It is currently 29 Sep 2024, 02:30

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Apr 2010, 11:07 
Offline
User avatar

Joined: 11 Mar 2009, 16:32
Posts: 18
Location: Cluj-Napoca
Salut,
M-am lovit de o problema enervanta. Masina mea tremura la pornire si la oprire, deasemenea tremura putin si cand sunt pe turatie mica si schimb viteza.

Mecanicu` meu a diagnosticat ca fiind defecta o FULIE de pe cureaua de accesorii, care este dusa. E vorba de o fulie mare care are pe capul ei patru capete de surub (asa ca sa va dati seama care este). Mecanicul zice ca este uzata si are joc si de la ea se transmite tremorul la motor si implicit in caroserie. Pe langa fulia asta mai are joc inca o rola intinzatoare sau de ghidaj(una mai micuta).

V-ati lovit de asta? DORESC recomandari. MEcanicu` mi-a zis sa mai merg cu ea ca nu e grav si cand se duce de tot o sa-mi dau seama ca va fi un zgomot aiurea acolo. Plus de asta mi-a zis ca e scumpa. Pe mine chiar ma deranjeaza tremuratul ala avand in vedere ca merg mult prin oras...
Mentionez ca mecanicul e super OK. Om cu experienta constincios si lucrat 10 ani la Alfa in CJ.

Ceva sfaturi? Alex Mirica?

MErsi!

Alecs
CJ-23-GTA

_________________
Alfa Romeo 156 mk1
2001@ 1.9 JTD E3
rossonera


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2010, 11:08 
Offline
User avatar

Joined: 11 Mar 2009, 16:32
Posts: 18
Location: Cluj-Napoca
O info in "+".
MEcanicul zicea ca s-a uitat la tampoanele (suport motor) si alea sunt ok..

Alecs
CJ-23-GTA

_________________
Alfa Romeo 156 mk1
2001@ 1.9 JTD E3
rossonera


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2010, 11:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
sonikboy Quote:
Ceva sfaturi? Alex Mirica?
Parerea mea e sa schimbi urgent fulia aia si eventualele role stricate din cauza ei. Nu e de joaca, fulia iti poate arunca cureaua pe sub fulie fix in distributie -> kaput motor...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2010, 12:47 
Offline
User avatar

Joined: 11 Mar 2009, 16:32
Posts: 18
Location: Cluj-Napoca
MErsi Alex pentru sfat. Auzi.. distributia mea e sub un capac. Cum sa sara cureaua de accesorii in distributie daca distributia e acoperita cu capacul ei? Eu nu-s specialist ... intreb:D

Alecs
CJ-23-GTA

_________________
Alfa Romeo 156 mk1
2001@ 1.9 JTD E3
rossonera


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 12:17 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Am avut si eu o rola de-asta dusa pe cureaua de accesorii, cand a inceput sa se manifeste am crezut ca se rupe masina in doua. E scumpa (cam 100+ euro aici), dar cand au dat-o jos am vazut in ce hal era - partea interioara (care era de plastic) era aproape complet desprinsa de exteriorul metalic, se mai tinea in cateva locuri. Eu zic s-o schimbi, e cam nasol sa ramai fara servo la 100+ km/h.


Top
   
PostPosted: 03 May 2010, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Salut,
E nasoala treaba, daca fulia sau intinzatorul sunt uzate, ar trebuii sa-ti "tzacane" la relanti sau eventual sa o vezi la ochul liber cum se invarte descentrat, pui mana si le schimbi cu orice pret ca va ceda cureaua intr-un final. Fulia e intre 500-800 de ron, in functie de model, intinzatorul variaza intre 140-300 ron ( daca e vorba de o inlocuire a rolei sau intreg ansamblu), cureaua de accesorii 70-100 ron. Manopera te priveste.
INSA! Simptomele pe care le descri printr-un tremurat la pornire si la plecarea de pe loc, NU au legatura cu acele angrenaje ( vibratiile pe care le poate produce acea fulie, indiferent de starea ei, nu sunt destul de puternice pentru a "scutura" motorul). Cu siguranta e vorba de un tampon de la motor (unul din cele inferioare). Pune-l pe mecanicul minune sa le verifice, e singurul lucru care provoaca asa ceva. Sunt patit de repetate randuri si cu fulia si cu tampoanele.
Bafta!

