativ cu cat ai bagat, mai ales daca vorbim de un egr second(100ron)
eu inca fac parte din acea categorie care crede ca functionalitatea si calitatea unui echipament audio nu sta doar in pretul produsului, statea candva insa acum nu mai sta.
avand un autoturism care se incadreaza in normele de poluare date de producator e o dovada de bun simt asa cum nu te caci pe casa scarii , nu dai cu fum si alte alea daca poti sa nu o faci.
eu de exemplu nu fortez masina de la stop in oras si din motivul ca ar putea scoate fum mai ales dupa cateva zile de foiala in oras, fac asta pe centura de exemplu nu in intersectiile unde stau 30 de oameni la semafor.
imagineaza ti de maine toate motoarele cu egr off,dpf off, decat, cam cum ar fi la semafor, iti zic eu exact ca in 1960.
in fine sant satul de de alde tine daca ma intelegi.
La audio, schimba un opamp cu unul mai nou modern si se va face lumina... schimba un condensator normal cu unul de calitate si la fel, va fi diferenta ... nu sunt povesti e pe bune.

Cam repede ai ajuns la concluzia cu semaforul? crezi ca sunt un iresponsabil de 18 ani care croseteaza prin oars? Te cam grabesti cu concluzile, sau ai idei preconcepute.
Fum cu toate modificare eu nu am vazut niciodata in spatele meu, decat cand s-au spart furtunele de la admisie.
Legat de poluare, ce sa zic, mai am o Honda Civic din '94 care e Euro1, sigur polueaza triplu decat asta...
M-ai facut curios, chiar o sa trec la un centru de ITP asa de curiozitate sa masor noxele, sa vad pe unde sunt.

Oricum, daca nu stiai, masinile nu sunt nici pe departe sursele principale de poluare la nivel global (poate doar local, in anumite zone cu un relif anume)... asa ca, din puctul meu de vedere toate normele de poluare impuse la autovehicule sunt cu efect minim asupra mediului la nivel global... e doar ceva pentru publicul larg... ai aiba pe ce da vina si sa distraga atentia de la pluarea adevarata (industrie, transporturi maritime si aeriene, despaduriri *care la noi in tara cred ca sunt principala cauza a cresteri poluarii etc...)
Doar un exemplu: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-1 ... 20182.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 02:07 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

e clar m am lamurit cu tine daca zici ca nu ai vazut fum dupa masina ta 1.9 jtd, toata lumea stie ca dieselurile non dpf dau cu fum in anumite conditii de exploatare mai ales daca sant remapate.

la itp se face doar testul cu opacimetrul , nu se face pentru oxizii de azot asa ca nu te mai du, scoate si catalizatorul si bucura te de puterea imensa oferita de 1.9jtd remapat.

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 02:16 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
e clar m am lamurit cu tine daca zici ca nu ai vazut fum dupa masina ta 1.9 jtd, toata lumea stie ca dieselurile non dpf dau cu fum in anumite conditii de exploatare mai ales daca sant remapate.
la itp se face doar testul cu opacimetrul , nu se face pentru oxizii de azot asa ca nu te mai du, scoate si catalizatorul si bucura te de puterea imensa oferita de 1.9jtd remapat.
O fi fost fum, dar nu era vizibil din masina.
Si da vreau sa ma bucur de puterea imensa si de consumul mic, si de sunetul placut fara catalizatoar si toba, fara nici o restrictie.

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 02:25 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

:clapping:

de aia santem unde santem ca sant o caruta ca tine care nu respecta pe ceilalti, nu respecta mediul, nici macar pe ei nu se respecta, isi ofera chiar si lor kitsch pe tava iar cu cat au mai multi bani fac mai rau pana se caca peste toti fara restrictie!

mai era un imbecil azi care imi explica ca el face itp ul la masina pe bulgaria cu un telefon dat si nu stiu ce suma de bani ca doar santem in uniunea europeana!

