Asociatia Alfa Club Romania
https://www.alfaclub.ro/forum/

Dezaburire
https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=21461
Page 1 of 1

Author:  cva156 [ 27 Nov 2013, 03:38 ]
Post subject:  Dezaburire

Trebuie sa recunosc ca astazi m-a facut cu nervii sistemul de dezaburire.
Am nevoie de ajutor in reglarea, setarea optima.
Conditii: Masina: alfa romeo 156 SW mk1. Afara 2 grade C. Intru in masina, instant se aburesc parbrizul si luneta. Pornesc motorul si invart de butoane.
Butonul 3 pana in dreptul semnului de dezaburire (marcat cu galben). Tot la butonul 3 am incercat fara succes sa apas pe butonul de degivrare (ningea, ploua) gandindu-ma ca se vor incalzi si usca oglinzile... nimic, nu functioneaza.
Butonul 2 pe auto. Asa il am de juma de an.
Butonul 1 trecut pe cald...
Ce s-a intamplat... mai precis ce nu s-a intamplat. Nu se dezaburea nimic. Nu s-a aprins ledul de la butonul 3 degivrare. Abia se simtea un pic de ventilatie.
Am trecut la pozitionarea butonului 2 pe treapta 4 si la butonul 3 pe directionare catre parbriz. A functionat dar am ramas cu luneta aburita.
Parca iarna trecuta a facut fata cu brio... acum nu am reusit sa il fac sa mearga. Doar rasuceam butonul 3 pe dezaburire si il apsam pe cel de degvrare. Ce nu stiu, ce fac gresit?
Voi cum procedati?

Attachments:
00_problem.jpg
00_problem.jpg [ 26.92 KiB | Viewed 2997 times ]

Author:  Apostol1 [ 27 Nov 2013, 08:00 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Nu te supara,cum vrei sa-ti mearga dezaburirea in conditiile in care tu invarti la butoane in secunda 2 dupa pornirea motorului,reglajele fiind facute pentru aer cald?Incearca asa : Pornesti motorul,reglezi temp. la 20-22 grade,dezactivezi AC-ul.Setezi pe treapta 3 si dezactivezi recircularea (nu ai nevoie de recirculare,doar daca nu pastrezi distanta fata de cel din fata si-i tragi tot fumul in masina ta).La ultimul buton setezi sa dea aer doar catre geamuri si activezi dezaburirea lunetei.
Sunt niste chestii care trebuie sa le intelegi.Afara este foarte frig...tu intri in masina si vrei caldura.Nu se poate chiar dupa ce pornesti motorul.Dupa reglajele mentionate de mine,poti astepta 10 min. sa te "dezaburesti" si dai temp. la 24-26 grade si invarti inapoi pe automat.La cum ai tu butonul de temp. imi inchipui ca vrei sa conduci iarna in tricou si bermude.

Author:  vladimir [ 27 Nov 2013, 10:28 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Filtrul de polen cand a fost schimbat? Daca este imbacsit sau umed poate contribui la proasta functionare a climatizarii. Fa o proba si cu el scos de tot.

Author:  jUkebOx [ 27 Nov 2013, 11:12 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Rezistenta de dezaburire arsa, sau circuite intrerupte.

Author:  goldfinger [ 27 Nov 2013, 11:31 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Apostol1 Quote:
dezactivezi AC-ul
cand vine vorba de dezaburire, eu stiam ca AC-ul este mult mai eficient decat simpla ventilatie. Bine, ca AC nu porneste decat in anumite conditii, asta e alta discutie. :wink:

Author:  Vlzz [ 27 Nov 2013, 11:35 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

2-3 sfaturi, oricum mentionate mai sus: LINK
Deci, AC pornit, fara recirculare si multa rabdare!