P.S. @mirica- e aproape imposibil sa poata atinge vreodata cureaua de distributie. imi pare rau.


Top
   
PostPosted: 04 May 2010, 00:00 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
jUkebOx Quote:
P.S. @mirica- e aproape imposibil sa poata atinge vreodata cureaua de distributie. imi pare rau.
no shit sherlock.. vrei sa iti arat masini cu distributii rupte din cauza accesoriilor? curea accesorii rupta, zburata in capac distributie, apoi distributie dusa.. daca nu ai intalnit tu asta nu inseamna ca e imposibil.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 04 May 2010, 00:42 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Uite o idee simpla ca sa iti dai seama daca e din cureaua de accesorii sau nu: incalzeste motorul corespunzator (ca sa elimini zgomotul / vibratiile de "la rece"), opreste-te undeva, trage frana de mana, porneste A/C-ul. Daca apare un zgomot nou si/sau o vibratie, probabil e o rola / intinzator de pe cureaua de accesorii. Daca nu... nu.


Top
   
PostPosted: 10 May 2010, 22:47 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
[quote="tzzivii - B04EEI"]

no shit sherlock.. vrei sa iti arat masini cu distributii rupte din cauza accesoriilor? curea accesorii rupta, zburata in capac distributie, apoi distributie dusa.. daca nu ai intalnit tu asta nu inseamna ca e imposibil.[/quote]

Dear Watson, mi-sa rupt cureaua de accesorii de cel putin 10 ori pe vremea cand aveam fulia de pe vibrochen obosita. Mi-sa rup si in mers si pe loc si la rece si la cald si la accelerare si la frana de motor. Dupa ce m-a lasat inima sa dau 10 milioane pe o fulie n-am mai avut treaba. Dar de fiecare data cand se rupea ramanea infipta in spatele intinzatorului si pe fulia de la pompa servo, NICIODATA nu mi-a lovit capacul de la distributie...
Pana nu patesti nu ai habar, si omu' vrea o parere de la cei care se afla in cauza....lasa-ne cu strofe d'astea de pescar gen "vrei sa-ti atat eu...."


Top
   
PostPosted: 10 May 2010, 22:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Play nice, kids, or else....


Top
   
PostPosted: 11 May 2010, 00:14 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
@jukebox. qed: tie ti s-a rupt din acelasi motiv, si ai patit de aceeasi ori la fel. asta nu inseamna ca toti patesc ca tine. uite, "ca sa iti atat eu" cazul meu: intinzator bulit, cureaua sfasiata, capac distributie ciobit. vrei poze?

ps: i always play nice.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 13 May 2010, 19:10 
Offline
User avatar

Joined: 21 Feb 2008, 00:12
Posts: 408
Car: 156 2,4jtd
Location: Bucuresti
Intinzator indoit ??? de la o curea rupta in mers??? Amice, cred ca ai omis sa ne spui ca ti-sa rupt in timp ce intrai cu masina intr-un stalp sau ceva.....te rog frumos sa pui poze sa vad si eu....


Top
   
PostPosted: 13 May 2010, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7426
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
jUkebOx Quote:
Intinzator indoit ??? de la o curea rupta in mers??? Amice, cred ca ai omis sa ne spui ca ti-sa rupt in timp ce intrai cu masina intr-un stalp sau ceva.....te rog frumos sa pui poze sa vad si eu....