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 02:42 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
:clapping:
de aia santem unde santem ca sant o caruta ca tine care nu respecta pe ceilalti, nu respecta mediul, nici macar pe ei nu se respecta, isi ofera chiar si lor kitsch pe tava iar cu cat au mai multi bani fac mai rau pana se caca peste toti fara restrictie!
mai era un imbecil azi care imi explica ca el face itp ul la masina pe bulgaria cu un telefon dat si nu stiu ce suma de bani ca doar santem in uniunea europeana!


Sincer daca traiam intr-o alta tara, cu autostrazi si sensuri unice unde depasesti, fara griji nu mai faceam nici un remap.
Dar cum la noi trebuie sa intri pe contrasens ca sa depasesti pentru mine e important orice plus de putere... ca sa pot depasi lejer si fara riscuri.

Si eu care ma gandeam ca viitoarea masina sa fie o clasica ce minim 4 litri, non-euro... sa vezi cat polueaza aia.

Tin sa te anunt ca faci parte din grupa celor manipulati care cred ca traficul de autovehicule este principala cauza a poluarii ... cand de fapt nu e deloc asa, e doar un motiv bine implantat in capul majoritatii pentru ascuderea principalelor cauze (industrie, agricultura aiurea cu prea multe chimicale etc...).
De ce crezi ca nu evolueaza deloc autovehiculele electrice? Fiindca cele normale nu polueaza atat de mult incat sa fie o problema reala pentru mediu, bineinteles cu exceptia aglomerarilor urbane, unde solutia este transportul in comun sau cu bicicleta, nu cu masina, indiferent de norma de poluare...
De ani de zile nu s-au mai facut deloc progrese in domeniul bateriilor electrice, mai vezi cate un prototip electric cu LiPo care e de mult timp aparut... deci nimic nou sub soare.
Ar putea face masini alimentate cu hidrogen (care ar elimina doar apa la functionare) ... si multe altele, dar nu se fac.

Asa ca, daca vrei sa fi green intr-adevar, mergi cu trenul, autobuzul, tramvaiul, bicicleta sau pe jos, dar nu imi spune ca ai masina Euro6 ca nu e suficient.

Cu asta am incheiat off topic ul pe teme de poluare...

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 02:57 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

nu mai stau sa iti explic nimic , pare ca nu compilezi, in oras e vorba de poluare locala, oxizii de azot pe care tu i dai la nasul copilului care se duce la scoala si sta la trecere, pe care eu avand sistemele nemodificate si functionale nu le dau la nivelul pe care tu le dai zilnic.

ai o abordare absolut idioata daca tu crezi ca aceste sisteme de depoluare de pe masini sant praf in ochi, du te repede si fa un control la cap, chiar ai nevoie.

chiar vad ca nu esti in stare sa intelegi anumite lucruri, mi e greu sa cred dar asa e.

Author:  sloop [ 21 Dec 2013, 03:13 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

comanr Quote:
nu mai stau sa iti explic nimic , pare ca nu compilezi, in oras e vorba de poluare locala, oxizii de azot pe care tu i dai la nasul copilului care se duce la scoala si sta la trecere, pe care eu avand sistemele nemodificate si functionale nu le dau la nivelul pe care tu le dai zilnic.
ai o abordare absolut idioata daca tu crezi ca aceste sisteme de depoluare de pe masini sant praf in ochi, du te repede si fa un control la cap, chiar ai nevoie.
chiar vad ca nu esti in stare sa intelegi anumite lucruri, mi e greu sa cred dar asa e.
1. Un alt motiv pentru care incurajez si sustin ideea transportului in comun in orasele mari, e singura solutie .
2. Oricum pana in iarna viitoare poata o sa revin la EGR (din cauza incalzirii grele) .
3. INCA NU STIU CE VREI .
4. AJUNGE CU OFF TOPIC-UL, AM INTELES PUNCTUL TAU DE VEDERE SI VEZI PCT.3.

Author:  comanr [ 21 Dec 2013, 03:16 ]
Post subject:  Re: Alfa 147 FL

1. sa nu te mai faci de ras cu downgrade urile
2. sa incerci sa faci uz de creier

Page 1 of 3 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/