Author:  cva156 [ 27 Nov 2013, 15:03 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Fotografia era cu titlu de orientare. Doar pentru a numerota butoanele.
Am retinut cateva sfaturi pertinente, cu toate ca unul spune ac pornit altul ac oprit.
De obicei foloseam setarea butonului 3 in pozitia MAX (acolo porneste ac si viteza maxima) dar nu a functionat in parametri (poate ca la 2grC nu merge).
NU, nu vreau caldura instant in masina (oricum se incalzeste abia cand ajung acasa, nu am vazut caldura mai repede de juma de ora de mers).
Inca stau si ma intreb daca la 2 grade C sa setez temp pe 20-22 sau pe +24 (maxim cald) face vre-o diferenta, oricum pana se incazeste motorul. Ca o pun pe 20 sau pe max... cand in interior si exterior sunt zero grade... nu vad diferente.
De functionat a functionat putin schema cu treapta a treia si a patra, fluxul directionat spre geam, fara recirculare, fara sa conteze unde se afla butonul 1. Nu a functionat sub nici o forma dezaburirea lunetei.
Multumesc pentru link si pentru sfaturi, mai studiez problema ca inca stau prea mult in parcare cu geamurile aburite.

Author:  Apostol1 [ 28 Nov 2013, 10:09 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

cva156 Quote:
Fotografia era cu titlu de orientare. Doar pentru a numerota butoanele.
Am retinut cateva sfaturi pertinente, cu toate ca unul spune ac pornit altul ac oprit.
De obicei foloseam setarea butonului 3 in pozitia MAX (acolo porneste ac si viteza maxima) dar nu a functionat in parametri (poate ca la 2grC nu merge).
NU, nu vreau caldura instant in masina (oricum se incalzeste abia cand ajung acasa, nu am vazut caldura mai repede de juma de ora de mers).
Inca stau si ma intreb daca la 2 grade C sa setez temp pe 20-22 sau pe +24 (maxim cald) face vre-o diferenta, oricum pana se incazeste motorul. Ca o pun pe 20 sau pe max... cand in interior si exterior sunt zero grade... nu vad diferente.
De functionat a functionat putin schema cu treapta a treia si a patra, fluxul directionat spre geam, fara recirculare, fara sa conteze unde se afla butonul 1. Nu a functionat sub nici o forma dezaburirea lunetei.
Multumesc pentru link si pentru sfaturi, mai studiez problema ca inca stau prea mult in parcare cu geamurile aburite.
Daca temp. exterioara este mai joasa de 2-3 grade nu are rost sa pornesti AC-ul.Compresoarele auto nu sunt inverter,sa functioneze la temp. mici...adica functioneaza dar pe riscul tau,oricum nu in parametri.Poti lasa temperatura pe 20 de grade cand pornesti motorul (pentru ca motorul trebuie sa se incalzeasca mai intai,nu habitaclul).Dupa aia dai si tu la 22-24 grade,fiind temp. ambientala foarte OK.Verifica siguranta de la dezaburirea lunetei,ori circuitul intreg.

Author:  ursulet [ 28 Nov 2013, 22:06 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

La setare dezaburire max. Porneste oricum ac-ul nu conteaza temperatura, aeroterma la maxim, nu conteaza setarea vitezei, si temperatura la maxim. Intr-un cuvant primele 2 butoane se anuleaza la setarile lor. Intra automat si recircularea, si parca da caldura mai repede. Cred, nu sunt sigur, ca este si o rezistenta electrica in aeroterma.

Author:  cva156 [ 29 Nov 2013, 03:28 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Constat ca apas inutil pe dezaburire luneta (butonul de jos de la 3) nu se intampla nimic.
Am depistat siguranta, pozitia 15 din carte, 30A (siguranta este buna).
Are cineva schemele electrice ale acestei masini (eu nu reusesc sa le gasesc) - Afa 156 SW -mk1 - 2001.

Author:  cva156 [ 29 Nov 2013, 04:07 ]
Post subject:  Re: Dezaburire

Nu pot edita postul anterior...
Pun aici setarile optime pentru dezaburire

Attachments:
Dezaburire alfa 156 SW.jpg
Dezaburire alfa 156 SW.jpg [ 121.1 KiB | Viewed 2867 times ]

Page 1 of 1 All times are UTC+03:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/