"amice", esti complet aerian, unde naiba ai citit tu intinzator indoit, si mai ales indoit de la o curea rupta in mers nu pot sa imi dau seama. dar ma rog, fiecare citeste cum a invatat.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 14 May 2010, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Vin si pozele? Ca sunt si eu interesat.


Top
   
PostPosted: 18 May 2010, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2010, 17:07
Posts: 50
sonikboy Quote:
Salut,
M-am lovit de o problema enervanta. Masina mea tremura la pornire si la oprire, deasemenea tremura putin si cand sunt pe turatie mica si schimb viteza.

Mecanicu` meu a diagnosticat ca fiind defecta o FULIE de pe cureaua de accesorii, care este dusa. E vorba de o fulie mare care are pe capul ei patru capete de surub (asa ca sa va dati seama care este). Mecanicul zice ca este uzata si are joc si de la ea se transmite tremorul la motor si implicit in caroserie. Pe langa fulia asta mai are joc inca o rola intinzatoare sau de ghidaj(una mai micuta).
Simptomele care le descrii,apar de obicei cand este vorba de volanta,ea da vibratii si tremura la schimbat viteze la turatii mici.

_________________
Alfa Romeo 156 1.8TS 106kw 2001


Top
   
PostPosted: 29 May 2010, 01:50 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2009, 18:28
Posts: 12
Location: Bucuresti
Da, volanta ar fi primul lucru pe care ar trebui sa-l verifici. Masa fuliei de la vibrochen sau a oricarei alteia este prea mica sa provoace vibratii pe care sa le simti la pornire-oprie. In plus cureaua de accesorii fluiera ca naiba in sarcina. Eu am mers cu fulia de la vibrochen uzata pana a cazut, fiindca la motoarele diesel acea fulie are inima de cauciuc, acel cauciuc a imbatranit, s-a desprins de pe otel si m-am trezit in mijlocul drumului cu fulia pe jos (din caua unor mecanici pe care-i doare gura sa-ti spuna ca pe langa problema cu care te-ai dus la ei mai ai si altele). In concluzie, mie nu mi-a vibrat nimic la motor nici la pornire nici la oprire. Daca vibreaza la pornire s-ar putea sa aiba si alte probleme, de exemplu, distributia dereglata, injectoare infundate bujii defecte (in cazul benzinarelor) insa nu justifica vibratia la oprire. Du-te la un control al transmisiei si vezi acolo care-i faza. Eu fac pariu pe niste beri ca volanta e descentrata.
Toate cele bune.

_________________
Stefan

AR 156 2.4JTD SW


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2010, 02:30 
Offline

Joined: 08 Feb 2010, 17:17
Posts: 25
si mie imi tremura putin motorul la oprire iar la pornire se aude un usor scartait metalic,am fost la mecanic specializat in alfa de la auto perugia,concluzia:fulia trebuie schimbata si volanta dar poti merge cu ambele pana iti cad de tot,nu exista nici un risc,cand se duce volanta nu o sa-ti mai intre ca lumea in viteze si ti se intareste ambreiajul


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2013, 09:29 
Offline

Joined: 04 Mar 2012, 18:23
Posts: 32
Car: alfa romeo spider
Location: Usa
alexmirica Quote:
sonikboy Quote:
Ceva sfaturi? Alex Mirica?
Parerea mea e sa schimbi urgent fulia aia si eventualele role stricate din cauza ei. Nu e de joaca, fulia iti poate arunca cureaua pe sub fulie fix in distributie -> kaput motor...
Aici domnul Mirica are dreptate. Eu am patit-o. Exista un loc liber sub fulia de la vibrochen care antreneaza cureaua de la alternator si fulia care antreneaza distributia (tot de la vibrochen). Acolo mi-a ingramadit mie cureaua de la alternator si mi s-a rupt cureaua de distributie.
Respect
Am scris asta ca sa fie luare aminte pentru cei care au asemenea probleme, desi postul este vechi.

_________________
Sexy Girls from your town


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: GabiNS and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited